bloeddrukmedicatie en zwanger worden

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door kellyxxx, 8 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    hey dames, ik heb een vraagje ivm medicatie.. ik moet dus al 3j ongeveer elke morgend inderal retard mitis 80 mg nemen voor men bloeddruk op peil te houden en nu was men vraagje kan dit gevaarlijk zijn als je zwanger bent? wij zijn namelijk bezig om zwanger te worden sinds maart..

ik wou men huisarts hierover aanspreken maar mss kunnen een paar onder jullie me mss al enige uitleg geven?

bedankt alvast
    veel succes allemaal met zwanger worden
    grtjs kelly

2. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
  3. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    Het is nog niet precies bekend of dit middel schadelijk is tijdens de zwangerschap. Vanwege de werking kan een schadelijk effect van dit geneesmiddel op het kind niet geheel worden uitgesloten. Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap.
    Dit middel niet gebruiken tijdens de zwangerschap (tenzij de arts anders voorschrijft).

dit staat op de site die je me gaf..
    mss dat er alternatieven zijn voor die medicatie of wordt je extra int oog gehouden ofzo.. ik heb namelijk al 2 kids maar toen moest ik die nog niet innemen.. ben beetje ongerust hierover want wij willen zoiezo voor een 3e gaan maar als dat schadelijk is valt daar niet over na te denken natuurlijk.. mss zijn er nog dames die zich ongeveer in deze situatie bevinden ik hoor het graag.
    grtjs

4. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Als ik jou was zou ik de arts even bellen en vragen naar een alternatief die zijn er idd wel.
    Ik heb ook hoge bloeddruk gehad en medicatie waar bij ik niet zwanger mocht worden .
    Toen bloeddruk weer goed was heb ik niks meer geslikt en zijn we in mmm weer verder gegaan .

5. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Mn zusje heeft speciaal vanwege de kinderwens andere medicatie voorgeschreven gekregen, hiervan was bekend dat het wel "kon" met kinderwens en zwangerschap.

Dus ik zou de HA bellen met deze vraag en aangeven dat je iets wilt krijgen wat dus wel verantwoord is. Mogelijk dat je bij zwangerschap dan wel onder controle van de gyneacoloog komt!

6. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    ja ik ga dat zeker dinsdag doen.. ik had er niet bij stil gestaan dat het eventueel schadelijk zou zijn tot ik verschillende verhalen las op internet dat je alternatieven moet nemen dan.. ik kan zonder die medicatie niet goed functioneren... ik hoop dat er iets anders kan gegeven worden. ik ga zeker en vast hier laten weten wat men dokter heeft gezegd mss dat er nog andere in deze situatie zitten..
    grtjs kelly

7. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    ik ben van belgie zoiezo ben je onder controle van de gyn, als je zwanger bent moet je elke 4 weken op controle bij de gyn hier.. dat ligt namelijk in nederland iets anders denk ik ?

8. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.550
    525
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    ja normaliter ben je gewoon onder controle van de verloskundige en niet persé bij de gyn. de periodes zijn vergelijkbaar hoor, eerst iedere vier weken... en verderop in de zwangerschap wordt het steeds vaker.

9. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    Ik slikte altijd enalapril om mijn hoge bloeddruk onder controle te houden. Mij is altijd met klem gezegd dat ik absoluut niet zwanger mocht worden met deze medicijnen. Toen ik met de pil gestopt ben, heb ik meteen een afspraak met de huisarts gemaakt om over te stappen naar een ander medicijn. Maar goed ook, want ik was supersnel zwanger. Ik slik nu methyldopa, is een stuk minder zwaar (en misschien moet je daarvan dus wel iets meer slikken), maar in ieder geval niet schadelijk voor de baby.

Ohja: ik loop al vanaf het begin in het ziekenhuis bij een gynaecoloog. Echt super prima en als 'gelukje' mag ik elke twee weken met een echo naar ons kindje kijken :)

10. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    bedankt voor je reactie nog... ik ben momenteel nog niet zwanger hoor ben ongesteld dus :) maar ik ga van de week eens horen achter andere medicatie.
    grtjs kelly

11. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Meis ben je al bij je arts geweest ? je kan ook apotheker vragen !
    de mijne weet van onze wens die geeft mij geen medicaties waar bij een kind in gevaar kan komen . staat in de computer .
    Mocht ik medicatie nodig zijn .

12. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    heey, ja ik heb dinsdag gebeld met men gyneacoloog en ik moet nu maandag om 18.00u komen voor een klein onderzoekje en hij ging zoiezo andere medicatie voorschrijven en wss moest ik 1 van de komende maanden zwanger zijn wordt ik gewoon extra in de gaten gehouden.. maar de inderal retard mitis die ik nu inneem mag ik dus niet innemen tijdens zwangerschap omdat die redelijk zwaar is en zoiezo is er een kans dat hij schadelijk is.. nu ben ik benieuwd naar maandag :) hou je op de hoogte
    grtjs kelly

13. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Moet je er nu al mee stoppen dan ? of maandag af wachten/
    Ok meis lief dat je me op de hoogte houd.
    Mocht ik ooit weer te hoge bloeddruk hebben weet ik het ook meteen. epilepsie weet ik wel mag je ook vele medicatie niet als je zwanger wil worden. Vandaar mijn apotheker ook van mijn wens af weet .

14. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    nee ik mocht er niet mee stoppen ik moet maandag afwachten.. maar ik heb wel gisteren men eisprong al gehad.. op de 11e cyclusdag.. vorige maand was het de 14e dag.. ik ben heel benieuwd wat hij me in de plaats zal geven en ik hoop dat die medicatie goed voor me zal zijn, daar heb ik wel een beetje bang voor..

grtjs kelly

15. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    heb jij dan last van epileptie?? lijkt me best heftig..

16. Marnat

Marnat VIP lid

10 aug 2009
    29.821
    3
    38
    Vrouw
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Kellyxxx@ ja klopt sins mijn vleesboom er uit is 2009 geen last weer gehad. maar moet eigenlijk wel de troep slikken .
    Om te voorkomen dat ik het krijg , zo gaat het goed en hoop het zo te houden.
    Zolang er kans op zwangerschap is + de overgang er niet komt slik ik het niet .
    In overleg met ha.

17. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik wil ff reageren over medicatie gebruik over t algemeen
    je mag bijna geen medicatie als je zwanger wil worden of zwanger bent omdat niet getest is wat voor invloed dit heeft op de ongeboren vrucht,ik heb super veel last van hooikoorts en mag me medicatie nu ook niet meer heb nu neusspray gekregen die wel mag maar die helpt niet.
    je moet er dus wat voor over hebben en zelf goed in de gaten houden als je medicatie krijgt wat de bijsluiter zegt over zwanger worden/zijn
    heel veel succes

18. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    ja ik begrijp je volkomen maar met bloeddrukmedicatie mag je echt niet stoppen hoor dan breng je u eigen leven in gevaar.. er zijn alternatieven die wel mogen bij zwangerschap zei men gyn en dan wordt je gewoon heel de zwangerschap om de 14 dagen in de gaten gehouden.. ermee stoppen volledig mag ik niet..

19. kellyxxx

kellyxxx Actief lid

3 apr 2012
    104
    0
    0
    ik hoop voor je dat je het niet meer krijgt dan.. maar zal wel in orde komen denk je niet?

20. Isa28

Isa28 Bekend lid

1 sep 2011
    725
    0
    0
    Utrecht
    #20 Isa28, 15 apr 2012
    Laatst bewerkt: 15 apr 2012
    Stoppen met je bloeddruk medicijnen is idd absoluut geen goed idee! Ook echt niet zonder advies van de gyn doen nog hoor! Waarschijnlijk krijg je na je afspraak gewoon andere medicijnen. De gyn weet wat het beste voor jou, maar ook voor de baby is :) Je wordt idd om de twee weken goed in de gaten gehouden (met echo - yeeeh :)

Deel Deze Pagina