Dank je Dufel! *knuf* Vind mijn buik ook wel mooi, maar ben wel 21 kg aangekomen en dat zie je heel goed aan de rest van mijn lijf. Dan houd ik ook nog eens veel vocht vast.. pff.. Nog even..
Snap ik meis. Maar die kilo's ga je echt wel weer kwijtraken straks na je bevalling.. Maar zo'n opmerking is natuurlijk volledig misplaatst! *ik doe mn 37 weken dansje* Blij dat ik deze mijlpaal gehaald heb. Nu op naar de bevalling
bij mijn vorige zwangerschap had ik vanaf een week of 30 een behoorlijk opgeblazen gezicht. Nu begint dat weer en iemand zei van de week: je krijgt weer een dikke kop he? Fijn!! grrrrr
Zo gemeen! Waar halen ze het lef vandaan! Dat zeg je toch niet? Grrrr!! Vannacht flinke menstruatie achtige pijn/kramp gehad. Zou er iets bezig zijn? Hoop het zo!
Qua echo's ... Vind dit toch grappig want ook zijn er in belgie blijkbaa verschillen en is het dus niet overal hetzelfde.. In een ander clubje van mij liep een meisje standaard bij de gyn, gewoon en niet op medische basis en kreeg elke vier wk een echo Spuit11: zie nu pas dat het niet over belgie ging
Goeiemorgen allemaal! Spannend Ballerina! @ gemene opmerkingen; die vallen hier erg mee. Maar omdat ik niet werk zie ik veel minder mensen op een dag, misschien dat dat helpt Merken jullie ook dat zo tegen het einde je hormoonspiegel weer veranderd? Ik zit ineens echt weer onder de pukkels, nu had ik dat de hele zwangerschap al maar wordt nu weer extreem... En ik heb ineens enorm veel dik slijmverlies... Niet zo erg dat ik denk van dit is de slijmprop maar wel opvallend zeg maar! En dan gisteren nog lekker even een jankbui erbovenop (omdat ik stiekem toch wel opzie tegen de bevalling, vooral met de vorige keer in mijn achterhoofd). Gelukkig was mijn man heel lief, niet dat dat helpt en de angst wegneemt maar nouja, hij bedoelt het goed alsie zegt dat ik nu toch al weet dat ik het kan (dat weet ik dus niet want vacuumbevalling en heb echt het gevoel dat ik het niet zelf kon afmaken zeg maar niet op eigen kracht heb gedaan). Ik houd me er maar aan vast dat iedereen vast niet voor niks zegt dat het een tweede keer gemakkelijker gaat... Dufel! 37 weken yeehaa!! Morgen dans ik mee!
@Moonlight, ik zit ook in België. Loop inderdaad standaard bij de gyn zonder medische reden. Ik krijg elke keer dat ik kom een echo. Dus op 6, 9, 12, 14, 17, 21, 25, 29, 31, 33, 35, 37 weken en de volgende komende maandag. Ik vind dat persoonlijk wel heel fijn. @ Mags, Jup, hier ook weer vollop aan de puisten.. Errug charming dat zwanger zijn.. Wat rot zeg, die angst! Heb je die ook besproken met je vk? Hoop voor jou op een snelle, fijne bevalling!
Nee, niet besproken. Als het ter sprake komt zeg ik het wel, maar ik zie het niet als een ongezonde of extreme angst ofzo hoor. Meer dat ik ertegenop zie, omdat ik nu weet hoe het voelt (of kan voelen). Sta er niet meer zo onbevangen in als vorige keer zeg maar denk dat het wel normaal is om er tegenop te kijken, het is toch ook niet niks...
@mags ik denk ook wel dat het normaal is om er tegenop te zien. Ik zou het wel even aankaarten. Want erover praten helpt vaak wel al iets. Ook kunnen ze er dan rekening mee houden tijdens je bevalling. @ballerina spannend! Hoop voor je dat er wat gaat gebeuren @pukkels geen last van Ik heb weer veel te veel gepoetst. En nu lig ik op de bank met harde buiken en te balen dat ik geen maat kan houden. Ik baal ook een beetje omdat ik weer afgevallen ben. Het ging juist zo goed. Merk de laatste dagen wel dat ik minder eet. Vooral savonds. Maar ff kijken hoe het volgende week is. Ik wil niet teveel afvallen want dat merk ik ook qua hoe ik me voel. Dan wordt ik weer slapper terwijl ik straks juist wat extra energie nodig heb voor de bevalling en daarna borstvoeding
door de eerdere bevalling zie ik er ook wel tegenop, ben wel beetje bang. Maar ze zijn in het ziekenhuis en bij mijn verloskundige op de hoogte van mijn angst, dat stelt wel weer gerust.
Wat een gezelligheid hier! Ballerina wat een verschrikkelijk mens die ex-schoonmoeder, gelukkig staat er ex voor en hoef je haar niet meer vaker onder ogen te komen. Ik vind dat ook altijd wel een dingetje hoor dat iedereen maar vrijuit zegt wat zij van je zwangerschap vindt (meestal toch de vrouwen). Dan denk ik; heb je wel gezien hoe jij er zelf uitzag toen je zwanger was?? Ik vermoed dat er ook altijd wel een jaloers ondergrondje in zit bij de meesten die die opmerkingen maken, maar naar is het wel! Haha, was was het mooi geweest als je dat t-shirt met die tekst aan had gehad wat Dufel hier liet zien, wat was het ook alweer, "ik werk aan een nieuw leven in me, wat heb jij vandaag gedaan?" ! Dufel ik herken het zo, teveel doen en dan de halve dag bijkomen op de bank, pffff je hoofd wil wel maar je lijf niet meer, heel frustrerend dan. Balen dat je bent afgevallen!! Heb je een speciaal dieet nu i.v.m je overgeven/misselijk zijn? @ as bevalling: ik vind het ook rete spannend!!!!! Vooral omdat je niet weet wat je kan verwachten. Ik weet dan inderdaad ook niet of het een pluspunt is als je al eerder bent bevallen, ligt denk ik beetje aan hoe die bevalling is verlopen. Aan de andere kant ben ik ook wel klaar met zwanger zijn en zo benieuwd naar de kleine uk! Hier vandaag ook heel veel slijm, het is wel echt afscheiding want geurt niet zoet ofzo. verder nog steeds steken down under. Verder weinig bz. Kleine beweegt echt veel nog, als ik op mijn buik druk lijkt het ook een beetje als een blauwe plek aan te voelen op sommige plaatsen, herkennen jullie dit??
@Dufel: Zeker balen dat je weer bent afgevallen.. Gelukkig ben je er bijna al snap ik dat je dan wel wat extra energie kunt gebruiken! *knuffel! @Roerei: Was inderdaad mooi geweest als ik dat shirt gedragen had. Ik heb tenminste een excuus om er zo uit te zien Is ook wel echt jaloezie in dit geval denk ik.. Ik heb na 9 jaar haar zoon verlaten, ben met iemand anders getrouwd en ben 38 weken zwanger. Hij is nu samen met een meisje met borderline.. (niks mis met mensen met borderline hoor, maar dat maakt het natuurlijk niet makkelijk)Ach ja.. Zo gaan die dingen.. @angst: denk ook wel dat het normaal is om er tegen op te zien hoor! Maar misschien niet onverstandig het eens te noemen bij je volgende controle. Kunnen ze er misschien inderdaad wat rekening mee houden..
Toch ff langs de ha. Bloeddruk is aan het stijgen. Hij maakt zich toch wat zorgen dat het een beginnende vergiftiging is dus moet morgen de gyn bellen. Had geen eiwit in mijn urine gelukkig, dus moest me voor nu geen zorgen maken..
@ballerina, wat goed dat je toch je gevoel heb gevolgd en naar de ha bent gegaan. Hopen dat het gewoon met een sisser afloopt. Geen eiwit is in ieder geval al een goed teken. @mags, herkenbaar dat de man het niet uit zichzelf doet. Nu moet ik zeggen dat ik steeds erg moe ben, dus niet vooruit te branden. Conclusie dan gebeurd er dus niets. Alleen de zorg voor die kleine gaat natuurlijk wel gewoon door. Maar het echte soppen wat ik graag zou willen doen kan ik me nog niet toe zetten. Mijn man en ik hebben nu afgesproken donderdag dit samen te gaan doen. Ik heb in ene barstende koppijn. Dit was bij mijn vorige zwangerschap ook en toen braken s nachts mijn vliezen. Ik hoop niet dat dit weer hetzelfde voorteken is. Is nog net wat te vroeg....we zullen het zien.
@ballerinaN: wat een schrik! Wel goed dat je zo alert was. Hopen dat het stabiel blijft! Oh ik moet mijn badkamer nog soppen. Doe het wekelijks, maar kan vandaag echt geen moed vinden. Maar wil alles lekker op orde hebben. Morgen maar weer een nieuwe kans waarnemen. Hebben jullie ook last van harde buiken?
Spannend Kers! Harde buiken vallen hier goed mee vandaag.. Wel af en toe kramp in buik en rug.. Benieuwd wat de gyn over mijn bloeddruk te zeggen heeft morgen.. Beepje gelukkig goed beweeglijk, dus maak me er nog niet te druk om al houd het me wel bezig..
Ik heb ze ook weer de harde buiken... ik word doorgestuurd naar de gyn om in te leiden ivm mn bi. Ben heel benieuwd of de gyn erin mee wilt gaan.
@roerei nee geen speciaal dieet. Van de gyn mag ik alles eten waar ik zin in heb. Elke calorie is er 1 Heb ook wel beetje beurs gevoel op sommige plekken idd. @ballerina is alleen maar goed dat ze het extra in de gaten houden toch!? @harde buiken ja heb ik ook regelmatig. Denk dat ik daardoor ook de kleine wat minder voel. Vandaag is hij gelukkig iets actiever als gister @kers hopen dat de baby nog eventjes blijft zitten idd
Goeiemorgen allemaal! Ik kom even snel een 37-weken-dansje doen Fijne dag, hoop dat alles goed gaat bij controles ed vandaag en weinig ongemakken voor iedereen!
Goede morgen! Wat fijn anoswing! Hoop voor jou dat hij meewerkt! Alles rustig gebleven Kers? Hoop dat je hoofdpijn wat gezakt is! @bloeddruk: net gyn gebeld, maar die vond het niet zorgwekkend. Als mijn klachten toenemen moet ik even langs het ziekenhuis, maar voor nu geen paniek Morgen alweer 38 weken..! Gaat ineens hard nu!