hoi ik had tijdens me zwangerschap (vanaf 16 weken tot het eind) last van bekkeninstabiliteit ben er ook naar de fysio geweest nu ben ik 8 weken geleden bevallen en ik heb er nu al een week weer last van 6 weken ging het goed maar sinds een week schiet het er weer in ik moet a.s vrijdag weer terug komen bij de fysio wie had of heeft dat ook na de bevalling toch weer er last van gekregen en hoe lang gaat dit duren ik wil er graag ervan af 9 januari moet ik weer werken gtz Citta
Ik, maar het heeft iets langer geduurd dan bij jou. De eerste paar weken, ik zou haast zeggen maanden was het echt weg, gewoon weg. Man, wat een genot! Ik had er al sinds de 9e week last van en ben nog voor de 20 weken volledig de ziektewet in gegaan, wat echt een rotperiode was. Na de bevalling dus geen last, tot ik met de nagym het advies kreeg om terug te gaan naar de bekkenfysio. Ik had na een dag winkelen veel last en kon evenwichtsoefeningen niet. Fysio constateerde nog steeds een instabiel bekken. Ik dacht: ach, als het hierbij blijft, daar kan ik nog wel mee leven. Niets is minder waar helaas. Sinds een twee weken is het zo goed als helemaal terug. Het enige waar ik, goddank, geen last van heb is het zitten, dat trok ik tijdens de zwangerschap niet waardoor ik vroegtijdig moest stoppen met werken. Ik heb nu veel last van lang staan, slenteren en zwaar werk. Middagje winkelen en daarna een verjaardag is geen pretje dus zeg maar. Ik ben nog niet weer terug geweest naar m'n fysio, ik zit nogal in de ontkenningsfase... Kwam haar laatst wel tegen in de supermarkt en toen zei ze dat het altijd wel een zwak punt zal blijven bij mij. Hoera... Goed dat je naar de fysio gaat! Zij kan je ook helpen met tips om je dochter te verzorgen en uit bed/de box etc. te tillen. Hopelijk helpt het je!
Hoi! Hier een vergelijkbaar verhaal: van 12 weken zwangerschap tot +/- 5 maanden na de bevalling flinke bekkenklachten gehad. (officieel geen instabiliteit omdat ik nog kon lopen). 5 maanden na de bevalling kon ik weer fietsen en was ik zover dat ik weer kon werken (heb me toen ook pas weer beter gemeld). Tot op heden blijf ik er af en toe last van houden (eisprong/menstruatie/moe/veel belasting/etc). Ik heb veel fysio gehad van een erkende bekkentherapeut (ga alsjeblieft niet met een gewone fysio in zee). En heel af en toe val ik nog een keertje op haar terug. Wat me ook erg geholpen heeft om het binnen de perken te houden is pilates (in overleg met fysio). Daarmee maak je puur de spieren rond je bekken en in je lage onderrug steviger en dus stabieler. De laatste stap die ik onlangs genomen heb is een homeopaat. Van haar heb ik een middel gekregen dat voornamelijk op hormoonschommelingen gericht is. En niet alleen mijn humeur knapt hier van op ) maar ik heb ook beduidend minder last van mijn bekken. Vorig weekend heb ik twee dagen op een rommelmarkt gestaan en geen centje pijn. en nu ook met mijn menstruatie zijn de klachten minimaal (vergelijkbaar met voor mijn zwangerschap). Daar ben ik dus echt heel positief over. Ik heb het als een hele zware periode ervaren en ik vind ook dat het door de buitenwereld onderschat wordt. Heel veel succes met je zoektocht en luister goed naar je lichaam. Als je begin januari merkt dat je lichaam er nog niet bovenop is of sterk genoeg om te gaan werken, dan is het echt geen schande om je weer ziek te melden.
Ik heb er tot een jaar na de bevalling last van gehouden op een gegeven moment was het ineens over.. daarna is het ook niet meer teruggekomen. zelfs vorige zwangerschap niet zo erg last meer van gehad. Heb helaas geen tips verder, ben ook naar fysio geweest toen maar dat zorgde er alleen voor dat het niet TE erg werd.
ik heb nu een jaar na de bevalling ook weer bekkenklachten. het is ongeveer 8 maanden na de bevalling weer begonnen. ik heb ook uitstralingspijn na mijn lies/onderbuik. links heb ik het meest last. mijn bekken staan ook scheef. ik ga er ook voor naar de bekken fysio.
Ik heb zo'n 6 maanden na m'n bevalling weer opnieuw last gekregen van bekkenklachten en heb die nu ook nog steeds helaas. Ik heb er destijds ook een topic over geopend: http://www.zwangerschapspagina.nl/na-de-bevalling/305325-opnieuw-bekkenpijn-6-maanden-na-bevalling.html
Hoi hoi, Ik had in mijn zwangerschap nergens last van, maar de dag na de bevalling kon ik niet meer lopen; bekkeninstabiliteit! Wat verschrikkelijk was dat zeg, ik kon haast niet uit bed, ik kon nog geen eens op mijn zij gaan liggen in bed. Dit heeft heel lang geduurd, mijn zoon is nu 7 maanden en ben ongeveer 5 weken geleden voor het laatst naar de oefentherapeut geweest. Ik kan nu weer normaal lopen, maar ik kan het nog wel voelen als ik een dag gewerkt heb, of lang op mijn zij heb gelegen/gezeten! Erg vervelend, en ik zou ook zeker naar een fysiotherapeut gaan! Liefs
Hier tijdens de 1e zwangerschap vanaf 16 weken last gehad van bekkeninstabiliteit. Na de bevalling had ik het nog tijdens de menstruatie. De volgende zwangerschap direct weer last van de bekkeninstabiliteit. Nu bijna 8 maanden na de geboorte nog altijd last. Als ik gewoon net iets teveel doe (te lang loop of zit, gekke bewegingen maak of zijwaarts loop bijv) gelijk last ervan. Ik zak geregeld door mijn been hierdoor. Fysio is gewoon geen optie financieel gezien. Ik betwijfel heel erg of ik er uberhaupt nog vanaf ga komen. Iemand tips voor mij toevallig?
Hoi, Ik had tijdens mijn zwangerschap nergens last van. Maar na de bevalling. Poeh! Bekkeninstabiliteit en zware klachten aan mijn bekkenbodem. Ik ben na 1 week al bij een bekkenbodemfysiotherapeut terecht gekomen. Wat een verademing. Met goede oefeningen kan ik nu weer aardig op mijn zij liggen. Maar een dag staan zit er nog niet in. Dan krijg ik weer last. Merk wel dat de klachten nu langzaam aan beginnen af te nemen. Ik ben nu voor de 4e keer ongesteld en merk aanzienlijk minder klachten dan een maand geleden. Mijn fysio gaf mij aan dat het zeker tot de eerste verjaardag van mijn zoon zou duren tot ik weer de oude ben. Dat hopen we dan maar!