Dat was me afgelopen nacht het nachtje wel weer. Gingen vrij laat naar bed, maar kon de slaap nog niet echt vatten. Kon niet lekker liggen, had last van mijn rug en bil. Op een gegeven moment drong het tot me door dat ik wel erg veel harde buiken had. Ben het toen gaan bijhouden en ze kwamen ongeveer om de vijf minuten. Na een uur toch maar het ziekenhuis gebeld en kon meteen komen. De ctg was gelukkig goed, wel was duidelijk te zien dat de harde buiken steeds vaker kwamen. Aangezien ik nog geen ontsluiting had mocht ik weer naar huis, nog steeds met veel harde buiken en om vijf uur lag ik weer in mijn bed om uiteindelijk rond zeven uur in slaap te vallen. Vanmiddag is de frequentie van de harde buiken gelukkig afgenomen, heb er af en toe een, maar het was vannacht wel even schrikken. Zijn er hier meer dames die bekend zijn met regelmatige harde buiken (echt om de zoveel minuten) en was dit toen eenmalig of kwam het telkens terug?
Hi, Ik heb er ook erg veel last van vooral 's avonds...bij mij is het niet elke 5 min. maar denk zo elk kwartier...ik neem dan altijd een hele warme, lange douche en dan zakt het altijd weg. Volgens mijn vk heb ik een gevoelige bm en is daar weinig aan te doen...ja veel rust en ontspanning. Bij mij heeft het na de douche dus nooit doorgezet.
Vanaf een week of 34/35 heb ik dit om de paar dagen wel, vooral 's avonds. Zoals je ziet, het kan zelfs dan nog wel even duren....
jep vanaf week 30 bij de eerste ,van 30-34 weken aan weenremmers gelegen, bmm reageerde op de harde buiken. nu met 25 weken ingeweest op harde buiken, maar mijn bmm reageert tot nog toe niet. heb nu zo'n 10 a 15 harde buiken per dag. dus dat gaat erg goed. maar soms ook 2 a 3 uur om de 5 a 3 min. als het langer als 2 uur duurt en met de douche gaat het niet weg , dan moet ik bellen. Maar dit hoort er bij mij dus duidlijk bij en zolang de bmm niet reageert geeft het niet. moet wel rustig aan doen en geen lange stukken lopen, zodat ik het risico niet hoger maak. Maar goed met BI en ischias loop ik toch al niet zo lekker.
Hier ook veel harde buiken ben twee weken geleden daardoor ook in het ziekenhuis beland. Baarmoedermond reageert ook op de harde buiken, is gelukkig nu nog lang genoeg, maar moet echt rustiger aan gaan doen. Ik dacht het eerst goed te redden met korter werken op een dag, maar merk dat nu de harde buiken weer meer worden (vorige week ziek gemeld en toen waren de harde buiken bijna weg)... moet dus toch nog rustiger aan gaan doen.... Vervelend hè, die harde buiken en schrikken dat je in 't ziekenhuis terecht kwam mimi... Rustig aan doen (makkelijk gezegd dan gedaan).
Bij de 1e nooit harde buiken gehad. Bij nde 2e eigenlijk ook niet totdat ik op een avond naar bed ging, was toen 39+4 zwanger. Hele avond en nacht harde buiken gehad om de 5-1- minuten. Om 3.45 uur 1e echte wee en om 6.27 uur werd onze 2e dochter geboren! Dus bij mij gingen de harde buiken over in echte weeën!
Ze hebben bij mij de bmm niet gecheckt volgens mij. Kunnen ze dat met een echo doen of doen ze dat op een andere manier? Heb donderdag weer controle bij mijn gyn. moest van arts-assistent met hem verder bespreken hoe en wat. En mocht het veel erger worden dan kon ik uiteraard eerder bellen. Gelukkig gaat het nu beter, heb er nu een paar per uur, maar ben bang dat wanneer ik zo naar bed ga ze weer vaker gaan komen.
bmm checken ze met een inwendige echo. Ze kunnen vaak ook voelen aan de hand van de stand van de bmm of er kans is op verkorting. ze hadden gevoeld dat je geen onstluiting had zei je, dat hebben ze inwendig gedaan, als ze op dat moment ook voelde dat jouw bmm nog hoog zat zijn ze vaak niet zo bang voor verkorting= verweking van de bmm. Mijn bmm ligt dus heel laag en is een tuitje vorm en zacht, voelde bij 25 weken zoals een bmm bij ong. 36 a37 weken hoort te voelen volgens mijn eigen vk en vk ziekenhuis. Daardoor hebben ze gelijk inwendige echo gedaan om te kijken of hij ook verkort was. daarbij moet je dan ook hoesten of op je hand blazen om te kijken of de bbm dan uit elkaar gaat. mausi: bij colin was het schrikken ja, nu weet ik dat ik erg goed reageer op weeenremmers en ben ik dus minder bang .. als vond ik 25 weken wel wat vroeg. had gehoopt dat het pas met 28 weken zou gaan spoken..
Hier ook veel harde buiken gehad incl ziekenhuisopname met 27,5 wk door vroegtijdige weeen. Heb hierna volledige rust moeten nemen, niks meer mogen doen, niet werken, niks in huis helemaal niks. De vk wilde voorkomen om weeremmers te geven omdat dat nadelig voor mij en mijn kindje zou zijn, dus volledige rust was de beste oplossing. Het is heel vervelend, maar het resultaat is er bij mij gelukkig wel naar, want ik ben nu 35 wk +5 dg. Ik heb tussendoor ook een paar keer gehad dat het er toch op leek dat ik ging bevallen, maar heeft gelukkig niet doorgezet. Ik ben dus heel trots dat ik het nu al zo lang volhou! Nu nog steeds iedere dag harde buiken en periodes dat ik om de paar minuten harde buiken heb. Mijn vk zegt dat dit kan als je baarmoeder heel gevoelig is en dus snel wordt geprikkeld en dat voor de ene vrouw een zwangerschap lichamelijk zwaarder is dan voor de ander. Probeer echt je rust te nemen en als het nodig is volledige rust. Ik snap je gevoel wel dat je schikt als je dit snachts krijgt (heb ik ook regelmatig) Ik ga hard voor je duimen dat je het ook nog een tijdje volhoudt! liefs Megan
Ik herken het ook. 3x opgneomen geweest sinds 27 weken ivm regelmatige harde buiken. Deden overigens niks met mijn bmm, dus mocht altijd de volgende dag weer naar huis. Het is niet meer over gegaan en ik heb er elke avond last van nog steeds. Ook als ik de hele dag op de bank blijf zitten. Hoop voor jou dat het eenmalig was want het is nogal vermoeiend
Hoi, Nou, ik denk al zo'n week of 3 iedere avond/nacht dat de bevalling begint En dan zakt het toch weer af, wordt er niet goed van. Maar ja, jij zit qua termijn nog net iets anders, hihi! Zo vroeg had ik het niet, dus wat dat betreft kan ik je niet helpen. Succes ermee.
Vannacht was het weer hetzelfde verhaal alleen nu om de zes minuten. Heb gelukkig wel kunnen slapen. Vandaag heb ik het idee dat het er al weer minder zijn dan gisteren overdag. Ik hoop dan ook dat het vannacht rustig blijft. Heb morgen weer controle afspraak. Gelukkig na een maand weer bij mijn eigen gyn. Heb afgelopen weken ivm zijn vakantie telkens een ander gehad en er is in de tussentijd weer het een en ander gebeurd (teveel vruchtwater, kindje wat in korte tijd erg hard gegroeid is, weer een blaasontsteking, medicatie hoge bloeddruk en nu die harde buiken), dus ben benieuwd hoe hij er tegen aan kijkt.
Ben net terug van mijn controleafspraak in het ziekenhuis. Mijn eigen gyn. was ziek dus had ik weer een vervangster. Dit keer eentje met weinig inlevingsvermogen. Ze ging niet echt in op de harde buiken, mompelde iets over hormonen en pas toen ik verder doorvroeg kwam er uiteindelijk uit dat ik het beste 's middags twee uurtjes kon gaan liggen als ik dit nog niet deed. Over de groei van de kleine deed ze heel laconiek, ze maakten zich drukker om te kleine baby's dan te grote baby's zei ze (wat ik natuurlijk wel snap, maar wat niet wegneemt dat ik me er wel druk om maak en kennelijk de andere gynaecologen ook, anders was ik niet doorgestuurd naar de dieetiste). Heb nu een beetje zo'n kater gevoel. Had gehoopt een goed gesprek te hebben met mijn eigen gyn. om alles wat er de afgelopen weken gebeurd is te bespreken en het misschien al een beetje over de bevalling te hebben (uitgerekende datum komt steeds dichter bij) en dan krijg je zoiets...
meid laat je niet met een kluitje in het riet sturen, gewoon een nieuwe afspraak maken met je eigen gyn als je je zorgen maakt! Het is echt niet goed om te gaan zitten piekeren want ook daar krijg je harde buiken van! Zou het eventueel kunnen dat die harde buiken van het indalen komen of is je kindje nog niet ingedaald, dit was bij mij in iedergeval wel het geval, zijn ze ook pijnlijk?
De kleine ligt al behoorlijk laag, maar nog niet vast. Zou misschien wel van het indalen kunnen komen, maar ook hier heeft ze niets over gezegd. Volgende week heb ik weer een afspraak, dus wacht het nog wel even af en mochten de harde buiken nog erger of pijnlijker worden dan bel ik nog wel een keer. Vind het alleen zo raar dat ze er zo makkelijk over doet terwijl je overal leest dat 10, hooguit 20 harde buiken per dag wel het maximum mag zijn. Ik zit in een uur al aan de 10-12. Nou ja, ik hoop dat ik volgende week gewoon weer mijn eigen gyn. heb en het met hem goed kan bespreken. Gelukkig voel ik mijn mannetje wel goed bewegen en zijn de harde buiken (paar uitzonderingen daargelaten) niet echt pijnlijk.
Bah, vervelend zeg! Je zei een paar postings terug iets over blaasontsteking, is die echt helemaal over? Want dat kan ook nog voor harde buiken zorgen. Misschien nog even laten checken? En verder is het vaak een seintje om serieus rustiger aan te doen, ik vind dat uurtje rusten van de gyn nog vrij weinig eigenlijk. Zware klussen (stofzuigen, boodschappen, dweilen) aan een ander overlaten en heel veel op de bank, zou ik denken...
Er is maandagnacht meteen al gekeken of ik blaasontsteking had en dit is niet het geval. Zware klussen doe ik al heel lang niet meer ivm BI en vermoeidheid. Voer nu ook meestal niet veel uit, af en toe een wasje draaien en strijken, keuken opruimen en koken en dan heb je het wel gehad.