Ook zo'n relatie gehad en hoe gelukkiger ik nu in mn relatie ben, hoe banger ik word dat mn ex t komt verzieken. Tot nachtmerries aan toe. Weet ook niet helemaal hoe ik er mee om moet gaan.. dus geen tips. Heb lang na mn ex geleefd volgens het principe: mannen gaan toch wel vreemd, dus ik begin niet aan vertrouwen. Lang vrijgezel geweest ook. Bij huidige vriend is het vertrouwen er wel.. maar omdat ik ondertussen weet dat ik t alleen ook kan redden. Voor ons beide geldt: vreendgaan is einde verhaal. Ik geloof met 98% van mn hart dat hij t niet doet.. maar zo wel.. ik red me prima in mn uppie. Oja.. t heett me 4 jaar gekost om weer te durven vertrouwen..achteraf had therapie wel n goede geweest.
Ik zou gewoon netjes groeten en je niet laten kennen. Als je haar niet groet of verbitterd aankijkt dan gaan je een situatie creƫren waarbij je laat blijken dat je eigenlijk heel onzeker tegenover haar bent. Door het gewoon luchtig te laten en normaal te doen laat je zien dat het je niets doet (ook al doet het dat van binnen wel)
Hier sluit ik mij bij aan! Jij hebt veel inzicht in jezelf. Is dat ook gekomen door psychologische behandeling? Of ben je zelf weer een stuk "gegroeid"? Dan kan het nu goed zijn om weer een periode van coaching te doen om die inzichten nog meer om te zetten in andere gedachten en ander gedrag. En de tip van EMDR kan ik ook echt aanbevelen. Nare onverwerkte herinneringen kunnen je steeds weer terugbrengen in het verleden. Daar tegenin sterk blijven is ontzettend moeilijk! Het zou voor jou zo helpend zijn als de macht van die herinneringen in het heden minder zou worden. Succes!
Pfff mooi gezegd!! Ik heb maandag al mijn intake! (echt snel) Ik kijk er naar uit.. (gek genoeg) Ben er inderdaad aan toe (nu in een rustige periode) om er aan te werken.. Heb daarbij ook de volledige steun van mijn man. Hij is ook ontzettend trots. Wil de dames bedanken die mij hebben aangespoord om hulp te zoeken. (En nee, heb hier dus nog niet eerder hulp voor gezocht. Op 1 of andere manier, dacht ik dat hier geen hulp voor bestond. Dat ik het alleen moest uitvechten. Stom he Misschien ook een stuk schaamte, wel het inzicht hebben, maar geen verandering. )