Wie ook Maart/ April 2012 voor iui/ivf/icsi of cryo tp?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Noekie: Ik krijg er, bij goede bevruchting want dat is natuurlijk nog spannend, 1 terug geplaatst. Omdat ik nog vrij jong ben en al een keer eerder zwanger ben geweest heeft dit de voorkeur van de artsen.

2. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    Dan kun je een hele tijd vooruit als het goed gaat met de bevruchting. Duimen maar weer!!!

3. 007Poema

007Poema Lid

25 jun 2008
    56
    0
    0
    Zora, ik duim voor je! Met wat geluk kun je inderdaad even vooruit! Wat betreft de pijnstilling en het infuus: in Genk krijg je een roesde tijdens de punctie, daar heb je dat infuus voor. Omdat ze bij mij nogal ruw te werk moesten gaan ivm met die hoog liggende eileider boden ze meteen extra pijnstilling aan. En aangezien je dat infuus dan toch hebt geven ze het daar meteen maar mee. Wel zo makkelijk en snel.
    Ik ben niet kleinzerig, maar dat was toch aardig pijnlijk allemaal. Was dus erg blij met mijn infuusje!

Zora, die lekker rustig aan, ook al moet je werken morgen! Die baarmoeder en omgeving moeten weer op rust zijn voor de terugplaatsing!

Slaap lekker meiden!

4. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Zora: Pff klinkt niet als een pretje! Maar je bent een bikkel zo te horen. Hoop op goede bevruchtingen! 8 goede eicellen vind ik echt een mooi aantal. Ga hard voor je duimen!

@Noekie: Bij mij zeiden ze de vorige keer dat tussentijds ophogen geen zin meer had..apart he. Hoop dat het bij jou het gewenste resultaat geeft.

@Poema: Hoe reageerden ze op je nieuwe werk er op dat je IVF doet? Het is voor mij echt een belemmering om iets nieuws te gaan zoeken, de MMM. Heb t ook wel naar mijn zin, maar heb een grote reisafstand inmiddels...

@All: Ik had gister mijn eerste FM, er waren zowel links als rechts al meerdere eitjes te zien. Ze heeft ze nog niet geteld, dat gaat ze morgen doen. Ik dacht zelf dat er zeker wel 10 waren te zien. De vorige keer had ik maar 5 (waarvan uiteindelijk 3 rijpe, wel alle bevrucht), dus dat zou super zijn. Vandaag ben ik weer naar acupunctuur geweest. Morgen opnieuw een FM. Spannend!

Oh en wat betreft de pijnstilling. In Zwolle krijg je avond van te voren Lorazepam, 's ochtends neem je Diclofenac, dan krijg je een infuus met Pethidine en in mijn geval nog Dormicum omdat mijn eierstokken nogal beroerd liggen (baarmoeder en eierstokken liggen gekanteld naar achter). Ik vond het de vorige keer wel te doen zo, dus zelfde recept maar weer...

5. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Elize: Dat is vreemd hoor! Vorige keer gestart op 150 IE en geëindigd op 450IE. Toen 7 eitjes weg gehaald bij de punctie.
    Er wordt altijd opgehoogd. Stoppen is zonde!

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Bedankt voor de lieve woorden meiden! Helaas hebben wij nog nooit cryo's gehad en dus reken ik daar ook niet op. Ik ben al heel blij als er iets terug te plaatsen valt. Poging voor mijn dochtertje was er van de 6 eicellen ook maar 1 goed bevrucht, een matige 6 cellige embryo is toen terug geplaatst en dat is onze dochter! Maar jullie begrijpen dat het enorm spannend is of er uberhaupt wel bevruchting is.

Poema: Heerlijk die extra pijnstilling. Mijn ene eierstok bleek dus ook achter de barmoeder te liggen en dat was echt pijnlijk. De andere eierstok die goed lag, was het prikken echt prima te doen.

Elize: 1e FM achter de rug, fijn. Ziet er veelbelovend uit zoals je zelf hebt gezien, ik duim mee!

Vandaag heerlijk thuis. Moet wel zeggen dat ik nog vrij veel last van mijn buik heb en nog vloei, dit herken ik niet van de vorige keren. Ik de maar zoveel mogelijk rustig aan, maar dat is toch moeilijk als er nog zoveel te doen is in huis.

7. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Noekie, 45o eenheden?? Wat, dat is toch vet veel?? had je niet meglast vand e bijwerkingen dan toen? Respect ;)!!!

Zora, hoeveel IE spuit jij dan ook alweer? En hoe lang duurt de punctie eigenlijk (echt alleen het punctie-gedeelte zelf)? Rustig aan maar doen nu, he Meis ;)!!!

Liefs, Elvi

8. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Ik ben de 1e keer met 300 IE Gonal F begonnen dat is opgehoogd tot 450 IE (maximaal dus) en toch de behandeling gestopt doordat er 2 te groot en de rest te klein waren. Dus het gebeurt wel.
    Het is zonde om een punctie, dus ook een poging te doen als er zo weinig resultaat is.

9. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Tja ik weet t ook niet, maar ik had wel graag meer willen spuiten. Het was natuurlijk wel de eerste keer, dus misschien wilden ze eerst eens kijken hoe het zou gaan bij mij? Ik moest toen 150 EH spuiten en deze keer 225 EH Menopur.

@Zora: Wat vervelend dat je nog vloeit, je had nu natuurlijk ook wat een complicatie.. Wel echt super dat uit die matige 6 cellige jullie dochter ontstaan is! Krijgen jullie morgen een telefoontje of pas overmorgen?

10. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Nooit bij stil gestaan dat dat hoog was. Al wist ik wel dat het de maximale dosering was. Tja bijwerkingen bij 450 IE? Geen idee meer. Ik merk nu al wel dat mijn eierstokken gevoeliger worden. Dus hopelijk morgen wat groei waar te nemen op de echo.

De hele behandeling nu vergeleken met de vorige is anders. Ik merk dat ik geestelijk sterker ben. Dat is gekomen door mijn bbz.
    Het gaat mij nog steeds goed af.

Nog even volhouden en dan hopelijk dinsdag punctie. :D

11. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Elvi: Ik spuit maar 100 EH. Want ik reageer heel goed op Puregon. Ik ben voor de punctie meestal een half uur binnen, nu iets langer maar dat was ivm het bloedvat. Volgens mij duurt de punctie, afhankelijk van het aantal eicellen 10 a 15 min. ongeveer. Dus heel kort eigenlijk. Overige tijd is aan en uitkleden, verdoving, ontsmetten, spullen klaarzetten etc.

Dees: Ik ben het met je eens dat het zonde is de punctie door tr laten gaan bij zo weinig resultaat.

Noekie: Succes met de Fm morgen! Ik ben benieuwd!

Elize: Ja echt super dat die poging toen toch gelukt is, wij hadden eigenlijk weinig hoop met 1 bevruchting die 'maar' 6 cellig was, dus zo zie je maar het zegt niet altijd iets. Wij worden zaterdagmorgen gebeld over de bevruchtingen, en als er een TP is is dat zaterdagmiddag.

12. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Vandaag een bel afspraak omdat ik mijn menstruatie gemist heb. Nu 18 maart beginnen met decapeptyl. Dan bellen bij de menstruatie voor de echo afspraak. Als ik voor 26 maart geen menstruatie heb gehad moet ik weer bellen. Dus niet aan de pil deze keer.

13. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Zo net thuis gekomen van mijn werk en FM.

Rechts: 15 follikels (waarvan 1 20mm, 3 14mm, 2 12mm en de rest 10mm)
    Links: 8 follikels (allemaal rond de 10-12mm)
    BM: 10mm

Ik had ook al erge uitstraling naar mijn rechter lies.

Pijn rechterbeen is trouwens weg (waarschijnlijk overdosering vitamines)

De gynaecoloog vond het wel wat veel eitjes en was erg aan het twijfelen welke dosering er nu aangehouden moest worden. Besloten om door te gaan met 300 IE en niet te verhogen. Hopelijk is dat de juiste keuze...

Oja...en advies: veel drinken en totale rust.

Dus lekker naar huis gegaan en zit nu op de bank t/m maandag morgen. Gelukkig zijn ze op mijn werk erg meelevend en mocht geen seconde langer blijven daar.

Liefs Noekie

14. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Jeetje Noekie wat veel, maar die grootsten doen dan niet meer mee denk ik? Je spuit ook veel zeg. Rustig aan dan maar! Lukt jou dat wat? Of ben je iemand die moeilijk stil kan zitten?

Ik heb ook behoorlijk last van onderbuik, liezen en onderrug. Heb ook een nieuw 'kwaaltje' begin veel vruchtbare, draderige afscheiding te krijgen!! Is dit normaal bij IVF/ICSI?? Ik herken t niet van de vorige keer namelijk, ja misschien vlak voor de punctie een klein beetje, maar nu is het best veel . Goed teken?

Mijn 2e FM was prima vanmorgen, ik zit rond de 10 follikels en ze waren nu ongeveer 10 mm groot. BMS was ook al mooi gegroeid weer. Moet maandag weer terug. Waarschijnlijk donderdag of vrijdag punctie.

15. 007Poema

007Poema Lid

25 jun 2008
    56
    0
    0
    @Elize, ik had het ook bij mijn vorige ICSI poging. En vooral daarna toen ik uiteindelijk dus ook (eventjes) zwanger bleek te zijn. Ik ga er dus van uit dat het een goed teken is voor je.
    Overigens weten ze op mijn werk (nog) niet waar we mee bezig zijn. Dat is een bewuste keus omdat we nu de komende maand (met wat geluk) een cryo-terugplaatsing hebben waarbij er wat minder intensief naar het ziekenhuis gegaan hoeft te worden. Hopelijk kan ik dan na een maand of 3 melden dat ik zwanger ben.
    Is dat allemaal niet het geval, dan heb ik me in elk geval goed kunnen bewijzen tegen de tijd dat het hele circus opnieuw begint. Als ze weten wat ik in huis heb zullen ze sneller mijn contract toch verlengen ondanks het feit dat ik hiermee bezig ben.

@Zora Ik duim voor je voor morgen! Laat er maar een aantal mooie cryo's zijn en een paar leuke en pittige 8 celligen voor terugplaatsing!
    Als er een TP is, hoeveel plaatsen ze dan maximaal terug bij jou?

16. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @zora: ben je al gebeld? Spannend!
    @poema: in wat voor sector werk je? Hoop dat je cryo goed ontdooit en goed innestelt straks!

17. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meiden, even snel ego: (ik kom later nog even langs om uitgebreider te reageren)

We hadden 3 bevruchtingen van de 8 eicellen. En we krijgen er straks 1 terug geplaatst. Een pak van mijn hart, was zo bang dat er geen bevruchtingen waren. Helaas zijn de andere 2 niet goed genoeg om in te vriezen, dat hadden we wel gedacht maar anders gehoopt natuurlijk. Ik vind het erg dat 2 in principe goede emmy's dan vernietigd worden. Maar helaas is het niet anders en we zijn uiteraard dankbaar dat we een TP hebben.

18. 007Poema

007Poema Lid

25 jun 2008
    56
    0
    0
    Dat is goed nieuws Zora, maar inderdaad jammer dat die andere twee dan weggegooid worden...

19. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Zora: Succes! Deze moet het gewoon zijn!

Maar ik snap je gevoel. Dat had ik ook de vorige keer. 7 eitjes, 7 bevruchtingen, 1 tp en de rest in de 'prullenbak'...
    Was een heel raar gevoel toen we weg reden uit Utrecht weer naar huis toe...

20. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    @Zora: Fijn dat jullie vanmiddag een terugplaatsing hebben. Kan me je gevoel heel goed voorstellen :(. Waarom dan niet twee terug?? denk ik altijd. Ook al heb je dan misschien meer kans op een tweeling.
    Nou meis, ik hoop dat deze in ieder geval blijft plakken!

Deel Deze Pagina