Hallo dames, even een vraagje: Ik ben 24,2 weken zwanger en ik heb een paar dagen last onder in mijn buik rond mijn schaambotten en de botten rond mijn vagina zeg maar en liezen en ook onder aan mijn rug. Ook doet niezen in sommige houdingen zeer in mijn rug En het doet pijn als ik 1 been optrek bijvoorbeeld om mijn sokken aan te trekken. Als ik zit of sta valt het mee maar als ik zit en op wil gaan staan dan doet het wel zeer aan de streek rond mijn schaambot niet altijd hoor maar bepaalde dagen..Het is absoluut geen bandenpijn, want die heb ik soms ook nog bij... het zit echt in mijn botten of gewrichten, is dit beginnende bekkeninstabiliteit? Of worden mijn botten nu al wat zachter als voorbereiding van de bevalling ofzo? Ik moet volgende week naar de vk dus zal haar ook even vragen maar misschien herkent iemand het of heeft iemand tips? Liefs
zo begon het bij mij ook, vooral steken. Nu behoorlijk veel pijn, met name in de nacht. Wacht niet te lang met te vragen, want hoe verder je bent, hoe pijnlijker het kan worden. sterkte!
Hoeft niet gelijk bekkeninstabiliteit te zijn. Stickertje wordt vaak te snel opgeplakt. Probeer goed op je houding te letten, gewicht over twee benen verdelen. Benen niet over elkaar heen slaan. Goed recht op staan. Als je op je zij ligt kussen tussen je benen. Niet te lang zitten of staan maar juist afwisselen. Niet meer op hakken lopen etc. Er zijn ook heel veel oefeningen voor. Wel inderdaad bij de verloskundige aangeven! Mocht het niet gaan kun je ook nog naar de fysio gaan. Hier vooral na veel doen of vermoeidheid pijn aan onderrug, soms met wat buikpijn erbij, maar ook stuitje doet pijn. Had in week 13 al met langer fietsen last.
Ik werk momenteel niet meer dus het komt niet van overbelasting probeer inderdaad zoveel mogelijk af te wisselen, even zitten, wandelen e.d. en merk wel dat het 's avonds een beetje op mijn baarmoeder gaat werken, mn buik is wat gespannen en voelt "zwaar" aan en mijn banden wat gespannen staan, erg vervelend! Ik zal eens proberen een kussen tussen mijn benen te leggen als ik slaap ik kan namelijk niet op mijn rug liggen want dat ligt niet prettig. Ik zal het even met de VK overleggen misschien heeft ze inderdaad wat oefeningen en tips voor me .. bedankt dames