Wat voor thee is dan wel goed ? Weet iemand dat ? Eerst had ik rooibos en later las ik ook dat dat niet goed was. Nou ja en anders word het dus alleen water en 's avonds af en toe een glaasje crystal clear. Owja naar de sauna ga ik ook nooit en in bad zitten doe ik ook nooit, beide doe ik zowiezo nooit.
Loontje, jij loopt ook in de VU dus wij hebben dezelfde regels: GEEN hahahaha Acu wil idd alleen niet te koud omdat je bm dan te koud wordt, wat zonnetje al zei. Ik heb wel genoeg water met ijsblokjes gedronken, en ijs gegeten......... Wij MMMmeiden letten zo op na een tp terwijl iemand die natuurlijk bezwangerd wordt, vaak niet weet wanneer ze is bevrucht! En dus wel alles gewoon doet... 1 vriendinnetje van mij van hockey, heeft dus tijdens haar zwanegrschap af en toe een glaasje alcohol gedronken........... Ik snap dat gewoon ECHT niet!!! Ben er ook maar niet op ingegaan.........want dan maak je jezelf alleen maar boos........... Nou over ruim een uur kan ik worden gebeld! Maar het zal wrs pas rond half 3 worden denk ik... Ben nl nooit meteen als eerste gebeld!
Zonnetje, ze konden weer mn li eierstok niet goed zien, dus daarom voor de zekerheid ovu testen. re zaten er mederdere waarvan 1tje van ongeveer 10. Suus, spannend, hoop echt op supergoed nieuws zodat je lekker kunt genieten. over alcohol...tja, daar kan ik ook met mn pet niet bij. Ze zeggen dat heel af en toe een glaasje mag, maar waarom zou je het lot tarten. Zeker als je weet wat voor moeite we er voor hebben moeten doen!
Ik heb bij de iui dus acupunctuur gedaan. En ik kreeg het advies om rozebottelthee en kamillethee te drinken. Volgens die dame is thee uit de supermarkt slecht en de zwarte thee eigenlijk ook niet zo goed. Maar dat is dus volgens de oosterse voedingsleer. Heb toen ook tips voor mijn man gekregen. Die heb ik toen een paar weken half toegepast. Zaad was daarna dus veel slechter. Waren ook deels niet uit te voeren die adviezen. Moest bv geit gaan eten. Fruit mocht ook niet meer, alleen als ik het warm maakte enz. Is een hele andere kijk dan de westerse geneeskunde en voedingsleer. En susan heeft dus wel gewoon ijsjes gegeten zo te lezen. Ik ga ze ook wel eten denk met dit weer.
@tat: ik snap het. Hier doen ze ook ovu-testen bij een cryo-tp. Daarnaast ook wel echo's. Maar om te voorkomen dat je je ei mist. Ik had dus vorig weekend een positieve test, waardoor ik de 3e fm kon afzeggen.
Het worden hier meer mars, twix en snickers. En nog wat waterijsjes. Wil graag volgende week de vriezer ontdooien. Dus ja ze moeten toch echt op. Vind dingen soms ook tegenstrijdig: want je hoort dat je beter niet in bad kan liggen en niet naar de sauna mag. maar van de acupuncturist moest ik dus juist mijn buik warm houden en zonodig een kruik erop leggen om hem warm te houden. Hoezo tegenstrijdig. Geloof best dat acupunctuur kan helpen hoor, maar denk niet dat alles wat gezegd wordt klopt.
Leuk om te lezen welk 'dieet' iedereen toepast. Geen koffie gaat mij denk ik echt moeite kosten en hoofdpijn vrees ik maar ik ga er wel mee stoppen nu, tis maar voor 2 weekjes.... Geen koud eten/drinken vind ik best raar eigenlijk, je mond verwarmt het toch gewoon?? @Suus, ben benieuwd naar je uitslag maar zit wel goed hoor!
Ik heb van mijn acu niets gehoord over het niet drinken van koude dranken. Volgens mij is ook weer iedere acupuncturist anders hoor. Je moet zowiezo doen waar je je zelf goed bij voelt. Mijn man heeft trouwens kruiden gekregen voor de zaadproductie, ben erg benieuwd of het werkt. Maar hopelijk komen we daar niet achter (door de 3e ICSI), omdat het nu gewoon raak is
@sportmama; je mond verwarmd inderdaad het voedsel. Maar volgens de oosterse voedingsleer is de energie van die voeding dan ook koud (weet niet meer of het dan ying of yang was). Heeft dus vooral daarmee te maken. Ik las van de week dat als je meer dan 3 kopjes koffie op een dag drinkt je al koffieverslaafd bent en als je minder gaat drinken je dan al bijwerkingen kan krijgen als je minder gaat drinken. Vond het eigenlijk al best snel dat je verslaafd bent. @loontje: ik denk dat het inderdaad erg wisselend is per acupuncturist. Waar ik liep ging een cursus doen over oosterse voedingsleer. En vandaar dus allerlei adviezen misschien. Maar zo zie ik hier ook soms een punaise in het oor en daar heb ik niks over gehoord. Hopelijk is isci 3 niet meer nodig. Mijn man staat niet open voor dat soort behandelingen, dus hoef het niet te proberen. Wel een keer aangekaart. Doe zelf nu ook even geen ondersteunende behandelingen. Zei gisteren wel tegen manlief dat hij maar voor cliniclown moest gaan spelen na de tp. Dit naar aanleiding van een onderzoek dat het aantal zwangerschappen na een tp was toegenomen als er een na de tp een cliniclown langsgeweest was en een act had opgevoerd. Gevolg dus dat manlief gekke bekken liep te trekken en raar ging lopen doen.
Na 3 koppen koffie al verslaafd? Echt nog nooit van gehoord!! Maar het zal dan wel waar zijn, als je dat hebt gehoord...... Maar volgens mij drinken veel mensen wel 3 koppen koffie per dag? 's Ochtens miss 2, en 's avonds nog eentje?? Ja ik vind dat hele acu gedoe maar een beetje abracadabra. De VU gelooft er ook totaal niet in, vroeg er 2 jaar geleden naar, maar ik wilde toen echt alles uit de kast halen zodat ik niet kon zeggen 'wat als...' En toen lukte de poging!! Dus ja, miss toch mbv acu. Bij de cryo dus weer gedaan en die mislukte....... Komt dus allemaal niet door de acu, was mijn conclusie, maar heeft meer te maken met de emmy zelf, of dat kan uitgroeien tot een echt mensje. Nu wel acu gedaan 4 dgn na tp, meer om mezelf rust te geven want ik werd er wel erg relaxed van! Dus dat werkt dan wel weer Ben trouwens nog niet gebeld hoor, anders had ik het wel meteen gezegd
O Suus wat spannend!! Hier aan de bedrust. Als hoofdpijn en duizeligheid en misselijkheid weg zijn mag ik weer wat gaan doen. En dan maandag punctie zo eng. Had rond de 12 eicellen weer dus niet slecht. Ach ja we zien het wel maandag. @ tp. Ik moet toegeven dat ik alles liet staan wat je moet laten staan met een zwangerschap. Dus koffie rood vlees alcohol. Ach ja. Vond het niet zo erg. En vrijen heb ik ook best lang gelaten. Na de tp was ik veel te bang. Toen ik zwanger was pas na de eerste echo.
Ik kan het niet snel meer terug vinden. Maar ik vond 3 kopjes ook wel weinig. Maar is dus meer zo dat als je van 3 kopjes per dag ineens stopt, dat je dan dus ontwenningsverschijnselen kan krijgen. Kan verder geen kwaad, want koffie heeft ook vele goede eigenschappen. Ik lees regelmatig stukjes op gezondheidsnet. Staan regelmatig van die aparte onderzoekjes op. Vraag me dan weleens af of mensen niks beters te doen hebben dan zoiets onderzoeken. Is wel onderzocht dat kans groter is dat de tp slaagt met acupunctuur. Maar geeft geen garantie helaas. Denk dat het meer de rust/ ontspanning is. En gewoon een goed emmy wat kan uitgroeien tot een mensje inderdaad. Bij mensen die "normaal" zwanger worden gaat ook nog ongeveer 50% van de bevruchtingen mis. (tussen de eisprong en ongi). Alleen dat weet je dan niet dat er een bevrucht eitjes was. Dit is wetenschappelijk onderzocht.
Nou dat zou toch wat zijn?! Als dat bij ons mmmmeiden ook zou zijn! Het is maar goed dat wij de hoop op een natuurlijke zwangerschap eigenlijk al hebben opgegeven als je bovenstaande van Zonnetje leest! Hmmm, nog niet gebeld. Ik wist wel dat het pas rond half 3 zou worden........... Heb ik natuurlijk dan net allemaal drukke kids hier
Net gebeld, waarde is 125, dus ZWANGER!!! Moet nog wel volgende week bloedprikken, voor de zekerheid. Waarde was niet laag, niet hoog maar gewoon gemiddeld! 1e echo zou dan zijn 37 dgn na de punctie zei ze! Moet nu echt even mn patienten weer doen!!! (mn vader vroeg net of ik blij was, toen ik het hem vertelde........ hahahaha Grapjas!)
WAUW Susan dat is echt helemaal geweldig !!! Van harte GEFELICITEERD met je zwangerschap, geniet er van ! 125 is een super mooie waarde hoor !
Gefeliciteerd susan. Kan je er lekker van gaan genieten. Voor jou een mooi decembercadeautje. (als ik het goed heb tenminste). Geen idee wat voor percentage geld voor de mmm-meiden. Maar gezien de hoeveelheid mislukte tp's na ivf/ icsi ligt dat percentage ook vrij hoog denk ik. Ik schrok de eerste keer ook van die cijfers hoor. Maar is me verteld door iemand de dame van het lab van mijn vorige ziekenhuis en het schijnt dus ook in de boeken van de opleiding psychologie te staan.
Zonnetje, ja heb het ook gehoord hoor! En 15 december zou de dag zijn Prima maand om te bevallen dacht ik zo!!