Geirriteerde rode oogleden

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Esthertie, 27 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esthertie

Esthertie Niet meer actief

IK heb sinds een paar weken last van mijn linker ooglid.
    Hij heeft rode schrale plekjes, prikt, jeukt en irriteerd. Het was een tijdje minder maar sinds gister weer erger geworden, mijn rechter ooglid begint nu ook. Zijn er vrouwen die dit herkennen en ook hebben gehad tijdens hun zwangerschap? (zwangerschaps kwaaltje)
    Anders moet ik maar even langs de dokter.

2. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    kinkt als ecseem..ik heb dit door kattenallergie..als ik de kat heb geaaid en met mijn vingers in mijn ogen wrijft of door make-up! Maar niet perse tijdens zwangerschap. Ben je nergens allergisch voor?
    gefeliciteerd trouwens!!

3. Esthertie

Dankjewel!
    Nog niet eens aan gedacht maar ik heb er sinds een maandje een katertje bij. Zou dus zomaar kunnen dat het daardoor komt.
    Ben je hiervoor naar de dokter geweest? Of een middeltje voor/tegen gekregen?

4. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    oh dan weet ik bijna zeker dat je allergisch bent voor katten...ja was ineens heel veel verkouden en ook rode geirriteerde ogen maar kreeg het er ook op een gegeven moment een beetje benauwd bij..en wij hadden al een jaartje een kat..en ik kreeg een vermoeden dat ik daar allergisch voor was...dus heb ik gevraagd of ik een test mocht doen in het ziekenhuis en ik was idd allergisch voor katten..
    tegen de verstopte neus heb ik een anti allergische neusspray gekregen die ik iedere avond voor het slapen gaan gebruik..daardoor ook meteen niet meer benauwd..
    tegen de jeukende ogen kreeg ik druppels die je een weekje kan gebruiken (is ook tegen pollenallergie) En dan is het na 2 dagen over...die rode jeuk erom heen ging vanzelf weg door er niet aan te zitten.. ff goed met koud water af doen..en na iedere keer de kat geaaid te hebben meteen handen wassen..Maar er zijn ook vast zalfjes verkrijgbaar tegen de jeuk erom heen hoor...zou ff naar de dokter gaan als ik jou was..

5. Esthertie

Ik zal van de week de dokter even bellen.
    Ik heb namelijk al 5 jr. een kat en nergens last van. Nu heeft mijn vriend ook last van zijn ogen sinds de nieuwe kat er is en heeft hier pilletjes tegen gehaald die goed helpen. Alleen zijn het bij mij niet mijn ogen zelf, maar alleen mijn oogleden.

6. Liz

Liz Fanatiek lid

9 jul 2010
    1.873
    0
    36
    Ja maar het kan..zeggen ze...dat je tijdens de zwangerschap ineens wel allergisch kan worden van katten of wat dan ook..dat je er gevoeliger voor bent..
    En ook zo raar..je kan voor de ene kat meer allergisch zijn dan voor de andere kat...ik ben vooral erg allergisch voor de kat van mijn ouders en die van mijn schoonvader..zijn zwarte poezen...en heb zelf een wit/rode kat en daar ben ik veel minder allergisch voor..
    Ja heb je ook idd..die pilletjes...die hielpen bij mij weer helemaal niet haha..en weet ook niet of je die mag gebruiken tijdens de zwangerschap...denk het bijna van niet..
    ja had ik ook..vooral de oogleden..zo'n heel schraal gevoel.. maar daar helpen die druppels ook tegen..maar probeer toch na het aaien van het beesie niet in je ogen te wrijven..of aan je ogen te zitten...en idd ff langs de dokter..

7. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kan ook best door de kou komen hoor, mijn dochter krijgt het ook regelmatig als het erg koud is buiten.;) smeer er dan een beetje vaseline op

Deel Deze Pagina