Hoi allemaal, Ook ik meld me aan! Heb nog niet alles gelezen, maar zag wel al een paar 'bekenden' uit andere fora. Ik heb een zoontje van zes (uit vorige relatie) en probeer sinds een dikke twee jaar zwanger te worden van een tweede. Afgelopen half jaar zijn er drie IUI-pogingen geweest en heb ik een laparascopie gehad. Nu blijkt dat mijn man een afwijking in zijn zaad heeft waardoor de cellen het eitje niet zelf binnen kunnen dringen en is voor ons ICSI de enige optie die over is. Dus, dat gaan we doen. 7 maart heb ik mijn intakegesprek en mag ik meteen met de pil beginnen. Ik vind het allemaal heel spannend en klets dus graag mee!
WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel Cloudia : 20/02 Gesprek Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Dreamer: 13-2 intake Noekie: 15 februari Ons wondertje: start rond 18 Maart Ddees70: start Decapeptyl 22 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Grotebabywens: Start IVF Maart Kaatje: 6 maart afspraak gyn Marlida: 7 maart ECHO/ FM AFSPRAKEN 01 maart: 1e FM Noekie 02 maart: 1e FM Zora 07 maart: echo Knorretje's man 02 april: Uitgangs echo Ddees70 PUNCTIE 07 maart (waarschijnlijk) Zora TP / IUI Hanneke88, TP halverwege/eind maart Kaatje: cryo tp waarschijnlijk eind maart TESTEN ZWANGER NIET ZWANGER
WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel Claudia : 8/03 Gesprek + bloedafname Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Dreamer: 13-2 intake Noekie: 15 februari Ons wondertje: start rond 18 Maart Ddees70: start Decapeptyl 22 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Grotebabywens: Start IVF Maart Kaatje: 6 maart afspraak gyn Marlida: 7 maart ECHO/ FM AFSPRAKEN 01 maart: 1e FM Noekie 02 maart: 1e FM Zora 07 maart: echo Knorretje's man 02 april: Uitgangs echo Ddees70 PUNCTIE 07 maart (waarschijnlijk) Zora TP / IUI Hanneke88, TP halverwege/eind maart Kaatje: cryo tp waarschijnlijk eind maart TESTEN ZWANGER NIET ZWANGER
Mimi, speciaal zo 2 baarmoeders. Debby, hoop dat je door kan met ivf. Hier maandag eerste gesprek gehad. Hebben al de onderzoeken gehad die nodig zijn en mogen onmiddelijk starten met IVF. Moeten enkel nog wachten op goedkeuring ziekenkas en een tweede gesprek + bloedafname (die we 8/3 krijgen). Vroeg mij nog iets af. Moet er begonnen worden op dag 1 van de nieuwe cyclus of kan dit ook nog bv op dag 8?
@Claudia: Geen idee! Ik heb geen cyclus dus mocht zo beginnen met de pil. Maar dan wel minimaal 3 weken slikken. (het was precies 21 dagen toen ik begon met Lucrin te spuiten) Word je ivf is natuurlijke cyclus gedaan dan of krijg je wel medicatie voor groei meerdere eitjes?
Claudia, wij moeten met IVF echt direct op dag 1 beginnen met Deca. om eigen cyclus direct plat te leggen! Knorretje, is idd een heerlijk voorbeeld!! Super dat het zo goed gaat met haar! Wij starten naar alle waarschijnlijkheid zo rond half maart met spuiten! Liefs, Elvi
Claudia, het ligt er volgens mij aan welke behandeling je gaat volgen. Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze dat je ook op dag 3, 4, 5 met de pil kan beginnen. Als je hem maar drie weken blijft slikken. Maar als je meteen gaat beginnen met andere hormonen, dan moet je echt op dag 1 of uiterlijk 2 beginnen. Maar volgens mij hanteert elk ziekenhuis ook weer zo zijn eigen regels.
Ik moest eerder met de decapeptyl beginnen, ongeveer 5 dagen voor je te verwachten menstruatie. Ik hoefde niet aan de pil. Veel verschil hè!?! Ik heb begrepen dat er een lang en kort traject is en dat het aan het ziekenhuis ligt welke je gaat doen. Ieder ziekenhuis heeft zijn eigen voorkeur, ook bij de rest van de medicatie...Nu weet je dus nog niks..... Succes, fijn dat je mag beginnen!!!
Hallo dames, Ook ik zou graag met jullie mee willen kletsen. Ik ben Wendy en ben 25 jaar. Wij zijn vanaf juni 2009 bezig. Eerst in Hoorn in het ziekenhuis gelopen die eigelijk niets deden dus daarna hier in Alkmaar na het ziekenhuis gegaan en hier loop ik nu een jaar. PCOS geconstateerd, dus begonnen met clomid en maand later met pregnyl erbij. In november afgesproken dat ik met iui kon beginnen dit zou in december zijn maar dit ging niet door ivm kerst en oud en nieuw. 27 dec. pregnyl gespoten en daarna overtijd en bleek zwanger 3 dagen na mijn nod kreeg ik bloedingen dus miskraam. Moest na het ziekenhuis 3 dagen na het bloeden was begonnen en hebben ze gekeken en alles was goed dus kon direct die dag met clomid beginnen. 1 februari moest ik komen voor weer een echo om te kijken of er een ei groot genoeg was zodat ik weer pregnyl kon spuiten, bleek geen ei te zitten maar wel iets in me baarmoeder dus bloedprikken en kwam uit ZWANGER wij super blij en moesten week later terug komen en bleek dus dat mijn progesteron waarde niet bij een zwangerschap hoorde deze was namelijk 0.9. Bleek dat ze hadden moeten bloedprikken toen ik kwam na die miskraam maar hadden ze niet gedaan en gaven ook toe dat dit fout was. Mijn lichaam is dus na die miskraam in januari door blijven gaan met zwanger zijn, HCG bleef ook gewoon stijgen. Gister dus een curettage gehad want het vruchtzakje bleef ook gewoon doorgroeien met niks erin. 7 maart moet ik weer terug komen en dan kan ik denk ik beginnen met me menstruatie op te wekken en met clomid en pregnyl en hoop dat in april mijn eerste iui behandeling te hebben. Spannend dus Liefs Wendy
WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel Claudia : 8/03 Gesprek + bloedafname Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC Elize84: 2e ICSI, 1e kindje WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Dreamer: 13-2 intake Noekie: 15 februari Elize84: 20 februari start Decapeptyl Ons wondertje: start rond 18 Maart Ddees70: start Decapeptyl 22 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Grotebabywens: Start IVF Maart Kaatje: 6 maart afspraak gyn Marlida: 7 maart ECHO/ FM AFSPRAKEN 01 maart: 1e FM Noekie 02 maart: 1e FM Zora 02 maart: uitgangsecho Elize84 07 maart: echo Knorretje's man 02 april: Uitgangs echo Ddees70 PUNCTIE 07 maart (waarschijnlijk) Zora 16 maart (waarschijnlijk) Elize84 TP / IUI Hanneke88, TP halverwege/eind maart Kaatje: cryo tp waarschijnlijk eind maart TESTEN Elize84: rond 3 april ZWANGER NIET ZWANGER [/QUOTE]
Marlida en Wendy: Leuk dat jullie mee komen kletsen, al is de reden mider leuk natuurlijk. Als ik een nieuwe meekletser genist heb ook welkom! Wendy: Heftig zeg die fout van het ziekenhuis. Kun je het allemaal een beetje een plekje geven? Claudia, ik ben ook gewend aan het einde van de cyclus met Deca te beginnen, ongeacht of ik de pil moest gebruiken of niet. Volgens mij start im altijd op cyclusdag 25 (om en nabij) met Deca. Dus net zoiets als Kaatje. Hier morgen beginnen met de Puregon. Ben erg benieuwd hoe mijn lichaam op 100IE gaat reageren. Vorige ronde met 125 EI is afgebroken ivm teveel grote follikels.
@zora; Ja ik kan het aardig een plekje geven, dat ik in januari die miskraam had gekregen had ik zoiets oke op na de volgende ronde. En dan hoor je ineens een paar weken later je bent zwanger. Was toen heel blij maar ik dacht ook dit kan helemaal niet wanneer moet dat dan zijn gebeurd. Dus dat helpt enorm. Maar het was gewoon heel dubbel omdat het ziekenhuis dit sinds 15 jaar geleden niet was tegen gekomen dat je lichaam gewoon doorgaat met zwanger zijn en dat alles gewoon blijft stijgen je hcg enzo. Dus dat was wel heel moeilijk en dubbel. Maar hoop dat alles gauw weer op gang is en we eindelijk met de iui kunnen gaan starten.
@wendy: volgens mij noemen ze dat een windei toch? Mn moeder heeft dat voor mij ook gehad en nu bijna 30 jaar later verteld ze er nog steeds wel eens over. Sterkte! @All: ben ik de enige die IUI doet hier?
@wendy: toch wel dubbel lijkt me, echt heen en weer geslingerd. Fijn dat je kan beginnen met IUI!!!! @Zora: hopen dat dit beter gaat!! Ben benieuwd hoe lang je moet stimuleren nu. Succes!!
Ow nee, Wendy gaat ook met IUI beginnen lees ik. Spannend hoor! @Zora: hoop dat je niet weer richting overstimulatie gaat meis. Had je er last van of was het stimuleren op tijd gestopt? @Kaatje: lukt het afvallen goed met al die hormonen erbij?
WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel Claudia : 8/03 Gesprek + bloedafname Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC Elize84: 2e ICSI, 1e kindje WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Noekie: 15 februari Elize84: 20 februari start Decapeptyl Ons wondertje: start rond 18 Maart Ddees70: start Decapeptyl 22 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Dreamer: rond eind maart ongi Grotebabywens: Start IVF Maart Kaatje: 6 maart afspraak gyn Marlida: 7 maart ECHO/ FM AFSPRAKEN 01 maart: 1e FM Noekie 02 maart: 1e FM Zora 02 maart: uitgangsecho Elize84 07 maart: echo Knorretje's man 02 april: Uitgangs echo Ddees70 PUNCTIE 07 maart (waarschijnlijk) Zora 16 maart (waarschijnlijk) Elize84 TP / IUI Hanneke88, TP halverwege/eind maart Kaatje: cryo tp waarschijnlijk eind maart Dreamer: IUI rond begin april TESTEN Elize84: rond 3 april ZWANGER NIET ZWANGER
Wij twijfelden nog of we de aankomende ronde ervoor zouden gaan of toch pas met de ongi van eind maart zoals we bij de intake hadden gezegd. Maar we hebben net een vakantie geboekt in de week van mn volgende ei, dus we starten pas eind maart. Eerst even lekker ontspannen en dan vol goede moed ertegenaan! Heb er zin in
@dreamer; dan starten we waarschijnlijk tegelijk met iui! Ik moet 7 maart weer na de gyn en denk dat ze eerst mijn menstruatie weer gaan opwekken al met al is het ook eind maart begin april denk ik dat ik met iui kan beginnen. Kan niet wachten ben zo benieuwd.
Wendy, ik heb ook een windei gehad. Maar bij mij zagen ze dat gewoon op de echo gelukkig! Na hoeveel weken had jij curettage? Ik na ong. 8 wkn. Je kunt rechts onderaan het betreffende berichtje klikken op 'quote' en dan kopieer je het in jouw bericht en zet je er jouw gegevens tussen. Haal de woordjes quote e.d. even weg, dan krijg je hetzelfde bericht, maar dan aangevuld met jouw gegevens! Liefs, Elvi