Eerste loopschoentjes.. waar en tot welke maat?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Janneke21, 8 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Misschien dat jullie tips hebben... ons zoontje zit nu in maat 22, die zit hem gewoon goed.
    Hij begint te lopen, de eerste losse stapjes van bank naar tafel enzo... aan het handje gaat ook al goed.
    Nu wil ik voor hem schoentjes waar hij ook buiten een beetje op kan oefenen, maar dan wel met zo'n hele flexibele zool.
    Opzich dus in maat 22, maar dan ben ik dus wel bang dat hij er niet lang meer mee doet.
    Overal waar ik kom zijn de schoentjes vanaf maatje 21/22 met harde zolen die totaal niet meeveren.
    Enige wat ik tot nu toe gevonden heb is van Jochie en van replay een paar met zachte flex-zooltjes...
    Ik heb ook nog aardig wat eisen haha, zo wil ik bijvoorbeel een beetje sneaker-model.. geen nette schoentjes ofzo, dat past niet bij ons. Het liefst zwart/donkergrijs, maar ook weer niet te saai :p
    Iemand tips?
    En hoeveel ze kosten maakt me niet eens echt meer uit haha.

O ja, heb al advies gevraagd in een toch wel duurdere schoenenwinkel, maar die konden me alleen adviseren om inderdaad een stevige schoen te zoeken met een flexibele zool... wat zij niet hadden.. en bij een babyzaak werd ik verwezen naar de coach.. en daar zag ik dus wel die replay met flexzooltjes, maar in het zilver.. en dat zie ik alleen niet zo zitten.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik kocht ze gewoon bij een schoenenzaak voor kinderen. De eerste schoentjes zijn meestal voor 6 weken totdat ze echt goed lopen.
    Ik liet zijn voetjes gewoon opmeten. Waarschijnlijk weet je dat er wat ruimte tussen de grote teen en de neus van de schoen moet zitten. Als het nu zo is, dan denk dat hij nog prima een aantal weken in de maat 22 blijft. Ik zou je gewoon laten adviseren door de schoenenwinkel.
    Shoesme heeft bijvoorbeeld leuke flex schoenen die als een sneaker eruitzien.

3. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
  4. Janneke21

Janneke21 Fanatiek lid

25 jul 2008
    1.945
    0
    0
    Kinderopvang en studerend
    Ja nou ja, hier heb je dus al geen schoenenwinkel voor kinderen :) Ik denk toch maar een keer richting Alkmaar of Amsterdam, maar dan is het wel handig om alvast een beetje te weten waar ik kan kijken enzo. Ik ben trouwens ook online al een tijdje aan het rondkijken, maar ben dan bang dat ze in het echt zo tegen vallen.

5. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    ik zou inderdaad naar de betere babyschoenenspeciaalzaak gaan. Daar worden de voetjes goed opgemeten en hebben ze waarschijnlijk (hier wel in ieder geval) stevige schoenen met flexibele zool.

Gelukkig heeft jouw zoon al maat 22. Onze dochter heeft maat 18 en loopt al, nou dat is helemaal een drama. Meeste kinderschoenen beginnen vanaf 21/22......

6. debster2009

debster2009 Fanatiek lid

9 nov 2009
    2.144
    0
    0
    NULL
    Lastig he. Wat mij opvalt is dat de meeste flexschoentjes maar tot maat 21 gaan. Mijn dochtertje heeft maat 22 en loopt sinds een paar weken goed. Ik ben geslaagd bij Albert Nolten (flex en maat 22) en bij van Haren :) Liep er toevallig binnen en het meeste wat er stond was niet veel, maar ik vond een paar die bijna hetzelfde waren (ook qua flexibiliteit en kwaliteit) als die van dure schoenenzaak. Ze waren ook de helft goedkoper haha.
    Flexschoentjes in maat 23 zijn er volgens mij niet, dus ik hoop dat je een paar in maat 22 kan vinden. Succes!

Deel Deze Pagina