Ons zoontje is nu 9 maanden maar hij krijgt gewoon een normale fles en geen pap. Voor de calorieën heeft hij het ook niet nodig. Wat is de reden voor het geven van een papfles 's morgens ipv een normale voedingsfles. Ben ik gewoon even benieuwd naar
Voor zover mij bekend om de darmen te 'starten'. Dus eigenlijk net als ontbijten. Brood kan ook ipv pap.
Om de darmen te starten maar ook omdat het calorierijk is en zorgt voor energie etc. Dat is wat ik van mijn pediater te horen kreeg. Ik geef het ook niet 's ochtends hoor. Enkel wat schepjes in de fles 's avonds...
Steviger als ontbijt dan alleen melk. Meer suiker, calorieen, energie dus. En het vult beter. Ik geef het zelf niet op een vast moment maar nooit s avonds
Hier uit eigenbelang, die flessen beginnen me de keel uit te hangen. Met periodes zoveel moeite om voldoende erin te krijgen. Geen fles trouwens, gewoon met een lepel van een bordje. Ze vindt het erg lekker.
Ok, hier red hij het prima met 3 normale flessen met s middags boterham en fruit en groente overdag. Zoals ik al zei voor de calorieën is het niet nodig haha Misschien als hij ouder word zodat het dan echt zijn ontbijt is. Nu geef ik hem s ochtends in bed om een uur of 6.
's Morgens wordt inderdaad een papfles vaak gegeven als ontbijt. Hier wilde zoon geen pap, dus wij zijn met 8 maanden begonnen met een boterham 's morgens als ontbijt naast zijn fles melk. Consultatiebureau gaf toen aan dat dit wel een leeftijd was om te gaan beginnen met een 'echt' ontbijt. Maar als jouw zoontje nog genoeg heeft aan alleen een fles lijkt me dat ook prima.
Als hij z'n fles erg vroeg heeft gehad rond half 6 bijv. Dan geef ik hem rond 08.30 een half boterhammetje en dan rond 10.30 zijn fruit en om 12.00 boterham en zijn 2e fles. Hij red de ochtend anders net niet met alleen fruithap