Wie ook Maart/ April 2012 voor iui/ivf/icsi of cryo tp?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Sociaal pedagogisch hulpverlener
    Rotterdam
    Hallo Dames,

Ik zou me ook graag willen aansluiten by jullie ik schrijf ook mee op de topic van ivf april/mei..
    Wij zijn sinds 2008 bezig voor een wonder.. Ik heb pcos mijn partner is gelukkig wel gezond..
    Ik ben gestart met IVF op 4 april ik ben sinds zondag decapeptyl aan het spuiten en gister puregon erby.. Ik heb 2 mei mijn 1e Fm.. Ik ben erg benieuwd hoe de punctie zal zijn..

2. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Welkom Roos!!

Liefs, Elvi

3. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Elvi,

SpaNnend je bent zwanger geweldig..!! Ook met ivf iui of icsi of gewoon spontaan? Sorry ben wat nieuwschierig omdat ik pas begonnen ben met ivf,,

4. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi Roos,

Geeft helemaal niets hoor, na 7 x IUI geen succes, toen 1 x IVF en hoop goede bevruchtingen en hopsa: Zwanger!! Volg. week 1ste echo!! Superspannend dus!! Maar Meis, jij begint ook aan een heel spannende tijd zeg!!

Liefs, Elvi

5. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    #565 Knorretje 85, 25 apr 2012
    Laatst bewerkt: 25 apr 2012
    Welkom Roos, ik ben met mijn eerste icsi bezig. Vandaag mijn eerste fm gehad. De follikels zijn nog klein maar dat groeit in de loop der dagen wel. De verwachting voor de punctie is zo het nu lijkt de tweede helft van volgende week. Ik vind het allamaal erg spannend. Oja... bij ons ligt het probleem bij mijn man. Ik heb verder geen andere behandelingen gehad. Dat had geen zin. Voor ons gelijk door naar icsi.

@ Gabrielle, vrijdag weer komen en dan verder zien. De arts kon in totaal een stuk of 14 tellen waarvan de grootste 9 mm de rest is nog kleiner. Zoals hierboven al staat, de punctie waarschijnlijk in de loop van volgende week. We zullen zien.

6. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    Hi meiden,

Vandaag weer een echo gehad (3e alweer) en er is maar 1 eitje langzaam aan het groeien inmijn linker eierstok (daar zat er dus ook nog maar 1)! En in de andere eierstok kon ze er ook maar 1 zien , maar héél klein...Dus moeten met 1 eitje verder. Morgen een gesprek met de arts om te bepalen wat we gaan doen; IUI of toch nog een punctie. Hoorde verhalen vanjullie dat de punctie wel meevalt en ik was me daar al aan het op voorbereiden dus van mij mag het. Maar IUI met 1 eitje klinkt realistischer.

@ Knorretje; Ik maak geen eitjes meer aan, omdat mijn AMH waarde veel te laag is 0.3 ipv 7! Moet het doen met de eitjes die ik nog heb, maar moeten ze wel groeien!

Heb nog niet veelbijgelezen, moet eerst even bijkomen van de mededeling van de verpleegkundige van vandaag...

Liefs!

7. Diana75

Diana75 Bekend lid

6 apr 2011
    611
    0
    0
    In de gehandicaptenzorg
    Noord Holland
    Spannend Knorretje volgende week de punctie!
    Voor allemaal is het een spannende tijd en ik duim voor allemaal op een mooi wonder!

Fijne dag!
    X D.

8. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    Hoi Dames,

@Elvi super!! Inderdaad het is echt allemaal heel spannend op de dag dat jij je eerste echo hebt heb ik mijn fm..

@Knorretje 85 dat komt wel goed hoor dat die eitjes zo klein zijn ik heb mijn FM op 2mei en weet nog niet wanneer de punctie is..
    Maar ik denk ook dat mijn punctie ongeveer de 2e week zal zijn van mei..

@Diana 75 heel veel succes zal voor je duimen maar denk wel dat het goed komt hoor met die eitjes :) ze zullen ons niet in de steek laten..

@hier manlief is heel zorgzaam nu dat ik beide injecties gebruik.. Na de decapeptyl heb ik een wat gevoelige buik en de eerste dag werd ik gelijk misselijk.. Dames een vraagje wat als er geen eitjes bevrucht zijn na de punctie komt dit voor..? En hoe zit het met delen minimaal 8cellig toch..? Ik heb wel voorlichting gehad maar er werd wel gezegd dat het maar heel weinig voorkomt dat er geen bevruchting plaatsvind..

9. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Welkom, Rozerin. De bevruchting hangt vooral af van de kwaliteit van je eitjes, maar ook van de kwaliteit van de zaad. Het verschilt erg per koppel dus, maar je mag er toch van uit dat 50 a 80% bevrucht zullen worden. Zeker niet allemaal. En daarna is het ook afwachten of ze verder door zullen delen.

Knorretje, die eitjes gaan zeker nog doorgroeien. Ja, we hebben beiden hoe dan ook volgende week de punctie, het is spannend of het op dezelfde dag is ;).
    Wanneer heb je weer fm? Ik vrijdag alweer.
    Btw, bij ons ligt het ook aan de zwakke zaad van manlief. Toen we 10 jaar geleden begonnen was de kwantiteit 0,5 mln, beweeghelijkheid 2%, morfo 8%. Toch is na 3 icsi zonder resultaat onze dochter spontaan ontstaan. Dat was onze winnend lot. inmiddels is de kwantiteit naar 0,1 en minder gedaald. Verre van ideaal, maar vorige keer waren we wel zwanger.

Diana, het is bij jou wel erg spannend. Ik hoop dat de artsen je eitje op de beste manier zullen bevruchten. Ik duim voor je.

10. Jelleke81

Jelleke81 Actief lid

25 apr 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook graag mee Kletsen. Ik loop precies gelijk met Dees. Ik heb dus ook de 27e de bloedtest en tweede paasdag hebben ze bij mij ook eitjes gevonden. Wij doen icsi. Dit is de eerste keer, dus super spannend allemaal. Ik voel de hele tijd van alles, maar of het goed is..... Heb vanmorgen echt een inzinking gehad omdat ik echt dacht dat ik ongesteld ging worden. Flink zitten huilen dus, maar tot nu toe is er nog niets te zien. Dus heb weer een beetje hoop. Nog wel ongi krampen en zere onderrug. Darmen die dit allemaal niet zo leuk vinden volgens mij. Vandaag ook hoofdpijn. Maar geen bloed is goed! :D Hopelijk blijft dat nog even zo, zodat ik vrijdag niet het gevoel heb voor niets naar het ziekenhuis te moeten.

11. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Jelleke, van de Utrogestan (ik neem aan dat jij dat gebruikt of iets dergelijks) krijg je ook buikpijn hoor! Voelt echt net alsof je ongesteld moet worden dus dat zegt niets. Hou moed!

@Diana, kan me voorstellen dat dit vervelend nieuws is. ik zou ook niet voor ivf gaan als je maar één of twee goede cellen hebt. Heeft het nog nut om bij een eventuele volgende poging meer medicatie te gebruiken of is dit geen optie meer?? Ik duim me helemaal rot voor je hoor! Sterkte meid!!!

@Rozerin, bij 8 cellig kunnen ze invriezen maar 4-cellig plaatsen ze ook terug en daar kun je ook zwanger van worden! En van die voorlichting vergat ik ook altijd de helft en dan vergat ik ook nog eens in het info-boek dat we kregen te kijken, hahaha. Vroege zwangerschapsdementie is dat denk ik!! Succes!!!

@Knorretje: Langzaam maar zeker is het beste!!

groetjes voor iedereen. Jullie hebben hier een gezamelijke kaars gekregen want ik kan het écht niet meer bijhouden zo, haha. Gezellig hoor!

12. Romy1980

Romy1980 Fanatiek lid

14 jul 2008
    1.005
    128
    63
    Hoi meiden,

Ik heb me een paar weken gelden al voorgesteld in dit topic en druk meegelezen maar verder niet gereageerd omdat ik het zo spannend allemaal vindt!!

Ik moet a.s. vrijdag voor ons 1e gesprek.

maar ik ben zo zenuwachtig!!!! maar goed nu het echt gaat gebeuren wil ik toch wat meer gaan meeschrijven als dat goed is.

Zijn hier meer meiden die voor een 2e icsi of ivf kindje bezig zijn?

@alle meiden heel veel succes met alle behandelingen en alle verdriet die sommige meiden hebben.
    Ik weet zelf helaas maar al te goed hoe moeilijk alles kan zijn.

Dikke knuffel Romy

13. Boterbloempje

Boterbloempje Actief lid

31 jul 2011
    107
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi meiden!

Dank voor het warme welkom..

@Ddees: inderdaad heb ik ook ook al even mee gekletst in het jan/feb forum, maar doordat de verse tp van ICSI-1 is mislukt, en we gelukkig 4 cryo's hadden, zijn er nu 2 pinquins teruggeplaatst. Gelukkig hebben de eerste 2 die ontdooid zijn het overleefd, waardoor we nu nog 2 cryo's in de diepvries hebben. Hoe stat het ervoor bij jou? Heeft het roze zich doorgezet? Wat spannend allemaal!

@Jelleke; voor jou ook spannend zeg! Overmorgen de uitslag! Ik zal voor je duimen.

@Diana; Jeetje meid, jou verhaal grijpt me enorm aan! Ik lees best wel een positieve houding volgens mij, daar heb ik echt bewondering voor! Wel balen dat er nu maar 1 eitje lijkt te rijpen. Ik kan me voorstellen dat er dan voor IUI wordt gekozen. Of bepaal je dat zelf?

@all; hier, nu 2 dagen na de tp, een beetje een pessimistisch gevoel. Ik heb het idee dat mijn buik rommelt, meer mijn darmen lijken het, en soms steken bij mijn eierstok. Constant een beetje een zeurderig gevoel, ook in mijn onderrug, alsof ik ongesteld moet worden. Ik gebruik echter geen hormonen, dus daar kan het niet aan liggen. Maar het kan toch ook niet van die 2 inieminie cryo'tjes zijn dat ik daar zo op reageer?

Ik heb het gevoel dat het gewoon aangeeft dat ik volgende week ongesteld moet worden. Nou ja, jullie kunnen me hier ook niet mee helpen natuurlijk, we weten bijna allemaal hoe het is om alles wat je voelt opeens te willen verklaren. Suf eigenlijk!

Ik hoop een beetje afleiding te vinden de komende week!

Heel veel geluk allemaal.

Liefs, Bo

14. Jelleke81

Jelleke81 Actief lid

25 apr 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kaatje
    Ik heb gisteren ochtend de laatste utrogestan gebruikt en gisteravond begonnen de krampjes. Nu ook de hele dag zo nu en dan krampjes/steekjes gevoeld.

@Bo
    Bedankt alvast voor het duimen. Hier branden de kaarsjes iedere avond! Hopelijk helpt het.

Ik heb ook echt zulke wisselende gevoelens, het is echt een gevoel tussen hoop en vrees. Maar het helpt wel dat jullie die gevoelens ook hebben. Op het werk heeft een van mijn collega's 5 icsi behandelingen gehad en uiteindelijk een kindje, dus dat geeft moed. Hebben jullie het tegen veel mensen verteld?

15. Rozerin

Rozerin Actief lid

1 feb 2011
    177
    0
    0
    Rotterdam
    @Jelleke81 welkom! En heel veel succes deze ronde

@Kaatje1970 dank voor de verheldering echt heeft me goed gedaan..

@Romy1980 ik ben pas nieuw op de topic maar welkom hier!! En heel veel succes ook!!

@Boterbloempje leKker de moed erin houden want zolang je de rode duivels niet gezien hebt is het nog wel goed.. Lekker hopen op 2 roze streepjes

@Hier niet veel verschil by mij hier en daar wat steekjes en ga zo de decapeptyl + puregon weer zetten.. Ik kan niet wachten tot 2 mei..
    Alle dames op de topic heel veel succes deze ronde voor de gene die bezig zijn.. En de meiden met verdriet dikke knuffel xx

16. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heey Roos, Ja, dat wordt een spannende dag voor ons, dan!!

Liefs, Elvi

17. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jelleke, welkom hier op 't forum Meis!!

Romy en Bo, zet 'em op!!

Liefs, Elvi

18. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    @Romy: welkom hier! Ja, we gaan ook voor een brusje.

@Jelleke: ook welkom. Het is zeker fijn om te kunnen delen en praten. De afgelopen jaren ben ik daar vrij open over geweest, en dat was heel fijn. Nu doen we het bewust stiekem, ons eigen keus. Na alles wat er gebeurd is is dit even voor ons alleen (ook het eventuele verdriet als het niet lukt). Mooi dat je met je collega ervaringen kan uitwisselen.

@Boterbloempje: wat je voelt en denkt te voelen, dat is toch heel normaal, denk ik. Probeer je te ontspannen (ik weet het, onmogelijk) en je niet te druk te maken over elk steekje in je buik.

19. Grotebabywens

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gabrielle, hoe is het nu met jou?? Morgen je 2de meting alweer, toch? Superspannend, he!!

Liefs, Elvi

20. Gabriellle

Gabriellle Bekend lid

6 jun 2011
    650
    0
    0
    Delft
    Ja, morgen alweer de 2de fm. Ik voel mijn eierstokken rekken en de eitjes bijna klotsen, haha. Het gaat dus goed, denk ik. Weer spannend morgen.

Elvi, hoe voel je je? Nog maar een kleine week wachten en dan heb je je echo! Wie weet, misschien heb ik die dag ook mijn punctie. Dat zou bijzonder zijn, 6 maanden na de geboorte van F.elix :)

Deel Deze Pagina