Jep, wij gaan ook weer beginnen met een ICSI-poging. Het is onze tweede poging. De eerste was succesvol: we hebben een zoontje! Dat maakt de tweede poging voor mij wat minder beladen dan de eerste. Ik kijk een klein beetje op tegen de punctie (daar reageerde ik vorige keer erg heftig op) maar we gaan er weer met goede moed tegenaan. 5-4 krijgen we de eerste echo om te kijken of we met de Menopur mogen beginnen. Jullie berichten brengen veel herinneringen naar boven! Lijkt me heerlijk er met jullie erover te kunnen praten! Veel succes iedereen!
Haha Dreamer!!! Misschien moet je alvast een schommelstoel aanschaffen, kun je in het ritme schommelen, of een hangmat....!! Rustig aan maar, nog "even"!!! hallo Nelis, wat heerlijk zo in een poging een kindje! Veel succes met de tweede!!! Kom maar lekker meekletsen! De dames op het wachtbankje: Ik kom er maandag lekker bij zitten hoor, pfffff. Wachten, wachten....niks aan!!! Maar lekker in het zonnetje zitten is ook weer heerlijk toch?!?
Wachten duurt zo lang! Vooral als je sinds gister 'dingen' begint te voelen.... @Elvi: WOW! 8 cryo's! Kom ik aanzetten met maar 1... Super en welkom in de wachtweken! @Kaatje: Nog even geduld en dan kan het wachten ook beginnen. @Nelis: Voor ons is het ook de 2de maar 1ste via ivf. Dus alles nog behoorlijk nieuw en spannend. Maar de druk is inderdaad anders. @Knorretje: Succes meid! @Dreamer: Spannend hoor! Maandag echo toch? Ik duim voor je dat er al wat te zien is. @Elize: Voor jouw is het al bijna 14 dagen na punctie. Test datum komt eraan...
Ja die wachtweken... Als de dag van gisteren: geen onverwachte bewegingen maken, niet op een hobbelweg fietsen, uren aftellen. Niet dat het zin heeft maar je moet toch wat! Wij hadden maar 5 eitjes, waarvan er 3 na bevruchting gingen delen. Twee embryo's teruggeplaatst, de derde mocht niet worden ingevroren. Niets over dus, maar meteen raak. Niks te klagen!
Ik heb even weinig tijd, maar toch een snelle update: Voel me erg moe, rillerig, zere borsten, last van buik af en toe, soms vaag misselijk.. Maarja, alsnog zegt dit niets. Ik heb deze keer helemaal geen testdrang. Morgen zit ik 2 weken na de punctie, maar ik ga echt niet testen. De vorige keer (alles viel toen op dezelfde dagen toevallig) kreeg ik zondags last van spotting. Als ik die dag eerst maar overleef... Helaas loopt de spanning hier toch wel hoog op en ik kan er niks aan doen.. Vanmiddag nog aan het werk, dat geeft dan wel weer wat afleiding. Maar vanaf morgen vrij... @Noekie: Jij ging iig wachten tot 2 april toch? Of kan je je niet meer inhouden?
Thanx Noekie, wat voel jij dan allemaal nu? Ik voel niks, had gister megabuikpijn, maar nu weer wat minder gelukkig!! Nelis, welkom en gezellig dat je ook meekletst!! Kaatje, kom er maar gauw bijzitten hoor, is gezellig hier!! Liefs, Elvi
@elize: Hier dezelfde klachten. Sinds gister jeukende tepels, nog steeds extreem moe, vanmorgen ongi krampen, last van de darmen, gerommel in de buik... Maar ja... je kunt jezelf zo voor de gek houden he?!? Misschien van het weekend al een keer een testje doen...
Noekie, spannend hoor!! Dreamer, haha, superspannend he, beter dan GTST kijken dit, iedere dag even gauw checken of iemand al een testje heeft gewaagd!! Liefs, Elvi
Ik durf juist deze keer niet te testen.... Vorige keer heb ik wel 2 weken na de punctie getest, maarja toen die negatief was had ik er ook niks aan. Ben zo bang voor negatieve uitslag, dat ik liever afwacht, sowieso tot en met zondag.
Oh wat spannend hoop dat jullie allemaal een positieve test krijgen! ! ! Hier vandaag de uitgangs echo gehad en meteen vandaag beginnen met 450 IE Menopur. Volgende week woensdag weer een echo. Als het net zo snel gaat als de vorige keer dan heb ik met de paas een punctie.
WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Claudia : 8/03 Gesprek + bloedafname Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC Elize84: 2e ICSI, 1e kindje Wendy86: IUI 1 , MCA Alkmaar 1e kindje 007Poema: Cryo van ICSI 1, Genk, 1e kindje WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Noekie: 15 februari Elize84: 20 februari start Decapeptyl/2 maart start Menopur Ddees70: start Decapeptyl 18 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Dreamer: 23 maart ongi Grotebabywens: Start IVF Maart Marlida: 7 maart Wendy86: april 007Poema: eind maart, begin april Knorretje85 Start deca 7 april ECHO/ FM AFSPRAKEN 24 maart: echo Kaatje 29 maart: Ddees70 Uitgangs echo 02 april: Dreamer 'uitgangsecho' (stiekeme FM) 04 april: Ddees70 1e FM 06 april: Ddees70 2e FM 19 april: Knorretje85 uitgangsecho PUNCTIE 16 maart Elize84 19 maart Noekie Grotebabywens: 25 mrt. TP / IUI Elize84: 20 maart Noekie: 22 maart ( 1 x 8 cellig) Kaatje: 2 april cryo tp (2 of 3 hopelijk!) Dreamer: IUI rond begin april Wendy86: Rond begin april Grotebabywens: 28 mrt. TESTEN Zora: 21 maart Elize84: 3 april Noekie: 5 april Grotebabywens: 10 April NIET ZWANGER Zora ZWANGER
@Ddees: Spannend! Jij spuit trouwens wel veel! Was dat de vorige keer ook al zo? Bij mij was de dosis deze keer verhoogd naar 225 EH. Jij moet dus gewoon 6 poeders oplossen met 2 ampullen?? Wat een werk pfff. Maar Menopur geeft wel mooie kwaliteit eitjes zeggen ze dus hoop dat het bij jou ook zo is! Succes!
Kan Menopur ook betere eitjes geven dan Gonal? Het lijkt wel of je meer kans hebt op cryo's als je menopur spuit...
Vorige ronde had ik ook al zoveel gespoten. Daar had ik 9 eitjes van waarvan 5 rijp en daar waren er maar 4 van bevrucht. 2 zijn er toen terug geplaatst en de andere 2 waren niet goed genoeg voor de vriezer. De keer daarvoor ben ik begonnen met 300 Gonal F dat is toen opgehoogd naar 450 Gonal F en die is toen afgebroken omdat de eitjes niet gelijk matig en goed genoeg groeiden. Vandaar de grote hoeveelheid Menopur. Mijn man neemt het "gif" mengen voor zijn rekening en het spuiten doet hij ook bij mij. De Gonal F vond ik makkelijker om ergens mee naar toe te nemen, maar ja het is niet anders. Hopen op een mooie score.
@Noekie: Ja ik weet niet, volgens mijn gyn gaf Menopur wel wat minder eitjes, maar wel van goede kwaliteit. Weet niet hoe het met Gonal f zit... Menopur wordt gemaakt van urine van vrouwen in de menopauze en bevat ook LH.