Ik ben heel nieuwsgierig ( en ik kan het niet zo goed vinden op internet ) bij welke zorgverzekering het meest vergoed word ivm ziekenhuisbevalling (zonder medische indicatie ), kraamzorg, enzv... In januari moet ik bevallen en in december is er natuurlijk de mogelijkheid om over te stappen. Momenteel ben ik verzekerd bij zilveren kruis achmea aanvullend met 2 sterren, ik moet alleen nog steeds een hele hoop zelf betalen en ik hoop dat het goedkoper kan. Ook nare ervaringen zijn welkom, zodat ook duidelijk is welke dus niet te kiezen (iemand ervaring met FBTO?? Redelijk goedkope premie maar hoe zit het met bevallen in het ziekenhuis zonder medische indicatie? )
Maar... Wat nu minder is kan volgend jaar juist meer zijn en andersom... In november komen de voorwaarden voor 2013 en de prijzen, denk dat je daar gewoon op moet wachten. Paketten van 2012 kunnen heel anders zijn dan 2013 mede door nieuwe regels van de overheid mbt de basisverzekering...
Ik zit bij de friesland is me altijd goed bevallen.. Ben zelf met medische indicatie bevallen dus je zou het even na moeten kijken/vragen.
ik zit bij menzis en betaal 114,- per maand en aanvullend tand en zorg paket 2 als ik boven de 40 ben zijn er meer ouderdoms verschijnselen en ga ik na paket 3... Krijg alles nog bijna vergoed door menzis alleen de bloedafnamen en suikertest die ik moes doen in me zwangerschap moes ik betalen maar dat was niet zoveel... maar heeft volgens mij ook te maken met je eigen bijdragen denk ik...
ik zit bij de friesland. ben av optimaal verzekerd. ik betaal volgens mij 130 euro en daar zit ook nog tand extra bij in. vorige week gebeld en ik hoef niks te betalen. Ik kreeg de indruk dat als ik alsnog in het zh wilde bevallen ik dat ook niet hoefde te betalen. maar zou je even moeten navragen. kraamzorg hoef ik ook geen eigen bijdrage bij te leveren.De Friesland is mij altijd goed bevallen.
Agis comfort plus. Weet niet hoe het met bevallen zit maar iig geen eigen bijdrage kraamzorg. Grootste reden dat ik daar zit is 100% vergoeding voor fysiotherapie
Hoi hoi, ik ben ook bij ZK Achmea verzekerd, maar met 3 sterren (collectieve verzekering) en ik krijg 100% vergoed als ik in het ziekenhuis beval zonder medische indicatie. Daarnaast krijg ik 24 uur kraamzorg vergoed 100%. Ik ben er erg tevreden mee. Hoop dat je hier wat aan hebt.
Unive gezin polis bevalling 100%, evt huur voor borstkolf, 150 euro voor lactatie kundige, geboorte yens, volledige vergoeding kraamzorg plus 15 uur extra kraamzorg bovenop je indicatie.
Vgz gezin en zeker, zkh bevalling volledig vergoedt, kraamzorg volledig en 15 uur extra kraamhulp, goede ta dekkingven later ook veel dekking voor logopedie, orthodontie en noem maar op!
Ik zit bij ditzo hoogste pakket. En tandverzekering 125 euro per maand.. Zhbevalling vergoed 6 uur lactatiedeskundige eigen bijdrage kraamzorg geboortetens kraampakket..
Hier Zilveren Kruis met het grootste pakket, dus denk dat ik lekker blijf zitten. Krijg volgens mij zo een beetje alles vergoed.
Je kan beter wachten met zoeken tot alle nwe premies en vergoedingen voot 2013 bekend zijn. Wat nu in een bepaalde aanvulling zit kan zometeen wel verdwijnen naar een hogere ofzo. Nog ffies een maandje geduld en dan gaan zoeken/orientere is mijn advies
Ben benieuwd of je nog zomaar over kan stappen! Ik heb nu Menzis met aanvullend 2 en ik moet in maart bevallen. Ik zit er over te denken om mijn pakket uit te breiden naar aanvullend 3 bij Menzis omdat je dan meer vergoed krijgt maar mijn man vraagt zich af of ze daar in zullen trappen. Een zorgverzekering mág je weigeren voor de aanvullende pakketten.
Ik heb op dit moment CZ jongeren, en als ik kraamzorg moet gaan aanvragen, dan ga ik naar CZ gezinnen. Dit kan per januari of tussentijd gewijzigd worden. Heel makkelijk!
Ik had dit vorig jaar ook. Alleen bent ik toen gaan rekenen en zou hoger uitkomen als ik uitgebreid me zou verzekering was ik over het jaar genomen duurder uit. Om een voorbeeld te geve' basis verzekering is net geen 100 euro. Uitgebreid zodat ik de kraamzorg vergoed kreeg was gelijk 40 euro per maand meer. Wat op een jaar zou neer komen op 40 x 12 = 480 euro. Zo veel zou ik nooit kwijt zijn aan kraamzorg, lactatie deskundige. (ik moest in het ziekenhuis bevallen) daarnaast heb ik verder niets nodig gehad waarvoor ik me zou verzekeren. Dus voor mij bleef over een jaar genomen een basis verzekering bij wie dan ook het beste. Over een schaal hoger. Ik heb wel eens gehoord dat maar twee % van de verzekering word geweigerd. Dus grote kans dat je een schaal hoger kan. En ik ben benieuwd wat er dit jaar gaat gebeuren met de verzekering
Dankjewel allemaal! Ik ga eens goed uitpluizen en nadenken ( en het is volgens mij wel verstandig om de polissen voor 2013 even af te wachten).
Ik heb Avero Achmea Excellent pakket en heb het laatst eens gecheckt en krijg echt alles 100% vergoed. Is wel prijzig..maar ik ben liever over verzekerd dan onder.
Ik heb ook zk achmea, twee sterren. Ik krijg bevallen in het ziekenhuis zonder indicatie volledig vergoed en kraamzorg de eerste24 uur. Daarna eigen bijdrage van 4euro per uur. Dus snap je niet zo goed als je zegt dat je nog veel zelf moet betalen.