Oost Limburg Ziekenhuis in Genk (Belgie)

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Nic 1, Sep 4, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Bezig met zwanger raken en teleurstellingen verwer
    Het uiterste zuiden
    Dag dames, heeft iemand hier ervaringen met vruchtbaarheidsbehandelingen in het Oost Limburg Ziekenhuis in Genk?
    Liefs, Nic

2. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Helemaal niemand??
    Ik heb de site bekeken, gebeld om informatie te vragen, dus de theoretische kant weet ik nu dus grofweg wel. Maar ik zou ook graag wat ervaringen horen....

3. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Ik kan mijn eigen ervaring inmiddels delen. Afgelopen vrijdag hebben we de eerste afspraak in Genk gehad. Eerste indruk is supergoed! Dr. donth is een nuchtere vriendelijke arts die alle tijd voor ons nam. Hele voorgeschiedenis verteld. We waren voorbereid op een afwijzing in verband met mijn leeftijd, maar niks daarvan!! Ze behandelen tot 43 jaar, dus ik heb nog even te gaan (ik word over een maand 41).
    In principe gaf ze ons 3 keuzes, eerst een cyclus monitoren, iui, of meteen door met ivf. We gaan meteen voor ivf.
    We hebben bloed moeten laten prikken, mannetje moet zn zwemmertjes laten testen, op mijn eerstvolgende dag 1 van menstruatie moet ik nog een keer bloedprikken (morgen dus)en mijn bm wordt met een camera van binnen bekeken en als alles goed is mogen we dan bij de volgende cyclus beginnen met de hormoontjes.
    SUPER 👍👍👍👍

4. bereke

bereke Niet meer actief

Ik heb er enkel de vooronderzoeken gehad. Maar heb op andere sites wel gelezen dat het een beetje hectisch en ongeorganiseerd verloopt soms. Maar heb het dus zelf niet ervaren want heb de behandeling uiteindelijk in Brussel laten doen.

5. bereke

bereke Niet meer actief

Oh vergeet ik nog het belangrijkste... Heel veel succes!

6. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Een uitkomst voor iedereen die in het zuiden woont en in maastricht te horen gekregen heeft dat ze niks meer doen. En wat een enorm verschil in benadering ten opzichte van maastricht. Daar hadden we een hark van nog geen 30 die begon te hyperventileren toen we zeiden dat we nog graag een kindje zouden willen... We werden toegesproken als kleine kinderen die een standje kregen.
    Nu begrijp ik best wat de bezwaren en de risico's zijn om op je 40ste of later nog zwanger te raken, iedereen heeft recht op een eigen mening hierover, maar om nu zo te reageren...
    Het is mijn eigen keuze om mijn lichaam nog een keer de hormonenkermis aan te doen, we zijn ons bewust van de risico's en bereid deze te nemen....

7. Nic 1

Nic 1 Actief lid

Jun 14, 2013
    179
    0
    0
    Het uiterste zuiden
    Dankje, Bereke

8. Fleetwood

Fleetwood Bekend lid

Oct 24, 2013
    752
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Nic,

Ik heb me speciaal aangemeld voor je, kwam je post tegen via Google. Intussen ben ik uitbehandeld in Genk omdat onze eerste IVF poging geslaagd was die wij in september zijn ondergaan.

Wij kijken heel positief terug op Genk. Het is er druk, dat klopt. Maar daar moet je je op instellen. De enige echte drukke momenten zijn de ochtendecho's die je zult krijgen tijdens de IVF cyclus, wanneer ze kijken hoe het staat met de groei van de follikels. Maar als de arts eenmaal arriveert begint de rij te lopen en duurt dat per patiënt maar een minuutje of 2. Dan gaat het snel. Hoe vroeger je er bij bent de sneller dat je weer buiten staat. Je zult iedere keer bloed moeten laten prikken en daar wacht weer diezelfde rij, maar later dan 09:00 heb ik nooit buiten gestaan.

Je zult opmerken dat de artsen vaak laat zijn en daar wordt vaak niet leuk op gereageerd door de patiënten die komen voor die ochtendecho. Maar de artsen hebben van tevoren ook afspraken en zijn verder die dag ook bezig met puncties en terugplaatsingen. Wederom iets waar je je op moet instellen. Ergeren heeft in dit proces geen zin, je hebt je energie gewoon nodig. Neem de tijd als je naar Genk gaat.

Bereid je er tevens op voor dat dr. Dhont niet alles doet. Ik was onder begeleiding van dr. Mestdagh, maar dr. Ombelet heeft (volgens vriend, ik lag plat) de punctie gedaan en dr. Dhont de terugplaatsing. Ik vond het niet erg, want de artsen zijn allemaal goed op de hoogte. Ze kennen je naam wel op ten duur.

Het lijkt nogal veel, maar als je met een losse instelling naar Genk gaat en niet te veel op de tijd let, is het echt prettig. Iedereen is er heel aardig. De IVF consulentes zijn je beste vriendinnen in het proces. Zij vertrekken de informatie, begeleiden je in de procedures, geven de medicijnen mee en staan klaar voor vragen. Je mag ze altijd bellen en even bij ze binnenlopen.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het wel. :)

Veel succes en sterkte!

Share This Page