Wie ook lekker verlof? Half mei uitgerekend :-)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Secondbeeb, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik heb vandaag tot aan het avondeten alle tijd om niks te doen en dat doe ik dan ook haha...heb al twee keer even een uurtje geslapen, ben een uur bezig geweest om op te ruimen, kan niet sneller helaas..
    en ben me zenuwachtig aan het maken voor de afspraak met de gyn voor morgen om inleiden te bespreken.

Hoe bereiden jullie de andere kinderen voor de op komst van de baby? Wij hebben niet echt een manier ofzo maar merk dat bij hem de spanning ook wel toe begint te nemen.... we hebben in elk geval namens zusje een cadeau voor hem en andersom heeft hij zelf iets uit mogen zoeken voor zn zusje. Hij is wel al een stuk ouder, bijna 6 en is er dus best bewust mee bezig.

2. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi mama's:),

Spannende tijden zijn het toch hè als het zo dichtbij begint te komen. Ik vind de hele zwangerschap best snel zijn gegaan, ik weet nog zo goed dat ik mega blij was met de positieve zwangerschapstest en nu is de baby er al bijna! Vandaag weer controle gehad en alles gaat goed, volgende controle wordt er ook afgesproken wanneer ik word ingeleid (standaard bij 41 wkn in ons ZH). Hopelijk dat het niet zover komt maar ik heb nog helemaal geen teken/signaal dat hij er gauw uit wil komen...

@ anoswing; zenuwachtig voor morgen dus? Benieuwd of je überhaupt ingeleid gaat worden of ? Is je zoon wel spontaan gekomen? Ik heb trouwens geen kids dus ik zou niet weten wat een goede manier is om voor te bereiden, een cadeautje voor elkaar is wel heel goed bedacht!

@ LoveP: wc weer gefixt?? Hopelijk heb je wel een 2e wc hihi. Nog charmante klusjesman verhalen zoals Mags had :p?

@ meiden met krampjes; hoe gaat ie nu met jullie? Voelen jullie dan een soort menstruatiekrampen of het een andere kramp?

3. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    De verloskundige wil dat ik zsm ingeleid word ivm bekkeninstabiliteit en psychisch er nogal doorheen zit echter heeft de gyn hierin het laatste woord.
    Voor jou ook spannend dus...mn zoon kwam spontaan 1 dag overtijd.

4. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dan kan ik me voorstellen dat je het graag zo snel mogelijk achter de rug wilt hebben! Dan worden die laatste loodjes alleen maar pittiger! Ik hoop voor je dat je morgen een datum hoort en duidelijkheid krijgt.

Hier begint inderdaad wel het echte aftellen, morgen 39 weken (banner loopt een dag achter). Ben ook echt benieuwd hoe ik de hele bevalling en het moederschap ga ervaren. Lijkt me ook dat er zoveel op je afkomt, dan denk ik, kan ik dat allemaal wel? ;)

5. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    #185 BallerinaN, 30 apr 2015
    Laatst bewerkt: 30 apr 2015
    Roerei, fijn dat alles weer goed was! En inderdaad, het is echt spannend nu! Herkenbaar ook, dat gevoel. Ik denk ook steeds, kan ik dat wel? Ben ik wel een goede moeder..?

Anoswing, heel veel succes morgen! Ben benieuwd en duim voor goed nieuws voor jou! Ik mag maandag.. Kan niet wachten, zo benieuwd wat dan de uiteindelijke datum zal zijn!

@krampen: bij mij voelt dat inderdaad als menstruatiekrampen die doortrekken in mijn rug en heupen.. Maar geen idee wat ik eigenlijk precies hoor te voelen, heb nog nooit weeën gehad ;)

Dufel, bij jou de krampen al terug afgenomen?

Ben echt in een snaaibui vandaag.. Nu kan het nog zullen we dan maar denken.. :(;)

6. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    bij mij is het omgekeerde wereld haha. Ik heb tot week 20 alleen maar lopen spugen en kotsmisselijk, kreeg amper wat binnen. Sinds week 18 ben ik ook nog eens op dieet wegens zwangerschapsdiabetes. Dus al 9 maanden lang op dieet. Als ik ben bevallen ga ik helemaal looooosssssssssss hahahaha. Echt zin in, om gewoon alles te kunnen eten waar ik maar zin in heb.

7. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Hoi allemaal!

Ooh lekker bijgeschreven! Weet niet of ik overal op kan reageren hoor!

Mooie lijst roerei!! :-D

@inleidtdata (dat schrijf j vast niet zo :p) spannend! Nog even en jullie weten wanneer je mag beginnen!!

@ hier vandaag op bezoek geweest bij vriendin. Zat te twijfelen of ik wel moest gaan, dus ikz ei tegen man 'maar ik moet nog afwassen, stofzuigen...' Zegtie: stofzuigen? Maar dat heb je deze week toch al gedaan? Whahaha even ter illustratie hoe mijn man over het huishouden denkt hhihi. Maar goed toch maar gegaan en de klusjes komen morgen wel weer! Mijn man heeft nu een klein weekje vrij, heerlijk heb ik wat meer ademruimte en tijd voor middagdutjes! Jeej!

@kleding het begint hier ook allemaal te kort te worden, wil ook graag weer gewone leuke gewone kleren aan!! Maar koop nog maar niks want ik weet niet hoe mijn maat straks is...

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @anoswing spannend!!

@krampen voelt bij mij als een soort menstruatiepijn idd. Maar dan niet alleen onderbuik maar hele buik en ook beetje richting mn benen.
    Het is weer redelijk afgenomen dus ik vermoed gewoon voorwerk.

9. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    @anoswing, spannend! Ik hoop dat ze snel gaan inleiden dan.

@nandanovember, ik kan me voorstellen dat je er nu dan echt aan toe bent om gewoon lekker te eten wat je wilt. Had bij de vorige zwangerschap ook diabetes, wilde daarna ook helemaal los, uiteindelijk gebeurde dat niet echt want me maag was ook gekrompen leek wel haha.

Ik kijk met name zo ontzettend uit maar filet american en een lekkere steak van de slager haha.
    Vandaag echt het hele huis gesopt! Samen met mijn man echt alles gedaan hebben wel 8 vuilniszakken weggegooid met allemaal spullen die we toch nooit gebruiken! Ongelooflijk wat een zooi verzamel je in de loop der tijd. Merk nu in zit dat het misschien wel wat enthousiast was haha, maar goed het is wel gebeurd! Hoef ik daar niet meer aan te denken, geeft ook weer rust!

Vandaag ook de enveloppen binnengekregen van de kaartjes kan ik die van de week gaan schrijven.

Me zusje komt zondag een gipsbuik maken. Heb ik bij mijn zoontje ook gedaan. Toen alleen met 39 weken gedaan, volgende dag begin me bevalling. Ik durf het nu niet aan zolang te wachten. Blijf het gevoel houden dat ze eerder gaat komen!

10. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Gipsbuik leuk! Heb ik ook van beide zwangerschappen deze keer rond 35 weken gemaakt ik ben er blij mee!

11. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ohja. De krampen! Ik heb soms harde buiken waarbij de baby pijnlijk naar beneden geduwd wordt, dat trekt dan ook een beetje aan de onderkant van mijn buik zeg maar. En soms inderdaad een soort menstruatiepijn, dat je even een fractie van een seconde denkt 'oh ik ga ongesteld worden... Oh wacht...'.

Bij de eerste heb ik vanaf week 34 ongeveer veel harde buiken gehad, daar toen ook paar keer voor aan ctg gelegen maar deed niks qua ontsluiting (gelukkig). Nu ook wel maar ik weet nu dat het er voor mij blijkbaar bij hoort. Ook twee weken voor de bevalling veeeeel voorweeen gehad, dus ik denk ook nu niet bij elk krampje van oeh zou het... Vorige keer was het net zo dus tja. En mocht het wel alvast wat doen is dat mooi meegenomen, en zo niet, nou dan maar niet. Ik reken er maar niet op in ieder geval, dan kan het alleen maar meevallen.

12. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Wat is er gezellig gekletst hier!

Spannend, die inleidingsdata! Wel heel handig om een beetje te weten wanneer die kleine ws komt!

Nou, ik gebeld voor de wc. De loodgieter zou contact met me opnemen. Na een aantal uur nog niks gehoord te hebben gebeld naar de loodgieter. Bleek die vakantie te hebben en pas maandag te komen😦😦 Ik natuurlijk niet happy! Nu konden ze gelukkig een ander bedrijf laten komen en heb ik hopelijk morgen weer een normale wc!

Wat heerlijk, zoveel opruimen! Hier zijn ooo vuilniszakken vol weggegaan de afgelopen weken! Wat super ook dat je man heeft geholpen! Manlief hier is heel de week aan het werk en 's avonds moe. Helpt gelukkig wel vaak met de afwas. Of hij brengt ons dochtertje naar bed. Dat is zo'n gesjouw nu!

13. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Wat een gedoe LoveP met die wc... zit je nu echt niet op te wachten.

Hier redelijk goede nacht gehad. Weinig krampjes nog.

Nog plannen voor t weekend?

14. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Daar zit je zeker niet op te wachten nu LoveP. Hopelijk snel terug in orde!

Fijn dat je een goede nacht gehad hebt Dufel!

Hier helaas de 2e rot nacht op rij.. Terug veel pijn en vaak naar de wc. Voelde vanmorgen mijn meisje ook niet, zo schrikken altijd! Nu gelukkig weer wel :)

@weekend: hier is er een dorp verderop een hele leuke markt met veel kraampjes. Heb er wel zin in! :)

15. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Goeiemorgen allemaal!

Rare nacht gehad hier... Zoontje was om 17.30 in de auto in slaap gevallen en las vanochtend om 7.30 uur weer wakker dus die heeft heerlijk lang geslapen. Ikzelf lag zonderenige reden klaarwakker van 3.30 tot 5.30... Droomde dat mijn vliezen braken en schrok met een schok wakker, maar niks hoor,...Maar kon toen dus niet mee slapen.

Na een poosje mijn man maar wakker gepord voor wat gezelligheid haha. Daarna (zoals altijd daarna) wel wat krampen maar uiteindelijk weer in slaap gevallen. Wel half in mijn slaap gemerkt dat ik veel harde buiken had, om 7 uur werd ik wakker van een flink pijnlijke harde buik.

Dat ging een poosje zo door om de paar minuten, om half acht hoorde ik mijn zoontje dus samen met hem in bad gaan zitten. Voorweeen bleven... Nu nog steeds om de vijf minuten ongeveer, maar sinds ik ben opgestaan en dingen aan het doen ben zijn ze niet zo pijnlijk meer. Alleen maar irritant vooral...

Ben bang dat ik, net als bij mijn zoontje, weer lekker twee weken mag gaan 'genieten' van voorweeen die niks blijken te doen, behalve pijn... Bah. Straks maar eens kijken wat de vk zegt. Om 12 uur controle.

16. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Spannend Mags....
    Ik word woensdag ingeleid....zo spannend, had een vingertopje ontsluiting en hij kon het hoofdje voelen... Deed wel flink zeer het inwendig onderzoek en ook voor m'n bekken in de beugels was geen pretje...kan nu nog minder straks maar even slapen.

17. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hoe was het bij de vk Mags?

Spannend Anoswing! Nu komt het wel heel dichtbij! Fijn dat je al wat ontsluiting hebt, dat scheelt toch weer :)

18. MeMyself

MeMyself Actief lid

5 mei 2010
    456
    0
    16
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Ooh wat spannend zeg!:)

19. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Fijn dat je een datum hebt anoswing!

Vk was niet veel bijzonders. Omdat ik bij de eerste ook 2 weken flink voorweeen heb gehad keek ze er niet raar van op. Kan zomaar een keer doorzetten maar hoeft niet. We wachtten het maar af...

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Oeh wat spannend anoswing! Fijn om een datum te hebben! En al een beetje ontsluiting top!

@mags bij jou ook spannend. Wel irritant als het niets blijkt te doen..

@ballerina leuk even naar de markt. Vind ik altijd wel gezellig.

Deel Deze Pagina