Heey Elize, wat een mooi aantal al, toch? Ik hoop dat er stiekempjes toch nog wat kleintjes mee gaan groeien ook!!! Ja, de gyn zei idd wel dat alles anders is als je ook decapept. spuit, dus we gaan 't zien!! Ben zo vreselijk benieuwd!!! Liefs, Elvi
Ja ik meende zoiets te lezen in de bijsluiter, dat de werking dan versterkt wordt ofzo. Komt vast goed meis!
Meiden, wat lief dat jullie aan me denken! Terwijl ik even al niets heb laten horen. Het gaat goed hier, ik probeer er zo min mogelijk mee bezig te zijn. We balen natuurlijk wel een beetje maar we proberen positief te zijn. We zijn al enorm gezegend met 1 kindje en ook daar houden we aan vast. Maar soms vind ik het dan zo oneerlijk dat wij en jullie en heel veel anderen niet gewoon zwanger kunnen worden. Noekie: Spannend bij jou, waarschijnlijk de 16e punctie zag ik in het schema? Hoe was de Fm vandaag? Elize: Ziet er goed uit, hopelijk doen de kleinere ook nog mee. Spannend zeg eind vd week TP. Ik werk gewoon tijdens de behandeling heb me alleen ziek gemeld de dag van de punctie en de dagen erna. (ik werk parttime dus in totaal 1,5 ziek gemeld). De TP hadden wij op zaterdag en dan werk ik niet. Maar anders zou ik gewoon even heen en weer gaan denk ik, is zo gebeurd. Ik werk op kantoor dus heb geen zwaar lichamelijk werk. Baarmoederslijmvlies wordt hier ook gemeten. Hanneke: Een moedige beslissing. Nu even rust dus.... Kaatje: Weer in de game dus, succes! Ik begrijp dat het dubbel voelt om weer te beginnen. Sterkte. Hopelijk wordt jullie geduld en doorzettingsvermogen beloond. Van iedereen hier trouwens. Elvi: Wanneer gaan jullie nou precies beginnen? En heb je er 'zin' in of zie je er erg tegenop?
Elize: We gaan inderdaad gelijk op! Gezellig hoor! Ik ben vrijdag na de echo naar huis gegaan voor de rust. Vandaag ook niet gewerkt en ga morgen waarschijnlijk een half dagje. Ik ben erg moe en mijn buik voelt erg gevoelig aan. Is ook niet zo vreemd met 14 stuks bijna rijp en dan nog een stuk of 10 van 10mm. Mijn werk weet ervan en dan is voor mij erg gemakkelijk. Ze leven erg met ons mee. Ik werk trouwens in het ziekenhuis waar de echo's ook zijn. Dus vanmorgen na de echo even mijn verhaal gedaan en toen weer naar huis toe. Na de punctie blijf ik ook thuis tot aan de tp (ziek). Welk ziekenhuis zit jij?
WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel Claudia : 8/03 Gesprek + bloedafname Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC Elize84: 2e ICSI, 1e kindje Wendy86: IUI 1 , MCA Alkmaar 1e kindje 007Poema: Cryo van ICSI 1, Genk, 1e kindje WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Noekie: 15 februari Elize84: 20 februari start Decapeptyl/2 maart start Menopur Ons wondertje: start rond 18 Maart Ddees70: start Decapeptyl 22 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Dreamer: rond eind maart ongi Grotebabywens: Start IVF Maart Kaatje: 6 maart afspraak gyn Marlida: 7 maart Wendy86: april 007Poema: eind maart, begin april ECHO/ FM AFSPRAKEN 14 maart: FM 4 Elize84 14 maart: FM 6 Noekie 02 april: Uitgangs echo Ddees70 PUNCTIE 16 maart (waarschijnlijk) Noekie 16 maart (waarschijnlijk) Elize84 TP / IUI Kaatje: cryo tp waarschijnlijk eind maart Dreamer: IUI rond begin april Wendy86: Rond begin april TESTEN Elize84: rond 3 april Zora: 21 maart ZWANGER
@Kaatje: spannend, weer begonnen @Zora: mn duimen blijven draaien hoor! @Hanneke: welke meds gebruik je voor je schildklier? Hier ook een te snelle schildklier (al jaren) dus weet er alles van. @Noekie: klinkt goed zeg! Ik heb met 1 ei al het gevoel alsof ik op een mes ga zitten, laat staan met 10 eitjes!
@Noekie en Zora: Ik zit in Zwolle (tenminste tijdens de punctie en tp) en jij? Ik werk ook gewoon tijdens de behandeling, maar wil me van punctie tot en met terugplaatsing ziek melden. Ik werk ook parttime, dus het komt er op neer dat ik als we vrijdag/zaterdag de punctie hebben, ik me volgende week ziek wil melden. Kan ik even bijkomen, want de vorige keer kon ik toch een paar dagen moeilijker lopen en krampen. Het valt me wel zwaarder deze laatste dagen (vorige keer had ik vrij genomen), heb ook veel last van buik/liezen/rug, maar gelukkig werk ik toevallig soort van halve dagen. Heb alleen vannacht ineens slecht geslapen dus ben nu nog vermoeider... @Dreamer: Ik heb ook altijd al last van 1 eitje, maar idd zoveel meer is wel pijnlijker. Zo'n constant drukkend gevoel aan beide zijden... Maarja, weet je wel dat er iets gaande is .
Zora, wie weet wat voor prachtig mini-mensje er uit je emmy voortkomt. Het kan wel gewoon. Maar ik zou me ook zo voelen, denk ik!! Maar houd moed Meissie!! Elize en Noekie: Hoop op heel veel mooie emmy's voor jullie!!! @All: gister begonnen met decapept. te spuiten. volg. week eerste echo. ben erg benieuwd!! Hoop op veel knappe eitjes, maar dan natuurlijk net geen overstimulatie. Liefs en heeeeeele dikke geluksknuf voor iedereen, Elvi
Goed om te lezen dat jullie je gewoon een paar dagen ziekmelden tijdens de ivf. Ik vond me al zo'n aansteller, vond het erg gevoelig allemaal en was emotioneel ook een wrak! Ik zit in de WAO dus hoef me niet ziek te melden, haha, maar vroeg me wel af hoe vrouwen dat doen?!? Nu een cryo-cyclus dus niet spuiten. De Progynova zorgt wel meteeen weer voor een dikke buik, ben benieuwd hoe het over 2 weken voelt. Alles zag er goed uit bij de echo vanochtend. Over twee weken weer een echo om te kijken of het baarmoeder slijmvlies goed gegroeid is en er echt geen eitjes zitten.... Ik duim voor jullie allemaal!!! Spannend!
Hallo meiden, Ik wou mij graag ook toevoegen in dit forum. even een kort verhaal... zijn nu ongeveer 1,5 jaar bezig om zwanger te worden in dat 1,5 jaar 2x zwanger geweest 1x uit me zelf en de andere met gebruik van clomid. beide zwangerschappen gingen naar 5 weken fout. na allerlei onderzoeken in het ziekenhuis waar niks uit is gekomen, zijn we gestart met IUI. Zondag had ik een volgroeide follikel dus moesten mijn man en ik ons gister ochtend melden in het ziekenhuis... potje inleveren...wachten...wachten...zaad weer ophalen...wachten... en na 2 en half uur was het dan zover.. 18 miljoen zaadjes rijker en de bewegelijkheid was ook erg goed 95 %.. dus dat is positief! maar nu begint de ellende, 2 week wachten!!! Hoop hier gezellig met jullie mee te mogen kletsen.. en hopen dat we allemaal gauw een positieve test mogen hebben!!! Liefs paula
@ Paula: Welkom spannend, zal voor je duimen. Vandaag heb ik weer een afspraak gehad bij het fertiliteits kliniek. En de uitslagen van mijn bloedonderzoek waren gelukkig goed. Mijn eerstvolgende menstruatie (verwacht ik begin volgende week) mag ik gaan beginnen met de pil. Ook zijn mijn medicijnen meteen besteld, de rest van de afspraken krijg ik allemaal via de post binnen. Dus ben benieuwd.
Kaatje, wat is die Progynova dan die je gebruikt? Die ken ik nog niet!! Misschien hebben we dan ong. gelijk de terugplaatsing? Zou gezellig zijn!!! Heeeeeeeel veel succes deze ronde! Paulus, welkom Meis!! Liefs, Elvi
Paulus: Welkom! Hopelijk gaan die wachtweken snel voorbij. Ik duim voor je op een positief resultaat! Zet je je even in ons lijstje? Zora: Ik blijf duimen voor je! Nog een weekje afwachten... Elize: Succes morgen met je fm! Hoe laat moet je? Hier hopelijk zo net de laatste dosis lucrin en Gonal gespoten. Ik ben er wel een beetje klaar mee nu! Laat ze morgen maar lekker rijp zijn allemaal. Op naar de punctie!!
@babywens; Volgens mij is Progynova een soort pil, wordt vooral gebruikt voor vrouwen in de overgang. Maar ik moet dan twee per dag nemen. @paula; welkom: heel veel succes met wachten. De eerste week vind ik nog wel gaan, maar de tweede, pffffff. @Noekie: nog even broeden en dan....go!
Even het lijstje weer bijgewerkt. Vandaag uitgangsecho gehad. Alles ziet er goed uit en ik kan door voor de volgende ronde, haha. Op dag 14 weer een echo en als alles dan goed is ongeveer 5 dagen later de terugplaatsing. Nu met mijn buik als een voetbal gewoon doorgaan. WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel Claudia : 8/03 Gesprek + bloedafname Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC Elize84: 2e ICSI, 1e kindje Wendy86: IUI 1 , MCA Alkmaar 1e kindje 007Poema: Cryo van ICSI 1, Genk, 1e kindje WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Noekie: 15 februari Elize84: 20 februari start Decapeptyl/2 maart start Menopur Ons wondertje: start rond 18 Maart Ddees70: start Decapeptyl 22 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Dreamer: rond eind maart ongi Grotebabywens: Start IVF Maart Marlida: 7 maart Wendy86: april 007Poema: eind maart, begin april ECHO/ FM AFSPRAKEN 13 maart: uitgangsecho Kaatje 14 maart: FM 4 Elize84 14 maart: FM 6 Noekie 24 maart: echo Kaatje 02 april: Uitgangs echo Ddees70 PUNCTIE 16 maart (waarschijnlijk) Noekie 16 maart (waarschijnlijk) Elize84 TP / IUI Kaatje: cryo tp waarschijnlijk eind maart Dreamer: IUI rond begin april Wendy86: Rond begin april TESTEN Elize84: rond 3 april Zora: 21 maart ZWANGER
@ Elvi; Al begonnen met de Deca lees ik, spannend. En vlat het mee of tegen? @ Paula; Welkom en heel veel succes! @ Kaatje; Ook weer groen licht, super, succes alvast! @ Noekie: Hopelijk laatste FM vandaag, ben benieuwd wanneer je de punctie hebt. @ Elize: Wij lopen in Amersfoort/Utrecht.
Heey Meiden, Zora, yep, al begonnen idd. Merk dat dit spuitje er ietsje minder makkelijk in gaat. Maar vind het spuiten op zich wel meevallen hoor. Ik doe altijd eerst blokjes ijs op m'n buik, dan voel ik het minder. Ik had zowel gister als vandaag wel wat hoofdpijn, maar ach, dan weten we weer dat 't allemaal werkt, toch, hihi!!! Kaatje, aha oke, dus dan weet je zeker dat je geen eigen eitjes krijgt nu of zo? Is het daarvoor? Zodat je niet al een eisprong krijgt? haha, sorry voor al m'n vragen, ben gewoon heel nieuwsgierig waar alles voor is. Klinkt misschien heel raar, maar vind alle medische dingetjes wel heel interessant. Het is toch maar mooi dat we met z'n allen hierdoor toch nog wat meer kansen hebben! Heel bijzonder hoe dat allemaal kan en werkt! Nicky, jij begint dan aan de lange IVF-Cyclus? Spannend hoor Meis!!! Elize, hoe is 't nu? Dikke knuffels, Elvi
@Elvi, volgens mij is Progynova er vooral voor om het baarmoederslijmvlies goed dik te maken omdat je normaal gesproken allerlei hormonen krijgt als je een embryo zelf maakt. Nu is dit niet zo en dan gaat het slijmvlies alweer afbreken of in ieder geval niet doorgroeien. Je krijgt dan geen eitjes en kunt dus niet per ongeluk zwanger raken van meer kinderen... Maar dat geld bij mij niet want ik ben lesbisch én heb geen partner, hahaha!! Ik krijg er in ieder geval mega hoofdpijn van en duik nu mijn bed in, pffff.
Heey Kaatje, aha, zit dat zo!!! Thanx voor de uitleg Kaat!! Wow, wel pittig dan, dat je dit helemaal alleen moet doen. Vind het knap. Er komt toch heel wat bij kijken!!! Heeeeeeeeeel veel succes Meis!! Liefs, Elvi