Wie ook Maart/ April 2012 voor iui/ivf/icsi of cryo tp?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    Ik vond het echt heel pittig. Gelukkig heb ik een hele goede vriendin waar ik na de punctie mocht bivakkeren! Verder was Het ook een hele zware maand waarin ik aan de IVF ben begonnen nadat een vriend een ongeluk kreeg, de moeder van een goede vriendin overleed én ik ging verhuizen, pffffff....Niet echt handig. Nu zit ik in mijn nieuwe huis, mét extra slaapkamer, en wordt het allemaal rustiger. Ik hoop dat de volgende terugplaatsing rustiger verloopt, én lukt natuurlijk!

2. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    En voor mij blijft het hier stil... Het wordt ons afgeraden eind maart te beginnen, omdat man best ziek is geweest vorige week... Ik baal zo, en ben zo verdrietig. Lukt het al normaal niet, moet je in de molen, krijg je hoop dat het dan lukt, moet je heel lang wachten voor je mag beginnen, slaagt de eerste poging niet, wil je zo snel mogelijk verder, en dan krijg je dit...

Ik wens jullie het allerbeste, ik zal wel eens even snuffelen, maar actief meeschrijven heeft geen zin meer...

3. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Marjolein: Wat spijtig zeg! Ik kan je verdriet heel goed begrijpen. Ik wou naar mijn bbz ook meteen verder. Ik hoefde (met aandringen) nu maar 2 maanden te wachten.

Je man heeft dus hoge koorst gehad? Gaat het nu wel weer goed met hem? En hoelang moet je nu wachten?

Meid ik hoop dat het voor jullie dit jaar nog gaat lukken! En dat je volgend jaar een pracht van een baby krijgt! Het is jullie gegund hoor! Probeer je nu goed voor te bereiden op de volgende poging. Misschien acupunctuur erbij doen. Heeft ook altijd 2-3 maanden tijd nodig om in te werken. Heb ik nu ook gedaan en doet mij erg goed!

Liefs Noekie

4. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Marjolein, wat een vervelend bericht zeg! Hoe lang moet je nu dan wachten Meissie?

Kaatje, dat klinkt idd ook echt heel erg pittig voor je. Het lijkt soms idd ook wel of alle dingen dan ineens allemaal tegelijk komen he. Ik hoop op een mooi succesje voor je, dat 't maar gauw mag komen!!

Liefs, Elvi

5. marjolein1984

marjolein1984 Bekend lid

13 dec 2010
    830
    0
    16
    pedagogisch medewerker
    NULL
    Jullie zijn lief... wordt ik weer iets vrolijk van... Mei moet man weer testen, en als dat goed is mogen wij weer verder...Hij had al berekend dat ik als het goed is rond eind april weer ongesteld moet worden, dat we dan al aanmelden, en hij heel snel het onderzoek doet, dat we eind mei weer beginnen met prikken... weet alleen niet of dat kan. Heb ook weinig zin het ziekenhuis hier weer over te bellen... ben er even een beetje klaar mee, al dat gebel. Met man gaat het goed.. enige wat hij er nu van over heeft gehouden is dus dat aangetaste zaad... Acapunctuur had ik ook al aan zitten denken vorige poging, maar toen was ik rijkelijk te laat... Heb jij het zelf ook gehad noekie?

pfoe heftig kaatje... hopen dat het nu wat rustiger is bij jullie

6. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Hoi meis,

Leuk dat je hier mee komt kletsen, het is nog een beetje rustig hier, dus we kunnen wel wat meer 'zielen' gebruiken.

Wij hebben al een dochtertje geboren in 2010 na 3 jaar proberen waarvan 2 jaar ziekenhuis, we hebben 8 IUI (waarvan 2 afgebroken), 1 IVF en 1 ICSI gedaan, onze dochter is geboren uit de ICSI poging.

Eind vorig jaar zijn we begonnen voor een brusje (broertje of zusje), onze 1e ICSI poging is afgebroken ivm teveel grote follikels en kans op overstimulatie, en nu ben ik weer aan het spuiten voor een ICSI poging.

7. Zora

Zora VIP lid

12 jun 2007
    11.369
    2
    36
    Kaatje: Wat rot dat je 1e poging is mislukt. Gelukkig heb je nog cryo's, hopelijk brengen die het grote geluk. En alles kwam inderdaad wel tegelijk meid, vervelend is dat, hopelijk zit je met de cryo TP in wat rutiger vaarwater.

Marjolein: Wat een domper zeg, de mmm is al wachten, wachten en wachten en dan nu ook nog eens deze pech. Vind het echt balen voor je. Hopelijk gaat de tijd een beetje snel voorbij.....

8. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Welkom Kaatje en Grotebabywens.
    Dit jaar gaat ons jaar worden...
    Wel knap hoor kaatje, dat je het allemaal in je eentje doet.
    Nu maar hopen dat de TP slaagt.
    Misschien wel een gekke vraag, maar hoe reageerd je omgeving er op dat je geen man hebt, maar wel een kinderwens?
    Ik vind het erg dapper van je hoor

@ grotebabywens, ik ga ook voor mijn eerste kindje. bij ons wordt het ICSI. Ik vind het ook erg spannend allemaal. Maar ik laat het maar over me heen komen.

@ Marjolein, Een hele dikke knuffel. Meer kan ik niet voor je betekenen.

@ Noekie, Kun je me meer vertellen over acupunctuur?

Hier van mijn kant is het nog weer even wachten op de echo van mijn man. En hopelijk kunnen we daarna snel verder. Ik ben er wel klaar voor.

9. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Marjolein; verdrietig kun je er toch van worden allemaal! Lekker blijven schrijven hoor! Ook tijdens het wachten lijkt het me fijn, volgens mij zijn er hier genoeg lieve meiden. Sterkte!!

10. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Knorretje; heel veel mensen in mijn omgeving vroegen zich altijd af waarom ik in vresenaam niet aan kinderen ging beginnen! Dit omdat hun kinderen altijd bij mij aan het spelen en logeren zijn....Ik heb geen enkele negatieve reactie gekregen, behalve een vriendin die zich zorgen maakt of ik het wel aankan. Die is ondertussen ook bijgetrokken. In het ziekenhuis is het voor mij ook heel makkelijk omdat ik zelf een donor meeneem. Dan krijg je verder ook geen gedoe en is het hetzelfde alsof je met je man komt. Met dat verschil dat mijn donor niet meegaat bij de punctie en terugplaatsing, haha...dat is net iets te intiem.....hihi. Verder heb ik een hele goede vriendin die overal mee naar toe gaat en bij zal zijn, heel fijn.
    Nou maar hopen dat het gaat lukken!

11. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    @Marjolein & Knorretje: Ik moet zodadelijk weer voor een behandeling.

Ik ben er de eerste keer geweest in het weekend dat het mis ging bij mijn 1e ivf poging. Zij wist nog van niks en zij zei al heel snel dat ik zwanger was maar dat het niet goed zat. 3 dagen daarna ben ik geopereerd aan een bbz op 6 weken zwangerschap. Het zat ik mijn linkereileider.

Acupunctuur is goed voor de baarmoeder en innesteling. Op dit moment is de behandeling nodig voor de rust in de baarmoeder/eileider. Ze zorgt ervoor dat alle energie daarna toe gaat en dat het daar blijft. (ongeveer 2 behandelingen voor nodig, wat binnen 1 maand kan). Vervolgens ga je er heen tussen de punctie en de tp. Ze haalt dan de hitte uit de baarmoeder wat veroorzaakt wordt door de punctie. Warmte in de baarmoeder is slecht voor het innestelen. (vandaar ook geen warme kruik op je buik of een warm bad)
    Daarna nog 1 keer terug op dag 12 na de punctie. Dan zorgt ze ervoor dat het blijft plakken.

Ik weet niet of ik er echt in kan geloven dat het werkt maar ze geeft mij een erg goed gevoel.
    Als ik er vandaan kom voel ik mij rustig en blij. Net of alles in je lichaam weer op de juiste plek zit.
    Het zijn meestel maar 3 naaldjes wat ze nodig heeft. Aan de rechter kant op de voet, scheenbeen en knie.

Het is echt de moeite waard om het te proberen. Het kan in ieder geval geen kwaad en ik kan zeggen straks dat ik er wel alles aan gedaan heb.
    Ik krijg 75% vergoed van mijn verzekering tot een max van 500 euro. Maar daar kom je toch niet aan. Eerste behandeling kost 75 euro en vervolgens 55 euro. Ik moet er alleen voor na Zutphen. (45 minuten rijden)

Zo ff snel getypt want moet nu gaan! Als er vragen zijn hoor ik het wel!
    Fijne dag allemaal vandaag!

Liefs Noekie :)

12. Elize84

Elize84 Bekend lid

2 dec 2008
    861
    0
    0
    Drachten
    Toevallig ben ik nu met deze poging ook begonnen met acupunctuur. Ben afgelopen dinsdag voor het eerst geweest en ga nu pas weer als ik al een week aan het stimuleren ben. Mijn man gaat ook trouwens, daar drong ze erg op aan. Het leek mij al wat te laat voor hem, omdat hij over een maand ongeveer al een potje moet inleveren, maar wie weet geeft het nog een boost.
    Ik moet zeggen dat ik er nog niet echt in geloof, maar we zullen t zien.
    Voelde me afgelopen dinsdag niet anders, bovendien ben ik nu megaverkouden (begon vorig weekend al wat), dus ja dan is het ook wat lastig beoordelen misschien :).
    Maandag begin ik al met de Decapeptyl. Hoop wel dat de ergste verkoudheid dan over is, anders voel ik me echt belabberd ben ik bang.
    Zou het ook heel slecht zijn dat ik nu zwaar verkouden en lamlendig ben, zo voor de start van de behandeling? Ik heb verder geen koorts hoor, wel wat verhoging gehad. Slik ook pcm. Ben wel bang dat mijn man ineens ziek wordt ofzo.

Echt ontzettend balen Marjolein dat je nu weer moet wachten...Mijn acupuncturiste had me het liefst al 2-3 maand voor start spuiten voor t eerst gezien, misschien een idee om daar nu mee aan de slag te gaan? Heb je nog t idee dat je iets doet... Sterkte hoor!

13. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    Hoi Allemaal,

Wij krijgen ook onze eerste iui behandeling in april! Even kort mijn verhaal wij zijn in mei 2010 gestopt met de pil en tot op heden nog nooit zwanger geweest. Ze zijn er achter gekomen (tijdens het HCG onderzoek in oktober) dat ik een dubbele baarmoeder heb. Was wel even schrikken voor ons maar gyn vertelde gewoon dat we wel zwanger kunnen worden. We moesten nog een half jaartje zelf proberen omdat we een verhoogde kans zouden hebben na het hcg onderzoek om alsnog spontaan zwanger te worden helaas is dat niet gelukt. Ik wacht nu even mijn ongi af deze maand en ga volgende week bellen voor onze eerste intake gesprek en dan kunnen we in april beginnen. Best spannend allemaal! Wij krijgen onze iui in eigen cyclus en ook zonder hormonen. Meiden succes allemaal! Ik ga zeker hier meelezen!

@ knorretje wat leuk dat je hier ook mee schrijft! Had nog geen tijd gehad om je berichtje te antwoorden (sorry)

Groetjes mimi

14. Noekie

Noekie Fanatiek lid

26 jan 2012
    1.322
    0
    0
    Gelderland
    Misschien dat de nieuwe het lijstje even kunnen invullen/aanpassen?

WIE, WAT, WAAR?
    Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente
    Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht
    Nientjje: Ivf 1, UZ Gent.
    Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel
    Cloudia : 20/02 Gesprek Hasselt
    Knorretje 85 : ICSI UMCG
    Zora: ICSI brusje UMCU
    Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje
    Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje
    Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen

WANNEER STARTEN
    Zora: 9-2 start Deca
    Dreamer: 13-2 intake
    Noekie: 15 februari
    Nientjj: start Maart/ April
    Ons wondertje: start rond 18 Maart
    Ddees70: start Decapeptyl 22 maart
    Knorretje: tot nader orde
    Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    23 februari: controle echo Nientjje+3e injectie Decapeptyl
    01 maart: 1e FM Noekie
    02 maart: 1e FM Zora
    07 maart: echo Knorretje's man
    02 april: Uitgangs echo Ddees70

PUNCTIE
    07 maart (waarschijnlijk) Zora

TP / IUI
    Hanneke88, TP halverwege/eind maart

TESTEN

ZWANGER :)

NIET ZWANGER :(

15. mimi87

mimi87 Actief lid

16 mrt 2011
    456
    281
    63
    WIE, WAT, WAAR?
    Mimi87: IUI 1, meander Amersfoort

WANNEER STARTEN
    Mimi87: start mrt intake, april eerste behandeling

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    02 april: Uitgangs echo Ddees70

PUNCTIE

TP / IUI

TESTEN

ZO EVEN MEZELF TOEGEVOEGD :)

16. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @ Mimi, Leuk dat je hier komt meelezen en schrijven.
    Het geeft niet dat je nog geen tijd had om te mailen.
    Het begint nu eindelijk een beetje op te schieten voor jullie.
    Nog maar een paar weken.....Spannend hoor.

@ Kaatje, Wow dat je omgeving zo goed er mee om gaat dat je in je eentje zwanger wilt worden.
    Ik ben zelf in een gelovig dorp opgegroeid, en daar is zo'n stap toch echt taboe ( niet dat ik zelf gelovig ben hoor. Ik woonde er alleen)
    Het is wel belangrijk dat je steun krijg in zo'n situatie, ook als je wel samen met iemand bent. Het is al zwaar genoeg.

17. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    WIE, WAT, WAAR?
    Mimi87: IUI 1, meander Amersfoort
    Kaatje1970: IVF 1, AMC Amsterdam-Gemini Den Helder

WANNEER STARTEN
    Mimi87: start mrt intake, april eerste behandeling
    Kaatje 1970: dec 2011, 1e tp januari geweest

ECHO/ FM AFSPRAKEN
    06 maart: afspraak vk Kaatje1970
    02 april: Uitgangs echo Ddees7

PUNCTIE

TP / IUI
    Kaatje 1970: TP eind maart

TESTEN

Zo sta ik er ook bij!:)

18. Kaatje1970

Kaatje1970 Actief lid

16 feb 2012
    340
    0
    0
    Noord Holland
    @Mimi: Wat bijzonder, twee baarmoeders. Hoe kiezen ze dan de baarmoeder waar ze de IUI in doen? Spannend dat je gaat beginnen!!

@Knorretje: De mensen in mijn omgeving zijn echt schatten. Ik denk dat ik ze ook uitkies op hun tolerantie. Ik had heel lang een relatie met een vrouw dus dan vallen er zeker mensen af.
    Ik ga er altijd vanuit dat je negatieve reacties kunt krijgen, maar dat valt dus heel erg mee. Wat ik wel heel spannend vind is de reactie van mijn ouders. Die weten van niets en met name mijn moeder komt uit een zeer conservatieve familie.
    De reden dat ik het hen nog niet verteld heb is dat zij zich altijd erg veel zorgen over alles maken en ik dus pas iets vertel als het achter de rug is, zwanger of niet...Maar het kan bij hen twee kanten op. Ik denk dat mijn vader heel blij zal zijn en mijn moeder eigenlijk ook, maar dat zij zich meer zorgen om de reactie van haar familie zal maken. maar daar moeten we dan gewoon even doorheen. Het is vooral vervelend voor haar, ik zie die familie ongeveer één keer per jaar, dus ik kan goed zonder, mocht het nodig zijn.

Ik ga trouwens ook naar de accupuncturist, heb een afspraak staan. Heb er in het verleden veel baat bij gehad ivm allergieën. Die moeten ook weer even behandeld worden en die anti allergie medicatie is niet goed. Neem ik nu ook al niet.

@Elize84: Volgens mij is het vooral voor jou vervelend dat je ziek bent. Zolang je geen koorts hebt kan je lichaam heel veel aan hoor. En Paracetamol mag je gewoon gebruiken in de zwangerschap dus nu zeker!! Dat is beter dan je helemaal ziek laten worden. Ik heb altijd veel baat bij vlierbessenextract. Heel smerig maar je knapt er sneller door op bij een virus! Echt!! In ieder geval: Beterschap!!!

19. mari

mari Fanatiek lid

9 jun 2007
    1.078
    0
    0
    noord-holland
    * breek even in *
    ik zit in het andere topic, maar ben benieuwd hoe t met dreamer en wondertje is!

andere meiden, heel veel suc-6!!!

20. Fabace

Fabace Bekend lid

18 jan 2011
    675
    0
    16
    Kaatje, dat was wel heftig voor jou.

Marjolein, wat jammer.

Mimi, welkom.

Hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik hier blijf meelezen en schrijven. Zo kom ik al een beetje te weten wat mij tewachten kan staan :).
    Hier vanavond het intake gesprek. Leek nog zo lang toen we de afspraak maakte maar vanavond is het zover.

Ben tijdens het nemen van clomid en pregnyl ook naar de acunpunctuur geweest omwille van de vele bijwerkingen. Alle bijwerkingen namen stilaan af. Dus ga er gewoon mee verder gaan nu ik weet dat mijn lichaam er positief op reageerde.

Deel Deze Pagina