Terugplaatsing juli

Discussie in 'MMM clubs' gestart door bittersweet, 10 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hallo meiden,

Ik heb op 9/7/2012 een terugplaatsing gehad van een 9 cellig top embryo. Nu is dit wel dmv eiceldonatie gegaan. Welke meiden hebben of krijgen ook deze maand een terugplaatsing zodat we elkaar er doorheen kunnen loodsen. En wat gebruiken jullie ter ondersteuning voor medicatie. Ik gebruik 2x daags 1 tablet progynova en 3x daags 2 vaginale capsules utrogestan. Ik mag op 21/7/2012 een zwangerschapstest doen.

liefs
    bittersweet

2. Coco27

Coco27 Actief lid

20 feb 2011
    469
    0
    0
    Hoi hoi!!!
    Ik heb denk ik over 2 weken de terugplaatsing.
    Ik doe een IVF/PGD behandeling (=embryoselectie) ze plaatsen dus een gezonde embryo terug (hopelijk zit er dan een gezonde bij :))
    Ik spuit nu al 2 weken Decapeptyp en sinds gisteren Gonal F erbij.
    Nog even en dan mag je al testen... Spannend hoor! Hoe voel je je? Liefs

3. Zonnestraal77

Zonnestraal77 Fanatiek lid

20 aug 2011
    4.507
    2
    38
    Verpleegkundige (ambulance)
    Noord-Holland
    Bittersweet, mijn duimen draaien!!!!! Ik lees je wel 's in het andere topic :). Ik duim hoop enorm voor je!!

4. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Hoi!

Ik heb je verhaal gelezen in je eigen topic en in het poffertjes topic. Wat heb jij een geweldige zus en wat heeft haar actie een mooi resultaat opgeleverd!! Mijn duimen draaien voor je!

Zelf ben ik nu aan het stimuleren. 7 dagen deca (vandaag de laatste) en 300 menopur. Vrijdag heb ik de 1e fm, ik hoop wat mooie follikels te zien. Vind het erg eng, want de vorige poging is afgebroken door een gebrek aan eicellen. Maar als alles helemaal goed gaat (we moeten de embryo's ook volgen tot dag 5), heb ik in juli nog een tp! Pffff....doodeng...

5. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    Haai
    Ik heb afgelopen zondag 8 juli terugplaatsing gehad en mag de 20ste testen!
    @bittersweet hopelijk is het hier spraakzamer als in andere topic? Trek je het allemaal een beetje?

6. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    #6 bittersweet, 11 jul 2012
    Laatst bewerkt: 11 jul 2012
    Hoi Meiden,

Met mij gaat het heel erg goed gelukkig. Met de spanning valt het nog heel erg mee. Denk dat dit volgende week wel zal gaan komen als het moment van de testdatum steeds dichterbij komt. Weet gewoon dat ik van heel veel geluk mag spreken als het de eerste keer meteen lukt. Ga er echt niet vanuit, maar tuurlijk hoop ik het wel.

Kirsten
    Hoe gaat het met jou? Kan jij het allemaal nog een beetje hendelen? Jij mag 1 dag eerder testen dan mij spannend hoor we gaan gewoon heel heel hard duimen voor elkaar dat we over 9mnd een gezond beebje op de wereld mogen zetten.
    Doe jij trouwens nog iets om kans op zwangerschap misschien vergroten? Ik drink granaatappelsap en slik wat extra vitamines foliumzuur omega3 vitamine d. Denk zelf maar zo baat het niet schaden kan het ook niet. Ben trouwens wel heel erg stipt met de tijden voor de medicatie. Ik zet de wekker al om 4:45 om de eerste 2 utrogestan bolletjes in te brengen en dan om 5:45 progynova 12:45 utrogestan en 17:45 progynova 20:45 utrogestan. Raak er zelf soms bijna van in de war dus heb maar een afstreeplijstje gemaakt dat ik het niet kan vergeten. Voor mijn gevoel hoef ik dan niet het idee te hebben van als het niet gelukt is het misschien ligt aan het niet bijtijds innemen van de medicatie.

Kiekske
    Wat spannend idd voor jou zeg. Heb jij ook een laag amh?
    Ga voor je duimen dat er een paar follikels te zien mogen zijn dat moet gewoon de moeite die we doen mag zeker ook wel een keer beloond worden. Vindt je ook niet? Hou me op de hoogte ben benieuwd naar vrijdag ga ook heel hard voor je duimen!

Zonnestraal
    Dankje voor je duimen kan ik goed gebruiken! Wat ik aan je vragen wilde begrijp dat jij via icsi zwanger bent geworden. Heb jij tijdens de wachtweken iets gevoeld of helemaal niets. Heb eigenlijk geen idee of je iets zou moeten voelen of dat dat helemaal niet hoeft?

Coco77,
    O meid voor jou ook erg spannend mag ik vragen om welke reden jullie embryo selectie doen? Komt er bij jullie in de familie een erfelijke ziekte voor?
    En idd de onzekerheid van zal er dan wel 1 gezond embryo bij zitten. Ga ook heel hard voor jou duimen dat het allemaal goed komt voor jullie. Hou me op de hoogte ben heel erg benieuwd hoe het zal verlopen.

xxx
    liefs
    Bittersweet

7. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @bittersweet
    Ik heb echt nog steeds last van me baarmoeder af en toe echt felle steken maar hoort erbij zei ziekenhuis en moest maar even rustig aan doen dus doen we dat ook. Ben ook deze week nog niet gaan werken. Ik doe voor de rest niks extra behalve gezond eten en slik nog steeds gravitamon. Dat werd me op gezond zwanger spreekuur aangeraden. Met de bolletjes doe ik het niet zo precies dat is echt niet te doen. Probeer tussen de 3 op een dag wel 8 uur te houden maar die van s avonds en s ochtends liggen geen 8 uur meestal 6 à 7 uur.
    Ik heb het voordeel in ons geval dat het aan mijn partner ligt en bij mij zelf alles goed was.
    Ik vind het wel nog steeds apart idee dat er nu iets in me buik zit wat kan uitgroeien tot een dondersteentje haha nog 9 nachtjes slapen en dan testen Jeah!!!! Ga ook heel hard voor jou duimen!!!!

Liefs

8. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Kirsten,

Is die pijn nog van de punctie? Mijn zus heeft namelijk ook nog best wat napijn en hele opgezette buik gehad. De arts belt haar donderdag nog op om te vragen hoe het gaat.

xxx
    bittersweet

9. Kiekske

Kiekske Niet meer actief

Bs: hoe gaat het nu met je zus? Voelt ze zich al beter?
    Geniet nu nog even van je ontspanning, want die 2e week zal idd wel weer slopend worden!

Ik heb idd een laag amh: 0,67 en ik ben 30 jaar. In gent zijn ze bang dat ik de berkende factor ben, terwijl ze eerst dachten dat mijn man sit was. Hij heeft een tese gehad. Bij poging 1 had ik 7 eicellen, 6 bevruchting. 1 Excellent tp op dag 3, maar de rest heeft dag 5 niet gehaald. Bij poging 2 had ik het lange protocol, dus de pil erbij. Dat had ik eerst niet. Ook had ik bij poging 2 acupunctuur. Ik vermoed dat het door de pil en acupunctuur mis is gegaan. Nu gaan ze de embryo's dus tot dag 5 volgen om te kijken of ze het wel halen. Als ze het niet halen, dan is dat geen goed nieuws. Ik slik nu al 3 maanden dhea en hoop dat dit positief werkt. Maar ik vind het erg spannend. Ik wil niet dat dit de poging is waarna slecht nieuws gaat komen....

10. kirsten1988

kirsten1988 Bekend lid

5 feb 2011
    824
    0
    16
    @bs ik had maandag gebeld en ze zeiden toen dat het daar inderdaad van zou kunnen zijn in combi met terugplaatsing omdat ze toch aardig wat gerommeld hebben mocht het erger worden of aan het eind van de week niet over zijn moest ik terug bellen.

11. Flippo123

Flippo123 Niet meer actief

Hoi hoi!!!
    Ik heb 9 juli een cryo tp gehad :)
    23 juli de testdatum!!

Ik duim voor jullie meiden!!!

12. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi meiden,

Het was me gister het dagje wel zeg. Eerst gewerkt toen thuisgekomen gegeten en mijn zus belde rond 19:30 op. Ze heeft al heel de week erge buikpijn. De zaterdag na de punctie ging het erg goed en heeft ze misschien teveel gedaan waardoor ze dat moest bekopen 's avonds met veel stekende pijnen in de buik. helaas werd het de dagen erna niet beter en gister belde ze dus dat het echt niet uit te houden was en ze bijna niet meer kon lopen. Ik vertrouwde het niet en zei tegen haar dat we dan maar naar de SEH moesten gaan. Gelukkig hadden we goede informatie gehad van het zkh dus hebben we eerst de dienstdoende gyn gebeld. We konden meteen komen. Daar aangekomen urineonderzoek en bloedonderzoek gedaan en arts erbij. Ze stelde wat vragen en ze gingen een echo maken. Op de echo was te zien dat de eierstokken nog vergroot waren en dat er vrij vocht te zien was. Dit was dus de boosdoener wat de pijn veroorzaakte. gelukkig was het nog binnen de norm. Bloedonderzoek was goed gelukkig. Nu moet ze rustig aan doen en goed haar pijnmedicatie innemen. Gelukkig had ze voor vandaag nog een tf afspraak staan met de fertiliteitsarts en die heeft haar gebeld en wilde haar morgen toch nog terug zien. Gelukkig zijn ze erg voorzichtig en houden ze haar goed in de gaten.
    Ga morgen weer met haar mee en hopelijk is alles dan ok. In ieder geval is mijn sis nu wel van haar ongerustheid af en ik ook.
    Had gister wel even een dip en had gelijk zoiets van waar zijn we aan begonnen en stel als het nog een 2de keer nodig zal zijn dan willen ze het straks niet meer doen omdat ze zoveel napijn heeft gehad. Nu denk ik trouwens ook of ik nog wel wil dat ze het een 2de keer voor me zou willen doen. Vindt het allemaal best heftig bij haar ondanks dat ze zelf zegt dat ze het zo nog een keer zou doen voor me is natuurlijk superlief!! Hopen maar dat het mag gaan lukken en dat we nog wat cryo's over gaan hebben mocht het deze keer niet gelukt zijn, zodat we nog een extra kans kunnen krijgen.

Liefs
    Bittersweet

13. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Flippo123

Meid wat spannend he. Hoe voel jij je? Merk je al iets?
    Mijn duimen draaien ook voor jou.

liefs
    bittersweet

14. norwegian-sky

norwegian-sky Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.701
    0
    0
    NULL
    roze wolk
    Ik heb waarschijnlijk volgende week tp van ons cryo uit de verse poging van onze dochter. Super spannend. Het gebeurd in een natuurlijke cyclus en daar hoor ik goede verhalen over.

Vandaag laatste echo gehad me eitje was 1,5 en me bms was 10:D nog nooit zo dik gehad.

15. Flippo123

@Bittersweet: Of ik iets merk... gisteren de hele dag met vlagen misselijk geweest en sinds vandaag een hele nare lage rugpijn... Of t komt van mediatie, in de nachtdienst zitten of gewoon moe zijn geen idee! Merk jij al wat?? :D

16. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Hoi Flippo

Ik heb ook al van die lage rugpijnklachten. En idd ook misselijk zo nu en dan niet iedere dag gister had ik het wel vandaag weer niet. Verder heb ik echt grotere borsten gekregen denk dat dat door de medi komt hoor. Verder af en toe wat steekjes links en rechts lijkt een beetje van mijn eierstokken af te komen. Maar blijft afwachten of het wat is ik weet het niet hoor.
    Heb trouwens gisteren gehoord omdat we nog even naar het ziekenhuis moesten met mijn sis voor controle dat we nog 4 cryo's over hebben ik ben blij in ieder geval. En trouwens emmy wat teruggeplaatst is was een score 1 emmy dus heel goed, maar ja dan moet het natuurlijk wel blijven plakken. Je hoort ook wel eens dat andere het ook hebben gehad waarbij het niet gelukt is en een minder goed kwalitatief emmy is dan wel blijven zitten dus soms weet je het ook niet blijft afwachten.
    Die lage rugpijn schijnt va de utrogestan te komen. Gebruik jij dat ook?

xxx
    bittersweet

17. Flippo123

Jeps, utor zit ik aan vast :) Dat hoort bij een tp... vooral een cryo tp zonder cyclus. Ik heb dus geen eigen eisprong gehad en moet dus ergens anders mijn progesteron vandaan halen :p

Wanneer is jou NOD eigenlijk? Ik neem aan een paar dagen later dan die van mij, aangezien mijn cryo al 5 dagen oud was toen hij terug geplaatst werd (op dag 5 na punctie is hij ingevroren namelijk)
    De klachten die jij omschrijft herken ik idd ook helemaal!
    Vind het wel onwijs spannend weer allemaal! En ben zooo blij dat we nog 3 cryo's over hebben nu en die 3e punctie dus nog ver weg ligt in de toekomst!
    Aftellen maar :D
    Mijn NOD is 23 juli volgens de gyn, maar volgens mij (heb geen pregnyl of iets gespoten) is het 18 of 19 juli...
    Naja we wachten rustig af!

18. bittersweet

bittersweet Bekend lid

23 okt 2011
    692
    0
    0
    Flippo,

Ik mag 21 juli al testen. 12 dagen na terugplaatsing. Denk dat dat komt doordat ikzelf geen ivf behandeling heb gehad maar alleen ben voorbereid. Maar mocht hij negatief zijn dan nog 2 dagen door met medicatie en nogmaals testen. Spannend dusss.

19. Flippo123

huh... das wel erg vroeg dan! Ik moet 14 dagen na mn tp wachten en mn cryo is al 5 dagen oud dus in totaal 19 dagen is mn cryo dan oud.

Maar als ik t goed begrijp is dat dan 14 dagen na de punctie.. spannend!
    Ik denk dat ik voor mijzelf ook 14 dagen aan houd en daarom dus 18 of 19 juli ga testen, gebruik nu zelf ook geen medicatie die een test kunnen beinvloeden :)

20. Flippo123

Welk ziekenhuis loop je eigenlijk :D?

Deel Deze Pagina