Wie ook maart/april '11 IVF/ICSI behandeling of cryo tp?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Timon, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @timon: de discussie ontstaat over zijn familie ontstaat vooral wanneer het weer eens een keer zo is dat ze dingen bedenken wat niet overlegd wordt. Of wat ik niet zie zitten. Dus zoiets als nu. Of vorig jaar een weekje met zijn alle op vakantie in 1 huisje. Over het algemeen gaat het wel beter dan eerst hoor.

Fijn dat het werken goed ging. En ja verder is het afwachten

@pendelen: heb ook een keer begrepen dat de een pendelt op maand van bevruchting/ innesteling en de ander op de maand van positieve test.

2. Timon

Timon VIP lid

4 sep 2008
    10.015
    0
    0
    Gelderland
    Ik ga rustig met mijn familie in 1 huisje. In juni weer een weekendje.;) Met mijn schoonfamilie zal ik het niet zo snel doen. Dat zal zeer doordacht gaan worden. Gelukkig is manlief ook niet te happig daarop.

3. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    st, nog i1 nachtje!!! lekker vroeg erin idd, dan is het snel morgen,hihi! succes!

ik heb er niet zo'n goed gevoel meer over bij mezelf. in het begin juist wel, en nu niet meer. voel me beetje sjaggie, net als voor de ongi, temp is wat gezakt, nog niet laag, maar wel lager, en mijn bmstand is laag en wat open, dus da;s meestal ook teken voor ongi toch? pppff, ik weet dat het eignelijk allemaal niets kan zeggen, maar mijn geveol zegt gewoon nee....

4. spannendetijden

spannendetijden Fanatiek lid

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    medewerkster management ondersteuning ( en daarbij
    bij mn grote liefdes
    Zonnetje: zeker slecht voor de lijn!! Maar erg lekker ;) en omdat paps en mams hier niet vaak komen vond ik dat we dat hadden verdiend hihi
    En t slapen komt vast goed!! Maar idd lastig vandaag in mn upske
    En ik kan jullie helaas idd pas na half 6 op de hoogte brengen!! Tenzij we vroeg goed nieuws krijgen want dan komt mn man het vertellen op mn werk!! :D

Loontje: idd,…je kan erg voor de gek worden gehouden en ja,..ja kan verschijnselen van de medicatie krijgen! Maar de misselijkheid niet! (alleen bij oraal gebruik) en idd,..veel F5-en hihi
    Ik zal proberen rond half 6 hier iets achter te laten!! Ben rond 5e thuis en hoor t dan! Als t dan niet zo is,…zal ik wel ff tijd voor mezelf nodig hebben en kom dan iets later en als het wel zo is zal ik proberen na mn moeder gebeld te hebben hier te zijn!!!!
    Wat vervelend dat je last van je rug hebt!!! En dat je vermoeid bent! Laat je vanavond maar lekker verwennen ;) en doe maar rustig aan!!

Tat: dat komt hopelijk wel goed!!!! En zo niet,…kom ik hier neuzen hihi
    Enuh over eisprong,..mijn eieren springen pas rond de 21/22 hor! En heb vaker pas laat posi ovu test!
    (of zoals vorige ronde 6wk lang haha) je hebt iig je eisprong gehad meid!! Nu op naar prachtige tp!!! X

Heros: wel of geen klachten,…t betekend helemaal niets!!! Kan alle kanten op en t zal bij jou vast een zeker de goede op gaan!!! ;)
    Knuf
    Mmmmmmmmmm die ziet er lekker uit!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ik had magnum almond zonder stokje!! Ook errug lekker!!! Mmmmm

Thanx Timon!!!!!! Hoop dat t helpt!!! ;)
    Wat fijn dat t op t werk goed ging! En dat je je zo top voelt!!! En natuurlijk gaat t ook bij jou de goede kant op!!! Kom op meiden!!!! We gaan die zwangerenbank eens ff goed uitbreiden!!!! :D

Zonnetje: dat van de pendel klopt! De ene op maand van bevruchting ander op test op beval datum! Daarom moet je ook duidelijk zijn in je vraag wat je wil weten!!

Wies: dat over je bmm heb ik me ook altijd afgevraagd!! Maar heb hier op de site en keer begrepen van een verloskundige dat wij “leken” dat niet kunnen voelen! Een ervaren iemand op het gebied van verloskunde ed. kan dat wel! Maar dat ie laag staat zegt niets! Hij verplaatst namelijk continu! Ik hoop voor je dat je je goede spirit gauw terug krijgt meid!!! Een positieve instelling/gevoel hebt je vaker makkelijker door deze dagen!!!
    En ik ga voor het eerst lekker in mn bedje straks tv kijken!! In mn uppie in mn mega grote bed!!!! Hihi en val dan hopelijk ontspannen in slaap!!!

All: wou even laten weten dat ik jullie lieve woorden en medeleven erg op prijs stel!!! Als dat geduim en kaarsjes steken en oppeppen en goede gevoelens hebben,…t doet me erg veel! En vind jullie allemaal stuk voor stuk enorme schatten!!! En ik hoooooop jullie morgen echt goed nieuws te kunnen brengen!!!! Vind t rete spannend! En heb nogsteeds geeeeen idee naar de uitslag! Maar tot die tijd blijf ik positief en blijf ik mijn goede gevoel houden ;)
    Maar voor nu,…voor jullie allemaal een hele hele hele dikke knuffel van mij!!!! Jullie zijn schatten!!!!!

5. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Jeetje wat is het spannend voor een aantal meiden nu!
    Ik duim enorm hard voor jullie!

Even een ego-berichtje, heb nog geen tijd om uitgebreid op alles te reageren.
    Ik heb gisteren de info-avond gehad en die was vrij informatief haha! Vooral op het gebied van prikken en het medicatieschema is alles een stuk duidelijker geworden. Ik heb gistermiddag mijn medicijnen bij de apotheek opgehaald en hoewel ik altijd overal lees dat het zoveel is, vind ik het enorm meevallen! Ik ben ook wel wat gewend kwa medicatie, maar ik heb echt geen slabak vol hoor. Alleen de naaldencontainer neemt veel ruimte in haha! Nu weet ik wel al dat ik niet genoeg decapeptyl heb, ik heb voor 14 dagen en als ik tot de punctiedag moet spuiten dan red ik dat niet, maar als ik het op tijd aangeef moet dit geen probleem zijn. Wel raar dat ze niet meteen genoeg mee hebben gegeven.

Mijn schema:
    Op dag 1 beginnen met 0,2 decapeptyl
    Op dag 3 of 5 100ie puregon erbij gaan spuiten (ligt eraan hoeveel mensen er tegelijk met mij beginnen)
    Vanaf dag 7 om de dag of om de 2 dagen een echo
    35 uur voor de punctie de pregnyl zetten en stoppen met de puregon.
    Op de dag van de punctie en tot de testdatum utrogestanbollen inbrengen.

Er waren drie stellen die gisteravond al meteen moesten beginnen. Ik was blij dat ik nog niet hoefde, kreeg het wel even benauwd van die naalden! Maar komt vast wel goed als het eenmaal moet...

Fijne avond en ik kom snel wat uitgebreider reageren!

6. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    @doortje: het mck geeft niet teveel tegelijk inderdaad. Hier heb ik maar 2 spuiten extra deca nodig gehad van de 14. En ik mocht op dag 4 de puregon gebruiken. En ik heb altijd vrij laat mooie eitjes. Maar volgens mij doet het mck liever wat minder en nog een keer halen dan teveel en weggooien. Je kan het aan de overkant halen in het ziekenhuis als het moet. Heb ik toen ook gedaan.
    Fijn dat je de info-avond leerzaam vond. Wij vonden dat dus helemaal niet. Maar komt vast omdat we al iui met hormonen hebben gedaan. Maar viel mij ook mee. En het mck begint ook laag met de puregon.

Komt inderdaad wel goed hoor dat spuiten.

@spannende tijden: we zien je morgen wel verschijnen. Wel fijn zo groot bed.

@wies; een lage bmm kan ook bij een zwangerschap, maar vraag me inderdaad af of je het zelf kan voelen.
    Nog even geduld hebben helaas.

7. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Is dat een bijwerking van Pregnyl ja? Ik moet namelijk eerlijk bekennen hoe vreselijk moe en down ik dit weekend was, hoe ok en nergens last van ik nu ben :( Heb gisteren die pregnyl gehad. Moet morgen dus naar die psych in het ziekenhuis, maar denk nu juistjoh nergens voor nodig... ;) Natuurlijk ga ik wel hoor, want het kan sowieso geen zo vlak voor mijn tp, maar toch. Het verbaasd me gewoon. En juist nu lees ik jouw opmerking...

Succes trouwens Doortje!! Wanneer begin je precies?

Wies, erg he hoe je je met vlagen zo positief kan voelen en daarna weer denkt dat het helemaal mis is :( Ik heb er ook bij getemperatuurd hoor de laatste keer. Je hart slaat een keer over als je temp zakt, maar zolang er niets gebeurd moet je hoop houden!
    Weet iemand hier trouwens of die utro-bollen invloed kunnen hebben op je temperatuur?

ST, meid ontzettend succes morgen!! Wat zal dat een spannende dag zijn. Ik hoop echt dat je veel afleiding zal hebben op je werk en dat het zo 5 uur is.

Zo ik ga ook op de bank ploffen met een bakkie!! fijne avond!

8. Doortje25

Doortje25 Fanatiek lid

25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Zonnetje, ik heb in mijn normale cyclus altijd een late eisprong.
    Ben benieuwd hoe dat met de hormonen is.
    Ik vond het enige informatieve de prikinstructies en het schema, verder wist ik eigenlijk alles al want ik had me goed ingelezen. Er zaten nu ook wat stellen die iui achter de rug hadden en die wisten eigenlijk alles al, de info die ze kregen over de behandeling hadden ze ook op internet kunnen vinden. Kan me dus goed voorstellen dat het voor jullie niet informatief was.

Mijn arts zei inderdaad al dat ik mogelijk wat bij moest halen en dat ik dat op tijd moest doorgeven omdat de apotheek in het zh in het weekend dicht is. Kan me voorstellen dat ze liever iets te weinig dan teveel geven, maar weggooien zou ik sowieso niet doen. Je kunt het bij hun terugbrengen en zij gebruiken het dan voor stellen die een zelfbetaalde behandeling doen, is mij verteld tenminste... ;)

Ik kreeg wel even de rillingen van die naald, maarja wat moet dat moet. Er zat een vrouw die haar man ging laten spuiten, die durfde het echt niet zelf. Kan ik me wel iets bij voorstellen, maar als ik het door vriendlief laat doen denk ik dat het pijnlijker is dan wanneer ik het zelf doe.

Tat, dankjewel!
    Ik hoop de 27e te beginnen, kan ook een dag vroeger of later zijn, maar meestal duren mijn cyclussen 31 dagen dus nog 2 weekjes geduld!

Ik weet niet of die utrobollen van invloed zijn op je temperatuur, maar misschien moet je gewoon niet tempen dan kan je er ook niet om zenuwen hihi! ;) Lijkt me helemaal zo frustrerend als je temperatuur dan schommelt, denk ook niet dat ik het zal doen.

Ik ga mijn bed opzoeken, ben niet in orde en hoop dat ik morgen weer een beetje opgeknapt ben!

9. breekt even in###############

Timon spannend. ik ben de 22e jarig dus ik ga zeker voor je duimen####

breekt weer uit!!

iedereen suc6!!

10. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Doortje, ik vond het juist minder pijnlijker toen vriendlief het deed. Heb de eerste 2 keer zelf geprikt, maar tis net als een pleister, als je zelf moet teken jas het pijnlijker wanneer iemand anders dat doet :)
    Kijk maar wat voor jou het fijnste is.
    In principe wordt je cyclus juist getimed dmv de hormonen.je begint met icsi toch? Dan worden er juist meerdere follikels gestimuleerd en heb je geen eisprong, want dat is je punctie. Succes in elk geval en hoop dat je gezellig mee blijft kletsen!

11. zonnetje1980

9 feb 2009
    4.405
    11
    38
    in mijn huisje
    Ik heb ook altijd een late eisprong. Was wel zo dat als ik hormonen gebruikte bij de iui mijn ei eerder was dan in eigen cyclus. Maar bij de icsi er dus achtergekomen dat mijn dominante ei dus sneller gaat groeien op de hormonen. En de rest komt er dus wat later achteraan. Gevolg was dat het kon zijn dat ze dat ene dus moesten opofferen voor de rest.

Maar is inderdaad dat ze dus meerdere eitjes willen laten groeien. En de een is beter te stimuleren dan de ander. Kan ook zijn dat ze de hormonen nog ophogen tussentijds.

Ik had dus nog extra nodig, maar als ik kijk naar heros, die had meteen bij de 1ste echo klaar voor punctie.

En het is trouwens niet dat je elke dag of om de dag moet hoor. Moest vaak 3 dagen later weer komen.

Hier wil manlief echt niet spuiten. Dus doe het zelf. Zus wilde het ook wel doen toen ik met iui begon. Maar ja, dat wordt toch lastig als je weg bent of moet werken in de avond. En ik werk alleen, dus moet het dan wel zelf doen.

12. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1592 Heros, 14 apr 2011
    Laatst bewerkt: 14 apr 2011
    @zonnetje1980 en doortje25.....inderdaad ik heb ook 100ie puregon gespoten en was na de 1e echo al klaar! Heb dus nog 5x Deca en een buisje Puregon 600 over ;) Vond ik niet erg hoor!

Als je de Deca kan zetten bij jezelf doortje25 dan gaat de Puregon helemaal makkelijk! Ik vond het ook iedere keer weer spannend om het bij mezelf te doen maar ben nu wel trots dat ik het zelf heb gedaan. Dan heb je ook zelf de controle erover. Tenzij je er helemaal panisch van wordt natuurlijk....dan doe je er beter aan om het iemand anders te laten doen en weg te kijken. Maar je kan het doortje25! Iedere keer dacht ik gewoon niet nadenken en doen dan ben je er weer vanaf ;)

13. Heros

Heros Actief lid

13 feb 2011
    163
    0
    0
    NULL
    NULL
    #1593 Heros, 14 apr 2011
    Laatst bewerkt: 14 apr 2011
    @ST hoe is het gegaan meid! Of lees ik nou goed dat je het pas na je werk doet? Je moet toch testen met ochtendurine?
    Thanks voor je lieve support! Magnum is ook errug lekker! ;)

@Tat67 ja dat is een heeeeel lief hondje van net 2jaar!!
    @Zonnetje1980 ja we hebben zeker mazzel met dit mooie uitzicht en dan wonen we nog wel in de stad :D

14. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    hoe is het hier meiden?

ik geloof dat st het pas vanmiddag weet, het is een bloedtest dus die hoeft niet met urine.;)

hoe voelen degene met de cryo tp van laatst zich? ik voel echt niks, nog geen gevoelige borsten of iets. temp was wel weer wat terug omhoog. toch blijft mijn gevoel niet goed. :(
    ga straks wel even testjes halen voor van het weekend. voel trouwens ook geen ongisymptomen, dat zou zaterdag moeten zijn, dus dat valt dan weer mee. pppff, echt zo moeilijk hè dat wachten. ben zo benieuwd hoe jullie je voelen nu...

15. wies31

wies31 Fanatiek lid

16 nov 2006
    3.371
    1
    0
    roosendaal
    kan het toch niet laten even mijn temp.kaartje te plaatsen...;)

Uploaded with ImageShack.us

16. Tat76

Tat76 Fanatiek lid

20 jan 2011
    1.288
    0
    36
    Vancouver
    Zo zie je maar, iedereen staat er anders in met dat prikken. Ik heb het gevraagd aan mn vriend en hij wilde het, tot mijn verbazing best proberen. Het is toch iets van jullie samen en dit was bij ons dan zijn aandeel. En bij mij deed het echt minder pijn. Alhoewel die vloeistof soms ook best even venijnig kon zijn.

Heros, wat een dotje!
    Maar jij had idd snel je punctie al! Ik spoot alleen puregon 200I/E (had een luncrin depot gekregen). Ik had uiteindelijk 29 eitjes! Ik heb ook maar niet gevraagd hoeveel follikels ze hebben aangeprikt uiteindelijk...

ST: vandaag is de dag!!!

Suus: moet jij ook niet vandaag of morgen voor je bloedtest?

17. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Doortje: wat spannend meid!!! Heel veel succes!!! Ent prikken enzo valt best mee hor ;)
    En qua schema heb je beetje zelfde als mij! Denk dat dat vrijwel overal gelijk is! (alleen verschil in soort medicatie) o en ik zie tat dr reactie,..ook mijn mannetje prikt bij mij! Is veeeel prettiger!!!

Zonnetje: dat bed van ons is heeeerlijk al heb ik nie zoveel ruimte nodig! Lig altijd als een hompie! Al zat dat er vannacht niet echt in ,…draaien woelen strekken enz enz hihi
    De dokter belt pas rond half 5 dus moet lang wachten!!!

Tat: ik heb redelijk wat afleiding hor!!! Heb zo vergadering en moet die daarna uitwerken!!! En daarna heb ik receptie dienst tot sluit! En dan racen opt fietsie naar huis haha

Heros: ik heb bloedtest!! Ik test deze ronde niet thuis!!

Wies: kop op meid!!!!! Dont worry be happy!! Komt helemaal goed!!!!!!! Ik heb vertrouwen!!!! Dikke knuf

Suus: lieverd hoest met je?!?!?! Morgen weer opnieuw bloedprikken toch?!?! X

All: vanmorgen 8uur mn bloed gedropt!!! Nu wachten wachten wachten :-s
    De dokter belt rond half 5 pas dus hoef niet voor die tijd in de zenuwen te zitten of mezelf af te vragen of manlief al wat zou weten!! ;)
    Ik heb gelukkig redelijk kunnen slapen natuurlijk wel liggen woelen vanmorgen en ben er dus ook vroeg uit gegaan!! Heb ook super vaag gedroomd!!! Maar t was wel gelukt in mn droom :D hopen dat ie klopt!!! Ben zooo benieuwd! Ben ook vandaag voor het eerst echt bang dat het niet zo is en heb voor het eerst echt ook het gevoel dat t niet zo is! Maar aan de andere kant ben ik nog steeds erg positief!!! We zullen zien! Heb iig geen kwaaltjes symtomen of iets in die trant dus het is en blijft een verrassing!!!! Ik heb zo lekker vergadering die ik moet notuleren 2uur lang dus heb mooi wat afleiding!! Daarna heb ik lunch en moet ik receptie draaien tot sluit, en in de receptie ga ik lekker mn verslag uitwerken! Dus heb gelukkig wat te doen vandaag!!! Ben zooooooo benieuwd!!!!!

18. Girl86

Girl86 Fanatiek lid

21 jan 2010
    2.318
    0
    0
    spannend st!!!! hopelijk krijg je goed nieuws eind van de dag!!! duim voor je...

19. mammma2

mammma2 VIP lid

13 aug 2008
    6.372
    0
    36
    ST, ik ga zoooooooooooooo hard voor je duimen!! Wel vreemd dat ze trouwens pas zo laat bellen want het is natuurlijk al veel eerder bekend... En ik vind het een bijzonder goed teken dat je geen kwaaltjes hebt! Ik snap wel dat je nu twijfelt, is toch gewoon jezelf indekken voor het geval dat... Gelukkig ben je wel aan het werk nu dus dat leidt vast goed af!

Jessy, ook een spannende dag vandaag! Succes met het ophalen van je emmy!!

Verder gisteren wel alles gelezen maar het is zoveel om op te reageren! Pfffff. Zag wel een lekker ijsje voorbijkomen ;) dus gisteravond mezelf op een Magnum getrakteerd :D
    Hier is alles wel ok. Heb buikgriep gehad dus en pas sinds vandaag echt weer mezelf. Ook zitten we in een verbouwing dus vandaar dat ik wat afwezig ben, sorry! Als het goed is, is de aannemer over ruim 3 weken klaar en dan begint ons werk...Verven!! Eens even vragen of ik daar wel bij mag helpen want alles voor onze beeb! Daarna nog even vloertje doen enzo, kast op maat laten maken etc. etc. dus die moeten we binnenkort maar ns uitzoeken ;) Allemaal leuke dingen dus!

Morgen idd weer bloedprikken maar mn test van dinsdag knalde er zowat af! Streepje was even donker als controlestreep :D Kijk, daar houden we van ;) Heb al flink wat afspraken staan voor intakegesprekken her en der voor de kleine beeb (intake combitest, intake nieuwe zwangere in het zkh, geslachtsbepalingsecho bij 14 wkn) en morgen hoor ik, na de goede bloedtest, wanneer we de allereerste echte spannende echo hebben!

Nou, ik ga even ontbijten en dan maar ns douchen. Heerlijk zo'n vrije dag, met die klussers boven je hoofd die hard werken ;):D

Meiden, hele dikke kus en ik hoop dat het zwangerenlijstje snel wordt aangevuld. Vandaag al met ST en daarna met ALLE anderen!

Liefs Suus

20. spannendetijden

9 jun 2008
    4.817
    830
    113
    bij mn grote liefdes
    Girl: thanx!!!!!

Suus: lekker he die ijsjes :D hihi ik kan er met dit weer niet afblijven hor! Haha
    Ik hoop dat t niets voelen een goed teken is! Ben niet misselijk meer, geen hoofdpijn, geen rare aders op mn borsten (wat je altijd hoort) geen krampjes meer (ja heeeel licht ongi gevoel) niets extra vies of lekker vinden nergens x-tra trek in en geen betere reuk ofzo, echt helemaal niets!
    Oja, wel licht gevoelige borsten/tepels!
    Oooohhhhhhh Ben zoooo zenuwachtig!!! En helaas gaat mn vergadering niet door dus moet mezelf toch echt door de dag slepen!!! 
    Wat fijn dat je weer beter bent skat! En de verbouwing gaat dus lekker ?! verven mag,..indien je schildert met verf op waterbasis!! Anders ALLES heeeel goed luchten en misschien stof masker dragen ofzo! En regelmatig ff buiten frisse neus halen!!!
    En je bloedtest van morgen is uiteraard superduper goed!!!!!! Je bent gewoon belachelijk goed zwanger haha wel leuk al die afspraken enzo al! En morgen dus afspraak voor de eerste echo!!! Jeeeej spannend wel , vind ik!
    Enuh thanks voor je goede vertrouwen (dat ik vandaag t zwangerenlijstje kom vullen ;) )

Jessy: good luck met je emmy vandaag!!!! Dat het maar een dikke vette plakker mag zijn!!!

Deel Deze Pagina