Ik had gisteren echt hele erge kramp in mijn buik, een soort ongesteldheidspijn, voelde het tot in mijn rug. Tot nu toe nog geen bloed. Maar maak me nu wel veel zorgen. Ik heb dit bij mijn eerste 2 zw niet gehad. Heeft iemand hier ervaring mee? Positief of negatief?
Bij de eerste heb ik dat bijna de hele zwangerschap gehad en bij deze de eerste 6 weken. Alles is goed gegaan. Ik kan natuurlijk niet zeggen of het bij jou wel of niet goed gaat maar probeer je niet te veel zorgen te maken. Je zou ook eventueel de VK kunnen bellen. Succes en natuurlijk gefeliciteerd!!!
Ik ben ook ongeveer 5 weken zwanger en heb ook last van buikkrampen... Soms zijn het duidelijk mn darmen maa soms ook een soort van lichte menstruatiepijn... Had gister zelfs een beetje bloedverlies... Volgens mijn moeder en schoonmoeder is dit normaal en kan het gee kwaad als je geen ernstige buikpijn hebt of abnormaal veel bloed verliest... Ik ga morgen de dokter bellen voor een bloedtest en het aanhem vragen... Ben benieuwd. Succes!
Yep...ik heb het ook gehad de eerste weken, weet alleen niet meer precies wanneer. Vlagen pijn/krampen die soms nog heftiger waren dan mijn ongesteldheidsperikelen. Paar keer per dag en het hield een paar weken aan, daarna geen last meer van gehad. Zolang je geen bloed verliest of andere gekke klachten erbij krijgt, zou ik me niet teveel zorgen maken! Al is dat makkelijker gezegd dan gedaan Suc6!
Fijn om te lezen allemaal, dan ga ik me geen zorgen maken (of proberen om) zolang ik geen bloed zie. Bedankt voor jullie reacties!
Een beetje bloed is niet zo erg, kan ook van innestelen zijn of een wondje aan je baarmoedermond.. als je maar niet hevig gaat bloeden zoals bij je menstruatie. Eng he allemaal?! Het ene moment ben ik zo happy en het andere zo doodsbang... Kreeg net weer angstaanval haha.. Ik dacht wat als de test nu ineens negatief aan zou geven had nog een cb digital liggen en die heeft me weer gerustgesteld haha echt erg
@ lizzy1986, ik heb gister precies hetzelfde gehad als jij! heb het al geschreven op het januari2012 forum. Ook buikkrampjes en inie mienie lichtroze bloedverlies en ook de zorgen vooral omdat ik al een mk achter de rug heb. Bij mij was het gister nadat ik me wat (te) druk had gemaakt, vriend zei ook al dat het bijv een wondje kan zijn wat daardoor is gesprongen. is het bij jou opgehouden? bij mij nu wel. Heb de vk niet gebeld omdat het zo weinig bloed was. Maar ga dat wel direct doen als het terugkomt. Ga jij nu ook vaak naar de wc om te checken? Stom, maar wel fijn dat ik niet de enige ben met de zorgen. xxx
ik had rond 5-6 weken ook enorme krampen op een dag zo erg dat ik niet meer kon staan het straalde helemaal door naar me benen en me rug daarbij ook oud bloedverlies had daarna nog een paar weken licht bloedverlies en af en toe wat krampjes toen was het over en alles is goed gegaan
Ik heb het bij mijn laatste zwangerschap(Mk) ook heel erg gehad. Het is het groeien van de bm. Maar het kan ook zijn dat het niet goed is. Ik zou zeggen niet teveel zorgen maken en geen bloed geeft moed.
oh wat is zo'n forum toch fijn. Ik heb dus ook hele erge krampen. Met momenten net zo erg als de eerste dag van mijn menstruatie. Ik zit in week 5 en heb nog geen bloedverlies gehad. Maar de buikpijn is soms niet te harden, dan moet mijn broek ook los. De door buikpijn of krampen slaap ik ook slecht. Ik weet niet of ik paranoie ben maar ik ben zo bang dat het fout is he.
Hey loes bij mij was het roze.. Toen ienimienie rood en en is het weer gestopt... Ga 60 per dag naar de wc en ben steeds bang wat ik ga zien hihi... Hoort erbij zullen we maar denken... Ga morgen naar de huisarts en dan vraag ik het nog ff na.. Mar uit alle boeken begrijp ik dat het vrij normaal is in de eerste weken zolang je maar geen ernstige buikpij. Erbij hebt...
@haiko, als ik alle reacties zo lees is het denk ik vooral de combinatie van (veel) bloed en ernstige krampen. Het kan natuurlijk nog steeds misgaan, maar ik voel me wel wat zekerder. Maar goed elke zw is weer anders, dat is blijft lastig.
ik heb ze ook... voelt idd als menstruatiepijn maar ik herken ze eigenlijk een beetje als 'harde buiken' die je later in je zwangerschap ook weer gaat krijgen. had het bij Jill ook gehad, heeft te maken met dat je baarmoeder zich uit rekt voor het beebje in je buik die er in moet groeien
Hoi, Ik heb toen ik ongesteld had moeten worden een paar dagen redelijk veel bloedverlies zodat ik dacht dat ik gewoon ongesteld geworden was. De nacht ervoor erge steken rechts onderin bij m'n lies. De week daarna ineens weer opnieuw bloedverlies en nu steken links onderin. Ik dacht dat m'n menstruatie gewoon flink in de war was. Maar de (lichte) buikpijn hield aan en vorige week opnieuw wat bloedverlies dus afgelopen vrijdag toch maar een test gedaan en positief! Vandaag bij de huisarts geweest, mag woensdag voor een echo omdat ik me natuurlijk wel flink zorgen maak of het allemaal wel goed is... Ben totaal niet misselijk (alleen als ik er aan denk dus das psychisch) maar heb wel elke dag aan het eindv an de middag en avond last van m'n onderbuik. Niet echt buikpijn maar wat een trekkerig gevoel en soms een wat opgeblazen gevoel. 's Nachts ook waardoor ik eigenlijk alleen lekker lig op m'n rug. Maar durf eigenlijk pas blij te zijn als woensdag blijkt dat alles goed is.... spannend hoor!
Ook hier buikkramp, maar dan nog maar 3w3d zwanger... Pff, het voelt net alsof ik a la minute heel erg ongi ga worden. Echt van die pijnlijke menstruatie krampen. Maar dat is normaal begrijp ik nu ? Zit op 2 dagen voor NOD (10DPO) en heb al een duidelijke k2v5 test en ook clearblue zegt al 1-2 week zwanger, dus moet er maar van uit gaan dat het goed zit ?
Heb het ook gehad rond 5-6 weken. 2 nachten na elkaar. Het koud zweet liep zo van m'n voorhoofd van de pijn en dacht echt dat het game over was. Echter, geen bloed dus was al een goed teken, en 7.5 maand later een dochter in de armen
Hoi, Gister geen roze bloedverlies op het wc papier meer te bekennen, vanmorgen wel weer. Toch maar even de vk gebeld. Die kunnen nu nog niks voor me betekenen. Ze gaan wel proberen om voor volgende week vrijdag een afspraak te maken voor een inwendige echo. Dat wil nog niks zeggen want daarna kan het nog misgaan maar dan weet ik mogelijk iets meer over hoe het er nu voor staat. xxx
Heey! Ik heb ook last van buikkrampen. Vooral snachts! Ik lees dat veel meiden dit hebben dus maak me er geen zorgen over. Ik denk dat het erbij hoort. Het zijn vlagen van pijn die voelen alsof ik ongesteld ben. Maar geen bloedverlies dus vandaar geen zorgen! Geniet van je zwangerschap!