Ik ben benieuwd naar de gekke woordjes die jullie kindjes zeggen of zeiden. Dus dat ze ergens een heel andere naam voor hebben of iets verkeerd uitspreken.... Ik zal het spits afbijten: Koeka = chocolade, Koekoe = koekje. Tuta = brandweerwagen. ik heb al 100 keer gezegd dat een brandweerwagen TA TU doet, maar hij blijft het andersom zeggen Pupa = paraplu Papa O = opa
Haha hier een paar: Sisje = visje Piesie = poes Ikvouw = ik hou van jou haaaam haaaam haaam = auto (sport auto geluid) Kookie en lody lody lody weet ik nog niet haha
O ja, ik heb ook een paar woordjes die ik niet weet: Rolle rolle rolle Va va va ti ti ti En eentje die nieuw is waarvan ik het wel weet: KREUR! (betekent kleuren!)
Oene (schoenen) Passa (chocopasta) Pussele (puzzelen) Zoo schattig😍 Ps leuke naam heeft je zoon bolkje
Tegen vegen zegt ze altijd vlaege (is hier dialect voor vliegen). Is hier helemaal opa en haar ding als opa tijdens het oppassen de zand opveegt om terug in de zand water tafel te doen. En ze hebben er de grootste lol om
Haha, onze oudste heeft tijden Pakot gezegd ipv kapot. Oh ja en Poepappel was ook een grote favoriet van hem, geen idee wat het betekent. Onze jongste noemt gewoon alles poesje, ook makkelijk
Onze jongste zegt de woorden verkeerd om, dit kan mogelijk worden veroorzaakt door het feit dat ze meertalig opgroeit (wonen in Duitsland en daar gaat ze ook naar school) Betekent ook dat sommige geluiden anders worden gezegd. politieauto doet TuTaTa Brandweer door TuTaTi Boerderijkinder = kinderboerderij busauto = bus Kindapaas = pindakaas Lampionsoep = Champignonsoep
Heb wel een rijtje, benieuwd wie het kan vertalen: pafoon pavouw papjopjo smoef pip piaap bibi Is overigens helemaal goed gekomen, ze is nu 9 en heeft een enorme taalvoorsprong van minimaal 3,5 jaar. Mijn broertje hing zijn jas overigens altijd aan de kopstak
Zijn knuffel genaamd fanty is veranderd in er-heh. Heeft een week of langer geduurd neerdat ik erachter kwam wat er-heh betekent. Hij zegt heel vaak emma. We vragen ons al 2 maanden af wat hij ermee bedoeld. Niet emma van Casper en Emma want dan zegt hij casper en emna. Sinds enkele weken zegt hij 'in del kell' of 'in den kouwww' geen idee wat dat is maar hij moet dan altijd lachen en als we het nazeggen komt hij niet meer bij van de lach. Niemand weet wat hij bedoeld! Verder spreekt hij nog heel veel verkeerd uit. Ik versta hem maar de papa vaak nog niet. ik was vanmiddag klaar met stofzuigen en zoontje zegt 'is gedaan' antwoorde mn vriend 'alsjeblieft' hij verstond dank je wel.
Toen hij kleiner was, noemde hij zijn fopspeen een bibbel. En opa en oma waren pappoe en mammoe. Jammer dat hij toch op opa& oma is overgeschakeld, ik vond dat wel lieve en unieke titels! Nu zegt hij het meeste wel goed, alleen straaljager wordt jaalstrager.
opaeloma = opa en oma. Ze kan het inmiddels "goed" zeggen maar zegt het nog steeds zo. Flippers = slippers Kan ze nu ook gewoon zeggen maar vertikt het. Ze zegt dan alleen JAAAHAAAA weet ik! Bangen = wangen Die krijg ik er niet uit!
mika = slipper geen idee hoe ze eraan komt om dit zo te noemen ajte = helpen pik = kip soeseh = schoenen tussol = knuffel tietui = speeltuin en als ik zeg dat ze moet oppassen, omdat het eten warm is, zegt ze in één adem 'auto oppassen'. Blijkbaar associeert ze oppassen vooral met auto's op straat.
Leuk dit! Mijn zoontje praat nog niet, maar mn broertje noemde vroeger mijn andere broertje 'Goowe'. Hij heet overigens R.utger
Sisies = alsjeblieft Koe = kleuren Koe = trap om naar beneden te gaan Koeka = koekje Toto = auto Zeen = speen Pip = lepel Sjoehe = schoenen
Knipnums: kipnuggets Nogid ipv nodig Verder praat hij heel goed maar deze 2 blijven toch steeds zo haha.