@susan; vandaag dus de officiele dag voor je. Maar is wel duidelijk hoor. Zal het wel laten weten als ik nog wat over heb. Hier ook nog pregnyl, gezien ik die deze ronde niet heb hoeven gebruiken, deca, puregon en van de iui nog menopur volgens mij. Halve apotheek hier in huis als ik het zo lees. @timon; het was gisteren ook niet echt warm hoor. Hier dus ook koud gehad. Doe het lekker rustig aan nog. @ego: hier nog wat krampjes in buik na de tp. Is niet echt pijnlijk, maar vooral een vervelend gevoel. Ben hier bekend mee na de tp. Dus paar dagen lekker rustig aan doen (vandaar dus die vrije dagen, waar ik anders mee in de knoop kwam). Ga lekker lezen, puzzelen, tv kijken en als het lekker weer is nog even buiten zitten. Man is weer werken, dus heb het rijk alleen. Op een kat na die soms erg veel aandacht wil hebben dan.
Zonnetje, die krampjes na tp ken ik... Had ik bij Sophie's tp ook Lekker trouwens die rustige daagjes voor je!! Nou ik zit inmiddels in t zkh te wachten voor m'n bloedafname. Echt joh, wat een drukte!! Bijna alle stoelen in de wachtruimte zijn bezet!!! Moet wel om 9 uur beginnen met werken dus voel de hete adem alweer in m'n nek... Pffff! Zijn nog 2 mensen voor me en dan ben ik dus vrees dat t nog even duurt Nog wel getest vanmorgen en nog steeds posi net een duidelijkere streep dan woensdag. Als jullie de foto willen zien, roep maar! Als jullie testmoe zijn, zet ik m hier niet neer... Nog 1 voor me........
Ik wil de foto wel zien hoor! Vandaag ook even huisarts bellen. Waarschijnlijk een lichte hersenschudding van me val
@susan; hopelijk toch op tijd klaar. Is altijd drama om bloed te laten prikken. Zit altijd vol met mensen inderdaad. Van mij mag je de test neerzetten hoor. Bij de iui had ik nog veel meer last van krampen. Was toen ook deels door de vloeistof schijnt. Als ze het minder snel inspoten had ik ook veel minder last. Bij een tp zit er amper vloeistof bij. Maar mijn baarmoedermond is heel gevoelig denk ik. Na een uitstrijkje had ik ook gewoon 5 dagen lang krampjes. En toen ze met de tp door de baarmoedermond gingen voelde ik het echt even pijn doen. Omdat ik het al weet van de iui, weet ik al dat ik dus de eerste dagen weinig kan doen. Maar heb het er voor over hoor. En manlief vind het ook een stuk prettiger voor zijn gevoel als ik rustig aan doe. @jessy: balen dat je een hersenschudding denkt te hebben. Voor jou dus ook even rustig aan doen. Succes.
Heros vandaag al meer info over jouw emmy's. Ik duim voor je. Jessy wat vervelend dat je je zo slecht voelt! En misschien ook nog een hersenschudding Doe maar rustig aan!! Wies en sportmama gefeliciteerd met jullie "volle" buikjes, nu lekker broeden. Timon jij zaterdag pas meer info over jouw emmy's. Bij ons krijg je ook pas de dag van de TP te horen hoe en wat! Vervelend dat de pijn weer terug is gekomen. Hoop voor je dat het vandaag weer beter gaat! Zonnetje jij ook lekker rustig aan! Het is ook allemaal niet niks wat wij moeten ondergaan, dus wat extra rust en verwennerij is wel op zijn plaats!! Susan nu de "echte" ziekenhuis test! Maar wij weten hier al genoeg; er komt een brusje voor Sophie!! (positieve testen vind ik persoonlijk altijd leuk om te bekijken hoor!). Hier doe ik het ook rustig aan. Nog steeds wat last van mijn buik. Hij is ook best opgezet! Vorige keer heb ik dat helemaal niet gehad. Misschien toch iets teveel gestimuleerd. Maar goed zolang ik niet aankom en blijf plassen is het goed en ik heb maandag nog een controle echo om de boel van binnen weer even te inspecteren. Toch wel prettig voor de gemoedsrust!
Meiden, ik lees hier veel over klachten na de punctie. Ook ik heb nog steeds een beursig gevoel. Op de echo tijdens de tp zag de arts dat er bij mij nog veel vocht zat en ik werd toen heel streng toegesproken door haar... Rust en 2,5 liter drinken per dag!! Tja toen ging ik pas nadenken... Je wordt als het ware tijdens de punctie gewoon verwond van binnen! Dus ik zit hier nu flink aan de thee en water. Drinken jullie trouwens nog koffie na de tp??? Ik heb trouwens ook een fotootje van de emmy, alhoewel, je ziet alleen luchtbelletjes ha ha. Ik zal hem proberen te scannen. Oh ja, om de humor er even in te houden, sportpapa zei tijdens de wandeling in het ziekenhuis naar de afdeling: "Ik wil nog wel even naar HET kleine kamertje hoor, ik ben het nu zo gewend!" By the way, wie doet HET nog na de tp??? Ik heb het gevraagd aan de arts gisteren en volgens haar was het geen probleem en mocht ik doen wat goed voelde...
Door de vele eitjes zijn de eierstokken opgerekt. Moet dus inderdaad herstellen. Ik drink nog wel wel koffie na de tp. Maar max. 1 of 2 kopjes per dag. Maar normaal drink ik ook zoveel koffie. En dan vooral senseo. Klussen na de tp doen wij niet. Eerste dagen heb ik genoeg last van buikje. En manlief is bang dat hij toch wat raakt of beschadigd. Dus we houden het wel op tegen elkaar aan kruipen en zo genieten. Maar hier gebeurd het wel vaker dat er een week of2 weken niet geklust wordt.
Ik drink na de tp helemaal geen koffie meer, het kan vast geen kwaad als je 1 of 2 bakjes drinkt, maar voor me eigen gevoel doe ik het niet. En klussen doen we ook niet na een tp, volgens de artsen in de VU mag je gewoon alles doen, maar ook dat zit me niet lekker en me man durft het ook niet We hebben trouwens 1x na een tp geklust (1 week daarna ofzo) en toen was het wel raak, dus wie weet is het wel goed
Hier trouwens een foto'tje van onze emmy Volgens de arts een prima embryo'tje met bijna geen fragmentatie Bekijk bijlage 142754 Als ik naar die van Spannendetijden kijk, dan vind ik onze emmy niet zo heel erg mooi
Ik denk dat het afhankelijk is hoe het beeld afgesteld staat en welk stadium het emmy is. Ik vind het wel jammer dat het mck dus geen foto-mogelijkheid heeft. Lijkt me wel leuk zo foto. Hier drink ik ook koffie met een andere rede. Heb de tip gekregen als je een slechte stoelgang heb dat koffie drinken dan kan helpen. En bij mij werkt het prima. En als ik aan het werk ben drink ik hier en daar een kopje koffie. Valt anders zo op als ik ineens geen koffie meer drink bij die mensen. Ik heb dus ook dagen dat ik geen koffie drink. Drink van mezelf meer thee, water en frisdrank. Maar beperken jullie dan bv ook cola?
Ja ik drink na de tp geen cola meer, alleen nog maar sinas. Drink trouwens alleen maar sinas als me suiker laag staat.
Hier na tp: geen sex, geen rood vlees, geen alcohol, drink sowieso nooit koffie, thee of frisdranken, geen bad, geen sauna, maar wel gewoon sporten. Loontje, ik vind je emmy er wel mooi uitzien hoor! Vanmorgen dus wezen bleodprikken.... Kreeg ik te horen dat als de HCG waarde niet hoog genoeg is, ik volg wk weer moet bloedprikken! Had dat bij Sophie niet, en toen zeiden ze het ook niet, dus vroeg of dat nieuw protocol is... Nee dus, dus ik zit me weer ergens zorgen te maken............. *zucht* Hoop nu zo dat ie hoog genoeg is! Anders duurt het nog een week! Hieronder ff de testjes van ma, wo en vanmorgen onder elkaar:
holymoly, pfff, net 8 p;agina's teruggelzen, hahaha! wat een heerlijk ippenhok hebben we hier. Alleen maar goed, want ik haal er veel steun uit van jullie Timon: wat vreselijk dat je ook zo'n pijnlijke punctie hebt gehad. Ik kan met je meepraten en het is echt gene pretje. Gewoon rustig aan doen en je lijf de rust geven die het nodig heeft. Morgen tp? Spannend, ik duim voor je! Heros: jij ook morgen TP of was het toch vandaag? Succes!! Zonnetje: wat ontzettend balen dat ze meerdere cryo's hebben moeten ontdooienb. Kan je ff goed pissig om zijn he. Bij mij hebben ze er vorige keer ook 2 moeten ontdooien. Dan kan je er nog zoveel op voorraad hebben, maar liever dat en uiteidnelijk niet nodig hebben, dan dat ze ze allemaal af moeten gaan. Nu gewoon goed broeden op je cryo die wél sterk genoeg is geweest, een toppertje dus Loontje, Sportmama, Wies en Guppie: ook jullie hebben allemaal julie tp gehad? Druk wachtbankje. Zet hem in het zonnetje en wachtze dames! Ik duim voor jullie. Suus: Wat is de uitslag van je bloedtest? Duidelijkere test kun je niet hebben volgens mij, fantastisch! Gefeliciteerd hoor, dat kan nu met iets meer overtuiging. Ben zo blij voor je en ik hoop dat er veel van ons mogen volgen! SpannendeTijden: heb jij nog niet getest? Wat goed van je, dat je het kan laten! Wanneer is je bloedtest ook alweer? Char: wat is de uitslag van jou bloedtest, weet je dat al? Warr hebben ze op getest? Om te kijken of je meteen door kan of moet je een maand rusten? Doortje: welkom (terug?) Hoop dat je gauw kunt beginnen! EGO: Net zelf terug uit het zkh voor een nieuwe cryo ronde. Ze hebben nu al aangegeven dat ik dit keer toch moet gaan ondersteunen met Utro-bolletjes waarschijnlijk. Nog niet echt een dominant ei zichtbaar, maar wel alvast voor de zekerheid ovu testen. Dinsdag dan weer terug. BMS was al wel mooi gegroeid naar 8mm. Hoop echt deze maand nog op een tp! Als ik dames ben vergeten, sorry, mijn duimen draaien voor iedereen even hard in elk geval!
Susan: Je testjes worden steeds duidelijker, mooi hoor ! Je moet in de VU inderdaad een week later terug komen als het nog niet hoog genoeg is. Tegen mij zeiden ze de vorige keer dat je nu tussen de 150 en 200 moet zitten. Heb jij het nog gevraagd ? @Tat: Wauw wat is je bms al mooi zeg !
Wat drink je dan eigenlijk wel Suus?! wanneer krijg je je uitslag dan? bellen ze je? Je testen zien er mooi uit, steeds duidelijker en dat is toch juist goed? Hoop dat de bloedtest gewoon knalt voor je! Loontje, echt gaaf zo'n foto! Ik wil dat ook
Tat, utro-ondersteuning klinkt iig heel positief! Wat goed dat ze zo meedenken! En nee, natuurlijk niet je ei missen!! Ik word gebeld tussen half 2 en 3. Ik probeer zsm het te vertellen hier maar zit op werk dus het moet tussen de patienten door............ Ik drink trouwens altijd gewoon water. Ben ik dol op! En ja, lekker koud met ijsblokjes, ook na een tp, ook al mocht het niet van de acu.
Mag je niet met ijsblokjes drinken ? Water zelf kan geen kwaad toch ? Ik drink zelf namelijk ook veel water en zo af en toe een kopje groene thee.
@tat: hoe groot was/ waren je eitjes. Want je bms is best al mooi dik zo te zien. Hopelijk inderdaad nog een tp voor je. @susan: de testen worden steeds beter, dus zal wel goed zitten hoor. @Eten en drinken: ik drink na de tp geen alcohol. Drink het anders minimaal. Af en toe een glaasje in het weekend, maar soms ook maanden niks, geen rood vlees, let op de pate en lever, geen schimmelkazen. Mijn schoonzus heb liters cola gedronken tijdens de zwangerschap, omdat ze dan minder last had van de misselijkheid. Vond ik wel apart eigenlijk. Sauna ga ik al nooit, bad doe ik ook maar niet inderdaad. Fietsen doe ik ook niet, want dat vind mijn buikje niet zo fijn. Maar om eerlijk te zijn heb ik dus ook geen regels meegekregen van het ziekenhuis wat wel en niet mag. Mag alles doen van ze.
Volgens acupunctuur/ oosterse geneeskunde mag je niet te koud eten en drinken. Dus geen ijsjes, geen drinken uit de koelkast, niet een salade als maaltijd. Dat zorgt voor een koude baarmoeder. Ik mocht ook niet teveel groene thee uit de supermarkt drinken, is vochtafdrijvend. Af en toe water vind ik wel lekker, graag zonder ijsblokje, maar zou het niet alleen maar willen drinken.