@mags, heel herkenbaar ik en mijn man hebben de hele zwangerschap gedacht dat ze te vroeg zou komen. Daarom heb ik er ook geen seconde over na gedacht dat ze later zou komen dan mijn. Zoon die met 39+1 er was. Heel naïef maar dat geeft inderdaad het gevoel dat je overtijd gaat. Mijn man kwam van de week ook weer met een eng verhaal thuis over een collega! Bij mijn vorige zwangerschap ook al. Lekker is dat! Daardoor vind ik het ook een beetje eng worden, slaat nog nergens op want ik ben nog geen eens bij me uitgerekende datum! @tantetil, herkenbaar hoor. Ik heb dagen dat het prima gaat en dagen dat ik iedereen wel kan vermoorden, alleen maar wil liggen door alle lichamelijke ongemakken. Ik had ook last van een aambei kan je wel echt aanbevelen er zalf voor de kopen ging heel snel beter! @ntp dank je wel voor je bemoediging ik houd me daar ook maar aan vast! @nandanovember, ik heb daar zelf gelukkig geen last van maar lijkt me inderdaad machtig irritant! Fijn dat je man zich er even mee bemoeid heeft. @moonlight, lekker genieten van je gezinnetje, het is ook heerlijk weer vandaag dus geniet ervan! Ik ga vanmiddag maar ff de hort op met me zoontje zulk lekker weer! Mijn man heeft zo late dienst, hoop stiekem nog dat hij niet hoeft te gaan haha, maar geloof niet dat het vandaag nog gaat gebeuren
Gisteravond, af en toe een pittige voorwee. Had goede hoop, dus lekker in bad en om 21 uur al mijn bedje opgezocht. Paar keer wakker geworden vannacht van de voorweeen. Vanochtend: af en toe een wee. Een voorwee wil ik het niet meer noemen (al zijn het dat wel zolang ze niet regelmatig zijn) want man, auw, zo voelde dat ja, ohja! AUW! Blijft helaas bij een paar per uur erg onregelmatig. Mijn man is nu toch maar ons zoontje naar de oppas gaan brengen, in de hoop dat de rust ervoor gaat zorgen dat het doorzet. Oppas vond het niet erg, hij mag er vannacht ook blijven slapen als het niet doorzet maar wel blijft rommelen. Hoop eigenlijk hem voor de nacht op te kunnen halen omdat de baby er dan al is, maar dat zal wel iets te positief gesteld zijn haha. Ben blij dat we zulke lieve oppasvrienden hebben! Al mis ik mijn zoontje nu al, en zetten de weeen vooalsnog niet door. Helpen jullie duimen? Ben wel klaar met wachten en incidenteel puffen...
Natuurlijk duimen we voor je Mags!! Hoe is het nu? Ben ondertussen ook wel benieuwd naar jullie baby's! Haha Nandanovember! Jij hebt het ook niet zo voor schoonmoeders geloof ik hè? Ik steek het echt op de hormonen Dl heeft hier ontzettend last van krampjes na de voedingen. Zo zielig!! Ze blijft dan maar persen, trappen met haar voetjes en huilen. Voel me zo machteloos! Vannacht lagen we samen te huilen.. Volgens de kraamzorg gaat het vanzelf over en kan ik er niks aan doen.. Arm meisje!
Welke zijn dat? Op dit moment wil ik alles proberen! Zal het eens vragen bij de apotheek. Venkel thee schijnt ook wel wat te helpen..
Mags hoe is het? Ik heb hier in ene een behoorlijk menstruatie gevoel, nog niet eerder gehad. Zou het dan toch beginnen? Ik denk eerder dat het komt van een lange wandeling gister, maar ik geef de moed niet op voor vandaag
Mags, ben benieuwd! Ja je kan bij de drogist druppels kopen. Infacol geloof ik. helpt tegen krampjes e.d. Vandaag 1 dag overtijd en gisteravond werd ik ineens bang. Ineens komt de bevalling wel heel dichtbij en ik vind het doodeng. Bang dat het weer zo heftig wordt als bij de 1e, dat ik niet meer wist hoe ik met de pijn moest om gaan.
Is heel natuurlijk nandanovember! Ik heb dat ook wel een beetje al. Ik had de vorige keer pijnmedicatie en wil nu thuis kijken of het lukt. Maar begin nu erg te twijfelen of ik dat wel kan. Hier al die menstruatiepijn vanaf 6.00 is helemaal constant dus lijkt me niet dat het al begonnen is, maar moet zeggen dat het te veel aanwezig is om niet aan te denken is behoorlijk vervelend! Net maar ff een paracetamol genomen eens kijken of dat helpt.
Spannend Kers.. @mags hoe is het nu? @nanda kan ik me goed voorstellen meis. Maar komt vast goed. @ballerina infacol is dat inderdaad. Ik gebruik het sinds vandaag ook voor Noud. Hij was zo verdrietig door de krampjes. Ik werd er helemaal hulpeloos van Nu ligt hij heerlijk rustig te slapen. Hopelijk blijft het werken!
Spannend hoor dames! Snap dat de angst toeslaat.. Jullie kunnen het!!! Mags is veel te stil! Heeft vast doorgezet! Hoop dat je ondertussen een mooi, gezond kindje vast hebt! Dufel, dat klinkt goed.. Ga er ook maar voor kijken dan. Zo zielig als ze zo'n last hebben.. Net telefoontje gehad van een vrouwtje waarbij wij info avonden gehad hebben over bv. (Had haar gemaild, echt heel fijn, mag haar altijd bellen of mailen als ik vragen heb) Zij adviseerde om de eerste melk weg te laten lopen zodat ze geen last heeft van mijn toeschietreflex. Daar schijnen ze ook flink kramp van te kunnen krijgen. Dit in combinatie met regeldagen.. Dat dus ook maar even een paar dagen proberen..
Hoi dames, Hier gister na een heftige bevalling van ruim 12 uur, bevallen van een wolk van een zoon. Hij doet het echt super goed!! En geniet echt van elk moment. Nu snap je pas wat onvoorwaardelijke liefde is! ❤️
Ze is er! Het zette inderdaad door, om 20.00 uur de vk gebeld met weeen om de tien minuten maar niet heel regelmatig. Om 21 uur kwam ze kijken, bijna 4 cm! Afgesproken om elkaar om 23 uur in het zkh te ontmoeten, daar zou ze dan mijn vliezen doorprikken. Zo gezegd zo gedaan, eenmaal in het zkh had ik 5-6 cm. Vliezen doorgeprikt en lekker onder e douche gaan zitten. Wat een wereld van verschil met mijn eerste bevalling was dit tot nu toe, ik kon lachen en grapjes maken tussen de weeen door, het was gewoon gezellig! Uurtje verder werd het toch wat pittiger. Op bed gaan liggen en naar mijn hypnobirthing tracks gaan luisteren. Dit hielp me ontspannen en tot 8 cm kon ik de weeen goed opvangen. 8-9 cm, niet leuk. Uiterlijk kalm maar mannnnn wat zijn die weeen vervelend. Ok. Ontspannen. Zennn. Auw. Nee, zennn...... 9-10 cm. Oh auw. Echt niet grappig. Je mag persen, yes we zijn er bijna! Persen. Vind. Ik. Niet. Leuk. (Eerste bevalling met vacuumpomp dus nooit zelf kind eruit geperst). Ik perste zittend op knieen en handen. Wou eigenlijk op de baarkruk maar de vk opperde dit en ik weet niet waarom maar mijn gevoel zei me maar te luisteren,,, en dat was maar goed ook. Toen ht hoofdje er eenmaal uit was (auw.) paniek, zes man stormen de kamer binnen om te helpen en ik moet, met hoofdje dat er uit hangt, ineens omdraaien en op mijn rug gaan liggen. Baby zit klem met schouder. Op magische wijze lukt het omdraaien me en ik moet heeeeeeel hard meepersen terwijl de vk allemaal pijnlie dingen doet om de baby los te krijgen. Oef, gelukt. Ik mag de baby, zodra de schouders geboren zijn, zelf aanpakken! Gaaf! Baby en ik zijn er beide zonder kleerscheuren vanaf gekomen!
Gefeliciteerd Denice en Mags!! Wat fijn dat jullie je kindjes in jullie armen hebben! Geniet van elkaar!! Kers en Nanda.. Nu jullie nog!! Nog iemand? Of zijn jullie de laatste?
Ow super gefeliciteerd denice en mags! Fijn dat ze weer gezond ter wereld zijn gekomen! Hier heeft niets doorgezet. Voel nu ook niets meer dus zal gewoon weer moeten wachten Volgens mij moest tantetil ook nog toch?
Gefeliciteerd Denice en Mags. Klinkt als heftig maar ook wel te doen bevalling Mags. Hoe heb je het ervaren? Fijn dat jullie beide er goed vanaf zijn gekomen! @ballerina dat wist ik niet dat ze daar ook last van kunnen hebben... is het proberen waard toch. Ik zweer bij de infacol. Noud is alleen 2 keer om voeding geweest vannacht en heeft verder tussendoor heerlijk liggen slapen♡ Vanmorgen was hij iets onrustig, toen ben ik samen met hem gaan douchen en sindsdien ligt hij weer heerlijk te slapen
Gefeliciteerd denice en mags!! Ik ben ook nog aan wachten hoor. Dus volgens mij zijn we nog met zn drieën. Maar ik kijk ook wel eens bij de laatste loodjes en nog een topic, dus ik weet het niet zeker. Ik ben vandaag 40 weken en ik vraag me nu af waarom ik de afgelopen weken er zo van overtuigd was dat de baby eerder zou komen. Ik heb momenten dat ik denk kom nou, maar andere momenten wil ik helemaal niet en ben ik doodsbang voor de pijn en de onzekerheid hoe het zal gaan. Het is gewoon zo een rare periode...