Wie ook maart/april '11 IVF/ICSI behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik snap het aan de ene kant ook wel hoor en iedereen moet het inderdaad zelf weten.

Maar ik dacht dat je altijd langer moest wachten voordat je voor de volgende mocht gaan.
    En 2 kindjes van ongeveer dezelfde leeftijd is inderdaad wel leuker dan dat er bv 4 jaar tussen zit. Dat is ook zo.

2. welcomehome

welcomehome Niet meer actief

nee dat mag je zelf bepalen misschien dat het per ziekenhuis ook nog verschild maar denk het niet

3. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Timon: ergens hoopte ik dat ook ,..maar,…heb dus niets gehoord en dat geeft eigenlijk ook wel ontspanning! Ik denk gewoon totaal niet na over die testen! Die “zijn nooit gedaan”. Miss brengt de rust in me de ongi op gang! Tis vervelend! Dat die testen niet klopte en dus ook bij mij valse uitslagen geven , dat begrijp ik nu wel!! Maar,…waar blijft dan die *** ongi?!?!?! Ik hoop uiterlijk voor dinsdag :-D
    Jij moet dus strakkies weer te prikken!? T duurt nog even maar kan me voorstellen dat je er al met je hoofd weer inzit hor!! T duurt nog even maar iig alvast heeel veel succes skat! Prikken is noooit leuk!

Bloemtje: jeeetje wat spannen meid!!! Wanneer is je test datum!? En krijg je test door bloedprikken of moet je zelf testen?!
    Welkom trouwens!

Jessy: ach, t lichaam is een gek ding!! Als ik zw zou geweest zijn had ik wel wat gemerkt denk ik! Én posi zw.testen gehad! En die heb ik dan weer niet :-s tis allemaal erg vreemd! Maar ook ik kan dus gewoon niet van de kv-ovu testen uitgaan! Dingen zouden ze uit de handel moeten halen!
    Ik zit net je onderschrift te lezen,…ben je nu bezig voor een 2e wondertje?!?!!? Kan me voorstellen dat je cyclus/ongi nog beetje anders is,..kleine manneke is immers nog niet zolang geleden geboren dus miss is je lichaam nog van slag! Ist idd ook voor jou een verrassing wanneer je mag beginnen ;) succes!!!

Elif: hoe is het met jou ?!?!?! tijdje niet gezien!

Sabine: heb al meerdere keren een zw test gedaan. Blijft negatief :-s

Wanneer 2e: dat mag je zelf bepalen mits je een keizersnede hebt gehad volgens mij!
    En dan nog,..denk als je dan “natuurlijk” zwanger raakt,..je gewoon meer controles krijgt enzo! Ik kan me niet herinneren dat het in Nederland zo is gesteld dat ze je dan dwingen t kindje weg te halen! Kan me voorstellen dat het in de mmm net ff anders gaat. Dan sta je niet zelf voor de keus. En tussen de 2 van mn zus zit 6wk! (nouja ene was 6wk toen mn zus zwanger raakte van de 2e) en mn zus had wel extra controle gehad maar heeft er geen last van gehad en beide kindjes doen het super goed!!! Sterker nog ,..je zou denken dat de jongste ouder is! En ook wij hebben zoiets van,..zodra er een kleine is,..wil ik rond 5a6 mnd weer opnieuw voor een 2e kindje! Als t dan bijvoorbeeld mnd of 6 later lukt zit er bijna 2jr tussen!! En dt vind ik al best lang! Maar stel het lukt WEER niet snel en we zijn dan minimaal weer 2jr bezig ofzo,..dan zit er weer lange tijd tussen de 2! Maar,…ik moet eerst maar eens gezegend worden met een eerste zwangerschap! ;)

4. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Tav 2e kindje, in mijn zkh willen ze dat een vrouw sowieso 1 jaar wacht na een ivf-kindje. Anders mag je gewoon niet beginnen. Heb zelf ook nog een keizersnede gehad en dan raden ze je het ook echt af om binnen het jaar zwanger te worden. Heb ook verhalen van mn zus gehoord dat een vrouw dantijdens de bevalling van nr 2 ineens heel veel pijn had en dat dan de wond van de baarmoeder (door ks nr 1) openscheurde. IEKS!

Maar meiden, ik weet niet of het wel zo 'prettig' is voor degene die nu voor het eerste kindje gaan om zo uitgebreid in te gaan op het feit wanneer iemand voor een 2e wil of mag gaan. Dus, zullen we er dan nu maar gewoon over op houden?

St, wel vreemd die lange posi ovu testen en dan geen posi zwangertest! Liever andersom natuurlijk! ;) Maar wie weet.......... de wonderen zijn de hele wereld nog niet uit! :D

Hier dus bezig met de pil maar toch ff gisteren gebeld met het zkh. had nl een zwaar gevoel daar beneden en vond het wel vreemd! Heb al zo vaak de pil gehad in mn leven en nooit klachten ondervonden en dan nu ineens wel? Ook tijdens de vorige poging niet eens last tijdens de Puregon en nu met de pil, die juist alles tegenhoudt, wel last?! Vpk zei dat ze het vaker hoorde (??????) en dat ik het maar in de gaten moest houden. Hmmm, het zal wel. 't is dat ik afgelopen maandag een echo had en dat alles er mooi uitzag, anders had ik toch zeker wel een nieuwe gewild!

5. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    verdikkeme had net heel verhaal getypt is het helemaal weg!!
    Nou dan beginnen we opnieuw.

Sabine jeetje wat klote zeg, denk je dat het raak is gaat het nog mis!! Echt rot... Hoop dat je wel gauw zwanger raakt.
    Maar wel lekker dat je nog cryo's had. Ik moet overnieuw beginnen.

Jeetje sandra hoop dat het gauw wat duidelijker word. Jou lichaam geeft de raarste signalen af!!

Zonnetje ja ik ben degene die een kleintje heeft van bijna 3 maanden en begint voor een tweede en het is ook erg snel.
    Maar ik zal voor de laatste keer uit leggen waarom dat is, want hier speelt ook een groot schaamte gevoel mee!!
    Ik maak schijnbaar een bepaald hormoon aan waardoor mijn haar blijft uit vallen. En als ik te lang wacht word ik gewoon kaal. Nu is het gewoon nog normaal. Maar hiervoor zou ik aan medicatie moeten beginnen waardoor het niet meer uitvalt. Maar kan pas met deze medicatie starten als ik klaar ben met mijn gezin want ze weten niet wat voor gevolgen het heeft voor de vruchtbaarheid. Dus vandaar dat wij zo snel doorgaan. En dit is natuurlijk gewoon in overleg gegaan met het ziekenhuis. En die zijn het er mee eens.

Spannende tijden. Ja ja Nu maar hopen dat jij ook gauw wat duidelijkheid krijgt want dit is ook niets

Suus. Ja ben benieuwd wat je oogst gaat worden!! En het gaat nu ook wel steeds meer op schieten voor je zeg!! Spannend
    En die buikpijn... Ik heb zoiets ook nog nooit eerder gehad van de pil. Heb je een andere als vorige x?/

Hier vandaag een megadrukke dag gehad. Ben echt zo moe. De kleine heeft nu al wel 2 nachten door geslapen hopen dat dit geen toeval is!!
    Morgen naar de negen maanden beurs
    en zondag word siem gedoopt!!! Zo leuk!!
    En dan volgende week lekker naar engeland, naar me opa.... Kan hij zijn achterkleinzoon ontmoeten!! Echt zin in! Dus weer veel leuks in het verschiet.
    Eindelijk van me menstruatie af en heb nu al het gevoel dat ik in de buurt van mijn eisprong zit. Een bepaald soort buikpijn. ach ja we wachten de menstruatie gewoon af en dan mag ik weer aan de pil.
    10 maart heb ik een uitgangsecho en dan horen we uitslagen van de bloedonderzoeken en het zaadonderzoek...

6. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    susan: wat vreemd skat! en wat vervelend voor je!!! :-s hopelijk trekt t gauw weg!!! x
    enhoop dat je gelijk hebt met je wonderen maar ga daar totaal nie van uit hor!

jessy: ik hoop t ook!! ik heb vaker 37dagen cyclus gehad dus ik ga ervanuit dat ik dat nu weer heb en verwacht mn ongi ma/di! zo niet,..dan ga ik woe bellen!
    jij hebt idd leuke dingen int vooruit zicht zeg!! ik hoopte ook dit jr naar de 9mnd beurs te gaan maar heb met mezelf de deal dat ik pas ga als ik zwanger ben óf bevallen!! en dan ga ik lekker los! hahaha en zondag de doop!! WOW! bijzondere dag dus?!!! gefeliciteerd alvast! en maak er wat moois van! ;)
    en lekker naar engeland! ook tof!!! ben jaloers op kleine siem haha ben dr nog nooit geweest!! haha nou veeeeel plezier! geniet er lekker van!!
    ik heb ook wel leuks in de planning! vandaag lekker klussen in huis! morgen ook alleen is manlief dan werken maar vind t leuk dat de kamer bijna af is!! ma di woe do werken en vrijdag zijn we 1jr getrouwd en gaan we weekend naar vrienden in belgie!!!
    leuk leuk leuk :-D

7. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Welkom! Wanneer mag jij testen? Het is zo'n spannende tijd.

8. snoes4rx

snoes4rx Bekend lid

18 feb 2009
    787
    0
    0
    Marketing en communicatie
    midden van het land
    Hoi meiden,
    Ik kom me hier aansluiten. Vorige week mijn ongie gehad blijkt er geen plaats te zijn in het zh dus moet een maand wachten. Dus dan wordt onze tp in maart.
    Pfffft krijg er al helemaal kriebels van in mijn buik. Ik ben er bewust effe niet meer mee bezig geweest, maar nu begin ik er langzamerhand weer heel erg tegenop te zien. Vooral de wachtweken...en dan vooral de laatste week...brrrrr

Succes allemaal!
    Xs

9. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Meid, hoe anders ik het voor je zou wensen... je zit raar in elkaar. Hou het in ieder geval goed in de gaten.

Met mij gaat het goed. Sinds vandaag zijn mijn borsten gevoeliger. Ik verwacht rond 26-2 ongi te worden. Toch een nieuwe ervaring, want voor ongi merkte ik nooit iets aan mijn lijf.
    Ik moet op mijn lichaam blijven letten om niet over mijn grens te gaan en vermoeid te raken in mijn benen. Oorzaak heb ik redelijk achterhaalt. Als ik het nu te druk om me heen heb dan wordt het druk in mijn hoofd en daar reageren mijn benen als vermoeid en enorm zwaar op. Een trap opgaan is dan bijna niet te doen. Ja, maak je hier maar eens een voorstelling van.:)
    Op mijn werk is het dus een enorme uitdaging om mijn eigen tempo aan te houden. Heel moeilijk in een winkel. Op therapeutische basis ben ik nu 3 weken bezig. Het is met ups en downs. Deze week zal het 3 x 2 uur worden. Meer trek ik echt nog niet. Hopelijk heb ik snel gedoe achter de rug, want dat kreeg ik de 1e dag ook over me heen. Gelukkig heb ik prettige mensen die mij begeleiden en aardig snappen wat ik bedoel.

10. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Welkom snoes

Spannende tijden. Al ongesteld?

Timon ben jij al ongesteld?

Hier jeetje wat een weekend! En nu morgen heerlijk weg.

11. welcomehome

het is nog rustig hier zijn er al meiden begonnen of moeten jullie nog wachten
    ik heb over een week al een terugplaatsing 1maart spannend weer

12. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier is het nog even afwachten.

Volgende week een gesprek bij de gyn en dan hoor ik meer. Hopelijk dan een tp in eigen cyclus. Verwacht dit weekend of volgende week mijn ei. Cyclus kan soms beetje onregelmatig zijn (31-35 dagen).

13. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    nog steeds aan het wachten op begin van mijn cyclus. Pas dan weer naar het ziekenhuis en hopen op een TP *zucht* geduld is een schone zaak :)

14. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Hier aan de pil en volg wk maandag de deca erbij. Nog weinig spannends dus....... Sabine is de eerste voor wie het spannend wordt!

15. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Welkom snoes!!! En heel veel succes!!!

Timon: kan dat echt van drukte komen!!!??? Ik hoef me namelijk totaal geen voorstelling te maken want ik herken het uit 1000de!!! Ik zal er eens op gaan lekker! Miss kan ik er wat mee ;) jeetje,..wat een opluchting op dit te lezen!wel vervelend voor je skat! En idd helemaal in een winkel! Neem je rust lieverd,..je lichaam is je heilig!! Zonder je lichaam kan je nie leven ;)

Jessy: nog niet!! Zie mn ego!!
    Jij heeeel erg gefeliciteerd met siem!!! Hoe was t?!!??! en morgen engeland toch?! Geniet ervan meid!!!

Sabine: SPANNEND!!!!!!!! Das al SNEL!!!! Goed hor!!!! Ga heel hard voor je duimen!!!
    Ik moet (gezien mn ego) nog even wachten helaas! Maar hoop je gauw te volgen en dan natuurlijk beide (en alle andere) met ++ eindigen!!!

Tat: begrijp ik t goed dat jij ook nog op ongi wacht na je tp?!?!

ik zit vandaag op cd 38 en heb nog geen tekenen van ongi gespot! geen zere boobs geen krampies geen afscheiding NIETS!!
    nou kon ik me vanmorgen weer niet bedwingen en heb weer een kv ovutest gedaan (ik had immers nog over) en die in NOG STEEDS supper dik positief! snap er de balle nie van!
    nou heb ik voor mezelf besloten om morgen vroeg toch nog maar eens een kv zst te doen en als die negatief is (waar ik 90%) vanuit ga! wil ik de gyn weer bellen! (ik zou immers wachten tot gister/vandaag) MAAR,...ik ben bang dat als ik niet rap menstrueer ik deze ronde niet door mag voor nieuwe tp omdat mn lichaam misschien wel te erg van slag is ofzo! dus aan de ene kant wil ik weten wat er is en aan de andere kant ben ik bang dat ik niet door mag! wat raden jullie mij aan?! wat zou jij doen?!
    xxx
    ps: testjes staan wederom in mn album

ben net opweg naar huis langs kv gereden en heb mn testjes in huis! Dus of vanavond of morgen vroeg (denk dat t morgen wordt) testje wagen!!
    En heb inmiddels besloten om bij negatief TOCH de gyn te bellen!

16. welcomehome

ik zou ook de gyn bellen dan krijg je misschien wel een echo
    misschien heb je wel een postitieve test je heb er toch 2? dan kan je er 1 vanavond doen en 1 morgen ochtend?

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    hey :D das slim!!! zelf nog niet eens bedacht! hahahhaa

18. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    ego update: net zw test gedaan en witter dan wit! morgen ongi afwachten en anders gyn bellen!

19. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    #99 Char1983, 22 feb 2011
    Laatst bewerkt: 22 feb 2011
    He allemaal,

Ik had deze topic nog niet gezien!
    Dus hier meld ik me bij deze ook...
    Ik heb vandaag me 2e spuit Lucrin gezet...als alles goed blijft gaan word er bij mij ook begin maart een punctie gedaan maar dat is even afwachten.Wachten Wachten Wachten word daar best moe van eigenlijk maar ja we gaan er voor want wij willen ook ons wondertje!

Bij deze dus ook iedereen hier heel veel succes maar zag al paar bekenden hier...

Liefs Char

20. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    @ spannende tijden jou onderschrift is helemaal waar niet alleen bevallen doet pijn want wij hier allemaal meemaken is ook lood zwaar en heel pijnlijk! Mooie beschrijving...Jij veel succes...

Deel Deze Pagina