Wij geven ook wel eens rozijntjes als tussendoortje. Maar ook lange vingers, rijstwafels/gewone crackers, soepstengel, fruit, komkommer, tomaten. Yoghurtsoorten geef ik nooit als tussendoortje maar altijd na het middag/avondeten.
- mijn zoontje van 9 maanden - weegt 7,9 kg en is 71,3 cm lang - Heeft maatje 68 - Kruipt de hele kamer door - Trekt zich overal aan op en gaat dan lekker staan - "loopt" al een beetje rond de tafel - heeft 3 ondertandjes - Slaapt overdag nauwelijks (max 1,5 uur) - Ook 's nachts slaapt hij nog steeds niet geweldig - valt alleen in onze armen in slaap - Drinkt nog niet zelf uit een flesje - Drinkt nog 3 flessen melk - Is gek op toetjes - Speelt af en toe in de box, maar kruipt liever rond
Telt 29 maart ook? Was 4 april uitgerekend. -laatste keer cb (maand terug ongeveer) was hij 74cm en bijna 9 kilo. -kleertjes maat 74, soms 80 (qua lengte, qua breedte zou 68 nog passen) -brabbelt gezellig al maanden, maar nog geen woordjes -kan al heel lang rollen alle kanten op -tijgert achteruit en om zijn as; naar voren snapt hij niet -kruipt niet, staat als je 'm neerzet bij de tafel. niet lopen. zitten ook als je 'm neerzet, en kan dan wel een hele poos blijven zitten. weet niet hoe hij zelf moet gaan zitten. -trekt zich niet op. -ligt hele dag op zijn buik te spelen en te ontdekken. de hond is favoriet! -is goed in precisiewerk: de spiraal met kralen snapte hij gelijk, in vindt hij prachtig! ook andere speeltjes voor oudere kids vindt hij leuker dan babyspul. -vindt wilde spelletjes (paardje op knie, vliegtuig spelen, ondersteboven hangen) het mooiste wat er is, haha! -is een soort kliko: alles lust hij, hij eet prima! -snapt anti-lekbekers niet. drinkt uit fles. -is al uit maxicosi cabrio gegroeid en zit nu ong.1 maand in de priorifix. -zit graag bij mama in de draagdoek. -vindt alle soorten fruit even heerlijk (ohnee, rode bessen niet, die zijn te zuur, denk ik). -is ons lieve boefje, maakt ons heeeeel gelukkig!
Hoi Ik wil ook meedoen, onze meid is alleen van 20 maart. Zo te vergelijken ook een vlotte dame.....maar ja ze heeft dan ook een grote zus boven zich. - ze kan zelfstandig rollen,(gaan) zitten, staan en kruipen. - loopt al een paar pasjes aan tafel of aan de hand - zegt ook papa en mama maar nog niet bewust - zwaait soms bewust - kan in haar handjes klappen - eet in principe alle maaltijden mee (dol op eten net als haar zus haha) -5e tand komt door - en met haar zus (en andersoms) zijn ze een geweldig tweetal
wat grappig om te lezen dat somige kindjes la van alles naar binnen werken en van alles al kunnen haha mijn dochtertje is nu 9 en halve maand geweest en kan nog niet zo heel veel.. ze kan nog niet zelfstandig zitten koekjes soepstengels liga of andere tussendoortjes krijg ze nog niet weg, dan kokhalst tot spugen aan toe haar eten van 8 maand moet ik fijn pureren anders kokhalst ze ook.. en ze heeft nog maar 2 tandjes.. wat ze wel al goed kan is staan! haha dat vind ik weer appart.. nu moet ik wel zeggen dat mijn dochtertje geboren is met een lipspleet(geen gehmelte of iest anders) en 3 weken te vroeg was. ze woog maar 2700 gram en 45 cm lang was... op t bureau denken ze dat ze gewoon heel wat moet inhalen.. zijn er nog meer kindjes die nog niet zelf kunnen zitten of nog geen stukjes kunnen verdragen?
Ons ventje kan wel zitten, maar moet ook nog niets hebben van stukjes, pureer alles nog voor hem. En brood maak ik ook zacht door er warme melk over te gieten, dan eet hij wel een hele boterham.
Onze dochter kan heel goed BLIJVEN zitten, maar nog niet ZELF gaan zitten... Wanneer dit gaat gebeuren????
Tja daar valt echt niets van te zeggen. Ene kindje is hier nu eenmaal sneller mee dan het andere ! Onze jongste blijft ook wel een redelijk tijdje zitten wanneer je haar neerzet. Maar zelf gaan zitten dat doet ze nog niet, we wachten maar rustig af !
Mijn mannetje gaat sinds vorige week zelf zitten. Grappig om te zien, vanuit kruiphouding komt dat kontje naar achter en hoep, daar zit tie! En hij klapt sinds gisteren in zn handjes!
Mika is van 18 April en Mika kan -heel goed gillen als hij iets duidelijk wil maken -kan heel goed alleen spelen -kan zich overal bij omhoog trekken en doet een paar stapjes langs de tafel/bank of iets anders -kan zelf gaan zitten -heel veel lachen -aai zeggen als hij de poes aait -dag zwaaien -vindt aan en uit kleden helemaal niet en draait dan alle kanten op -heeft helemaal geen fles meer en eet dus helemaal met de pot mee -vindt rozijntjes erg lekker -slaapt de klok rond in de nacht en nog 2 slaapjes van anderhalf uur op de dag -kan als de snelste kruipen (kan kruipen sinds 6,5 maand) -kan kusjes geven -vindt douchen erg leuk maar mag niet te vaak vanwege eczeem -vindt alles lekker qua eten (behalve flesvoeding en heeft dat dus niet meer) -is 76cm en 9750 gram (gisteren gemeten en gewogen) -is 3 week te vroeg geboren (had een mei kindje moeten zijn! groetjes Ylona
Hier is Ise van 17 April!!!! -Heel hard gillen -kruipen en bijna optrekken tot staan -eet alles mee en wil ook al eten hebben wat wij eten zoals paardenworst olijven e.d en vindt het vooral ook erg lekker -Kan heerlijk zelf spelen -slaapt ochtend goed en s'middags wil ze vaak niet -slaapt s'nachts van 7 tot 7 -Zegt de woordjes: Koe, Klok, Aai, Mama en Papa - Weegt (gister bij cb geweest) 11.2 kg en is 80 cm -Zwaait dag -klapt in d'r handjes en op d'r boze bolletje -Gaat elke dag voor het slapen gaan met papa onder dedouche en vindt dat een groot feestje
Hier Thijs, van 27 april. Hij kan: -de hele Kamer door tijgeren -een kikker nadoen -hij zegt papa, mama, bah (niet gericht) -iedereen aan het lachen krijgen -in zijn handjes klappen -zwaaien -vindt douchen geweldig en vindt drinken onder de douche heerlijk -kan heel lang met zijn schaduw spelen -vindt tanden poetsen één groot feest -kan goed met de wasmand spelen -is een gillende keukenmeid -vindt al het eten en drinken lekker wat hij krijgt -probeert zelf te gaan zitten, lukt nog niet - weegt 10,1 kg en is 75,5 cm lang -heeft mooie krullen -heeft een kuiltje in zijn wang als hij lacht -kan heel ondeugend kijken -kwam 3 weken te vroeg, had half mei moeten komen
nou ons meisje lijkt nu in de gaten te hebben dat ze een kontje heeft haha ze gaat nu steeds half zitten(op 1 bil) en vanavond zat ze op 2 billen maar viel ze om haha t gekke is staan aan de tafel kan ze wel:S
Ons dochtertje is van 12 april - Ze is 6750 gram en 64 cm - Ze kruipt rolt - Ze gaat zelf staan aan de tafel en loopt langs de tafel en van tafel naar de bank - Ze kan met 1 handje stappen - vind in bad gaan helemaal niet leuk dan is het gillen maar met mama onder de douche dat is wel goed - Ze heeft 2 tandjes onder en 1 boven - verschonen is heel erg leuk want dan kan je ondertussen draaien en mama pesten. - Gaat om 20.30 naar bed en komt om 8 uur naar bed en slaapt de nacht sinds net 2 maanden door en overdag ook nog 3 uurtjes slapen - Ze krijgt 1 fles melk met brinta op de dag. - Oowja wat ik zelf wel leuk vind ze kan trap klimmen ze klimt op de eerste tree en zet hem dan op het huilen
kan ze ook al wel zitten dan? schijnt heel gevaarlijk te zijn als een kindje al wel kan staan maar niet zelfstandig kan zitten.. ze laten zich uit de sta positie dan achterover vallen in de plaats p de kont om te gaan zitten...
Ons ventje kon ook eerder staan als zelfstandig gaan zitten. Maaar als hij dan viel kwam hij wel meestal op zn kontje terecht. Hij bleef toen al wel goed zitten als wij hem neerzetten. Ik dacht dat alle kindjes in bad gaan wel leuk vinden, maar ik lees toch dat een paar kindjes het niet zo leuk vinden?! De mijne was van de week 2 keer onderuit gegaan in bad, echt kopje onder, en nu bleef hij vanmorgen op 1 plekje zitten terwijl hij anders het hele bad door tijgert! Zou hij zo geschrokken zijn?
mijn zoontje kon ook eerder staan dan zitten....hij ging gewoon door zijn knietjes zo weer in kruip positie....door te gaan staan heeft hij wel leren zitten...en hij heeft zich nog nooit laten vallen....