wie ook koolhydraatarm? dr frank, atkins, south beach?

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door mama2010, 7 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Hallo allemaal!

Ik ben sinds 2 weken op dieet.
    Ik doe de koolhydraatvrij vorm van eenkiloperweek.nl

Ik ben nu bijna 5 kilo kwijt!!

Wie doet er ook mee?
    Lijkt me leuk om te kletsen, recepten uit te wisselen en natuurlijk elkaar bemoedigen!

Groetjes!!

2. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Ik eet ook koolhydraatarm! maar let ook op het vet!

3. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Hoi Cherie,

Ja ik ook wel een beetje. Die gebakken eieren elke dag dat vind ik niet wat.

Ik ontbijt meestal ook met kwark.

Vanmorgen heb ik huttenkase met paar walnoten en beetje bieslook gegeten als ontbijt.

Tussendoor paar wortels

Vanmiddag zelfgemaakte verse groentensoep met balletje van rundertartaar.

Avondeten 1 paprika gevuld met pittig gehakt uit de oven..

En vanavond handje amandelen..

Morgen wordt het gekookte eieren als ontbijt met paar stukjes tomaat en komkommer.

Als lunch rucula sla melange met feta kaa en pijnboompitjes.

Avondeten chinese wokgroenten met kipfilet.

En jij?

4. sunshine07

sunshine07 Actief lid

31 jan 2009
    242
    0
    0
    Hoi meiden,

Ik schrijf ook in een ander topic maar het is daar erg stil... dus sluit me ook hier even bij aan.

Ik probeer al een paar weken om echt te beginnen maar het lukt me steeds niet. Geen goede voorbereidingen en dan de verkeerde dingen eten.
    Over een maand gaan we op vakantie dus de kilo's moeten er nu echt af. Ik heb geen overgewicht maar het zou fijn zijn als ik weer mijn oude gewicht terug krijg.

Vandaag ben ik dus voor het echt begonnen.
    Ik doe het bikini programma van Inge van Haselen. Dit is echt super gezond... soms een beetje té. Dit heb ik vorig jaar ook gedaan en toen 7 kg afgevallen. Nu nog de laatst 5 kg! Ik volg trouwens alleen de menu's, de oefeningen niet :) .. daar heb ik geen zin/puf in

Ontbijt: omelet met champignons en tomaat, fruit en groene thee.
    Tussendoor: appel
    Lunch: salade
    Tussendoor: yoghurt en ongebrande nootjes
    Diner: quinoa, kipfilet met prei, courgette, ui, gember, knoflook en paprika

Nu mag ik niks meer dus even op een houtje bijten.
    Vandaag viel alles mee, geen lekkere trek gehad :).

Morgen moet ik werken en heb net alles klaar gezet om morgen zo mee te kunnen nemen.

Hebben jullie een weegdag?

Succes!:)

5. sunshine07

sunshine07 Actief lid

31 jan 2009
    242
    0
    0
    @mama2010
    Goed zeg, in twee weken 5 kg, doe je goed. Bevalt dit dieet je? Heb je dit al vaker gedaan?
    Ik hoop dat het bij mij ook zo hard gaat. :D:D

6. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    EINDELIJKKKKKK....

hoi, meiden
    ik doe Southbeach dieet
    heb het al eens eerder gedaan en ging supergoed bleef er ruim 3 jaar af en kon het ook goed volhouden
    toen zwanger geraakt en het ging mis

ondertussen al heel wat afgevallen na zwangerschap 105 kilo woog ik op het laatst
    sta nu op 80 kilo en ben sinds 1 mei bezig
    voel me goed gaat super

lekker om een clubje hier te hebben

7. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    ik wil trouwens blijvend afvallen dus hoeft niet 8 kilo in 2 weken dat zit er ook vaak weer snel aan
    mijn dag vandaag

ONTBIJT KWARK MET KOP THEE

10 UUR 2 stukjes kaas 1/3 bak optimel kwark

12 uur tomaat met mozzerella en 1 ons magere ham

3 uur 2/3 bak optimel kwark

6 uur salade met feta geruld mager gehakt en 2 eetlepels pasta saus(spaghettie zonder spaghettie)

8. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Super dat je nu ''echt'' bent begonnen!

Ik heb even op de site gekeken van die Inge, en ze zegt goede dingen. Ik ben het helemaal eens met het ''clean'' eten.. dus back to basic eigenlijk..

Ben benieuwd hoe het met je zal gaan...

9. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ik woog 109 ongeveer op het laatst en ben nu 95. Maar ben nog maar 7 weken geleden bevallen...

Bij mijn eerste zwangerschap was ik echt veel aangekomen.. 25 kilo ofzo.. daar van is redelijk wat blijven zitten.. toen kwam de 2e zwangerschap.. weer 15 kilo ofzo aangekomen...
    Toen de 3e zwangerschap ben ik al erg gaan opletten en ben ik zo'n 8 a 9 kilo ''maar'' aangekomen.. Die waren er eigenlijk ook wel zo af na de bevalling.

Sinds dien probeerde ik al wat gezonder te eten.. niet te veel snoep en frisdrank enzo...

Maar sinds 2 weken heb ik dus het roer omgegooid.. ik was gewoon zat van mijn lichaam! Ik wil zo graag weer normale kleding kopen.. in normale winkels.. en niet bij Miss Etam enzo ;)

Ik zie het niet alleen als een dieet..
    Maar ik zie het ook echt als een verandering in mijn levensstijl.
    Ik denk ook dat je het alleen op die manier kunt volhouden.

Natuurlijk zeg ik niet dat ik nooit geen chips meer zal eten of wat lekkers bij de koffie of wat dan ook.. maar ik wil eerst mijn streef gewicht bereiken en dan gewoon wel blijven opletten met wat ik op een dag naar binnen werk... :D

10. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ja het gaat lekker! Hoop echt dat het zo doorgaat... :D

Ik wil morgen eens mijn maten opmeten.. zodat ik ook kan zien of ik cm's verlies.. dat is natuurlijk ook wel leuk om te weten.. Haha!

@Weegdag... ik moet heel eerlijk zeggen dat ik nu nog elke dag op de weegschaal sta.. als ik een dag niet ben afgevallen probeer ik de dag er na echt op te letten dat ik genoeg water drink en niet te veel tussendoortjes neem.. (lees blokjes kaas/nootjes etc)..

11. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Hoi

Zou je eens een dagmenu kunnen plaatsen van dat dieet? Ben er wel benieuwd naar. Kun je het vergelijken met GOK, van Yvon Lemmers?

xx

12. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
  13. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    nou om eerlijk te zijn gaat bij mij het vet ook altijd op mijn buik zitten
    (heb een foto op shopaholic pagina geplaatst vandaag van mezelf terwijl k een mode show meeloop)

en door geen koolhydraten te eten merk ik at altijd heel snel op mijn buik.
    en als ik eenmaal geen snoep en koolhydraten eet heb ik er ook niet zo veel behoefte meer aan

14. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    @mirell, leuke foto!! Waarvoor deed je die modeshow?

Na 3 kinderen te hebben gekregen, is mijn buik helaas ook een grote blubber massa geworden...

Ik hoop echt dat dat ook weggaat...
    Bbb zone is mij dus het belangrijkste ;)

15. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    @mirell je lijkt wel een cameleon! ik dacht al eerder foto's van je gezien te hebben.. maar ik zou je zo niet herkend hebben! ook erg leuk je haar zo.

mijn buik is op zich wel plat met kleding aan. maar tis wel blubber.. naveltruitjes zouden een NO go zijn met die oma rimpels er onderuit! juk... maar t trekt iedere keer nog steeds bij met het afvallen ook... (bikini doe ik nog wel maar dan zie je iig nog stukje gewone buik.. compenseert weer en tja heb toch 3 kids op de wereld gezet ;))

Hier dagmenu...

O:Yoghurt met zemelen.
    L:gevulde eieren (denk ik of t moet roerei worden weet ik nog niet ) met zalm garnalen en surimi. en misschien nog een harinkje!
    A: uh....... weet ik nog niet.. gevulde paprika? heb nog champignonnen soep staan! dat kan het nog worden denk ik met een worstje erbij. moet ik nog ff zien
    T: plakje worst/ augurkje/drinkyoghurt..

lekker koffie en min 1,5 water erbij :D
    zoiets is het vandaag.

16. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    @Cherie... zit jij ook elke dag te denken wat zal ik nu eens gaan eten?? ;)

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Jup! that's story of my life! :D hahahah.. nu heb ik gelukkig wel voor de kinderen en zo klaar hoor! hahaha:D dat scheelt.
    maar ik probeer wel vooruit te plannen maar ik weet geen dagen van te voren waar ik dan en dan zin in hebt!

18. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    Ja dat heb ik nou precies zo..
    Mijn man zegt ook, je moet gewoon een schema maken voor de hele week en dan kun je daar ook vast de boodschappen voor doen...
    Tja dat is natuurlijk ook wel zo.. maar ja..

Misschien moet ik het ook maar gaan doen.. haha!

Nu heb ik nog zwangerschapsverlof, maar over 4 weekjes moet ik wer werken (3 dagen per week) en dan wordt het toch wat strakker plannen.. en vaker 's avonds de boel al klaar maken...

19. mama2010

mama2010 Fanatiek lid

22 sep 2009
    2.409
    0
    0
    P&O
    Overijssel
    En hoe gaat het vandaag??
    Staat er nog wat lekkers op het menu vanavond?

Hier had ik vandaag:

Ontbijt 1 eitje en 2 kleine zelfgemaakte koolhydraatarme kaas'cracker' met een plakje kipfilet..

Lunch salade met een beetje kip en fetakaas.

Tussendoor 2 blokjes kaas bij de albertheyn ;)

Avond eten wordt groentensoep en een geroasterd khd arm broodje.

20. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Avond eten is hier uiteindelijk sla geworden met gevulde eieren en braadworstje.. (kan geen pap meer zeggen.)
    zo koppie koffie! thx dames!
    door dit topic heb ik er gewoon weer zin in.

lunch is trouwens bij een haring en glas drinkyoghurt gebleven.. geen tijd meer voor de eitjes ;) dus die in mijn avond eten verwerkt :D

Deel Deze Pagina