ik heb een grote knip gehad, door de pomp en heb vreselijke pijnen aan de hechtingen. zit nu op 5 dagen na de bevalling en het is nog echt erg, kan helemaal niks, alleen liggen en zitten(met moeite). ik slik paracetamol en drink arnica druppels tegen zwelling. koud maandverbandje uit de diepvries helpt niks en een badje badedas doet ok niks. ik plas onder de douche, poepen durf ik niet meer. heb eergister voor het laatst gepoept, toen sprong er een hechting, heb echt zitten brullen op het toilet. ik reed altijd veel paard en ze zeggen dat daardoor de boel erg strak zit onder. ik verga echt van de pijn kan nergens meer van genieten.. ik vroeg me af of meer mensen dit meemaken en wat ze ertegen doen? en hoe gaan jullie naar de wc? ik heb ook nog aambeien die doorgesneden zijn na de bevalling vanwegen trombose dus het zijn echt helse pijnen met naar de wc gaan.. ik wou dat ik kon genieten!
Oh meis, dat klinkt zo herkenbaar! Ik ben pas op dag 8 voor het eerst voor een grote boodschap gegaan, en man wat deed dat zeer! Ik dronk elke ochtend een glas roosvicee laxo met floradix (ijzerdrankje) omdat ik van de staalpillen die ik de eerste paar dagen in het ziekenhuis had gekregen al helemaal niet meer naar de wc kon. floradix heeft van nature ook al een iets laxerende werking, maar in mijn geval niet genoeg. Na een week had ik zoveel pijn, dat ik 's avonds 2 dulcolax heb gepakt. Wat een opluchting was dat 's ochtends! Ik heb het nog 3 weken gebruikt tot de knip iets genezen was (ontsteking, wond ging weer open etc.) en daarna bleef het nog heel pijnlijk, maar het ging in ieder geval weer. Mocht je bv geven, lees dan in ieder geval eerst de bijsluiter voordat je aan laxeermiddel begint. Kiwi's en pruimen op de nuchtere maag, sinaasappelsap, meergranenbrood, al die foefjes hielpen bij mij echt niet.
uk: ooh dag 8, wat zal jij een pijn hebben gehad,ik ben al twee keer geweest sinds maandag(bevalling) maar nu lijk ik wel alleen maar lucht te hebben maar toch aandrang.. heel raar. ik ga dalijk toch maar weer zitten maar man wat doet dat pijn, lijkt net of heel mn onderkant scheurt..
Die aandrang had ik ook, maar kan ook van de zwelling komen he. Wat je ook doet, NIET meedrukken. Het moet echt vanzelf komen. Na een week kon ik echt niet meer rechtop lopen, en toen ik die dulcolax had genomen en mijn darmen "leeg" waren, stond ik eens weer rechtop. Wat een verademing... Even opgezocht. dulcolax gaat in kleine hoeveelheden in de moedermelk over maar ik mocht het gewoon gebruiken. microlax is veilig voor gebruik tijdens zwangerschap en borstvoeding.
Oooh wat rot voor je zeg. Ik zou echt vragen om een klisma oid aan je kraamzorg. Je gaat het onbewust toch ophouden door de pijn en dan gaat het helemaal verstopt zitten. Bij mijn laatste bevalling (nov '10) is er bij mij ook een hechting gescheurd. Ik dacht dat ik door de 'grond' ging. Ik heb nog wekenlang op de wc zitten janken van de pijn. Gelukkig werd het langzamerhand minder, maar ik vond het erger als de bevalling... Sterkte ermee!
Ja ik weet helemaal hoe je je voelt.. Ik heb op dag 6 gesmeekt of de verloskundige wou kijken of ze hechtingen los kon knippen.. Helaas kon dat niet omdat de hechtingen aan de binnenkant zaten. Maar op dag 10 was het ineens van de ene op de andere dag over! Had ik helemaal niet verwacht, dus ik hoop dat dit je goed doet
ik heb GEPOEPT! oooh wat een opluchting! ik moest ineens super nodig en op de wc zakte t weg door de pijn, ik de douche in gegaan, op mn knieen gaan zitten en hoppa daar kwam t, zat ik lekker in de poep! maar wat was k blij. douche erop, ff alles schoonmaken en lekker mn bedje in !!! wat een opluchting zeg, jeetje! op de wc gaat dus echt nog niet, doet teveel pijn! mijn hechtingen zitten ook onderhuids alleen in mijn vagina zit een knoopje ofzo zei de vk, kunnen ze die niet doorknippen?
ooh heeeel herkenbaar ... ik ben op dag 3 ook in de douche geweest maar gelukkig kon mijn man de po nog net op tijd pakken.. Ik heb de eerste weken soort van staand gepoept hangend aan de deurpost van de wc... Echt erg steeds om te lezen dat er zoveel vrouwen zijn die zoveel pijn hebben van hun knip, zouden die artsen dat wel goed beseffen, hoe erg ze een kraamtijd daarmee kunnen vergallen... Heel veel sterkte meid!! Het gaat echt goed komen, over een paar maanden ben je heus weer de oude!
Ben wel blij dat ik in Duitsland in het ziekenhuis ben bevallen en de kraamperiode daar heb doorgebracht. Ik heb behoorlijk heftige aambeien gekregen na de bevalling en daardoor zag ik ook vreselijk tegen "de grote boodschap" op. Had tevens nog in mn herinnering wat voor een "bevalling" het de eerste keer was na mn oudste (vierde of vijfde dag....heb voor mn gevoel uren op t toilet gezeten) In Duitsland geven ze in eerste instantie een goedje wat je drie maal daags moet innemen (met twee glazen water) dit zorgt voor soepele ontlasting. Maar omdat ik hoegenaamd geen aandrang had krijg ik dag vier een laxeermiddel.... "heerlijk" En het viel me gelukkig nog mee ook.
bedankt voor jullie lieve berichtjes. mijn kraamweek wordt inderdaad ook verpest door de pijn van de hechtingen. heb de eerste dagen alleen maar liggen huilen, heb vanmiddag voor het eerst mijn zoontje kunnen aankleden,hangend aan de commode. bij mij heeft roosvice(?ofzo) laxo erg geholpen, kwartier erna kon ik poepen, wel in de douche dusmaarja kon me niks schelen toen.
Microlax hielp bij mij goed. De pijn herken ik wel. Ik was er echt van overtuigd dat het allemaal zwaar ontstoken was. Kraamverzorgster, iedere verloskundige die langs kwam en de huisarts, ik heb ze allemaal zo'n beetje gedwongen ernaar te kijken. Ik kon niet geloven dat het er gewoon goed uitzag. Gek genoeg waren het bij mij niet zozeer de hechtingen en de knip zelf die pijn deden, maar de blauwe plek. De eerste dagen werd de pijn ook steeds erger, in plaats van minder. Ik kon ook niks zelf, niet eens mijn eigen kind in bad doen of een schone luier geven in die eerste week. Ik heb nog twee dagen extra kraamzorg gehad en daarna ging het gelukkig steeds iets beter. Het komt wel goed, maar het is echt een kwestie van doorbijten. Succes. En nog gefeliciteerd met je kleine!
Och meid het wordt echt beter! Bij mij waren die dagen rond dag 4 na de bevalling ook het allerergst, maar het gaat straks echt beter en over een paar maanden voelt het allemaal weer als vanouds! Hier ook bevallen met vacuumextractie, knip en 3 lagen hechtingen geloof ik - na een paar dagen kon ik niet zitten, niet liggen, niet lopen, alles deed pijn. Op dag 5 heeft de vk wat knoopjes losgeknipt en dat was al een hele opluchting, en in de weken daarna ging het steeds beter. En nu voelt het al maaaaaaanden weer zoals voor de bevalling dus maak je daarover echt geen zorgen!! Sterkte!
Fijn dat je gepoept hebt! En onder de douche, ach, het spoelt wel weg Ohja, wc bril omhoog, zodat je dus direct op de pot zit. Dat neemt ook al heel wat druk weg. Heb ik de eerste 6 (!) weken gedaan. Daarna begon de pijn van de hechtingen eindelijk af te nemen (knoopje laten verwijderen, toen kon ik weer zitten). Hoop voor je dat je snel geen last meer hebt van de hechtingen en dat alles snel heelt!!
Ik heb op dag 2 of 3 de toilet bezocht voor ontlasting. Ik vond het doodeng, maar de verpleegster zei dat ik echt niet moest ophouden. Ik kreeg een zakje poeder om de boel een beetje te helpen. Misschien kun jij er ook iets voor krijgen dat het zachter blijft. Hier ook ingeleid, weeënstorm, ruggenprik erin en weer gestopt, direct persweeën, toen de vacuüm met dikke knip... Een poos na de bevalling werd ik al naar als ik eraan dacht (bevalling/onderkantje).. Maar ik zou nu al wel weer een twee willen..! Heb je de vk/kraamzorg gevraagd of het erg was dat die hechting sprong? Ik denk niet dat het heel erg is, want het gaat wel snel dicht hoor. Ik heb er ook behoorlijk pijn aan gehad voor een lange tijd, maar heb toch echt wel genoten. Ik deed alles heel rustig en mijn man liep de hele dag voor mij.. Niet te veel willen, rust lekker uit! De pijn wordt echt minder meis! Oja, en wat hier heel erg hielp is dat de vk op een gegeven moment een hechting weg knipte (in de kraamweek). Die zat blijkbaar te strak. Daarna.. pfiew, wat een opluchting! Toen werd het veel beter. Dus je kunt er even na laten kijken.
Ik had ook inwendige hechtingen en ze hebben na een aantal dagen wel het knoopje losgeknipt. Zo wat was dat een opluchting. Heeft nog wel heel lang lopen pussen. Maar druk was er een beetje af.
Lange tekst getypt ineens weg. Zucht. Nu de korte versie. Ik ben na twee uren persen zonder persdrang ook ingeknipt en onze dochter is gehaald met de vaccuumpomp. De eerste week werd ik gek van de pijn down under. Alles was dik en opgezwollen. Ik slikte de Arnica druppels ook en kreeg Microlax en ging onder de douche poepen. Huilen....Ik kon niets. Werd gek van de pijn. Ik deed zakjes met appelstroop in de diepvries en dat tegen de hechtingen aan. Dat hielp. En de kraamhulp maar zeggen dat het er zo goed uit zag van beneden. Ik dacht dat het nooit meer goed zou komen. Het duurde een week. Ik hoop voor jou dat het snel over is. Zo oneerlijk dat je dit moet voelen na je bevalling. Sterkte.
Pff als ik er aan terug denk ook geen prettige kraamweken gehad... heb er in totaal 5 weken echt last van gehad toen ging het weer maar na 6 weken begon het weer pijn te doen bleek er een hechting naar buiten te komen die niet was opgelost. Ik was onderhuids gehecht dus ze konden ook niks doorknippen soms doen ze dat wel als het heel erg trekt maar kon bij mij dus niet ... Bij mij hielp eigenlijk niks.. wou dat ik wat beter nieuws had maar t was gewoon een kwestie van genezen en toch proberen een beetje te genieten... misschien weet niet of je dat al hebt gedaan (beetje gek miss) het bekijken van onder hielp bij mij wel een beetje om te weten hoe het eruit zag... en overdag zonder ondergoed slapen maar met een matje en een icepack gaf mij een beetje verlichting... @Dais 77 mijn verhaal is precies jou verhaal... ook 2 uur persen zonder iets en vacuumpomp en ook dat het er zo goed uitzag
bedankt voor de lieve berichies ik moet nu wel 10 x op een dag poepen, echt niet normaal, gelukkig doet het onder de douche niet zoveel pijn en lukt het aardig. ik ben maar gestopt met laxeermiddelen werkt een beetje te goed hihi. t ging vandaag stukken beter, het is nu een week geleden. ik ben naar beneden geweest en t ging redelijk goed, soms wel heel veel steken ineens beneden maar over het algemeen gezien is t veel beter dan de dagen ervoor. ooh ik hoop zo dat t beter blijft gaan, kan ik eindelijk genieten.
Goed om te horen dat het beter gaat! Dat bedoel ik ook met dat het zich gaat aanpassen aan de situatie. Het wordt anders en minder veel in 1 keer.. Dus vaker op een dag..! Probeer gewoon rustig aan te doen, het te laten gebeuren en lekker te genieten van je kleintje! Het gaat echt met sprongen voorbij en straks zul je ineens denken: hej, ik heb bijna geen pijn meer!
Ik kreeg van de kraamhulp het advies om elke dag tien minuutje zo'n rode lamp op de bloeduitstorting te laten schijnen. Dat zou het genezingsproces versnellen. Het voelde wel goed aan, maar of het daardoor sneller beter werd zou ik net durven zeggen. Ik weet natuurlijk niet hoe lang het anders geduurd zou hebben.