Wie ook lekker verlof? Half mei uitgerekend :-)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Secondbeeb, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Hier weinig vocht, geloof dat mijn voeten en enkels wel ietsjes dikker zijn maar niks bijzonders eigenlijk....

Wat wel echt gek is, ik eet al dagen bij de klippen op, en nu realiseer ik me ineens dat ik vandaag vanaf het ontbijt niets gegeten heb tot aan het avondeten, en dan nog alleen maar 1 stukje pizza...

En ook nu geen trek in chips of chocola of yoghurt of ijs... Heb maar een appel gepakt omdat ik vind dat ik wel goed moet eten maar... Ik heb gewoon echt 0 trek! Zit echt te denken, wat heb ik zoveel gesnoept vandaag dat ik geen trek heb maar volgens mij gewoon echt helemaal niks! :-s

2. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    @ kuikentjepiep, heel herkenbaar, alles zien in huis. En ik kan het nog niet ook, dus zit er maar heel de tijd naar te kijken en mezelf erover te frustreren ;)

@Mags, misschien is het een teken... Spannend hihi!

@vocht, hier ook veel last van. Tijdje op en af geweest, maar nu gaat het niet meer weg. Hier in enkels, kuiten, vingers en helaas ook flink in mijn gezicht.
    Ook weer ineens 4 puisten.. Charming dat zwanger zijn.. ;)

Vanavond weer zo'n, ik voel me zo alleen, momentje. Gelukkig kwam mama nog ff langs. Zal deze week niet veel beter zijn, ml moet heel de week werken, geen zwemmen ivm koningsdag en de yoga is ook klaar..

3. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Idd miss een teken mags!

Hier wel veel vocht..Vingers, polsen en kenkels. Ook vaak last van onrustige benen.
    Herkennen jullie dat ook?

4. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    Hier gelukkig niet veel vocht! De eerste zwangerschap wel heel erg! Ik zou ook wel graag op het lijstje willen! Spannend hoor!! Hihi.4 mei uitgerekend van een jongen

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Hier ook last van vocht. Sinds week 35 ongeveer heb ik mn ringen af en ik merk het nu ook in mn voeten.
    Vooral van mn handen heb ik veel last (carpaal tunnel syndroom) dus hoop dat dit na de bevalling snel weg is.

@schoonmaken ik heb een beetje een poets tik (normaal gesproken al) en nu ik zwanger ben nog erger. Dus alle dagen aan t schoonmaken.
    Alle grote klussen zijn inmiddels gedaan dus nu kwestie van goed bijhouden. Hoop alleen dat ik het wel wat kan loslaten als de baby geboren is

6. kers87

kers87 Bekend lid

4 sep 2012
    678
    0
    0
    Hey dames, ik wil ook wel graag op het lijstje. Ik ben 28 mei uitgerekend van een meisje. Ik lees altijd mee, maar weet soms zelf niet zo goed wat ik kan schrijven!

@nesteldrang, in mijn hoofd is het er wel maar ben erg lui steeds dus zit ook veel op de bank. Deze zwangerschap is toch wat intensiever met nog een gup van 1,5 te hebben rondlopen! Ik ben blij om te lezen dat ik niet de enige ben!

@harde buiken, heb ik eigenlijk geen last van gelukkig! Alleen last van wat verstopping lijkt, al voel ik denk ik ook letterlijk elke drol zitten ;)

Zijn jullie al helemaal uit over de naam? Wij wel. Het is een naam die ik vanaf het begin erg leuk vind. Mijn man vond het eerst niets, maar geeft nu aan dat hij hem wel leuk vind. Dit geeft mij een beetje dubbel gevoel. Maar goed hij heeft ook geen andere opties, dus moet er maar op vertrouwen dat hij het echt wat vind.

Ik zit alleen nog een beetje te twijfelen qua jasje voor die kleine. Hebben jullie een dikke winterjas of doen jullie meerdere lagen aan qua vestjes etc?

7. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Haha Dufel, je mag hier ook wel komen poetsen hoor :D gezellig!

Spannend Dame, je bent er bijna!!

Pillow, rusteloze benen heb ik gelukkig nog niet echt last van.. Lijkt me wel erg vervelend!

Welkom Kers :)
    @naam: die hebben we gelukkig al een tijdje. Kaartjes zijn ook helemaal klaar en daar staat de naam ook al op! Zo leuk! :D

@jasje: ik heb een bruin beren jasje met oortjes op het mutsje. Heel schattig van teddy stof.

Gaan jullie een borrel doen? Of gewoon kraamvisite? Wij hebben toch maar voor een borrel gekozen, maar heb wel al tegen vriendinnen gezegd dat ze daarvoor al langs mogen/moeten komen ;)

8. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Haha ballerina ;) als je in de buurt woont kom ik je zo helpen hoor ;)

@naam ja wij zijn er ook helemaal uit. Al een paar weken. Geboortekaartjes staan ook klaar. Ook proefkaartje met de naam gekregen zo leuk :)

@kraamvisite wij kiezen voor kraamvisite. Vriend is 3 weken vrij dus dan kunnen we het wel aardig verdelen denk ik

9. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier ook gewoon voor visite.. Lekker doseren

10. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Hier ook gewoon kraamvisite. Verwachten niet zoveel hoor, alleen directe familie, paar buren en wat collega's.

De naam zijn we vanaf 17 wkn al uit. Geboortekaartjes staan ook al klaar om besteld te worden, en de enveloppen zijn geschreven.

Als jasje heb ik een soort van joggingvestje. En ik neem een dekentje mee voor over haar heen in de maxi cosi. Dan heeft ze genoeg laagjes aan denk ik zo... Voor dat kleine stukje zkh uit auto in, auto uit huis in :) voor wandelen en zo heb ik ook liever vestjes en laagjes en de draagdoek, of een dekentje in de kinderwagen, ipv een echt jasje.

Gebrek aan eetlust was geen teken denk ik haha, misschien eerder ruimtegebrek in mijn maag. Nu wel weer volop trek!

Vandaag kwamen mijn ouders ineens langs, doen ze bijna nooit, superleuk! Wehadden ook al een vriend op visite dus gezellige boel. Nu wel kapot en mijn bekken is killing me.... Rustig aan doen is niet echt mijn specialiteit dus ik strompel de rest van de dag van bank naar wc en terug. Heb echt medelijden met de dames die echt BI hebben, man wat zal dat zeer doen! (Ik heb alleen maar wat laatste loodjes ingedaalde bekkenpijn zeg maar in mijn schaambot, dus zal er niet te eel over zeuren ;) )

11. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Ook jij mag 'zeuren' hoor Mags! Daar is dit forum toch voor ;);) even lekker van je afschrijven wat je omgeving niet steeds wil horen hihi ;)

Net terug van een babyborrel. Was gezellig, maar ook hier decreet van de avond op de bank en strompelend naar de wc en terug vrees ik.. Iedereen begint me nu ook succes te wensen met de bevalling, wat toch wel wat gek voelt. Of nog erger: sterkte! Haha!

12. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha sterkte met de bevalling klinkt ook niet zo prettig nee.

Ik vind het ook wel een gek idee hoor dat het elk moment kan gebeuren. Als ik in de winkel sta en mijn vliezen breken dan moet ik van de gyn liggen (ivm niet vastliggen beeb en ruim vruchtwater). Dan denk ik, okay, maar ik zal toch een keer in de benen moeten, hoe moet dat dan? Iemand van jullie daar ervaring mee:(?

Vandaag lijkt het vocht gelukkig weer iets minder te zijn, denk dat het ook mede komt door het weer. Het heeft zo ook z'n voordelen die regen!

@ de naam vd beeb hebben we al een tijdje vast staan. Mijn vriend en ik noemen de baby ook bij de naam, wordt dan wel extra opletten om me niet te verspreken bij anderen, tot nu toe aardig gelukt. Herkennen jullie dit?

@jasje/dekentje: ik heb een joggingsvestje en een dekentje in de vluchtkoffer gepakt, kan ik ff bekijken wat ik de beeb aandoe en wat voor weer het is.

@ koningsnacht: normaal gesproken hang ik altijd in de stad vnv, maar nu voor het eerst niet. Heb voor vnv heel ruig alcohol vrij bier en stokbrood met paturain gekocht om het toch een beetje te vieren :D;)

13. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Hahaha wat goed! Nu heb ik ook wel zin in stokbrood met paturain! En laat ik dat nu net niet in huis hebben.. Bedankt hè?! ;);)

Heb eigenlijk geen idee hoe dat dan moet.. Bij mij ligt ze ook nog niet vast (wel ingedaald). Zou ik dan ook moeten gaan liggen? Heeft ze eigenlijk niks van gezegd..

14. anoswing

anoswing Actief lid

8 aug 2013
    114
    0
    0
    Ik heb het gevraagd afgelopen donderdag aan mn vk ze is wel ingedaald maar ook nog niet vast en ik hoef niet te gaan liggen bij breken vliezen.
    Ik heb vandaag weer liggend doorgebracht worden echt nog pittige laatste weken vooral omdat zoonlief nog 2 weken ervan vakantie heeft...

15. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    @gaan liggen volgens mij verschilt dat advies echt per gyn of vk... Mijn zusje moest ook gelijk gaanliggen, maar als ze in de supermarkt stond mocht ze nog best die vijf min naar huis lopen en dan gaan liggen bijvoorbeeld. Terwijl je ook wl eens hoort echt gelijk gaan liggen en vk of ambu bellen... Zou het dus gewoon even bij je gyn navragen. Bij mij ligt ze wel vast en ingedaald dus ik hoef er verder niet over te piekeren gelukkig.

Ik vier niks, vanavond niet en morgen niet, lekker de hele dag niks doen. Denk ook niet dat ik veel kan... Heb mezelf echt voorbijgerend dit weekend, ik ben kapot, het voelt alsof iemand mt een moker op mijn schaambeen heeft gehamerd, kan amper een been oor de andere krijgen...

@naam die hebben we vanaf het begin al gedeeld met iedereen die het wou weten. Dus geen problemen met geheim houden haha. Hebben we bij de oudste ook zo gedaan, en is prima bevallen.

Denk dat de tijd tijdens deze zwangerschap voor mij zo voorbij is gevlogen dat ik gevoelsmatig nog niet zover ben, bijna 37 weken. Maar lichamelijk echt wel, en dat botst nogal. Doe me voor als een of andere superwoman die alles nog kan, wassen, sjouwen en sleuren met zoontje van dik 13 kg, trap op, af, op, af, stofzuigen opruimen banken verschuiven etc, en dan het liefst in mijn oude vertrouwde tempo. En nu is het even ho, alles doet pijn :( mijn man roept al weken, doe nou rustig aahaan! Maar ja, zolang hij niet (uit zichzelf) dingen van me overneemt zal het toch echt moeten gebeuren, die was, dat stofzuigen, luiers verschonen, boodschappen doen met kind op sleeptouw... Dus ik vind dat rustig aan geroep dan zo flauw, makkelijk gezegd zo... Bleh.

16. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    hier ook zo hoor, ben nog steeds haast alle dagen aan het stofzuigen, dweilen, wassen, zorgen voor zoon van 3. Als ik mijn man vraag is het standaard 'ja ik doe het straks' en als het de vlgde dag dus nog niet gedaan is doe ik het maar weer zelf.

17. LoveP

LoveP Actief lid

22 jan 2014
    196
    71
    28
    NULL
    NULL
    Oh wat herkenbaar nandanovember en mags! Ik zuig, dweil, was me rot! En dan nog kleine uk van 10 kg die ik trap op en af moet dragen. Je wilt ook niet aanstellen en doorgaan. Maar dat moet je dan 's avonds bekopen. En manlief begrijpt gewoon niks van alles op orde en schoon willen hebben😜 Mja..

De geboortekaartjes hebben we al wel uitgezocht, maar omdat we het geslacht nog niet weten kan ik alleen de envelopjes schrijven. Tekst hebben we ook al gemaakt met namen voor beide geslachten erop.

Over indalen/gaan liggen: bij mij is het kindje ook laat ingedaald. Als mn vliezen zouden breken in bv de supermarkt mocht ik nog wel naar huis gaan.

18. dame84

dame84 Actief lid

28 jan 2013
    235
    0
    0
    hier ook nog niet ingedaald, dus moet ook gelijk liggen van de vk, je hebt dan kans als je door blijft lopen dat de navelstreng om het hoofde kan komen! omdat daar nog ruimte zit omdat ie nog niet ingedaald is dus,, nou,hoop dan niet dat ik in de supermarkt ben, kom al bijna de deur niet meer uit hahahaa

19. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    mijn 1e is pas ingedaald bij de bevalling, verlos heeft er nooit wat over gezegd dat ik meteen moest liggen oid. Deze 2e is nu wel al ingedaald, maar ligt nog niet vast

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    @mags even rustig aan dus jij!
    Herken het wel hoor. Ik doe bijna elke dag ook teveel in huis (heb dan alleen geen kleine rondlopen)

@jasje wij hebben een soort vestje mee en een warme omslagdoek. Kijken wat we gaan gebruiken in t ziekenhuis

@ingedaald hier nog niets over gehoord. Zal eens vragen. Heb alleen pas weer controle met week 38.. zouden jullie erover bellen naar de vk?

@sterkte met de bevalling haha ja die heb ik ook al een aantal keer gehoord ;)

Deel Deze Pagina