Wie ook lekker verlof? Half mei uitgerekend :-)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Secondbeeb, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ja leuk secondbeeb :)
    Ik ben 19 mei uitgerekend.

@bevalling ik zie er niet echt tegenop. Weet natuurlijk ook totaal niet wat me te wachten staat haha

@voorwerk regelmatig harde buiken en ook wat krampjes. Ben ook nog veel te druk aan t poetsen dus even wat rustiger aan en af en toe gaan liggen

@eten ik heb 30 weken gespuugd en sinds een paar weken smaakt alles weer veel beter. Dus ik eet alles waar ik zin in heb. Qua kilo's was ik er eerst 18 afgevallen en daarvan nu weer 7 aangekomen. Dus denk niet dat ik boven mn startgewicht ga uitkomen.

2. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ik ben 14 mei uitgerekend!
    Vandaag dus precies 37 weken, banner loopt 3 dagen voor maar krijg hem niet goed..

Vanmorgen controle gehad, ze is ingedaald, maar ligt nog niet vast. Had ook nog geen ontsluiting.
    Omdat haar hoofd groot is en ik veel pijn heb mag ik 4 mei terug komen. We gaan dan een datum voor inleiden afspreken. Spannend dus, al hoop ik dat ze zich eerder meldt :)

Mags, ik herken jou van draagpraat. Hihi grappig is dat :D

Bevalling zie ik ook niet tegenop. Ga er neutraal in en zal het wel zien. Ook erg benieuwd hoe het inleiden zal gaan..

3. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Leuk een lijst, ik ben 8 mei uitgerekend. Mijn banner loopt een dag achter en krijg hem ook niet goed ingesteld.

@ bevalling; ik vind het wel spannend hoor, vooral omdat je niet weet wat je kan verwachten en ik normaal gesproken nogal een controlfreak ben;). We zullen zien.

Gaan jullie thuis bevallen of in het ziekenhuis? Ik in het ziekenhuis, vind dat een prettiger idee, helemaal omdat het mijn eerste is en ik geen idee heb hoe het zal vergaan.

@ Dufel; jee tot 30 weken overgegeven:$, wat zul je blij zijn dat je nu lekker weer kan genieten of niet?

En het gewicht... vanochtend maar weer eens gewogen en ik zit nu op 12 kilo erbij... Ik moet zeggen dat ik ook heel veel snaai en me lekker elke dag verwen met ijs en chocolade, zal het wel aan liggen:p!

4. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Wat vervelend, zolang over te moeten geven! Dan mag je nu wel lekker genieten van je eten!

Ik ben nu 6 kg aangekomen. Denk dat het er straks ook weer snel afvliegt, met twee kleinetjes.

Ik ben 11 mei uitgerekend

5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Fijn ballerina dat ze evt willen inleiden!!

Hier 17 mei uitgerekend!

6. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Hier 20 mei uigerekend! Ben benieuwd of ik dat ga halen, ben zelf 19 mei jarig en zou het eigenlijk wel leuk vinden dat de baby er dan al is :-D

Vanmorgen controle bij de vk gehad. Heb zo'n praktijk met vijf verschillende, en net vandaag had ik die ene die ik niet zo heel leuk vind... Ze is hartstikke lief hoor maar ze praat zoooo snel en is heel druk, dat ik echt het gevoel heb dat ze haast heeft en mij er zo snel mogelijk weer uit wil werken! Hoop echt dat ze geen dienst heeft als ik moet bevallen, weet niet hoe ik dat zou trekken...

Ben trouwens verbaasd, omdat ik bij de vorige controle ineens 3 kilo was aangekomen in twee weken, vreesde ik het ergste... Ben ik gewoon een kilo afgevallen! Raar, ben nou niet bepaald minder gaan eten en meer bewegen ofzo...

Oh grappig Ballerina! Ja kun je verwachten natuurlijk bij zo'n grote facebookgroep :)

Trouwens, heb mijn vk papieren van alle controles en zo meegekregen voor het geval ik vast ga bevallen en zo... Staat er bij Baring plek: bed. Bed?! Ik heb juist een bevalplan gemaakt om te voorkomen dat ik weer persend in bed eindig, staat er ook op, baarkruk, baarschelp, hurkend, staand, zittend. Hebben ze dus blijkbaar niet (goed) gelezen, lekker dan. Zal het volgende week op de controle wel aangeven, moet er niet aan denken dat ik door een dom foutje weer liggend op bed moet persen, vond ik echt niet fijn vorige keer!

@dufel dan heb je het niet gemakkelijk gehad, met zoveel en zo lang overgeven :(

@ballerina waarvan heb je veel pijn dan, heb ik dat gemist, of heb je bi? Mijn ervaring (en van wat ik hier lees vaak) is juist dat veel gyns erg terughoudend zijn met inleiden! Hoop voor je dat het voor die tijd nog spontaan begint, denk dat dat toch fijner is :)

@lovep zes kilo is heeeeel netjes hoor! Ik zit nu (met die ene kilo er weer af) op het dubbele ;)

@ziekenhuis of thuis: zeker in het zkh, al mag het van de vk ook thuis. Vorige bevalling was er zoveel aan e hand wat niet textbook was zeg maar (vliezen niet goed gebroken, rare ligging, meconium in vruchtwater, navelstreng om nek, dippende hartslag en uiteindelijk vacuum) dat ik er weinig vertrouwen in hebdat het dit keer copleet foutloos gaat zeg maar. En moet er niet aan denken om dan alsnog met spoed naar het zkh te moeten!

7. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ik heb inderdaad hevige bi Mags, al sinds 6 weken en wordt steeds erger. Daarnaast een hele pijnlijke buikspier waardoor ik constant het gevoel heb dat hij af gaat scheuren. Kan dus echt helemaal niks meer, dus ben er helemaal klaar mee ;)
    Ik loop wel in België bij de gyn, dus dat maakt nog wel wat verschil.. Ze snapt dat ik er helemaal door zit en daarnaast is het hoofdje van onze meid heel groot en wil ze dus zoiezo niet wachten tot 40/41 weken.

Oeh, dat klinkt niet echt als een fijne bevalling. Hoop voor jou dat het deze keer fijner verloopt!

Dufel, blij dat je een beetje kan genieten nu! Spiek af en toe nog wel eens mee in jullie clubje, maar reageer niet omdat ik jullie niet bij kan houden ;);) Stille meelezer ;)

8. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik ben ook een stille meelezer van alle bevallen in mei clubjes haha. Geen tijd puf zin om overal mee te schrijven en op iedereen te reageren daar, maar wel erg leuk om te lezen hoe het anderen vergaat die ongeveer net zo ver zijn!

9. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ballerina word jij vanwege je bi eerder ingeleid? Ik heb ook erge bi en word ook erger mijn verloskundige wil me pas doorsturen met 40 weken...ik kan niet meer ben echt op worden nog 3 lange weken.

Ik ben op 13 mei uitgerekend.

Ik ben 1,5 week geleden in het ziekenhuis geweest ivm verdenkjng zwangerschapsvergiftiging mn bloeddruk was toen iets verhoogd en er zat eiwit in mn urinE. de labuitslagen van zowel bloed als urine waren toen binnen de normen.
    nu ben ik gister bij de vk geweest en mn bloeddruk was weer helemaal prima maar sinds vanochtend heb ik weer dezelfde klachten....misselijk, spugen, sterretjes zien en strakke buik gevoel...net even dextro genomen kijken of ik me iets beter voel maar anders ga ik toch maar weer even bellen denk ik....

10. Jennechie

Jennechie Actief lid

28 jul 2014
    235
    0
    0
    Provincie Groningen
    Hallo!

Hier ook heerlijk aan het genieten van mijn verlof!
    Uitgerekend op 12 mei...

Ben er met 35 week uitgegaan, heb een lichamelijk belastend beroep voor 40 uur per week en was er meer dan zat van..
    1 September weer beginnen.....:)

Wij zijn zwanger van onze eerste, een meisje..
    Ze is al helemaal ingedaald en heb zelf sterk het gevoel dat ze niet blijft zitten tot de 40 week..
    We wachten het rustig af...

Geniet van het weer vandaag, het wordt weer iets minder begreep ik de komende dagen..

11. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Door mijn bi in combinatie met hevige spierpijn waardoor ik echt niks meer kan en een kindje met een groot hoofd. Heb een scan gehad van mijn bekken, die was gelukkig normaal, dus kan natuurlijk bevallen, maar als ze me laten doorlopen kan het zijn dat het alsnog niet past en dan moet ik een ks. Dit willen ze natuurlijk proberen te voorkomen. Dus alles bij elkaar zorgt voor de keuze van inleiden.

Voor jou ook succes de komende weken, het is echt geen pretje..! :(

12. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Gewoon gelijk bellen hoor!! Van wat ik heb begrepen kan een hoge bloeddruk van het ene op het andere moment ontstaan, dus altijd bellen bij dit soort klachten, niet te lang afwachten!

Hoop dat je je snel beter voelt, laat je nog even weten of je hebt gebeld en wat de vk zei?

13. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Wat gaan jullie hard met kletsen! :) Eerste week verlof zit er bijna op, vanmiddag check bij de VK, heb een stuk minder maagzuur dus hoop dat ze ingedaald is. Ik ben 9 mei uitgerekend trouwens!

14. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Gaat inderdaad hrd met kletsen, wel gezellig zo!

Is voor mij ook perfect schoonmaakontwijkend gedrag... Heb een erge aanval van anti- nesteldrang vandaag geloof ik haha. Kan wel duizend dingen bedenken om te doen maar t liefst blijf ik lekker op de bank zitten. Heb de keuken schoongemaakt en de benedenverdiepjng gestofzuigd, vind het wel mooi geweest zo ;) als zoontje straks wakker is nog even een paar boodschappen doen en dan weer verder hangen.

Ach ja, als je hoogzwanger bent dan mag dat, toch? Ik hoop wel dat de nesteldrang nog komt, volgende week ofzo, scheelt een hoop tegenzin met poetsen!

15. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Zou ook gelijk even bellen anoswing! Hoe is het ondertussen met je?

Hier is ml druk aan de schoonmaak, wij gaan vanmiddag ons huis te koop zetten :)

16. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Het gaat wel weer gelukkig. Kijk het nog even aan..
    nesteldrang is er wel maar er aan toe geven gaat niet vanwege de bi, mijn man doet alles tussrndoor een beetje!

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik zou ook bellen anoswing.

Fijn ballerina dat je wordt ingeleid. Mag ook wel met al die klachten! Lijkt me wel heel gek om te weten wanneer je gaat bevallen ;)
    Leuk dat jullie nog stiekem meelezen :)

Ja ben wel blij dat het nu iets beter gaat. Ik spuug nog steeds elke dag maar het is nu redelijk te doen en ik kan weer normaal eten.

Meiden die ook thuis zitten vanaf vroeg in de zwangerschap. Worden jullie ook af en toe niet gek van de eenzaamheid/ muren die op je af komen?
    Ik zit al vanaf week 12 volledig thuis en verveel me kapot. Vriend moet natuurlijk gewoon werken dus ik zit heel vaak en heel lang alleen.
    Kan zelf ook niet zo goed weg van huis.
    Hoe ervaren jullie dit?

18. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik zit ook al heel la g thuis en vind het verschrikkelijk! Ik geb heel veel series gekeken op Netflix, veel gehandwerkt en ik had vanaf 3 uur wel weer de zorg voor mn zoon...maar leuk Is anders!

19. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Ik zit vanaf het zwangerschapsverlof van mijn eerste fulltime thuis ;) zou na verlof weer aan het werk gaan maar dat is een beetje in de soep gelopen, dus ben nu thuisblijfmoeder zoals dat zo mooi heet. Ik probeer elke dag een uitstapje te maken met mijn zoontje, als is het maar even naar de supermarkt en terug. Heb geen familie in de buurt wonen en weinig vrienden en kennissen waar ik even op de koffie kan, maar ik facetime veel met mijn moeder en zus, dus heel eenzaam voel ik me niet gelukkig. En het went ook wel hoor, moet ik zeggen. Huishoudelijk wonder ben ik nog steeds niet, maar ik probeer wel alles een beetje bij te houden.

20. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een gezelligheid hier! Merk ook dat ik veel op het forum zit terwijl ik in mijn hoofd nog van alles wil schoonmaken/doen. Mijn buik/lijf werkt ook niet meer geweldig mee moet ik zeggen;)

Het lijkt me heel zwaar om veel alleen thuis te zijn inderdaad. Ik heb nu bijna 2 weken verlof en verveel me soms al, terwijl ik niet eens zoveel last heb gehad van lichamelijke klachten. Gelukkig is het forum er dan, kan me zo goed voorstellen dat je het contact met anderen dan mist en je je eenzaam voelt.

@ Dufel: misschien een domme vraag maar hoe kan het eigenlijk dat je nog steeds elke dag moet spugen? Lijkt me heel naar :(

Deel Deze Pagina