Wie ook maart/april '11 IVF/ICSI behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. butterfly80

butterfly80 Actief lid

21 jun 2010
    112
    0
    0
    @Lizzie: over die stomme opmerkingen, ja zo mega onnozel kunnen mensen zijn! Maar t erge is dat ik me er in het verleden zelf ook schuldig aan heb gemaakt... Ik heb zelf weleens van die stomme opmerkingen geplaatst.. Als je zelf niet in de mmm zit, heb je gewoon geen idee. Nu krijg ik die opmerkingen zelf.. Tja, je krijgt alles in het leven terug, zeggen ze weleens! Hahahaha.
    Enne die vraag over de droogte, ja heb ik ook wat last van gehad toen ik een week aan de decapeptyl zat.... Vervelend! Nu met de puregon erbij alles weer beter! :) Ook heb /had ik mega droge mond! Niet tegen op te drinken. Schijnt ook door de deca te komen.
    Lastig allemaal!
    Welke medicijnen gebruik jij nu?

2. butterfly80

butterfly80 Actief lid

21 jun 2010
    112
    0
    0
    Lizzie: zag dat je schreef dat je een maand rust hebt dus misschien zit je nu niet aan de medicatie. Kan me ook best voorstellen dat je lichaam er niet zo zin in heeft na de IVF poging maar dat je het zelf wel wilt maar dat je lichaam even zegt van ho, t is wel ff mooi geweest! :cool:

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Schoonfamilie wilde er eerst ook niet over praten en kreeg inderdaad te horen dat ik er maar niet zoveel mee bezig moest zijn. Nu na 2,5 jaar mmm zien ze toch wel in dat we niet zomaar zwanger worden. En hebben ze ook meer begrip. Maar ze zien nu pas hoeveel invloed het heeft. Toevallig waren ze de dag voor de punctie bij ons en zagen ze toch wel aan me dat ik last had van mijn buik die opgezet was (wat wil je met 14 eitjes) en dat ik moe was en minder kon doen.
    Maar schoonfamilie is inderdaad van blijschap gaat voor verdriet. Want het was zo zeilig voor schoonzus dat ik moeite had met haar zwangerschap en zij was zo zielig hierdoor. En ze was erg misselijk. En had het zo zwaar.

Heb het uiteindelijk naast me neergelegd en tijd contact laten onderhouden door vooral manlief. Had geen zin om elke keer de strijd aan te gaan. Ging altijd braaf mee op visite, wetend dat het me heel veel energie zou kosten en probeerde altijd vrolijk en aardig te doen. En af en toe mailde ik hoe het ging. De rest was voor manlief.
    Gelukkig is het nu wel hersteld, maar heeft veel moeite gekost en vele discussies.
    Mijn familie snapt het wel, maar soms ook niet hoor.

@lizzie: De droogheid komt door het hormoongebruik. Hier ook last van gehad. Alleen had ik ook weinig zin in sex.

En je bent inderdaad heel anders door hormonen. Mijn gyn had het al verteld en vroeg er vorige week nog naar.
    Heb ooit ook gehad dat ik juist supervrolijk werd van de hormonen. Schoot elke keer spontaan en om niks in de slappe lach. Maar soms herken je jezelf niet inderdaad.

Merk hier ook wel dat manlief het soms moeilijk vind dat ik van die buien heb. Hoewel hij ondertussen er wel achter is dat het vooral door de hormonen komt. En hij heeft ook zijn buien, alleen op andere momenten en manieren.
    Vooral aan het begin van de mmm heeft hij ze gehad, omdat het probleem bij hem ligt.
    Maar tot op heden zijn we nogsteeds samen en komen we alle buien te boven.

4. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    He meiden!

Vandaag naar het ZH geweest voor de echo controle,
    En was zo zenuwachtig! maar het ziet er goed uit 5 goede aan de ene kant en 4 aan de andere kant bij beide kanten zitten er nog een aantal kleintjes zaterdag weer terug als alles dan goed is word er een afspraak gemaakt voor de punctie.
    Nu dus zaterdag weer afwachten!
    Hoe is het met de rest van de meiden?

Liefs

5. #365 Matroosje, 10 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
    Ik moet morgen voor controle. Heb er ook wel behoefte aan. Dikke buik, snel moe, steken, en volgens mij kan ik de eierstokken voelen zitten. Alsof dat nog niet genoeg is heb ik ook nog even een klasse 1 buikgriep bij gekregen, dus voor mijn gevoel zijn al mijn organen bezig met een feestje, waar ik niet aan mee mag doen.

Verder gaat het prima met mijn humeur. Ik herken alle buien die door jullie zijn beschreven van de IUI. Heb toen erg veel last gehad van de hormonen. Ik was dan ook bang dat met de hoge dosis Gonal het allemaal veel erger zou worden. Nu heb ik er haast geen last van. Misschien komt het ook doordat ik nu full time thuis zit, en rust kan nemen als het nodig is.

Met betrekking tot de omgeving: Ik heb laatst het boekje Open zenuw van Denise Hilhorst gelezen. Voor mij was het een eye opener. Niet alleen omdat ik veel dingen herkende van de belevenissen van lotgenoten, maar ook omdat het vertelt over de andere kant. Familie en vrienden, hoe is het voor hen om om te gaan met iemand die vruchtbaarheidsbehandelingen ondergaat? Hierdoor begrijp ik de reacties uit mijn omgeving beter en merk ik dat ik me minder snel niet begrepen of beledigd voel. Een aanrader dus. (voor meer info: Open zenuw)

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Matroosje en Char, bij jullie lijkt het einde van de prikken in zicht! Oh heerlijk moment is dat toch altijd...

@hier: ongi geworden dus gebeld met het zkh. Ik word strax tussen 2 en 4 gebeld over verdere info.
    Sophie ligt op bed dus ik ga ff haar loopfietsje in elkaar zetten eerst (net binnengekregen met de post) met bijpassend helmpje zodat ze, behalve binnen, nu ook buiten kan racen :D Voor binnen heeft ze een mooie houten van Woezel en Pip en daar is ze nauwelijks van af te krijgen! En hard dat ze ermee gaat! Nu dus eentje voor buiten, met helmpje natuurlijk, zodat ze miss mee kan fietsen als we de hond uitlaten?? Aan het einde van de middag maar proberen als mn man ook thuis is. Wel zo handig voor het geval een grote fiasco wordt ;)

7. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Ben ik weer! Net gebeld door het ziekenhuis. Ik moet aankomende zaterdag starten met 150 eenheden Puregon en heb dan maandag 21 maart om 08.10 uur de 1e fm. Als ik het dan vergelijk met mn vorige poging, zou ik dan die donderdag de punctie hebben (wat mij ook wel heel goed uit zou komen). Nou, we gaan weer vrolijk verder spuiten! :)

8. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    #368 mammma2, 10 mrt 2011
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2011
    Wie, wat en waar
    Timon: ICSI 1, UMCU
    Sandra1987: IVF 3, UMCU
    Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC
    SpannendeTijden: Cryo tp 2, AMC
    Zonnetje: ICSI 1 cryo mck
    Tat76: ICSI 1, HAGA
    Susan: ICSI 1, VU MC
    Sabine25:cycro .erasmus mc
    Char1983:ICSI 1, St Elisabeth Tilburg.
    Snoes: IVF1 cryo tp, UMCU
    LadyZorra: cryo TP, VU MC
    Mistery: ICSI UMCU
    Heros: ICSI MC kinderwens
    Matroosje: Bronovo & LUMC

Wanneer starten
    Butterfly: 01-02 start pil, 21-02 start decapeptyl, 02-03 start puregon
    Char1983: 04-02 start pil, 21-02 start lucrin, 28-02 start gonal f
    Sabine25 11-02 progynova
    Susan: 14-02 pil, 28-02 decapeptyl, 12-03 puregon 150 IE
    ST: geschat -> 06/03 start progynova
    Timon: 22-02 start pil, 11-03 start decapeptyl, 25-03 start gonal f
    Mistery: 28-2 start Gonal f en Cetrotide
    Heros: waarschijnlijk half april (maandag gesprek even afwachten)
    Sandra1987: 21-4 start puregon
    Matroosje: 11-02 start Deca, 03-03 start Gonal

Echo/fm
    Tat76: 08-03 fm en 14-03 (?? ligt aan wel of geen eisprong)
    Char1983: 10-03 echo
    Snoes: 15-03 (?) uitgangsecho
    Timon: 01-04 1e fm
    Matroosje: 11-03 fm
    Susan: 21-03 1e fm

Punctie
    ST: niet (6 cryo's over van punctie aug)
    Snoes: niet (5 cryo's over)
    Tat76: niet (14 cryo's over)
    Sabine25 niet (5 cycro's over)
    Char1983: Schatting>Half maart
    Butterfly: rond 14-03
    Timon: 05-04 of 06-04
    Mistery: rond 08/09-03
    Sandra1987: 03-05
    LadyZorra: niet (12 cryo's over)

Terugplaatsing
    Sabine25: 01-03
    ST: geschat -> 3e week maart
    Tat76: geschat eind 3e week maart
    Snoes: ca 22-03
    Zonnetje: eind maart/ begin april
    Timon: 08/09-04

Testen
    sabine25: 15-03

Zwanger

Niet zwanger

Miskraam

Zo, heb het lijstje meteen ff aangepast, speciaal voor Timon ;):p:D
    En alles even geordend hoor. ;)

Trouwens Timon, waar ben je?? Je bent zo stil!!

9. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @Susan voor jou gaat het ook weer beginnen is ook wel erg fijn he? Voor je het weet heb jij ook je punctie gehad! word tijd he?
    Leuk voor je kleine meid lekker buiten rond racen hahaha...Voor jezelf ook wel ff lekker toch even naar buiten met zn 3tjes!

Goed dat je het lijstje even hebt bijgewerkt!

@ Matroosje ik denk dat wij best dicht bij elkaar zitten! Succes morgen!

10. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Heb trouwens ook een behoorlijke gevoelige buik zeg! lijkt alsof ik steeds moet plassen grrr best irritant!

11. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

begin nu toch wel een beetje nieuwschierig teworden ben al geneigd om een test tedoen hahaha in jan had ik 4 dagen tevroeg getest en was toen ook positief misschien vanavond al en test halen even kijken wat man lief zegt

12. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Kan het me goed voorstellen Sabine!!!!
    Is ook zo spannend nu he? Officieel mocht je op de 15de testen toch? Ach ik zal het ook erg moeilijk vinden hoor dus zal waarschijnlijk hetzelfde doen denk ik...Succes! Ben voor je aan het duimen!!!!

13. lizzieI

lizzieI Actief lid

6 jan 2011
    135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeah Susan je mag jezelf weer gaan prikken ;) Op naar een succesvolle en vruchtbare poging !!!

Char heeeeel herkenbaar !

Matroosje succes morgen met de controle ... lekker rustig aan doen wanneer je zo'n last van je "feestende"lijf hebt !!!

14. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Succes met het starten van de poging. Op voor mooie eitjes.

Voor de andere dames is het einde bijna in zicht van het spuiten. Weet nog wel dat ik het idee had dat ik een ballon was toen mijn eitjes lekker gingen groeien. Had graag mijn joggingbroek aan als ik thuis was.

@sabine: voor jouw de laatste wachtdagen. Die duren altijd erg lang. Ik heb nog nooit te vroeg getest om eerlijk te zijn.
    Maar kan het wel voorstellen hoor.

15. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie, wat en waar
    Timon: ICSI 1, UMCU
    Sandra1987: IVF 3, UMCU
    Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC
    SpannendeTijden: Cryo tp 2, AMC
    Zonnetje: ICSI 1 cryo mck
    Tat76: ICSI 1, HAGA
    Susan: ICSI 1, VU MC
    Sabine25:cycro .erasmus mc
    Char1983:ICSI 1, St Elisabeth Tilburg.
    Snoes: IVF1 cryo tp, UMCU
    LadyZorra: cryo TP, VU MC
    Mistery: ICSI UMCU
    Heros: ICSI 1 MC Kinderwens
    Matroosje: Bronovo & LUMC

Wanneer starten
    Butterfly: 01-02 start pil, 21-02 start decapeptyl, 02-03 start puregon
    Char1983: 04-02 start pil, 21-02 start lucrin, 28-02 start gonal f
    Sabine25 11-02 progynova
    Susan: 14-02 pil, 28-02 decapeptyl, 12-03 puregon 150 IE
    ST: geschat -> 06/03 start progynova
    Timon: 22-02 start pil, 11-03 start decapeptyl, 25-03 start gonal f
    Mistery: 28-2 start Gonal f en Cetrotide
    Heros: waarschijnlijk volgende week of die week daarop start Deca
    Sandra1987: 21-4 start puregon
    Matroosje: 11-02 start Deca, 03-03 start Gonal

Echo/fm
    Tat76: 08-03 fm en 14-03 (?? ligt aan wel of geen eisprong)
    Char1983: 10-03 echo
    Snoes: 15-03 (?) uitgangsecho
    Timon: 01-04 1e fm
    Matroosje: 11-03 fm
    Susan: 21-03 1e fm

Punctie
    ST: niet (6 cryo's over van punctie aug)
    Snoes: niet (5 cryo's over)
    Tat76: niet (14 cryo's over)
    Sabine25 niet (5 cycro's over)
    Char1983: Schatting>Half maart
    Butterfly: rond 14-03
    Timon: 05-04 of 06-04
    Mistery: rond 08/09-03
    Sandra1987: 03-05
    LadyZorra: niet (12 cryo's over)

Terugplaatsing
    Sabine25: 01-03
    ST: geschat -> 3e week maart
    Tat76: geschat eind 3e week maart
    Snoes: ca 22-03
    Zonnetje: eind maart/ begin april
    Timon: 08/09-04

Testen
    sabine25: 15-03

Zwanger

Niet zwanger

Miskraam

16. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het wordt steeds drukker op de lijst....spannend hoor allemaal!
    Hoop dat iedereen zich goed voelt?!

17. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

hahaha nou heb getest veel tevroeg natuurlijk maar er was een licht streepje tezien maar ga nergens nog van uit want het is nog tevroeg gewoon

18. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Oehhhh spannend Sabine! over een paar daagjes nog een keer testen en dan weet je het zeker!!!!

19. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Spannend hoor Sabine. Haha. Ik duin voor je. Maar ik had bij onze eerste ook 4 dagen voor test datum een posi test. En kijk wat er van is gekomen.

Ik ben vandaag bij d gym geweest. Mag 26aart bgonnen met decapeptyl

20. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Steun vanuit mijn familie heb ik zeker gehad. Alleen begrepen ze het proces niet altijd. Steun vanuit mijn schoonfamilie was er niet ivm ons niet snappen. Sinds ik een eigen pagina heb gemaakt en ze deze hebben bekeken snappen ze wel het proces en wat we moeten doorstaan. Yes, er is begrip! ;)

Lizzie, ben je zo 'overgenomen'? Door aliens? :p:p
    Stomme opmerkingen hou je. Mensen weten niet wat je zoal moet doorstaan om je kinderwens waar te maken en zeggen dus maar wat. Zelden komt er dan iets interessants uit.

Char, bijna de punctie. Zo spannend. Lastig dat je steeds plasneigingen hebt.

Matroosje, succes morgen met de fm.
    Het boek Open Zenuw heb ik ook. Zoveel herkenbaarheid. Ook voor de mensen die dit hebben gelezen.

Susan, je bent ongi geworden. Jij mag vlot starten met de Puregon. Zo snel naar de punctie.
    Bedankt voor een 'nieuw' lijst.:D Heros, jij ook!!
    Gaaf zo'n scheurend meisje! Beter buiten dan binnen. Zo lastig lopen.;)

Sabine, te vroeg en een stiekem streepje. Nog heel even geduld en dan weten we het zeker!

Ik had 3 dagen voor de testdatum streepjes. Helaas een vmk geworden. Maar goed, we starten weer voor de 2e poging.

Jessy, jij mag binnenkort ook beginnen met de deca. de mmm gaat weer draaien!!!

Vandaag hadden we mijn ouders hier en het was erg gezellig. De avond begonnen met hoofdpijn, maar door rust op de bank is het nu weg. :D

Morgen de 3e 1e kennismaking met de deca.:$

Deel Deze Pagina