Papfles

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door liefjuh4you, 26 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik weet dat je vanaf 4 maanden een papfles kan geven.
    Al hoewel ik van sommige meiden heb gehoort dat ze dat wel eens een week eerder hebben gegeven dan dat ze 4 maanden waren.
    Wie doet dat nog meer?
    of wachten jullie echt tot ze 4 maanden zijn?

2. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

3. liefjuh4you

22 dec 2010
    92
    0
    0
    NULL
    NULL
    met papfles bedoel ik rijstebloem toevoegen. :)

4. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Daar ben ik mee begonnen toen Liza 4 mnd. was. 's Ochtends & 's avonds. Ik ben toen ook rustig begonnen met groente.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla heeft nooit een fles met rijstebloem gekregen. Ze deed het goed op alleen melk, dus ik zag geen aanleiding om rijstebloem toe te gaan voegen aan de fles.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn kinderen hebben rijstebloem gekregen omdat ze beide te laten wennen aan vaste voeding. Bij mijn zoontje was dat met 5 maanden en bij mijn dochter bijna 6 maanden.
    Het is nergens voor nodig om vanaf 4 maanden een papfles te geven. Als je kindje niet meer verzadigd is dan kun je het (vanaf 4 maanden en niet eerder) proberen in de laatste fles maar het is geen wondermiddel EN er zijn kinderen die er verstopt van raken.

Rijstebloem is bijvoeding en bijvoeding wordt afgeraden VOOR 4 maanden

7. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    omdat onze dochter snel last heeft van verstopping, gaan wij voorlopig nog even geen rijstebloem gebruiken. Verder groeit ze goed op de gewone melk en dat vindt ze ook lekker, dus zie het nut er nog niet van in (ze is iets meer dan 4 mnd nu)

8. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Hier sluit ik me bij aan :) Tycho heeft het niet nodig en vindt een gewone fles met melk even lekker. Hij wordt er zelfs onrustig van als hij een fles met rijstebnloem gehad heeft. xxxx

9. MrsXL

MrsXL Fanatiek lid

19 nov 2009
    1.007
    0
    0
    Huismama.
    Ik heb het gebruikt, omdat Rik al op de liter per 24 uur zat. En nog kon hij er geen 3 uur tussen houden.
    Dus toen heb ik gekozen voor rijstebloem.

Nu kan hij het met gewone melk 4 uur tussen houden en doe ik alleen 's ochtends en 's avonds rijstebloem bij zijn melk in.

10. juffie roos

juffie roos Bekend lid

8 okt 2010
    959
    1
    18
    Kijk ook even of je kindje gevoelige darmpjes heeft (lees: kramp)
    Hier met 4 en een halve maand begonnen met een halve theelepel: DRAMA!! veeeel krampen.
    Zou het dus zeker niet doen dan...
    En het voegt idd niets toe meestal; er zijn genoeg kinderen die er onrustig van worden (ipv doorslapen)
    Als hij genoeg heeft aan de liter, lekker mee wachten!

11. Susan27

Susan27 VIP lid

14 jan 2009
    8.419
    0
    0
    Rijstebloem kun je door de laatste fles doen.
    Wij deden altijd 3 schepjes met het voedingsschepje.
    Het maakt niet veel uit qua doorslapen oid. Het is meer om te laten wennen aan andere smaken volgens mij.
    Ze groeien er niet meer van volgens ons cb.

12. alien

alien Niet meer actief

Ik ben wel een week eerder dan 4 maanden begonnen. Ze sliep nog altijd niet door en nu wel! Heerlijk!

Fayenne poepte altijd maar 1x per 3 dagen en sinds de rijstebloem poept ze elke dag! Hier dus heel goed geholpen.

Doe wat jezelf denkt dat goed is meis! Gewoon niet teveel doen ineens.

13. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Mag ik vragen waarom je wil beginnen met rijstebloem?

Wij hebben het een tijdje terug geprobeerd om te kijken of ze de nacht zou doorslapen. Het resultaat vele slapeloze nachten met heel veel krampjes :(..

Ik zou zowiezo niet beginnen voor 4 maanden, die darmpjes zijn zo gevoelig..

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nooit gegeven, heb er nooit het nut van gezien. En als ik het gedaan had, dan zeker niet voor 6 maanden. Het is en blijft bijvoeding.

Deel Deze Pagina