wie ook kindjes kort op elkaar (net jaar schelen) HELP

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door balleke, 22 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. krumpie

krumpie Actief lid

4 dec 2008
    221
    0
    0
    noord holland
    hier 1 jaar en 2 weken tussen beide meiden.

mijn oudste dochter is nogal een aanhankelijk en druk typje en slaapt nog maar 1x per dag vanaf dat ze 13 maanden was.
    wil veel gedragen worden , schoot op schoot af en rent door het hele huis (ze loopt al vanaf 10,5 maand). ze speelt nauwelijks zelf en als ze even haar zin niet krijgt is het brullen.

De jongste is ook aardig bewerkelijk en zit zoals elke baby graag bij je, dit maakt de oudste weer jaloers en dus weer brullen.

Momenteel is het erg druk dus en niet heel gezellig. Ik ben blij dat de oudste 3 dagen per week op het kdv is zodat ik ook even wat kan relaxen.

Ik hou mezelf maar voor ogen dat t allemaal alleen maar leuker zal worden dan het nu is, anders word je helemaal gek........

Maar dat het hier zo is wil natuurlijk niet zeggen dat het bij jou ook zo zal gaan he.
    Laat het maar gewoon lekker over je heen komen, de weg wijst vanzelf :)

2. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    hier 16 maanden verschil en dat gaat prima
    oudste zit qua eten helemaal in ons ritme en slaapt nog 1 keer per dag.
    beebje krijgt zon 6 voedingen per dag en dat gaat moeiteloos door. Ik denk dat je niet te veel in schema's moet denken maar gewoon moet kijken hoe het verloopt...

3. disney1986

disney1986 Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.527
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat verschillend kunnen zijn.
    Onze dochter word rond half 8 wakker.
    Krijgt ze een fles, om 10 uur terug naar bed tot half 12.
    Dan eten, heerlijk alleen spelen, om half 2 naar bed, tot 3 uur, om half 6 met ons mee eten, 7 uur naar bed en mama is klaar!
    Ze is 8 maanden, maar dat deed ze al met 6 maanden, en daarvoor nooit wakker geweest snachts, echt nooit! heb ik nog gewoon vet geluk? Ik praat zeker weleens met moeders waar het anders gaat, maar ik kan niet meepraten.
    Dus ik zie buiten de zwangerschap niet op tegen de 2e, haha zal je zien krijst die hele nachten;)

Dus tips kan ik je niet geven, heb maar 1 kindje, het enige wat ik altijd heb gedaan, doen wat je doen moet.
    Ligt kindje lief te slapen, en ik moet in haar kamer zijn, dan doe ik dat, dus loop nooit op mijn tenen, muziek staat altijd aan.
    En ze speelt heerlijk alleen, een berg met knuffels, af en toe een lange vinger en kindje vind het prima.
    Maar bij andere is het anders hoor, op een verjaardag wilt ze dus absoluut niet slapen, en dan hoor ik iedereen denken jaja doet ze normaal nooit;)

4. Peentje

Peentje Actief lid

29 jan 2009
    302
    0
    0
    Brabant
    Tussen onze mannen zit op een dag na ander half jaar. Ik vind het qua drukte erg meevallen. Heb zelf tijd om me op te maken ;) en het huishouden te doen. De mannen krijgen hun aandacht en heerlijk borstvoeding voor de jongste. Ik heb het gewoon maar over me heen laten komen en merk dat er dan vanzelf een ritme in komt. Geniet er vooral van het is zooooooooo leuk!!

5. aylins

aylins Actief lid

5 jan 2009
    262
    0
    0
    hey hey...

bij mij zit het nog korter op mekaar net geen 11 maanden!!!
    in het begin was het echt wennen maar dan slapen ze nog veel dus merk je er eigenlijk niks van zolang je geen huil baby hebt is het super te doen denk ik,mijn eerste zoontje slaapt altijd 13 uur in de nacht dus dat scheelt.
    en als je dan ziet dat ie baby aai en baby kusje geeft is het echt heel leuk en zeker voor later succes!!!!

alles komt goed ik werd steeds banger hoe dichter bij het kwam maar het valt reuze mee!!:D

Deel Deze Pagina