buik derdezwangerschap

Discussie in 'Gezondheid' gestart door makey, 18 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    IK wist er even geen titel voor:(

IK ben nu zwanger van de derde maar heb al t gevoel alsof ik al over de 30 weken ben mn buik zit behoorlijk in de weg ,mn baarmoeder zit ook al vrij hoog voor de duur maar t kindje is gewoon "gemiddeld" met de metingen.

IK kom amper van de bank ,me omdraaien in bed kost moeite veel last van harde buiken ,schoenen aantrekken alsof mn eten er weer uitkomt:(
    Zelfs als ik wakker word smorgens heb ik liggend al harde buiken.
    Zal dat komen doordat het de derde is?
    IK heb geen urineweginfectie of iets want heb net een week een kuur gehad voor de bijholteonsteking en dat is de zelfde als die je voor blaasonteking krijgt(heb ook geen klachten)

Ik kan me niet herinneren da ik dat bij de andere ook al zo had (eerste zat wel heel hoog tweede zat veel lager en had geen last van mn maag)

Kom in vergelijking met mn laatste zwangerschap ook meer aan (word nu een meid) zit al op 10kilo niet dat ik me daar druk over maak want bij de eerste was t 25 kilo ben zelf heel slank normaal gesproken.
    Merk wel dat ik vocht vasthoud in mn vingers.(bij de eerste hield ik ook veel vocht vast tweede weer niet)

Maar ligt het aan mij of word het nu al zwaarder zeg maar voglesn de norm of heb ik er dus al snel last van !!
    moet nog 3 mnd.

2. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    ik zie dat ik m verkeerd heb geplaatst
    hoort eigenlijk bij zwangerschap

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    Herkenbaar volgens vk idd omdat t de 3de is.. dus zullen t er mee moeten doen:D
    maar wel in de gaten houden.

4. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Daar was ik al basng voor.
    Nou ja nog maar 3 maandjes

5. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    bij twijfel wel aangeven bij de vk.
    ik merkte dat mijn harde buiken (vanaf ong 30 weken) vaker kwamen soms avonden regelmatig en soms heb ik t idee dat ze pijnlijk zijn en een druk gevoel geven....

maar ze zei hoort er bij. als ik twijfel of t begint ergens op te lijken gelijk bellen.

ook merkte ik dat ik al de hele zw-schap mega veel slijmverlies heb.. (sorry voor de details:D)

dus ja.. maar wat ik zeg. je moet wel ff rekening houden dat als je t idee heb dat t meer is je echt ff aan de bel trek..

6. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    idd wat je zegt harde buiken met een vervelend drukgevoel.
    maar voelt niet als een wee dat niet.

IK moet maandag weer op controle en zal t aankaarten.
    Beebje beweegt wel lekker veel.

7. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    toch wel weer speciaal he! zo'n derde:D heerlijk dat leven in je buik. ik voel en zie het nu ook super goed. (bij 2de placenta aan de voorkant)
    Al vind ik t nu pas echt gezellig. omdat je het nu wel heel duidelijk voelt.

Maandag ff aankaarten heb je t ook gelijk van een prof gehoord.
    Lekker genieten nog. vind dat t zo meeeeeega snel gaat die 3de pffffffff.
    Vraag me af of ik alles wel op tijd af krijg:D

8. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik herken het wel, de laatste week is voor mij opeens ook een heel stuk zwaarder. Gek genoeg heb ik nog nauwelijks last van harde buiken (wel vaak pijnlijk en krampen maar niet hard), maar wel dat m'n buik heel hoog zit, dus snel maagzuur, moeite met bukken, snel misselijk als ik voorover zit etc.
    Zit dus al net zo als jij, ik moet nog zo lang! En ben ook bang dat het nog een stuk erger gaat worden.

Hopelijk gaat de kleine bijtijds indalen ;)

9. Mispoes

Mispoes Fanatiek lid

2 feb 2006
    1.821
    1
    0
    Nabij Eindhoven
    Hier ook zwanger van de derde :) Heb idd het idee dat het errug hard gaat deze keer ;) Moeten er nog een paar weekjes van genieten hoor, tis zo voorbij!

Ook ik heb het idee dat het allemaal moeizamer gaat....... al is mijn buik niet veel groter rond deze tijd als bij de andere 2. Sokken en schoenen had ik bij de 1e 2 zwangerschappen geen problemen mee, tot het "echte" einde, nu lukt het al bijna niet meer........

10. Anice

Anice Niet meer actief

Bij mij idem dito. Qua gewicht gaat het gelukkig niet sneller maar ik kan nu al meer amper schoenen/laarzen dicht doen terwijl dat ongemak zich de vorige keer pas in de laatste maand speelde. Ook ik moet nog 3 maanden....

11. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Hier ook zwanger van de 3de heb heel veel rare dingen eigenlijk wat ik bij de vorige 2 nooit heb gehad.
    Bij de vorige zwangerschappen kwam in ruim 25kg aan eerste jongentje 2weken voor op groei en 2de meisje ook 2weken voor op de groei, mega buik echt heel groot, wat hogere bloeddruk niet te hoog maar de hele zwangerschap wat hoger zeg maar, nu dus echt heel laag zo laag dat ik er soms gewoon naar van word. Zo heb ik ook bijna geen buik als mensen me zien denken ze dat ik net zwanger ben zeker omdat het de 3de is zeg maar. De Gyn vroeg ook al bij de 20weken echo of ik de volgende afspraak gewoon me buik wilde mee nemen dit was wel heel weinig voor een 3de kindje alles was goed nu lijkt het of ik net 20weken zwanger ben zeg maar en ben al bijna 33weken.
    Ook kom ik zo goed als niet aan alleen het gewicht van de baby.

Hier wel ook vanaf 19weken vaak harde buiken en ben al paar keer voor naar de gyn geweest tussendoor omdat ik echt het idee had dat er wat gebeurde bbm is wel al wat korter maar wel nog stabiel gelukkig. Een paar weken geleden gaf de gyn me tot 32weken gelukkig gaat het nu zo goed dat we zeker de 35weken gaan halen hoop ik.
    De vorige 2x heb ik over tijd gelopen. Deze zwangerschap is echt heel anders als toen.

Ook heb ik ineens rode uitslag op mijn buik weet iemand misschien wat dat zou kunnen zijn? en of ik daar melding van moet maken?

Groetjes, Kappie

12. liebrando

liebrando Niet meer actief

Bij mij zaten ze met 25 weken nog raar te kijken toen ik vertelde dat ik zwanger was van de 3e. Terwijl ik al echt tonnetje rond was, dachten zeker dat ik voor de lol zo dik was haha......maar het was idd wel zwaarder, a heb er al 2 lopen van 2 en 4 jaar toen......me buik groeide enorm, gewicht viel wel mee, was bekaf en moest met 24 weken al plat omdat ze er al uit wou. heb dus vanaf 24 weken al constant met harde buiken en voorweeen gelopen en 3cm ontsluiting maar toch is ze netjes op DE UITGEREKENDE datum geboren haha....Vond het zwaar maar mis het wel hoor. Ze is nu alweer 2 jaar zou zo graag nog 1x willen maar goed dat is weer een ander verhaal.

Geniet nog even lekker van je zwangerschap voor je het weet heb je een prachtig wondertje in je armen!

13. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Genieten doe ik evengoed wel want dit is toch echt de laatste!!!
    HEb zoveel last van harde buiken en verveel me te pletter(omdat ik bij het minste of geringste met een harde loop en dta voelt zooooo vervelend dus dan doe je maar niks terwijl ik zoveel wil doen (beetje last van nesteldrang hihiihihih)
    Heb ik altijd bij elke zeangerschap ga ik grondig alle kasten door maar dat is nu minder omdat ik zon past krijg!

Maar ja nog even,kan wel de andere 2 even onderbrengen zodat ik op mn gemak door het huis kan en niet op ze (nou ja de jongste) hoef te lettne de oudste vermaakt zich wel en spookt niks uit

14. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Heel herkenbaar, bij nummer 2 vroegen mensen al of ik weer zwanger was met 6 weken....toen zag het er blijkbaar al uit als een echte zwangere buik, ik heb het nog even geprobeerd te ontkennen maar daar trapte ze niet in. Bij nummer 3 was mijn buik al erg snel erg groot. Maar last van kwaaltjes had ik (buiten 10 weken ochtendmisselijkheid) helemaal niet. De buik was wel het grootst van allemaal, maar ik heb van mijn derde zwangerschap het meest genoten, ws omdat het de laatste keer was?? Ik ben bevallen met 41w 3d en dat kwam nog een soort van onverwachts. Ik heb mijn buik nog vreselijk gemist daarna. Probeer zo veel mogelijk te genieten en wat niet meer kan, kan niet laat je dan lekker verwennen!!

15. kaatje k

kaatje k Fanatiek lid

heel herkenbaar, ik voel me op alle fronten 'meer' zwanger en ook veel slechter. mijn lichaam heeft het er duidleijk zwaar mee en je hebt ook minder rust als je al twee kleintjes hebt.
    het is even afzien....

16. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Ik kan nu wel janken heb zon pijn in mnrug/bekken niet t eharden wil vanalles doen (jongste heeft met koek lopen kledderne en lles zit onder de kruimels) ik trek t gewoon niet om op te staan en te gaan zuigen zo zeer.
    Wat moet ik hier nu mee??
    heb een bekken band maar dat helpt niet zeker niet alsj e gewoon zit.
    Voel me een beetje gevangen!!

Zo sorry moest t even kwijt

17. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    niet meer stofzuigen. mijn man heeft 2 taken in huis zeker overgenomen. en doet verder veel.. maar stofzuigen en de vaatwasser zijn de 2 belangrijkste die ik niet meer kan doen.

18. Krulletje87

Krulletje87 Fanatiek lid

24 jan 2010
    2.519
    444
    83
    van alles...
    Heel herkenbaar, ook ik ben in verwachting van onze 3e...maar ook de zwangerschap word nu al zwaar. vergeleken met de andere 2 (terwijl ik bij de eerste enorm veel overheb gegeven, en allerlei kwaaltjes has)..nu is t ook echt drama.. dingen echt uit handen geven kan ik niet echt (hormonen denk), omdat ik weet dat t toch niet gebeurd zoals ik t graag wil;)...mn andere kindjes vragen ook veel aandacht, en zo kom je niet veel aan dinge toe. En ik hou er ook niet van om allemaal man lief te gaan zitte vragen of hij wat voor me wil doen. hij doet al genoeg voor me. wasmande de trap aftille is voor mij iets wat ik echt niet doe. en de stofzuiger boven/beneden neer zetten. daar hijs je je eigen een bult aan.

Ook slapen een probleem, rust niet goed uit enz.. ook erg veel last van harde buiken. elke avond neem ik een heerlijke warme douche om gewoon even mn lichaam te laten ontspannen.

En idd... slijm ook overduidelijk meer (sorry voor detail)

kwa gewicht maak me niet druk, ben nog niets aangekomen bij de vorige ook niet (dus zal wel weer een meisje zijn:))..

Zou dit echt zo komen omdat t de 3e is? Dan hoop ik dat de 8 weken nu gaan vliegen:D

19. makey

makey Fanatiek lid

16 feb 2006
    1.999
    0
    0
    Stofzuigen doe ik vanaf nu niet meer is ook beter volgens de fysio al irriteert t me wel want de jongste is een onwijze smeerpoets en overal liggen krummels etc.

Ik denk dat het gewoon ook komt omdat het derde is binnen 4 jaar en mn lichaam het gewoon echt veel zwaarder heeft dan bij de andere 2.
    Ik kan moeilijk stukken lopen even een boodschap en dat is t echt en dat voor d ehele dag want kan dan verder ook niks meer doen van de pijn in mn rug heb continu die harde buiken maar jaaa aftellen dus.

De baby kamer of althans de kamer voor meneertje 2 moeten we nog behangen en vloer erin want de baby gaat op zijn kamertje en pas als dat af is kan ik echt mn rust vinden

IK ben dr ook echt klaar mee gewoon omdat ik geen kant op kan

Deel Deze Pagina