vandaag was ik aan het shoppen en was er een meid die heel erg overstuur raakte en schreeuwde van laat me met rust laat me met rust en praatte net alsof er iemand naast haar stond.. iedereene schrok en belde de politie ik schrok want zag alles gebeuren.. vond het zielig maar tot ik eventjes mezelf was en even gewoon helder nadacht ... zei ik tegen mezelf ze is niet gek hoor er is iemnd die haar lastig valt.. mensen weten het niet.. maar wel mensen die in islam geloven weten dat er iets is dat met ons leeft alleen wij zien ze niet ..maar zij zien ons wel ze worden ook genoemt djinn je hebt djinss die je lastig vallen en wat van je willen en je kan bezeten raken ( zeker waar) maar je hebt ook djinn die je juist met rust laten! ik stond naast zo een gelovige man.. en hij fluisterde iets tegen hemzelf en ik zei tegen hem ..arme meid er is een djinn bij haar die zij ziet en niemand weet dat niet... toen plots kwamen 2 gelovige mannen naar haar toe en kalmeerde haar en werdt ergens gebracht! mensen die ook vaak last hebben van raare gedachtens is puur satan werk als je me niet gelooft kan je ook koran versen zien dat over djinn gaat! ik vraag jou niet om gelovig te zijn maar gewoon openminded zijn en mischien graag een verklaring wilt gewoon te kijken! ik weet niets overbijbel maar wel over koran
Ben het helemaal met je eens! Zelf ben ik christen, maar denk dat we over dit soort dingen vrijwel op één lijn zitten..
en ik heb gewoon zo mijn eigen ervaringenmaar het is maar net wat voor naam je eraan geeft. Vind wel dat er soms voorzichtigheid geboden moet worden want het kan bijv ook om iemand met spychoses oid gaan he.
Er bestaan ook mensen die schizofreen zijn, of drugs gebruiken hoor. Om nou te zeggen of het satan is (als die al bestaat), nee dat gaat er bij mij niet in. Ik sta overal open voor, maar krijg nu het gevoel dat mij een bepaald geloof opgedrongen wordt.
Ik hoef de koran niet te lezen. Want k weet van mezelf al dat mensen die geesten zien niet gek zijn. En iemand die opstraat in ene in paniek raakt.. Daar heb ik mijn twijfels bij
Het is denk ik goed om de dingen altijd van 2 kanten te bekijken..en niet gelijk uit te gaan van bovennatuurlijke zaken.
ik geloof niet in de koran, ik geloof niet in de bijbel, ik geloof niet in satan ed.. ik geloof dat er meer is, qua bovennatuurlijk, maar niet alles hoeft meteen bovennatuurlijk te zijn. schizofrenie, drugsgebruik zoals mama van marit zegt, zijn ook logische verklaringen. word eerlijk gezegd een beetje moe van dat er ineens overal een paranormale verklaring voor gevonden moet worden. dat het licht een keer knippert, wil niet zeggen dat het een overleden familielid is, het kan ook gewoon zo zijn dat je het peertje moet vervangen.
Hoezo nou eigenlijk BOVEN natuurlijk. Dat vraag ik me dan altijd af... Wat de Islam er verder over verteld weet ik niet. Zelfs niet precies wat christenen er van zeggen (buiten wat er vroeger over gezegd werd want heb gedeeltes van de heksen hamer gelezen) Weet wel dat dit in ELK geloof besproken wordt (welke naam men er ook aan geeft). Dus "mensen weten het niet.. maar wel mensen die in islam geloven weten dat er iets is dat met ons leeft alleen wij zien ze niet" is imho iets te kort door de bocht. Verder denk ik dat je voor je zo'n conclusie trekt meer van zo iemand moet weten.
dat viel mij dus ook op ja. als ineens iedereen paranormaal begaafd is, is het toch niet paranormaal meer, maar gewoon normaal?
Laat iedereen zijn eigen leven leiden, of dit nu met de koran, de bijbel of de tora is of met geen "heilig" boek. Leven en laten leven, iedereen doet dat anders.