Wie ook lekker verlof? Half mei uitgerekend :-)

Discussie in 'De bevalling' gestart door Secondbeeb, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    @gaan liggen: dacht eigenlijk dat dat alleen moest als het nog helemaal niet ingedaald was. Nooit over na gedacht dat dat ook kan zijn als ze nog niet vast liggen..

@Mags: Inderdaad toch wat rustiger aan gaan doen! Heel makkelijk gezegd ik weet het, maar anders kun je straks echt helemaal niks meer en dat zeg ik helaas ook uit ervaring. Echt niet fijn om helemaal niks meer te kunnen.. Als je dat kunt voorkomen die laatste weken.. :)

Ik ben hier steeds bang voor hoge bloeddruk.. Eigenlijk niet echt ergens op gebaseerd hoor.. Al zit het wel in de Fam aan mijn moeders kant (oma, moeder en tante) maar volgens mijn gyn is het niet erfelijk, dus moet ik me niet druk maken.. Maar al dat vocht en krijg nu hoofdpijn, dan denk ik, het zal toch niet... Ook wel een hypochonder, dus dat werkt ook niet mee.. Iemand dat meegemaakt bij eerdere bevalling? Zijn de symptomen heel heftig?

2. Roerei

Roerei Actief lid

26 mrt 2014
    310
    0
    0
    NULL
    NULL
    * gooit een stuk stokbrood met paturain naar Ballerina:D*

W.b. het gaan liggen als de vliezen breken, ik vermoed dat het inderdaad bij iedereen anders is. Als je het moet weten dan zullen ze je het wel zeggen neem ik aan. Volgens mij is het advies ook weer anders, merk dat ook wel bij welke gyn ik controle heb (zijn er meerdere bij mij in ZH). Volgens mij ga ik gewoon zitten en bellen, dan hoor ik het vanzelf wel.

Waarom ben je eigenlijk bang voor een hoge bloeddruk Ballerina?

3. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Even off-topic, maar is deze nou niet geniaal??!! :D:D
    Helaas kan ik hem alleen op buitenlandse sites vinden, dus ben bang dat hij dan te laat gaat aankomen.. Misschien voor een volgende zwangerschap.

Bijgevoegde bestanden:

4. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Wahahaha roerei, dank je wel! :D

Weet eigenlijk niet goed waarom ik daar bang voor ben.. Heb eigenlijk gewoon altijd het gevoel gehad dat ik dat wel zou krijgen.. Heel stom..
    Nu merk ik wel dat ik me tijdens de zwangerschap echt overal druk om maak hoor..! Gewoon heel bang dat er iets mis is/gaat met ons meisje. Wordt nu iets minder omdat ik bij 'pijntjes' nu denk het zal wel aan het werken zijn en vroeg geboorte kan nu niet meer.. Wat dat betreft gelukkig in de veilige zone. Wel vermoeiend, zoveel zorgen maken, maar herken het wel van mezelf. Voor mijn zwangerschap ook medicatie geslikt voor angst en paniek aanvallen.

5. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Gaaf shirt!!
    Zou je die niet bij een NL site kunnen laten drukken?

Ik herken dat wel ballerina, ik ben daar ook bang voor. Bij mij is het ook nergens op gebaseerd maar vind het een eng idee dat je er verder niets van hoeft te merken.

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Hier ligt de baby al volledig vast dus liggen is niet aan de orde..

7. Denize

Denize Niet meer actief

Volgens de verloskundige is de kleine al een paar weken geleden (rond week 36/37) helemaal ingedaald, kan het hoofdje nog een klein beetje bewegen.

Ik zou ook graag op de lijst willen, ben 4 mei uitgeteld en we weten niet wat het wordt.

8. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Best wel! Wel veel positief vind ik, ik heb sowieso recht op 1.5 jaar (betaald) vrij na de geboorte, je mag stoppen met werken voor verlof wanneer je zelf wil maar op zijn vroegst 2 maanden voor de uitgerekende datum. Na die 1.5 jaar heb je tot het kind 8 wordt recht om terug te gaan in werkuren naar 75% en als je kind ziek is mag je (betaald) zonder dat je werkgever iets kan doen naar huis om voor je kind te zorgen.

Tijdens de zwangerschap vind ik het grootste verschil dat je in principe alleen de combinatietest en de 20 weken echo krijgt en pas vanaf 24 weken gaan ze je op controle roepen. Het idee daarvan is dat ze eerder toch niks kunnen doen voor het kind als iets mis blijkt. Je ziet hier een vaste verloskundige voor maar als de bevalling begint ga je naar een ziekenhuis naar keuze en krijg je niet haar tijdens de bevalling maar een zooitje onbekenden. Kraamzorg kennen ze niet maar na de bevalling (thuisbevallingen bestaan dus niet) ga je naar een kraamhotel waar je 2 tot 3 dagen verblijft met 24 uur per dag de zorg die je nodig hebt/wilt.

9. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Hahaha dat shirt!! :D Over dat gaan liggen, dat wist ik ook niet! Beeb ligt gelukkig ook al vast dus dan is er niks aan de hand gok ik. Verder verveel ik me nu al dood :') Eerste dag van mn verlof dat ik echt alleen thuis ben de hele dag pff, als dit nog 4 weken duurt ben ik gesmolten van verveelheid :')

10. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    Leuk shirt! Hier ligt de kleine volledig vast, dus ik hoef ook niet te liggen.

@ divarg, Dat zijn idd veel positieve verschillen. Vooral dat stukje 1.5 jaar betaald vrij na de geboorte!

Even ego post..

Vanmorgen naar de supermarkt geweest. Moest daar 5 x stil staan omdat ik mijn been niet op kon tillen omdat de steken in mijn buik richting vagina te heftig waren. Ook veel harde buiken. Kleine beweegt ondertussen ook, waardoor ik denk dat ik die harde buiken krijg? Op dat moment ook erg zweten, opgezwollen handen.

Nu eenmaal op de bank gaat het wel weer een beetje. Nog wel harde buiken. Ik scheet hem echt even!! Zou dit iets zeggen?

Hoe gaat het nu met jou Mags?

Was nog vergeten om mijn uitgerekende datum in kleur neer te zetten, dus bij deze 16 mei!

11. Mags

Mags Fanatiek lid

1 nov 2012
    1.198
    0
    0
    Hier gaat het redelijk. Kan weer een beetje lopen ipv strompelen, maar heb wel een pyjamadagje op de bank. Paar kleine klusjes gedaan, afwas, wasje gedraaid, probeer nit te veel aan mijn beginnende nesteldrag toe te geven vandaag. Ook wel veel harde buiken trouwens!!

Pillow die steken dat kan ook komen doordat de kleine tegen je bekkenbodem aandrukt omdat ze al zo laag en ingedaald ligt. Heb ik ook wel eens envooral als ze dan nog even lekker heen en weer beweegt is het net of er een zenuw knel zit of zo!

Baby beweegt hier ook enorrrrm veel. Gisteravond nam mijn buik de meest rare vormen aan, mijn man vroeg nog uhhhh is dat wel goed?! Doet dat geen pijn?! Jawel, en ik word er ook misselijk van, maar ja wat doe je eraan he.... Bij mijn zoontje had ik dat niet zo erg, dat je gewoon voetje kan vastpakken door je buik heen, toen zat de placenta er nog tussen...

12. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Spannend Pillow! Ik kan je niks zinnigs zeggen haha, doe rustig aan en wacht af :D Ik heb de hele zwangerschap nog niks geks gevoeld dus ik snap je spanning als je ineens zulke steken voelt!

Mags, kun je echt een voetje pakken?? Dat lijkt me toch ook wel leuk :D

13. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Dat klinkt inderdaad goed Divarg! Ik vind dat je in NL veel te weinig verlof krijgt na de bevalling. Zeker als je dan al ziek thuis komt te zitten, dan pakken ze je nog 2 weken meer af.. Toch jammer. Ook gezien het advies van minimaal 6 maand bv, waarom moeten ze dat dan allemaal zo moeilijk maken?!

Oei Pillow, rustig aan dus! We zijn wel hoogzwanger hè dames! ;)

Fijn dat het wat beter gaat Mags!

Hier weer een flinke deuk in mijn zelf vertrouwen.. We waren op de rommelmarkt en ik kwam de moeder van mijn ex vriend tegen. Zegt ze: ik vind je wel erg zwaar hoor! Niet gek dat je zo veel last hebt dan.. :(:( Op dit moment zit ik te bedenken wat ik allemaal had moeten terug zeggen, maar was op dat moment te overdonderd denk ik.. En ik was al zo onzeker!

14. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Zo dan! Ik wil ook wel in Belgie wonen wat dat aangaat ;)

Geen idee of dat wat zegt Pillow. Vervelend is het wel. Zeker als je niet thuis bent.

Wat een nare opmerking ballerina. Echt aso zoiets zeg je toch niet... mensen denken dat ze alles maar mogen zeggen als je zwanger bent! *knuffel*

Hier klein rondje markt gedaan en daarna even met zn 2en geluncht. Lekker relaxed dagje dus :)
    Ik heb de baby alleen nog niet zoveel gevoeld dus nu maar ff rustig liggen en voelen

15. Divarg

Divarg Bekend lid

12 okt 2014
    913
    21
    18
    Niet Belgie, Scandinavie Dufel ;) Lekker dagje trouwens! Voel ze :D

@Ballerina, nouja zeg wat een doos, zet het van je af, ik ben ook veel aangekomen, so what? Dat werken we er heus wel weer vanaf hoor! Knuf!

16. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Toch maar even de verloskundige gebeld. Ze komt hierheen en daarna gaan we naar t ziekenhuis voor een ctg. Ben benieuwd. Maak me er toch wel beetje zorgen over

17. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ben weer thuis. CTG gehad en de baby lijkt het nog naar zn zin te hebben gelukkig!
    Gewoon in de gaten houden en bij twijfel weer bellen.

18. Pillow

Pillow Bekend lid

13 apr 2014
    565
    71
    28
    @ ballerina, wat belachelijk dat ze dat zegt. En idd.. aankomen doe je toch.Maar het feit dat ze dit zegt, zegt meer over haar..

@ Dufel, naar als je de kleine niet voelt. Fijn dat alles toch goed is en goed dat je gebeld hebt! Beter 1x te vaak dan te weinig.

@ Mags, heerlijk zo'n pyjama dagje. Zou idd kunnen dat de kleine zo tegen bekkenbodem aandrukt. Prettig is het iig niet. Merk wel dat het na lang rust afneemt. Dus dan zegt het verder waarschijnlijk niets.

Moet zeggen dat ik echt wel uit kijk naar de bevalling hoor! Van mij mag ze komen!! :D

19. BallerinaN

BallerinaN Bekend lid

6 jul 2014
    751
    0
    0
    kindje maken ;)
    Thuis
    Dank jullie wel dames! Pff.. Voel me er echt kl*te over.. :(

@Dufel: Gelukkig alles in orde! Wel schrikken zeg!

@Pillow: ja, ik kijk er ook naar uit! Van mij mag het gaan gebeuren :)

20. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik heb al paar keer foto gezien van je ballerina in t buikjestopic en je bent echt waar prachtig zwanger!

Deel Deze Pagina