Tat, volgende week wordt spannend. Je mag je echo in het schema invullen, hoor. Sabine, heerlijk dat je in deze 1e wachtweek nergens last van heb. Op naar een goede 2e week met een geweldige uitslag! Matroosje, jij bent aan de 2 spuiten. Succes vrijdag!!!! Butterfly, 16 follikels is een mooie score. Hoe groot waren ze? Mijn punctie-verhaal: Na de (gemene) verdovingsspuiten zag ik dat de fa de follikels ging aanprikken. Heel apart. Het werd pijnlijk doordat ze van de ene eierstok naar de andere doorstoken. Elke keer aanprikken deed mij nog hoger in de stoel kruipen. Gelukkig had ik niet veel follikels. Van de 5 follikels had ik 4 eicellen waaruit 3 bevruchtingen. Helaas was 1 niet goedgekeurd, dus 2 mooie toppers waarvan 1 in de vriezer ging.
Ik was gisteren gelukkig lekker vroeg thuis. Was om 21,30uur al klaar. Is even rustig op het werk en dan kan ik naar huis toe. Is afhankelijk van het lichaam en het ziekenhuis hoeveel eitjes er zijn. In het mck geven ze lage dosering hormonen, want hun streven is maar 5-10 eitjes. In de hoop dat de kwaliteit wat beter is dan. Gezien mijn hoge dosering bij iui begon ik nu ook vrij hoog voor hun doen (150eh puregon). Op stimulatiedag 7 waren er alleen kleine eitjes te zien die niet geteld werden. Hormonen opgehoogd. Op stimulatiedag 10 had ik er 11 die al gegroeid waren. Op stimulatiedag 12 had ik er dus 14 die gegroeid waren. (waarom ophoging van de hormonen op dag 7 vraag je je dan af). Bij de punctie(4 dagen later) waren er uiteindelijk 12 aangeprikt dacht ze, maar waren niet geteld ivm doorprikken). 10 waren bruikbaar voor icsi en heb er 8 overgehouden die gingen delen en bij ons ook nog eens van goede kwaliteit. Met de verdoving van de morfine voelde ik niks, maar toen deze ging uitwerken was het echt niet fijn. Heb er dus nog wat bijgekrgen, maar voordat die goed werkte waren ze al klaar. @sabine; nog een weekje geduld dus voor je. @all: rest dus wel gelezen maar niet blijven hangen. Ga hier nog eens wat in huis doen, moet ook gebeuren. Vandaag was ik lekker vrij, vandaag lekker even vitamine Z opgedaan in het bos.
bij ons in het ziekenhuis krijg je alleen een zetpil voor de punctie meer niet ik vond het echt pijnlijk maar alles voor iets moois
@Tat76 ik zit vandaag op dag 12 eigen cyclus en ik was vanochtend helemaal blij want ik krijg weer slijm waar een mens al niet gelukkig van wordt ha ha. Maar voor mij fijn omdat ik net mijn 1e (mislukte)ivf achter de rug heb en mijn lijf dus kennelijk gewoon keurig de draad weer oppakt ! Toch een lekker gevoel want deze cyclus gaat er nix gebeuren maar de volgende wordt een tp als het allemaal gaat zoals hoort Ohja weet niet of je het vervelend vindt om te vermelden hier maar wat zijn je schildklier waarde's ? Of heb je ze niet gekregen ? Mijn schildklier (ik heb hashimoto met tpo antistoffen) was helemaal van de leg van de ivf en mijn waarde's opeens heel hoog dus ik moest meteen verhogen met de medicatie ! @butterfly ik had er totaal 17 waar 11 eitjes uit te voorschijn kwamen en er 4 topembryootjes ontstonden ..... dus jouw score klinkt heel erg mooi hoor !!!! spannend hè allemaal ... vooral als het de 1e keer is, alles nieuw en alles vreemd en zoveel verschillende verhalen. Heel veel succes in ieder geval ! Wat grappig te lezen dat we met een aantal in het UMCU lopen en dat onze emmy's dus nu lekker bij elkaar zwemmen in -217 graden (of zoiets heb alleen onthouden dat het erg koud was ) Heb nog een vraagje aan jullie ... je leest nogal eens dat bij sommigen een embryo niet blijft plakken omdat het lichaam het er zelf uit stoot, een auto imuun reactie. Nu heb ik een auto imuun ziekte met antistoffen tegen mijn eigen lichaam waardoor ik me nu toch eigenlijk wel ben gaan afvragen òf ze dit op de een of andere manier kunnen vaststellen of onderzoeken òf dit gebeurd ja of nee ??? Weet iemand dat ???
@sabine; moet er toch niet aan denken aan alleen een zetpil. Ik had dus 2 paracetamol, plaatstelijke verdoving en morfine. En een hele gevoelige onderkant. Want ook na een uitstrijkje had ik 5 dagen last van mijn buik. Maar wat je zegt, alles voor een wonder. Bij het mck zeiden ze ook dat ze aan goede pijnstilling doen bij de punctie. Dat ze het niet nodig vinden dat je pijn hebt. Daarom kreeg ik ook nog beetje extra toen het nodig was. Enige nadeel is dat je dus wel verplicht een uur daar op bed moet blijven en de rest van de dag is het advies dat je niet alleen bent. Ivm de uitwerking van de morfine. Van de auto-immuunziekte heb ik geen verstand. Weet dat er dames daarom naar duitslans en belgie gaan. Maar je kan het wellicht in je eigen ziekenhuis vragen of ze er wat mee kunnen.
Wie, wat en waar Timon: ICSI 1, UMCU Sandra1987: IVF 3, UMCU Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC SpannendeTijden: Cryo tp 2, AMC Zonnetje: ICSI 1 cryo mck Tat76: ICSI 1, HAGA Susan: ICSI 1, VU MC Sabine25:cycro .erasmus mc Char1983:ICSI 1, St Elisabeth Tilburg. Snoes: IVF1 cryo tp, UMCU LadyZorra: cryo TP, VU MC Mistery: ICSI UMCU Heros: ICSI MC kinderwens Matroosje: Bronovo & LUMC Wanneer starten Butterfly: 1-2 start pil Char1983: 4-2 start pil Sabine25 11-02 progynova Susan: 14-02 pil ST: geschat -> 06/03 start progynova Timon: 22-2 start pil butterfly: 21-2 start decapeptyl Char1983: 21-2 start Lucrin Mistery: 28-2 start Gonaf en Citroide Susan: 28-02 deca Char1983: Schatting>29-2 start Gonal F butterfly: 2-3 start puregon Timon: 11-3 start deca Timon: 25-3 start gonal F Heros: waarschijnlijk half april (maandag gesprek even afwachten) Sandra1987: 21-4 start puregon Matroosje: 11-2 start Deca, 3-3 start Gonal Echo/fm Tat76: 8 maart fm en 14 maart (?? ligt aan wel of geen eisprong) Snoes: 15 (?) maart uitgangsecho Timon: 1-4 1e fm Matroosje: 11-3 fm Punctie ST: niet (6 cryo's over van punctie aug) Snoes: niet (5 cryo's over) Tat76: niet (14 cryo's over) Sabine25 niet (5 cycro's over) Char1983: Schatting>begin maart Butterfly: rond 14-3 Timon: 5 of 6-4 Mistery: rond 8- 9 maart Sandra1987: 3-5 Terugplaatsing Sabine25 1maart ST: geschat -> 3e week maart Tat76: geschat eind 3e week maart Snoes ongeveer 22 maart Zonnetje: eind maart/ begin april Timon: 8 of 9-4 Testen sabine25: 15 maart Zwanger Niet zwanger Miskraam Ha, goeie Timon! ff lijstje bijwerken ja! @Sabine Alleen een zetpil?! Het is toch eigenlijk te onmenselijk :x Ik kreeg wel iets meer dan alleen die zetpil, maar toch zat ik vlak voor de punctie gewoon mn sudoku te doen hoor. Had pas het gevoel dat ik zweverig was ná de punctie @LizzieI Ik mag inderdaad dit weekend op zoek naar mijn eisprong. Ik heb ook net een "rustmaand" achter de rug, mede door vakantie. Ik had na mijn punctie een erg lange cyclus weet ik nog. ben ook blij dat dat nu weer ok is en dat er toch (ondanks pco) een mooie follikel te zien was. Nu hopen dat ik mijn eisprong kan vinden met die testen. Daar heb ik werkelijk nog nooit een positieve uitslag op gezien, dus ben benieuwd. Maar mijn SK uitslagen waren ok. Uit mijn hoofd meen ik te herinneren TSH 2,69 en FT4 was 15 of 16. Dus keurig volgens het boekje. Erg fijn natuurlijk, maar echt een antwoord op mijn vraag of het met elkaar verband houdt heb ik niet echt. Maandag ga ik terug en vraag ik of ze het verder moeten onderzoeken of dat het niet van belang is. Had je voor IVF al last van je SK? Bij mij is het inmiddels 3 jaar terug dat ik ben gestopt met de medicatie. Was daar echt van van de leg! Was daarom ook best huiverig voor de IVF en hormoonstimulatie en de reactie daarop. Nergens last van gehad gelukkig! @Zonnetje klinkt als een fijne dag. 3e dag op een rij dat dat fijne zonnetje straalt @char & mistery hebben jullie je punctie al gehad? Ben het even kwijt ben ik bang. @ de rest Ik duik mn bankje op met een dekentje. Nu ben ik de klos met een flinke verkoudheid, bah! Die zomer mag komen hoor!
Ohhh Tat ik lees nu dat je nog een hele berg cryo's hebt ... wat een luxe ! Ze kwamen erachter doordat ik in rap tempo kilo's aan kwam (en nooit meer kwijtraakte ) Zal je het hele verhaal besparen maar het einde is dat ik bij een super endocrinoloog terecht kwam en inmiddels keurig ingeregeld ben. Mijn laatste meting nu was TSH 3,87 en dat terwijl ik maanden lang net onder en boven de 1,0 zat. Dat is trouwens ook streefwaarde bij zwangerschap wanneer je Hashimoto hebt. Ik zal nooit meer van de medicijnen afkomen, het zal alleen maar meer worden. Als je naar de site van hypomaarniethappy gaat kun je ook een forum op en daar staat heel veel info over waarde's zwangerschap etc mocht je intresse hebben ! Ben je trouwens van '76 ? Ohja en die ovu testen ... ook daar heb ik nog nooit een positieve test mee gehad (er heerst een vloek op positief testen denk ik ) en dan kwam ik in het zh en die testen wel meteen positief met een test .. dat vond ik altijd zo vaag. Vroeg me altijd af of die van hun wel klopte ..... Bij mij gaan ze volgende maand echo doen en ik krijg pregnyll, begrijp ik dat jij geen pregnyll krijgt ?
die site ken ik ja, ik was zelf alleen hyper. Alleen op het moment dat ik begon aan medicatie werd ik (voor mijn gevoel) hypo. Logisch, ik was ook heel erg hyper toen. Was zooo vreselijk moe, had geen puf meer voor iets en kwam kilo's aan terwijl ik echt niet anders ging eten. Zelfs nu, 3 jaar na het stoppen met de medicatie en fanatiek aan het sporten, raak ik mijn laatste kilo's ook niet kwijt. Nou schijnt dat na je 30e (ja, kom dus uit 76) sowieso een stuk lastiger te zijn, maar frustrerend is het wel. En ja een luxe is het zeker, maar ik hoop alleen maar dat ik ze niet alle 14 nodig ga hebben! Ik heb deze maand een tp in een natuurlijke cyclus, maar in januari hebben ze me wel deels gestimuleerd met Puregon en een shotje pregnyl Als ik dit weekend nou geen eisprong kan vinden moet ik maandag sowieso naar het ziekenhuis. Duimen dus dat die verrekte testen hun werk doen!
Oh oké ... dat klinkt inderdaad wel als hypo ja ...van hyperen krijg je juist veel energie en wordt je slank Ik ben soms een beeetje hyper wanneer de medicatie verhoogd word, helemaal lekker vind ik dat ! Dan heb ik eindelijk weer eens wat energie Welnee joh die heb jij ook niet allemaal nodig, deze maand krijg je gewoon een plakkertje Ik help je hopen dat die testen hun werk gaan doen .... ik vind het zo'n crime altijd ! En als je geen positieve test krijgt wat doen ze maandag dan ?
Lief Ik hoop met je mee. ZOu toch fijn zijn he! Dat 2011 ONS jaar maar mag worden! maandag moet ik langs komen als ik geen eisprong heb kunnen vinden.
Wie, wat en waar Timon: ICSI 1, UMCU Sandra1987: IVF 3, UMCU Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC SpannendeTijden: Cryo tp 2, AMC Zonnetje: ICSI 1 cryo mck Tat76: ICSI 1, HAGA Susan: ICSI 1, VU MC Sabine25:cycro .erasmus mc Char1983:ICSI 1, St Elisabeth Tilburg. Snoes: IVF1 cryo tp, UMCU LadyZorra: cryo TP, VU MC Mistery: ICSI UMCU Heros: ICSI MC kinderwens Matroosje: Bronovo & LUMC Wanneer starten Butterfly: 1-2 start pil Char1983: 4-2 start pil Sabine25 11-02 progynova Susan: 14-02 pil ST: geschat -> 06/03 start progynova Timon: 22-2 start pil butterfly: 21-2 start decapeptyl Char1983: 21-2 start Lucrin Mistery: 28-2 start Gonaf en Citroide Susan: 28-02 deca Char1983: Schatting>29-2 start Gonal F butterfly: 2-3 start puregon Timon: 11-3 start deca Timon: 25-3 start gonal F Heros: waarschijnlijk half april (maandag gesprek even afwachten) Sandra1987: 21-4 start puregon Matroosje: 11-2 start Deca, 3-3 start Gonal Echo/fm Tat76: 8 maart fm en 14 maart (?? ligt aan wel of geen eisprong) Char1983: 10 maart echo Snoes: 15 (?) maart uitgangsecho Timon: 1-4 1e fm Matroosje: 11-3 fm Punctie ST: niet (6 cryo's over van punctie aug) Snoes: niet (5 cryo's over) Tat76: niet (14 cryo's over) Sabine25 niet (5 cycro's over) Char1983: Schatting>Half maart Butterfly: rond 14-3 Timon: 5 of 6-4 Mistery: rond 8- 9 maart Sandra1987: 3-5 Terugplaatsing Sabine25 1maart ST: geschat -> 3e week maart Tat76: geschat eind 3e week maart Snoes ongeveer 22 maart Zonnetje: eind maart/ begin april Timon: 8 of 9-4 Testen sabine25: 15 maart Zwanger Niet zwanger Miskraam Ook even mijn echo datum erbij gezet!!!! Zo er zijn ondertussen weer genoeg berichtjes hier neer gezet dus ga even terug lezen!
Zou inderdaad wat zijn als je er mee dor zou moeten lopen, en dan elke dag er 2 bij. Hoewel.... Dan zou het voor de omgeving wel zichtbaar zijn wat de impact van de behandeling is op je dagelijkse leven
Vraag me af of mensen het dan zullen snappen. Denk dat het ook niet te snappen is als je het niet mee maakt. Je kan je er een voorstelling van maken, maar ze zullen het nooit voelen zoals wij. Ik heb ook ooit aan de andere kant gestaan. Een vriendin die de mmm in ging, maar dat voelde heel anders dan nu we er zelf in zitten. Ik heb zelf veel onbegrip gehad van schoonfamilie, maar ze snappen pas sinds kort dat het allemaal een stuk zwaarder is dan hun dachten. En dat we met veel emoties te maken hebben. Maar dat is pas na 1,5 jaar mmm duidelijk geworden.
Ik heb gelukkig vanuit mijn fam. veel steun. Ik loop wel eens te mopperen, maar als ik er rustig over na denk moet ik steeds weer tot de conclusie komen dat het meestal komt doordat ik niet duidelijk ben. Het ene moment wil ik er over praten, en er haast zo veel over kwijt dat het bijna te veel van het goede is, en op andere momenten heb ik totaal geen behoefte om er over te praten en kap ik elk gesprek over het onderwerp af. Maakt het natuurlijk ook niet echt makkelijk voor mijn omgeving om te weten of ze nu wel of niet vragen aan mij moeten stellen Werk is een ander verhaal..... Ik denk niet dat het zo veel anders is en dat een buitenstaander zich niet in kan leven. Ik ben n.l. tot de conclusie gekomen dat op het moment je de ruimte krijgt het geestelijk (voor mij tot nu toe) allemaal wel mee valt. Ik heb dan af en toe een dag dat het wat minder gaat, maar dat kan ik op andere momenten makkelijk compenseren. Ik merk dat ik geestelijk het meeste moeite heb als ik niet de mogelijkheid krijg om er op mijn eigen manier mee om te gaan, en ik er de hele tijd 100% moet zijn. Misschien een beetje een warrig verhaal, meer ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
Wie, wat en waar Timon: ICSI 1, UMCU Sandra1987: IVF 3, UMCU Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC SpannendeTijden: Cryo tp 2, AMC Zonnetje: ICSI 1 cryo mck Tat76: ICSI 1, HAGA Susan: ICSI 1, VU MC Sabine25:cycro .erasmus mc Char1983:ICSI 1, St Elisabeth Tilburg. Snoes: IVF1 cryo tp, UMCU LadyZorra: cryo TP, VU MC Mistery: ICSI UMCU Heros: ICSI MC kinderwens Matroosje: Bronovo & LUMC Wanneer starten Butterfly: 1-2 start pil Char1983: 4-2 start pil Sabine25 11-02 progynova Susan: 14-02 pil ST: geschat -> 06/03 start progynova Timon: 22-2 start pil butterfly: 21-2 start decapeptyl Char1983: 21-2 start Lucrin Mistery: 28-2 start Gonaf en Citroide Susan: 28-02 deca Char1983: Schatting>29-2 start Gonal F butterfly: 2-3 start puregon Timon: 11-3 start deca Timon: 25-3 start gonal F Heros: waarschijnlijk half april (maandag gesprek even afwachten) Sandra1987: 21-4 start puregon Matroosje: 11-2 start Deca, 3-3 start Gonal Echo/fm Tat76: 8 maart fm en 14 maart (?? ligt aan wel of geen eisprong) Char1983: 10 maart echo Snoes: 15 (?) maart uitgangsecho Timon: 1-4 1e fm Matroosje: 11-3 fm Punctie ST: niet (6 cryo's over van punctie aug) Snoes: niet (5 cryo's over) Tat76: niet (14 cryo's over) Sabine25 niet (5 cycro's over) Char1983: Schatting>Half maart Butterfly: rond 14-3 Timon: 5 of 6-4 Mistery: rond 8- 9 maart Sandra1987: 3-5 LadyZorra: niet (12 cryo's over) Terugplaatsing Sabine25 1maart ST: geschat -> 3e week maart Tat76: geschat eind 3e week maart Snoes ongeveer 22 maart Zonnetje: eind maart/ begin april Timon: 8 of 9-4 Testen sabine25: 15 maart Zwanger Niet zwanger Miskraam Even aangepast, weet alleen nog niet zoveel, moet even ons gesprek van 24 maart afwachten...
Ik herken je verhaal wel hoor. Mijn familie begreep me ook wel. Verhaal van schoonfamilie is een heel ander verhaal. Mijn verdriet moest wijken voor de blijschap van schoonzusje. En daar ging ook alle aandacht naar uit toen wij net in de mmm zaten. Maar nu snappen ze het wel. Hier ook dat ik de ene keer er wel over wil praten en andere keer niet. Maar ja, had meestal geen zin om op een verjaardag over de mmm te gaan praten. Dat snappen ze nu wel. En als ik wat kwijt wil bellen we hun of mailen we ze. En dat gaat goed. Op mijn werk weten al mijn collega's het. Gezien ik regelmatig afwezig ben. En door een gevoelige buik dus ook gewoon een week niet werk. Gelukkig heb ik een paar collega's die meestal bereid zijn te ruilen met me, ivm ziekenhuisbezoeken. Geestelijk gaat het hier met ups en downs. Maar ach, blijf hoop houden. Maar in mijn omgeving zijn er al vele mensen zwanger geworden in de tijd dat wij bezig zijn. En de meeste binnen 5 maanden. Dan wordt ik toch weleens jaloers. Wij zijn bezig vanaf sept 2007.
He meiden! @Zonnetje ik las jou verhaal over onbegrip van je schoonfamilie dat heb ik soms ook mijn schoonmoeder dan mijn schoonvader is bijna 3 jaar geleden overleden helaas want die begreep ons altijd dus hij had dit zeker ook begrepen.Mijn schoonmoeder doet haar best hoor maar snappen doet ze het gewoon niet!Zij vind zelfs dat je er beter niet over kan praten super slecht natuurlijk! Ze snapt ook niet helemaal waarom ik inmiddels alweer 3/5 thuis zit en snapt al helemaal niet dat ik minder kan hebben nu en dus ook niet altijd aan het huishouden toe kom...Jammer ook voor mijn vriend...want hij heeft alleen haar nog en zijn zusje maar van beide krijgen we weinig steun en begrip! Gelukkig hebben we mijn familie nog en fijne en goede vrienden om ons heen! En mijn collega's steunen mij ook super krijg zelfs kadootjes om mij een beetje op te vrolijken want zit er nu heel erg doorheen! En dat jaloerse gevoel ken ik ook veel zwangere om ons heen waaronder mijn beste vriendin! die was binnen een maand zwanger blij voor haar maar zelf boos op de wereld! Lekker he om even te kunnen klagen hier!!!
Ik word vooral zo moe van al die stomme opmerkingen zoals "je moet er gewoon niet zoveel mee bezig zijn dan komt het vanzelf" dan moet ik me echt beheersen om niet iets heel lelijks te gaan zeggen Toen bij ons duidelijk werd dat IVF de enige mogelijkheid was hebben we het in kleine kring verteld, ouders/broers en zussen/goede vrienden en dat was het. Ik vind het heerlijk dat ik gewoon alles met hun kan delen ....Collega's weten het niet en ook dat vind ik erg prettig omdat ik dan op mn werk nergens over hoef te praten en gewoon mn dingetje kan doen .... Het is moeilijk te begrijpen denk ik voor iemand die het nooit heeft meegemaakt dat proces waar wij midden in zitten, je kunt het ze ook eigenlijk niet kwalijk nemen maar dat neemt niet weg dat er naast de ruimte voor blijdschap voor een zwanger familielid ook wel ruimte hoort te zijn voor de andere kant van de medaille !!! Ik heb vandaag weer zo'n dag dat ik er niets van begrijp. Zo stabiel en kalm ik normaal ben ik herken mezelf soms niet meer ... alsof er iemand anders bezit van mij heeft genomen: hormoon mormel Lizzie zeg maar ver-schrik-ke-lijk !!! Hoor ik dat een vriendinnetje mooie echo heeft gehad maandag vind ik dat super voor haar maar toch denk ik dan .. hmmm jij wel èn hoppa meteen schuldgevoel dat ik dat denk. Zal ik nu wel of niet aan de acupunctuur gaan beginnen ? Zal ik eigenlijk wel zwanger kunnen raken of weigert mn lichaam de embryo's gewoon stug net zolang totdat ik opgeef ? Vind de Lizzieman mij nog wel lief met al mn gemeut van de laatste weken ? Mn vriendinnen zouden helemaal in een vouw liggen als ze bovenstaande lezen, dat ben ik namelijk helemaal niet AHHHHHHHHHH Ik schrijf het maar af op de hormonen en lach er maar om denk dat dat het beste is ! Wel nog een vraagje ... kunnen jullie ff lachen maar ik weet ook niet aan wie ik dat anders moet vragen en aangezien jullie ervarings deskundigen zijn ..... Ik blijf kurkdroog zeg maar, wel zin in sex maar de onderkant doet gewoon niet mee .... ook zoiets wat ik niet herken ! Hebben jullie hier ervaring mee ???