Wie ook langer dan 4 jaar bezig?

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Mama-in-love, Jan 4, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hallo joekie,

okay weer wat geleerd hier over ICSI!
    Ik neem aan dat je toen bij de 1ste ICSI wel hormonen hebt gebruikt om extra eicellen te laten rijpen!! En is het pijnlijk als ze die eicellen later bij je weghalen?? Maar als blijkt dat de eicellen niet goed zijn of als de eventuele bevruchting niet goed is gegaan en er geen terugplaatsing plaats kan vinden geldt dat dan als een poging of niet? Dat vraag ik mij namelijk wel eens af! Want met IVF OF ICSI krijg je toch nog maar 3 pogingen??

Ik hoop dat als je straks weer gaat beginnen met ICSI dat je dan gauw een positieve test in handen hebt!!

Ik krijg 6 IUI behandeling vergoed, dus nog 2 te gaan!! Ik moet ieder morgen vanaf dag 4 van mijn cyclus een spuitje zetten met een puregonpen totdat 1 of 2 eicellen groot genoeg zijn en dan moet ik die avond een pregnylspuit zetten en krijg dan 2 dagen later de inseminatie.

Zijn jullie ook onverklaarbaar onvruchtbaar verklaard??

groetjes wanda

2. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Heey!!
    Bij ICSI wordt je inderdaad volgespoten met stimulatiemiddelen ;)
    Ik heb nergens last van gehad bij het aanprikken van de eitjes maar ik hoor van sommigen dat ze tegen het plafon gaan van de pijn.
    Volgens mij gold deze poging niet als 1 poging omdat er geen terugplaatsing heeft plaatsgevonden.
    Maar het maakt voor ons niet uit omdat ik goed verzekerd ben en ALLE pogingen vergoed krijg zolang de artsen het toestaan.

Wij zijn niet onbegrepen vruchtbaar. Mijn vriend zijn kwaliteit is niet het beste zeg maar ;)

Ik hoop dat jullie met de IUI zwanger mogen worden!!!!
    Moet effe een boodschapje gaan doen hoor!! ;)

3. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    ik ben dan wel geen 4 jaar bezig maar wel langer dan 3 jaar. mag ik dan mee kletsen of niet

4. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ja natuurlijk!! Dat is ook al kei lang!! ;)

5. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Ik zie dat jullie met IUI gestart zijn? Gaat dat een beetje?

6. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey Joekie,

gelukkig dat je geen last hebt gehad van dat aanprikken van de rijpe eicellen!!
    Dat is niet zo fijn dat de kwaliteit van je man z'n aandeel niet zo goed is, maarja je man kan er ook niks aan doen toch!!

Mag ik vragen wat voor verzekering jij hebt!!?

Hallo Natjuh,

tuurlijk ben je welkom bij de club ;) !!
    Vertel eens wat meer over jezelf, als je wilt tenminste.

Dus jij ondergaat ook IUI! Met of zonder hormonen?? Ikke met hormonen, puregon. En wij gaan de volgende cyclus voor de 5de IUI.
    Mag ik vragen waarom jullie nu al 2 rondes geen iui hebben gehad???!!

7. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Hey!!
    Nee, mijn schat kan er niets aan doen. Het is vervelend zat..
    Ik heb een ONVZ topfit verzekering. Erg fijn met dit soort problemen..
    Maar dat is wel afgesloten voor we wisten dat het mis was. (soort voorgevoel zeg maar..)
    Als je eenmaal weet dat het niet goed is mag je niet meer overstappen geloof ik.. (je moet zo'n hele lijst invullen over je gezondheid zeg maar)

8. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey joekie,

bedankt voor de info!!

Het is hier erg rustig!! Lijkt wel of er niet zoveel mensen zolang bezig zijn om een eigen klein wondertje te krijgen/maken!!

9. puumelke

puumelke Lid

Jan 10, 2011
    36
    0
    0
    Hoi Joekie,

Wij zijn bijna 5 jaar bezig, maar we zijn een jaar geleden pas het medische traject ingestapt. Ik zit nu in de wachtweken na de 5e iui. Als deze ook niet mocht lukken krijgen we nog 1 poging aan daarna gaan we evalueren.
    Nu maar hopen dat deze poging lukt.

10. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey puumelke,

wij zijn ook pas 1 jaar in de medische malle molen! Hebben nu 4 iui pogingen achter de rug waarvan er 1tje raak was(eindelijk eens een positieve test in handen gehad), maar dat is helaas in een miskraam geeindigd!
    We hebben net weer een verplichte stop gehad ivm de feestdagen. Nu is het wachten op de volgende ongi(of liever niet) en dan gaan we weer verder met ronde nrtje 5. Wij hebben nu nog 2 pogingen en ik weet nu al wel dat als wij niet zwanger mochten raken via iui wij de volgende stap nemen, wat het ook mag wezen/worden!!

Gebruik/spuit of slik jij ook hormonen? Ik wel, ik gebruik puregon!

Ik hoop ook voor je dat deze iui lukt!!! Zal voor je duimen meid!

groetjes wanda

11. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Heey Puumelke!
    Gezellig dat je ook mee komt kletsen.

Wanda: Er zijn er inderdaad niet zoveel die al zolang bezig zijn....
    We zijn een uitzondering denk ik...:(

Vandaag een mailtje gekregen van het ziekenhuis. De mensen die nu starten met de behandeling zijn in febr op de wachtlijst gegaan....Bijna een jaar later!! Ik denk dus dat wij ook nog wel een tijdje langer op de wachtlijst staan...
    Nouja....we hebben de tijd dus dat gedult moeten we ook maar rustig afwachten...

12. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hey joekie,

das balen zeg dat je nog langer moet wachten voordat je mag beginnen met ICSI!!

Ik heb 1 dezer dagen mijn eisprong en ik hoop dat de natuur zijn werk gaat doen. Op het andere forum waar ik ook zit is een vrouwtje zwanger geworden. Ze hadden net de laatste iui behandeling gehad en dat was helaas niet raak. Nu zaten ze te wachten wanneer ze konden beginnen met ivf, raakt ze zomaar spontaan zwanger. Dus de wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Dit is een verhaal waar ik als ik het zelf moeilijk heb hoop uit kan putten!!

Succes meid met wachten

groetjes

13. puumelke

puumelke Lid

Jan 10, 2011
    36
    0
    0
    Hoi,

Ik ben ook aan de puregon. In het bgin vond ik het wel vervelend om zelf een spuit te zetten, maar ik moet zeggen je raakt er wel aangewendt.
    Ik vind het soms wel lastig dat in mijn omgeving steeds meer mensen inmiddels al kinderen hebben gekregen of nog onderweg zijn. Telkens krijg je de vraag bij jullie nog niks opkomst? Wij hebben niemand in de omgeving ingelicht vandaar. Hebben jullie hier ook last van?

14. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hoi puumelke,

met het zelf spuiten van puregon heb ik totaal geen problemen mee!!
    Wij zijn niet meer de jongste, ikzelf ben 37 en mijn man 42 en ik hoor steeds vaker de vraag van wordt het bij jullie niet eens tijd voor een kleine!! Daar kan ik soms zo :x over worden, want mensen denken vaak dat alles maar vanzelf gaat en denken er niet bij na dat voor sommigen van ons het niet via de natuurlijke manier lukt om een kleine te krijgen. Bij mij weten een paar mensen in mijn omgeving dat wij voor voor behandelingen om een kleine te krijgen naar het ziekenhuis toe moeten. Dat is mijn beste vriendin en een nichtje van mij en mijn schoonmoeder(die kon aan mij zien dat ik toen zwanger was, hoe ze dat wist weet ik nog steeds niet), voor de rest weet niemand het!
    Maar dat soort vragen gaan steeds zeerder doen, namate ik ouder word en dat we steeds verder de malle molen ingaan en de vraag of wij ooit een eigen kleine wondertje in onze armen mogen houden.

groetjes

15. maantje85

maantje85 Fanatiek lid

Feb 9, 2010
    1,321
    3
    36
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Wij zijn nog niet zo lang zo lang zig als jullie, maar wel op 4,5maand na 3 jaar.... Nog niet de MMM ingegaan. Ik ben 25 en mijn vriend word over 2 maanden 29. We hebben helaas in novemeber een MK gehad. Sinds dien is het bij mij echt een obsessie aan het worden...
    Mijn vriend is er van overtuigt dat er bij ons niks mis is.(op mijn LICHTE endometriose na dan) We hebben afgesproken dat als het voor onze trouwdatum niet lukt we daarna naar de dokter gaan...
    Nu heb ik vanmorgen (zonder dat hij het weet) geinformeerd (telefonisch) bij de HA of zij ook al zaadonderzoeken kunnen doen... Gelukkig is dit bij onze HA het geval, dus wacht nu op een goed moment om hem te vragen zijn zwemmers al eerder te laten nakijken. Gewoon voor mijn eigen gemoedsrust. Iedereen in onze omgeveing zegt dat we nog jong genoeg zijn en de natuur zijn gang moet laten gaan... Maar als we zo nog een jaar of langen door gaan, en ons dan pas laten behandelen, kan je zo weer een aantal jaar verder zijn en ben ik misschien al over de 30 eer dat we een kleintje mogen krijgen. Ik zou het heel fijn vinden om "jong" moeder te zijn. Dus nu eigenlijk mijn vraag: Hoe reageerde jullie mannen toen jullie aangaven het zaad te laten onderzoeken??

Sorry voor mijn hele verhaal maar het lucht wel even op.....

16. 3112

3112 Actief lid

Feb 15, 2010
    217
    20
    18
    Hallo dames,,

Dit is mijn eerste reactie op ZP, ik lees wel vaak mee! Mijn man en ik zijn al 3 jaar bezig (dat is geen 4 jaar maar wel erg lang he?).
    We hebben inmiddels 4 iui-behandlingen achter de rug met hormonen en ik heb eigenlijk niet zoveel vertrouwen in deze behandelingen. Nog 2 keer en daar de overstap naar IVF (hoop het niet natuurlijk).

Gr. W

17. wanda73

wanda73 Actief lid

Dec 24, 2010
    242
    0
    0
    zoekende
    Kampen
    Hallo maantje85,

mijn man had er geen enkel probleem mee om zijn zaad te laten controleren. Maarja, wij zaten al in de malle molen en dan hoort ook hij zijn aandeel te leveren! Bij ons is gelukkig niks gevonden dat een zwangerschap in de weg kan staan!!
    Maar 3 jaar proberen is ookal een hele tijd. Je moet doen wat je hart je ingeeft en niet iets doen zonder dat je man/vriend ervan op de hoogte is(dat vind ik niet zo netjes)!!
    Ik heb vorig jaar ook een miskraam gekregen en dat hakte er behoorlijk in. Ik had eindelijk een positieve test in handen en na 1 week ging het helaas mis!
    Bij mij is het sinds 2008 al een "obsessie". Toen ben/heb ik mijn beide ouders kort naar elkaar verloren aan kanker en ik heb geen broers of zussen, dus ik was/ben mijn familie kwijt en ik wil dolgraag weer een eigen familie!!

Luister naar je hart en je lichaam dat is het belangrijkste!!
    Succes meid.

Hallo 3112,

3 jaar is ook lang als je heel graag een kleintje wil!!

Waarom heb je niet zoveel vertrouwen in IUI?? Ik heb er ook al 4 achter de rug en het is nu wachten op mijn ongesteldheid en dan gaan we voor ronde nrtje 5! En net als jij spuit ik hormonen, puregon! En jij wat voor hormoon gebruik jij??
    Heb jij wel vertrouwen in IVF??
    Jij ook succes gewenst

groetjes wanda

18. natjuh026

natjuh026 Bekend lid

Jan 4, 2008
    796
    0
    0
    pm
    omg arnhem
    Hey meiden. Wij zijn nu meer dan 3 jaar bezig voor een kleintje. Nu ook meer dan 2 jaar in de mmm. Nov 2009 mk gekregen. Eerst ander half jaar clomid gekregen heb onregelmatig cyclus. En zaadjes van manlief zijn niet al te best. Sinds september bezig met iui. Met hormoon stimulatie. Gebruik puregon. in oktober 1e iui gehad. Deze was mislukt. Toen 2e ronde meer ie gespoten. Had toen te veel eitjes. Werd dus afgebroken. 1 eitje was niet gesprongen en uitgegroeid tot een cyste. Gelukkig is deze weer weggegaan. Toen 3e ronde. Eitjes groeide te langzaam en had toen een iui afspraak toen ineens groeide ze sneller en had al eerder een eisprong. Dus geen iui. Nu is het afwachten. Dit is het een beetje in het kort

19. puumelke

puumelke Lid

Jan 10, 2011
    36
    0
    0
    Hoi natjuh026,

Bij mij liep het de eerste paar keer ook niet goed bij mij springen de eitjes vroeg dus ook een paar keer gemist. En er is ook een keer een groot eitje achtergebleven. Heb inmiddels de 5e iui gehad en zit in de wachtweken woensdag mag ik testen.

20. Mama-in-love

Mama-in-love VIP lid

May 11, 2010
    7,354
    158
    63
    Female
    Verpleegkundige
    Maantje: Ik heb het gewoon gevraagt en mijn vriend vond het prima om in te leveren. (nu na 15 x is hij het zo langzamerhand wel beu hoor ;))

Puumelke: Spannend meis!! Hopelijk heb je een positieve test na al die tijd!

Natjuh welkom! Het zit jullie ook niet mee zeg!! Ik hoop dat de volgende keer er wel een IUI zal plaatsvinden!!

3112: Welkom!! Jammer dat je er niet zoveel vertrouwen in hebt! Dat maakt het niet makkelijker voor jullie..

Gezellig dat het hier wat drukker wordt!

Share This Page