Wie ook maart/april '11 IVF/ICSI behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1221 Heros, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
    @timon, nee heb helemaal geen Gonal hoeven spuiten....waar is dat voor? Ik moest wel gelijk met de Pregnyl stoppen (dit zal wel dezelfde werking hebben). Gister eerst nog een Deca-shot om 19.30u en om 22u ging de Pregnyl-shot erin. Na wat geklungel om het goed voor te bereiden. Had jij daar ook last van? Wat gaan die ampullen lastig open zeg! Deze vond ik wel het lastigste om te zetten, het is me gelukt wel is waar met zweethandjes ;) Vandaag gefietst naar mn werk en het werken ging ook prima. Beetje opgezette rommel buik maar verder geen uitslag of beurzigheid, slecht humeur of iets dergelijks. Hoe voel jij je?

Heb er ook zin in maar het is wel erg spannend zo de eerste keer! Ben wel blij dat ik zo vroeg moet 8.45u aanwezig zijn.
    Meid, heel veel succes morgen!!

@spannendetijden en @guppie77 dank jullie wel!!

2. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Suus: ik heb besloten deze x niet eerder te testen dan mn bloedtest! En hoop dat mn gevoel/lichaam me eerder de waarheid verteld ;)

3. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    puregon en gonal-f hebben dezelfde werking. Het ene ziekenhuis gebruikt het een en het ander het ander middel. Je hebt ook nog menopur, maar dat is bij ivf/isci volgens mij minder in gebruik.

Tip voor de ampul van de pregnyl: zit een breekpunt op. Dat is een zwarte stip, daar breekt hij het makkelijkst. Dan van de stip af breken met een keukenpapiertje in de hand. Tegen de evt splinters. Kwestie van oefenen.

@spannendetijden: leuk zo je emmy's te zien. Hier maken ze geen echo bij de tp. En hoe denk je dat je lichaam het je eerder verteld?

4. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    zonnetje: ook int amc krijg je dat niet hor ! maar ze laten ze zien op een beeldscherm voor ze worden ingebracht en mijn geweldige manlief maakt daar dan met zn tel een fototje van!! :D
    en ik hoop natuurlijk door goede duidelijke kwaaltjes of mn ongi! en vorige keer wist ik heeel duidelijk dat t niet zo was! voelde t gewoon en wist t zeker!

5. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    heros lees dat jij morgen ook punctie hebt. succes morgen!!!

6. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Heros en Timon, alvast succes met de punctie!!

ST, leuk he zo'n foto. Hier ook een foto gemaakt van onze emmy. Is nu wel heel bijzonder om dat zo te zien.........

@Pregnyl, ik laat m altijd mengen door het zkh! Blijft daarna nl 3 dgn houdbaar dus neem altijd de verpakking en spuiten mee en als ik dan al ver genoeg ben in mn fm en Pregnyl zit er aan te komen, maken zij m voor me klaar! Nooit geklungel dus (hoor ik nl heel vaak voorbij komen hier op het forum).

7. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier zie je de emmy's ook niet voor de tp. Volgens mij zitten ze al in het slangetje en degene van het lab kijkt na het inbrengen even of het slangetje leeg is. Gebeurde allemaal in een hoekje van de ruimte waar de tp is.

@heros en timon: succes morgen en hopelijk een mooi aantal eitjes wat ze kunnen aanprikken.

@ST: gebruik je nu verder nog medicijnen of niet? Ik kan nooit uitgaan van de kwaaltjes. Ook niet altijd van mijn gevoel. Aangezien ik deze ronde niks gebruik weet ik zeker dat mijn ongi niet tegengehouden wordt. Maar dag nadat ik ongi verwacht, mag ik ook al testen.

Morgen alvast het huis aan kant maken, zodat ik volgende week weinig hoef te doen.

8. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Hier nooit problemen met de pregnyl. Hoewel ik hem zelden zelf heb hoeven klaarmaken. Heb een man die deze taak meestal op zich neemt. Dat is zijn bijdrage aan het spuiten.
    Maar je moet even weten hoe je de ampul moet breken en niet te voorzichtig zijn. En ik gebruik dus altijd een stuk keukenpapier, stel dat je verkeerd breekt, lig je niet meteen zelf open. Maar je moet dus ook op het breekstipje letten.
    En niet te hard het water in de ampul met poeder spuiten. Dan krijg je last van wat schuim.

9. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    De puregon bedoelde ik inderdaad ipv pregnyl ;) We hadden geleerd hoe het moest, het was voorgedaan tijdens de info-avond. Maar, oefenen gaat niet echt als je gelijk voor het eggie gaat :D Het breken was even lastig, mijn man heeft het gedaan en voor de rest ging het prima hoor! Ach het is gelukt!!

10. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    en @susan79
    en @zonnetje1980 Dank jullie wel!! *Kom maar op!*

11. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Timon en Heros veel succes morgen!!!!!

12. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    #1232 Timon, 5 apr 2011
    Laatst bewerkt: 5 apr 2011
    Susan, een voorzichtige gefeliciteerd. Zou toch gaaf zijn.... Tssss, nu ukkie al opgegeven voor kdv. Gek mens.;)

Sportmama, natuurlijk is de pregnyl gelukt. Maar jee, moest even slikken bij het zien van de lange naald. Ik weet niet meer hoe het de vorige keer was.

Sabine, ik help je hopen dat de tp een dag later zal zijn.

Zonnetje, jammer dat je je moeder het alsnog heb moeten vertellen. Ze houdt he dan wel voor zich?

ST, jij mag echt erg laat testen. Jeee, wat had jij een lap tekst getikt.:D
    In het UMCU hebben ze bij de tp geen scherm aanstaan en dus zien wij onze emmy helemaal niet. Best jammer.

Girl, ik heb er zo'n 10 stuks boven de 10 mm. Hoeveel ze aanprikken weet ik morgen.

Heros, ik ken niet dat je voor de pregnyl nog deca moet spuiten. Gonal is om follikels te kweken.
    Geen probleem gehad met het breken van de ampullen. We hadden nog onthouden hoe het moest. Bijna een jaar geleden de instructie gehad.;) Manlief heeft de rest gedaan. Ik heb vandaag nergens last van gehad wat op werking van de pregnyl duidt. In de buik is alles rustig. Gisteravond had ik wel wat steekjes in mijn zijden, maar dat was voor de pregnyl.
    Jij mag echt vroeg!!! Ik vind 10.30 een mooie tijd. Manlief mag een half uur eerder z'n best doen.

Dank voor jullie steun. Morgen is D-day!:)

13. Loontje85

Loontje85 Fanatiek lid

19 sep 2008
    3.465
    0
    36
    Sales-/Logistic-Assistant
    Purmerend
    Ff snel .....

Timon en Heros heel veel succes morgen !!

14. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Wie, wat en waar
    Timon: ICSI 2, UMCU
    Sandra1987: IVF 3, UMCU
    Butterfly: ter gooi blaricum en VuMC
    SpannendeTijden: Cryo tp 2, AMC
    Zonnetje: ICSI 1 cryo mck
    Tat76: ICSI 1, HAGA
    Susan: ICSI 1, VU MC
    Sabine25:cryo tp, erasmus mc
    Char1983:ICSI 1, St Elisabeth Tilburg.
    Snoes: IVF1 cryo tp, UMCU
    LadyZorra: cryo TP, VU MC
    Mistery: ICSI 1, UMCU
    Heros: ICSI 1, MCK Leiderdorp
    Matroosje: IVF I, Bronovo & LUMC
    Jessy1983: ICSI 1 Amphia Breda icm Ez Tilburg
    Girl86: IVF 1 cryo tp, Dusseldorf
    Sportmama: IVF 1, UMC Nijmegen
    Engeltje, ICSI 1, EMC Rotterdam
    Loontje85: ICSI cryo tp, VUmc
    Doortje25: ICSI 1, MCK Leiderdorp
    Nadina32: ICSI 1,LUMC Leiden
    Donna33: IVF 1, VU Amsterdam
    Wies31: ICSI,St Elisabeth Tilburg
    Rhune:
    Jackb: ICSI 1, Lumc

Wanneer starten
    Butterfly: 01-02 start pil, 21-02 start decapeptyl, 02-03 start puregon
    Char1983: 04-02 start pil, 21-02 start lucrin, 28-02 start gonal f
    Susan: 14-02 pil, 28-02 decapeptyl, 12-03 puregon 150 IE, 22-03 Pregnyl
    Timon: 22-02 start pil, 11-03 start decapeptyl, 25-03 start gonal f
    ST: geschat -> 06/03 start progynova
    Sportmama: 09/03 start deca, 23/3 start puregon
    zonnetje1980: 16-03 tp in eigen cyclus
    Jessy1983: 25-3 start Deca, 29-3 start puregon
    Heros: 27-3 start Deca, 29-3 start Puregon, 4-4 Pregnyl
    Timon: 4-4 pregnyl
    Sandra1987: 21-4 start puregon
    Doortje25: Hopelijk in de laatste week van april
    Nadina32: Eind mei

Echo/fm
    Snoes: 15-03 (?) uitgangsecho
    Susan: 21-03 1e fm
    Sportmama: 23/03 1e fm
    zonnetje1980: 28-03 1ste fm
    Wies31: 31-3 echo
    Loontje: 31-3 fm
    Timon: 01-04 1e fm
    Wies: 1-4 2e fm
    Timon: 3-4 2e fm
    Heros; 4-4 1e Fm
    Timon: 4-4 3e fm
    Jessy1983: 4-4 follikelmeting
    Nadina32: 5-4 echo
    Girl: 15-4 echo

Punctie
    ST: niet (6 cryo's over van punctie aug)
    Snoes: niet (5 cryo's over)
    LadyZorra: niet (12 cryo's over)
    Girl: niet (2 cryo's over)
    Wies31: niet (cryo tp)
    Donna33: 19-3
    Rhune: 20-3
    Jackb: 21-3
    Susan: 24-03
    Sportmama: 04-04
    Timon: 6-4
    Heros; 6-4
    Jessy1983: waarschijnlijk 11-4
    Sandra1987: 03-05

Terugplaatsing
    Loontje85: 11-3
    Girl86: 21-03
    Donna33: 22-3
    Snoes: 23-03
    Rhune: 23-3
    Jackb: 24-3
    ST: 28-3
    Susan: 27-03
    Loontje85: 6-4
    Sportmama: 7-4
    Zonnetje1980: 7-4
    Wies31: 7/8-4
    Timon: 9-4
    Heros; 9-4
    Tat76: hopelijk april nog

Testen
    Girl: 04-04
    Donna33: 4-4
    Rhune: 5-4
    Jackb: 6-4
    Snoes4rx: 6-4
    Susan: 08-04
    ST: 14-4
    zonnetje1980: 18-4
    Loontje85: 18-4
    Sportmama: 21-4
    Timon: 23-4
    Heros 23-4

Zwanger

Niet zwanger
    Sabine25
    Loontje85
    Mistery
    Tat76
    Matroosje
    Butterfly

Miskraam
    Char1983 vm

15. jessy1983

jessy1983 Fanatiek lid

30 jul 2008
    1.593
    1
    0
    Noord Brabant
    Verdikkeme net een berichtje geschreven staat hij er niet

Timon en heros heel veel succes vandaag. Ik duim voor veel eitjes!!!! Spannend meiden

Suus. Jeetje wat gaaf. Een posi test. Die flow heeft geholpen. Ik ga ook voor zen. ;)
    Ik mag vandaag weer voor het laatst werken en dan vanavond is de kleine man weer helemaal van mij.
    Ga nu opschieten anders red ik het allemaal niet

Alle andere. Zwaaaaai

16. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    Succes punctiedames!! Ik hoop op een mooie oogst met nog mooiere bevruchtingen en een fantastische embryo die uitgroeit tot een beeb :)

@hier: vanmorgen weer kv testje gedaan en die was gewoon goed positief. Zal strax wel ff fotootje plaatsen (lig nu nog in bed nl ;))... Vrijdag de bloedtest dus dan is t officieel. Pas dan zet ik me op het lijstje hoor!

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Suus: o ja,….voor jou is dat nu wel heel bijzonder inderdaad!!!!!
    Had jij ook 2 terug of 1?! (ben ik heel ff kwijt :-$ sorry)
    Hoest vandaag met je!?!?!

@pregnyl: ik woon nog zo’n 5min fietsen van t zh dus ik ga altijd met mn goedje daar heen en daar hebben ze de spuitjes! Hun mengen de boel en vullen de spuit en die jassen ze in mn bil! Daarna ga ik weer lekker naar huis (op de fiets, als ik niet alleen ben! Lekker voor de spier beweging) en mn bedje in! Ideaal!!!

@puncties: lady’s die vandaag voor punctie gaan,…succes skatten!!!! Ik heb gister kaarsje voor jullie gebrand en ga heeel hard duimen!!!!!!!

Zonnetje: das hier ook zo maar op het moment dat het lap kijkt komen ze heel even op een beeldscherm! Daarna komt t slangetje via een sluis naar de inbreng kamer en daarna gaat t slangetje via die sluis weer terug en krijgen we via de intercom te horen of ie leeg is!!! Vind t wel fijn dat t zo gaat!! (enige nadeel vind ik dat je best lang met die eendenbek ligt en dreen in je voor ze komen met de kleintjes)
    - ik gebruik nu utrogestan 3xdaags 2 en progynova 2xdaags 2 van 2mg.
    Ik kan ook niet altijd van mn gevoel of kwaaltjes uitgaan hor,..maar hoop daarom juist nu heel duidelijk te merken WEL of NIET en helaas voor mij geen ongi verwachting voor mn test datum maarja,… (eerste keer trouwens wel! Op dag 12 na tp!)

Timon: jep,…zat op mn tik stoel hahahha
    Misschien kun je erom vragen?!!? De eerste keer kregen we ze ok te zien maar durfde niet te vragen of ik foto mocht maken dus heb daar niets van en vind dat erg jammer! Dus bij 2e keer heb ik t gewoon gevraagd en ze vinden t juist hartstikke leuk!!! “tuurlijk!!, ga je gang!! Wel snel zijn hor, voor je t weet zijn ze weer van t scherm” en als je dan foto hebt gemaakt: “is ie goed gelukt?! Anders wachten we nog ff hor” (terwijl ik denk,…schiet op!! Hahah)
    Snap dat je t erg jammer vind!!! (zo zie je maar WEER , elk zh is anders!)
    Nou lieverd,…heeeeel veel succes vandaag!!!!!!!!!!!! Toi toi toi ! ga heeel hard duimen!!!!!

Jessy: irri he die computer techniek hahaha heb dat soort dingen zoooo vaak! Daarom maak ik maar alles eerst in word hihi
    Werkze vandaag!!!! (ik zit alweer illegaal opt zsp sssst ;) )

All/ego: ik heb vannacht zoooooooooooo vaag en bijzonder gedroomd!!!!!!
    En was zo’n domper dat t een droom was!!!!!!!!!!!!
    Ik moest voor iets int zh zijn en kwam de gyn tegen en vroeg of ze misschien echo kon maken omdat ik een cryotp had gehad en erg onzeker was!
    Toen zei ze dat ze bijna niets zag en dus niets kon zeggen maar toen ik uitlegde dat ik nog niet op mn test datum was en t cryo plaatsing was enzo zei ze “o zeg dat dan dan ga ik ff wat andere gegevens invoeren en op andere manier kijken en meten” en toen zei ze ik zie nog niet veel maar er zit wel wat en de computer geeft 98% kans op positieve zwangerschap aan!
    Gefeliciteerd!!! Kom volgende wk ff terug! Dan kijken we nog een keer maar ik geloof dat het wel goed zit!” zooooooooooooooo gaaf!!!!!!! Hihi werd er vrolijk wakker van hahaha
    Nu maar hopen dat t klopt en dat ik volgende wk positieve uitslag krijg :-D

18. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    suus: wow!!!! wat super!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-D ben benieuwd naar je foto!!! ook nog aan de cb digitaal!?!??!?!

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    ST, wat een leuke droom!! Laten we hopen dat ie werkelijkheid wordt :) Ga je trouwens niet eerder testen? 14 april duurt nog zolang, voor mijn gevoel dan...

ik heb idd nog een cb digi; die bewaren we voor morgenochtend. Vrijdagochtend dan de laatste kv test en daarna ga ik ook niet meer testen.

Lig nog steeds in bed dus die foto komt echt strax pas. Sophie gaat ook nog eerst haar pap krijgen nl maar m'n bedje ligt zo lekker!! En Sophie kijkt lekker naar baby tv :)

20. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @susan; Gefeliciteerd, je gevoel klopte dus prima deze ronde. Geniet ervan.

@ST; hier zit degene van het lab al in de kamer bij de microscoop. Wel zo dat hij niet alles letterlijk kan volgen hoor. En als de eendebek erin zit zegt de gyn dat het gebracht mag worden (10 stappen lopen) en degene van lab wacht tot gyn klaar is en gaat dan weer in zijn "hoek" zitten om te kijken of hij leeg is. Zegt dan of slangetje leeg is en loopt dan weg (door een sluis naar het lab).

Hopelijk is je droom een voorspellende droom. Ga hard voor je duimen. En je moet nog lang geduld hebben zeg. Door de utro heb je inderdaad minder kans op ongi. Hier dus helemaal niks deze ronde. Zelfs geen pregnyl. Aan de ene kant fijn aan de andere kant wel raar gevoel geen hormonen met behandeling.
    Dus ja, ongi is dan te verwachten op 2 weken na eisprong.

@jessy: nog even werken en dan vrij.

@timon; hoe is de punctie gegaan (als je dit tenminste na de punctie leest)

@heros: hoe is het bij jouw gegaan?

@deca/ pregnyl: weet niet meer of het voorgedaan is bij de voorlichting hoe en wat, maar had al ervaring van de iui. Dus niet echt opgeslagen. Maar volgens mij ook niet voorgedaan om eerlijk te zijn.
    In het mck moet je de deca nog zetten op de avond van de pregnyl. Om te voorkomen dat de eitjes te vroeg zouden springen volgens mij.

Deel Deze Pagina