Wie ook maart/april '11 IVF/ICSI behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Wanneer verwacht je je ongi??

Zo zie je maar hoe anders ziekenhuizen werken... Hier ook voor een cryo tp in eigen cyclus aanmelden op dag 1 ongi. Dan had ik een fm op dag 10. Toen was mn follie al 16mm!! Dag erna Pregnyl gespoten en 6 dgn na de pregnyl de tp. Ging allemaal reuze snel!!

2. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik verwacht mijn ongi ongeveer aankomende zondag of maandag. Maar kan ook nog wat later zijn, voor de poging had ik ook ineens weer een cyclus van 35 dagen. Normaal dus 31 dagen.

Heb je toevallig van jezelf en korte cyclus? Want dan passen ze hier ook de dag aan. Ben al blij als ze op dag 12 een eitjes zijn van 12mm ofzo. Dus verwacht nog een keer terug te moeten, gezien ze dan vast nog niet kunnen bedenken wanneer de pregnyl gespoten moet worden. Bij de icsi-poging ook pas op dag 18 of 19 de punctie.
    Bij de iui had ik op de hormonen(vrij hoge dosering) wel op dag 15 de iui.

Maar hoop dat mijn lichaam deze maand dus gewoon aan 31 dagen vasthoudt. Dan kom ik mooi uit met vrije dagen. En anders moet ik weer schuiven als het nog lukt. Wij hebben door de vele weken vakantie die we hebben bijna het hele jaar door mensen op vakantie.

3. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Nee hoor gewoon 28 dagen maar dat klopt dan ook hoor. Had op dag 11 een follie van 16, die is op dag 12 18mm, toen die avond de pregnyl en dan eisprong op dag 14. Daarna dus gewoon 2 wkn lf dus tja, eigenlijk juist wel 'normaal' volgens mij?

4. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @susan: dat is inderdaad helemaal normaal. Hier doen ze pas op dag 12 een echo. Dan zou je meteen die dag de pregnyl kunnen zetten in de "normale" cyclus.
    Maar als je cyclus korter is dan 26 dagen heb je eerder een echo. Vandaar die vraag dus.
    En vanaf dag 10 wel ovu-testen, dus als het wat eerder is heb je een positieve ovu-test en vervalt de echo wat ik begreep.

Maar mijn vorige ziekenhuis vond een normale cyclus tussen de 26 en 35 dagen.

Ik ga maar eens werken, moet ook gebeuren tenslotte. Hetgeen wat ik vanuit huis kon doen heb ik vanmorgen al gedaan. Dus kon ik vanmiddag/vanavond mooi een uurtje later beginnen.

5. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tussen 26-35dgn cyclus is ook heel normaal hoor! Ze zeggen altijd 28 dgn maar iets erboven of iets eronder is ook prima. Ik was zelf ook toen heel verbaasd hoor om al een follie te zien van 16mm! Ik ging er eigenlijk vanuit dat ie pas 12 zou zijn ofzo, dat ik dan 2 dgn later weer moest komen etc. Maar nee.......

Wat fijn dat je een uurtje later kon beginnen zeg! Moet je tot laat?

Hier klaar met werken dus snel wat korte administratie doen en dan hoppa naar huis! Manlief haalt Sophie al van kdv dus die zit thuis dan al op me te wachten... :D

6. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Dat ik bijna een week eerder ongi werd maakt niet uit voor mijn schema. Ik moet alleen langer de pil slikken.

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik heb altijd een lang protocol, zo dus ook nu. Met de cryo poging heb ik 2 afgebroken pogingen in natuurlijke cyclus en dus werd het een gestimuleerde. Al was die korter en anders dan blijkbaar gebruikelijk. ;)

8. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dag meiden ik kom me ook alvast hier aansluiten ! Ik zit vandaag op dag 11 van mijn cyclus .. deze is gewoonlijk 28 a 29 dagen maar ik heb net mn eerste mislukte ivf achter de rug dus misschien wijkt deze wel af .... we zien het wel ! In ieder geval wanneer ik nu ongi word mag ik voor tp van een cryo. Drie stuks in de vriezer van het UMCU wie weet wel in een rietje naast een van jullie eskimootjes :)

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Jij heb er gewoon nog 3... Welkom Lizzie!!

10. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Hello ladies! Ben ook net naar het ziekenhuis geweest. Eind van de week ovu testen. ben benieuwd of die dingen nu wel eens werken bij mij. Had toch een mooie follikel van 14mm. Uitslag schildklier was ook gewoon netjes binnen de norm. Vreemd allemaal, maar blij dat alles gewoon ok is!
    Dan maandag weer afspraak en dan eind volgende week misschien tp...nog niet te veel op verheugen maar stapje voor stapje!

LizzieI Welkom terug! We lopen denk ik een beetje gelijk? Ik zit vandaag op CD10.

11. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hoe is het met de rest van de meiden? allemaal al bezig of sommige nog aan het wachten?

bij mij zit de 1ste week er op ben nog erg rustig maar zal wel veranderen hoe dichterbij ik kom hahaha

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Goedemorgen meiden!

Nou Sabine bij mij is ook nog even wachten hoor donderdag echo afspraak dus die even afwachten...En met jou? 1e week snel voorbij gegaan? Nou hopen dat deze week ook zo voorbij is!

Welkom Lizzie!

@ Tat dat klinkt wel goed toch? Dat er maar snel een tp kan plaats vinden voor je!

13. Hallo allemaal,

Ik schrijf niet zo veel, maar lees des te meer mee. Ik ben sinds donderdag begonnen met de stimulatie, en vrijdag is de controle in het ziekenhuis. Behalve een chronische hoofdpijn heb ik gelukkig weinig last tot nu toe.

14. welcomehome

ja de eerste week was zo voorbij maar dat vind ik altijd maar de 2de week duurt altijd zo lang we zullen wel zien

15. Wie, wat en waar
    Timon: ICSI 1, UMCU
    Sandra1987: IVF 3, UMCU
    Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC
    SpannendeTijden: Cryo tp 2, AMC
    Zonnetje: ICSI 1 cryo mck
    Tat76: ICSI 1, HAGA
    Susan: ICSI 1, VU MC
    Sabine25:cycro .erasmus mc
    Char1983:ICSI 1, St Elisabeth Tilburg.
    Snoes: IVF1 cryo tp, UMCU
    LadyZorra: cryo TP, VU MC
    Mistery: ICSI UMCU
    Heros: ICSI MC kinderwens
    Matroosje: Bronovo & LUMC

Wanneer starten
    Butterfly: 1-2 start pil
    Char1983: 4-2 start pil
    Sabine25 11-02 progynova
    Susan: 14-02 pil
    ST: geschat -> 06/03 start progynova
    Timon: 22-2 start pil
    butterfly: 21-2 start decapeptyl
    Char1983: 21-2 start Lucrin
    Mistery: 28-2 start Gonaf en Citroide
    Susan: 28-02 deca
    Char1983: Schatting>29-2 start Gonal F
    butterfly: 2-3 start puregon
    Timon: 11-3 start deca
    Timon: 25-3 start gonal F
    Heros: waarschijnlijk half april (maandag gesprek even afwachten)
    Sandra1987: 21-4 start puregon
    Matroosje: 11-2 start Deca, 3-3 start Gonal

Echo/fm
    Snoes: 15 (?) maart uitgangsecho
    Timon: 1-4 1e fm
    Matroosje: 11-3 fm

Punctie
    ST: niet (6 cryo's over van punctie aug)
    Snoes: niet (5 cryo's over)
    Tat76: niet (14 cryo's over)
    Sabine25 niet (5 cycro's over)
    Char1983: Schatting>begin maart
    Butterfly: rond 14-3
    Timon: 5 of 6-4
    Mistery: rond 8- 9 maart
    Sandra1987: 3-5

Terugplaatsing
    Sabine25 1maart
    ST: geschat -> 3e week maart
    Snoes ongeveer 22 maart
    Zonnetje: eind maart/ begin april
    Timon: 8 of 9-4
    Tat76: wachten op nieuwe cyclus

Testen

Zwanger

Miskraam

16. welcomehome

Wie, wat en waar
    Timon: ICSI 1, UMCU
    Sandra1987: IVF 3, UMCU
    Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC
    SpannendeTijden: Cryo tp 2, AMC
    Zonnetje: ICSI 1 cryo mck
    Tat76: ICSI 1, HAGA
    Susan: ICSI 1, VU MC
    Sabine25:cycro .erasmus mc
    Char1983:ICSI 1, St Elisabeth Tilburg.
    Snoes: IVF1 cryo tp, UMCU
    LadyZorra: cryo TP, VU MC
    Mistery: ICSI UMCU
    Heros: ICSI MC kinderwens
    Matroosje: Bronovo & LUMC

Wanneer starten
    Butterfly: 1-2 start pil
    Char1983: 4-2 start pil
    Sabine25 11-02 progynova
    Susan: 14-02 pil
    ST: geschat -> 06/03 start progynova
    Timon: 22-2 start pil
    butterfly: 21-2 start decapeptyl
    Char1983: 21-2 start Lucrin
    Mistery: 28-2 start Gonaf en Citroide
    Susan: 28-02 deca
    Char1983: Schatting>29-2 start Gonal F
    butterfly: 2-3 start puregon
    Timon: 11-3 start deca
    Timon: 25-3 start gonal F
    Heros: waarschijnlijk half april (maandag gesprek even afwachten)
    Sandra1987: 21-4 start puregon
    Matroosje: 11-2 start Deca, 3-3 start Gonal

Echo/fm
    Snoes: 15 (?) maart uitgangsecho
    Timon: 1-4 1e fm
    Matroosje: 11-3 fm

Punctie
    ST: niet (6 cryo's over van punctie aug)
    Snoes: niet (5 cryo's over)
    Tat76: niet (14 cryo's over)
    Sabine25 niet (5 cycro's over)
    Char1983: Schatting>begin maart
    Butterfly: rond 14-3
    Timon: 5 of 6-4
    Mistery: rond 8- 9 maart
    Sandra1987: 3-5

Terugplaatsing
    Sabine25 1maart
    ST: geschat -> 3e week maart
    Snoes ongeveer 22 maart
    Zonnetje: eind maart/ begin april
    Timon: 8 of 9-4
    Tat76: wachten op nieuwe cyclus

Testen
    sabine25: 15 maart

Zwanger

Niet zwanger

Miskraam

17. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Sabine, je bent echt de eerste. Spannend!! :)

18. butterfly80

butterfly80 Actief lid

21 jun 2010
    112
    0
    0
    He meiden ben ik weer eens.... Heb gister de eerste follikelmeting gehad. Aan beide kanten 8 gezien. Maar de fa zei dat je nog niet zeker kunt zeggen of die ook alle 16 doorgroeien. Gister was CD 8. In mn natuurlijke cyclus was mn ei al verder op DC 8 maar nu waren ze nog niet zo groot en moeten ze nog wel even. Zondag of maandag a.s dacht de fa dat het zover zou kunnen zijn! Zo spannend!!!!!! Voor degene die al eens een punctie hebben gehad: Hoe ging dat bij jullie? Hoeveel van de follikels waren bij punctie ook daadwerkelijk klaar? En dus aangeprikt?

19. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    @ butterfly Ik had uiteindelijk 29 eitjes. Ik weet niet of ik een goede graadmeter ben in deze dus :) maar het ziet er zeker goed uit voor jou.
    Ik begon braaf en gestaag met 5 aan 1 kant (andere kant was te moeilijk te zien) en toen 11 en op de dag van de punctie bleven ze me maar aanprikken. Je kunt je voorstellen met zoveel eitjes dat dat niet zo'n hele prettige ervaring is geweest. Uiteindelijk kwamen hier 16 emmies uit waarvan 15 goed waren om in te vriezen. Vanwege overstimulatie heb ik toen alleen geen TP gehad.
    Maar spannende tijden hoor, succes!!

20. welcomehome

ik had er 17 aan een kant me andere doet het niet dus geen idee als ze het allebei hadden gedaan en er waren er 10 bevrucht met maar 2,5 miljoen

Deel Deze Pagina