Na een BBZ vorig jaar oktober, waarbij tijdens de operatie eindelijk (na 3 jaar) ook endometriose is vastgesteld, ben ik een tijd aan de pil geweest om de endo rustig te krijgen en alles op een rijtje te zetten. Nu, na vele onderzoeken, mogen we het 3 maanden zelf proberen. Met alle spanning van 'gewoon' proberen, maar ook de extra spanning voor de pijn van de endo en de kans op mk en bbz. Of helemaal niet slagen en dan te moeten starten met behandelingen. Wie herkent dit en schrijft mee?
Hi Lenali, Ik herken niet jouw hele verhaal, maar wel een groot gedeelte. Ook ik heb endometriose, en wij zijn nu 4 rondes bezig om zwanger te worden. Ik ben in overleg met mijn gyn gestopt met de pil, daarvoor slikte ik die door. Ik word streng in de gaten gehouden (ca125 waarde meten, en bij vlg checkup weer een echo), en mag het proberen zo lang het gaat. Het gaat op zich ook goed, maar deze ms voelde ik toch weer wat meer endopijn dan voorheen dus ik voel me nu opgejaagd: hoeveel 'eigen' pogingen hebben we nog voor ons liggen? Ben echt bang dat de endo weer toeneemt en ik verplicht weer een tijd aan de pil moet. Dat maakt de druk van zwanger worden dus veel groter, maar dat herken jij dus ook. Is dit echt jouw laatste ronde voor zelf proberen? Ik probeer er echt niet te veel mee bezig te zijn, maar dat is o zo moeilijk. Ben dit weekend weer ongesteld geworden na een ronde met een goed gevoel, da's dus ook weer weg nu. We moeten positief blijven, en actief in bed . Kriebeltrui