volgende week heb ik een geplande keizersnee, maar waar moet ik om denken om mee te nemen? vind het wel spannend, het idee dat ze in mij zitten te wroeten terwijl ik wakker ben.
Voor drie dagen kleding, voor jou en de kleine. verzorgingsproducten, ipad, telefoon, laders, voedingsbeha's (of strakke beha's als je niet zelf gast voeden) Wat lekkers, koekjes ofzo. Ik had fruitrepen bij me. Het is inderdaad wel een apart gevoel, maar tegelijkertijd is het niet eng. Ben je goed voorgelicht? Anders kan je altijd met de vpk praten over wat je te wachten staat. Ruggenprik voel je niet, alleen het verdovingsprikje. Je mag na de tijd gewoon eten, alleen drinken met kleine slokjes. Ik nam dat advies niet zo serieus en heb alles er weer uitgegooid. En rust, rust, rust! Echt nemen! Mij is het 100% meegevallen.
ik heb er met een vriendin over gehad, de ks is vrij onverwachts gepland. ruggenprik heb ik bij de vorige bevalling ook gehad en kan me niet eens meer herinneren dat hij zeer deed ofzo. heb je tips opgeschreven, dankje
Praat alles goed door met de verpleging. Mijn eerste was een spoed en toen ik terug kwam op de kamer was mijn kind al gewassen en aangekleed (en dat had ik dus allemaal gemist). Toen de tweede gepland werd heb ik duidelijk aangegeven dat ik niet wilde dat ze gewassen zou worden zonder dat ik erbij was. Bespreek hoe het gaat met de uitslaapkamer. Ik heb besproken dat , als ik te lang op de uitslaapkamer moest blijven, ze zouden zorgen dat de kleine daar ook naar toe ging (ze gaan in eerste instantie met papa mee weer naar de afdeling). Heb ook echt de verpleging zitten pushen hoor, mijn eerste vraag was wanneer ik naar de afdeling terug mocht en heb die vraag geloof ik elke 5 minuten herhaald , na 15 minuten waren ze me al zo zat dat ze de afdeling hebben gebeld of ze aub die moeder op wilden halen . Neem genoeg kleertjes mee, voor je zelf drinken en wat lekkers voor jezelf. Misschien niet voor de eerste dag maar later is het toch wel lekker om zelf wat te kunnen pakken. De eerste dag heb ik trouwens niet gegeten, mocht alleen drinken en yoghurt. Omdat ik wel thee mocht heb ik gevraagd of ik dan ook we bouillon mocht hebben. Dat mocht en daar knapte ik meer van op dan van de thee
Grote onderbroeken die je over je buik kan trekken, want je wilt egt niet dat je onderbroek op je wond zit..! Iets lekkers voor jezelf! Veel rusten maar ga ook optijd je bed uit voor de beweging.. Succes en geniet van de ks..!
ik krijg een ks omdat de kleine in stuit ligt. vorige week draaiing gehad met succes alleen lag hij binnen 24 uur alweer in de positie waar hij ook in lag voor de draaiing. 1x draaien vond ik genoeg, het deed erg pijn en ik ben van mening dat hij schijnbaar prettiger zo ligt. de risico's van een stuitbevalling vind ik te hoog dus vandaar een ks.
Het meeste is al genoemd, Wat ik zelf erg prettig vond zijn die steunonderbroeken tot aan je bh zegmaar. Ziet er niet uit maar geeft wel steun en bij mij verlichte de pijn van de wond daardoor. Ruime (maatje groter dan normaal) soepele broeken zoals een joggingbroek of dunne sportbroek/sport legging. Voor thuis ..een klein stevg kussentje om tegen je buik te drukken voor wat tegendruk zorgt bij hoesten, draaien, rechtop gaan zitten enz. (Neem het wel mee naar het ziekenhuis voor de terugweg in de auto) In ziekenhuis hadden ze bij mij zo'n sprei kleingevouwen als een klein stevig pakketje en vastgezet met tape. Dat was echt mn vriendje... haha nam het zelfs mee naar de wc als ik een grote boodschap moest doen. Haha. Maarja toen ik de auto in moest stappen moest ik het toch echt inleveren...vandaar de tip om een kussentje mee te nemen Succes meid, komt vast goed.
Kussentje ligt al klaar!!!! Die gaat zeker mee. robijntje1982 kan me voorstellen dat je niet nog een draaipoging geprobeerd hebt. Bij ons in het ziekenhuis doen ze het echt niet eerder dan 39 weken. Dus nu maar hopen dat mevrouw blijft zitten tot aan de KS. Dit neem ik in ieder geval mee : - Het kussentje!! - Een paar nachtjaponnen. - Grote onderbroeken - Camera met lader - Telefoon met Lader - Ipod met lader - Oordopjes - Verzorgingsproducten - joggingsbroek met wat wijde T-shirts - sokken - Tijdschriften - Wat te eten en te drinken. Koekjes / extran energy - Kleding voor de baby - Maxi cosi Verder weet ik het nog niet!
Navelbandjes (die je voor je kleine hebt) gebruikte ik om op de wond te leggen zo bleef de wond lekker droog.
lekker ruim zittende kleding!! En wat ik al voorbij zag komen. Zorg dat je alles goed bespreekt met de verpleegkundige, dat je afspreekt dat je kindje niet wordt aangekleed enz..... Succes! En probeer er niet te zenuwachtig voor te zijn
Toppie daar ga je veel plezier aan beleven Ik denk dat je de belangrijkste dingen wel hebt. Evt speentje? Maar mocht het noodzakelijk zijn hebben ze die ook wel in het ziekenhuis. Evt slippers waar je ook mee kan douchen. Kan verder even niks meer bedenken voor je...
Kraanverband of ander kleiner maandverband zonder plastic kan ook. Ik legde dat op de wond als ik wat mee bescherming nodig had, onderbroek eroverheen en dat blijf prima op zn plek zitten.
kussentje is idd wel een goede tip, ik heb hem erbij gezet. is het nodig dan dat je op slippers doucht?
Je hebt geen onderbroeken nodig hoor... eventueel een netbroekje, maar die krijg je wel van het ziekenhuis. Hou er rekening mee dat je na de operatie wellicht door de verpleging wordt gewassen/verschoont. Mijn man schrok daar destijds wel van, was erg vies om te zien zei hij (bloed/ontlasting)
je doucht pas op dag 3 ofzo... als je voor de eerste keer uit bed komt. Je loopt dan nog niet zo goed, dus neem dan wel slippers mee die goed stevig zitten ivm valgevaar
Je kindje wordt gewoon aangekleed, want jij moet na het hechten naar de recovery... kan wel 2 uur duren voordat je je kindje weer ziet. Geef je man de opdracht om met het kindje mee te gaan, ik vond dat toen een fijn idee, ik had liever dat hij bij de kleine bleef dan bij mij.
Dat kussentje om tegen je buik te drukken moet je echt doen... ik heb daar veel gebruik van moeten maken, was een goede tip die ik toen van de verpleegster kreeg... maar extra kussentjes hebben ze ook in het ziekenhuis, zorg dat je er thuis 1 bij de hand hebt.
Bij ons niet hoor. Ik ben bij beide kz binnen 24 uur onder de douche geweest. Wel op de zitstoel maar wat was het heerlijk. Je voelt je geljk weer mens! Bij de 2e was ik meer voorbereid op de kz en toen had ik de setjes voor de kleine bij elkaar in zakjes gedaan en die gecodeerd op voorkeur voor 1e pakje en de maat met aanvullende info, bv maat 50 valt klein/ groot.