Ja hoor gewoon ongi geworden. Nu afspraak voor de hystroscopie op 24 oktober en dan de cyclus erop beginnen met prikken. Spannend Elvi heb je 1 of 2 cryo's teruggehad? Wanneer mag je testen? Knorretje fijn dat je wat afleiding hebt. Het is zo januari. Jullie gaan zeker naar DD of zijn er nog andere opties?
Hier ook alles goed hoor!! Oooohh lekker shoppen in London, hoe leuk Knorrie!! Zijn er dan al kerstmarkten en etalages en zo? Superleuk!! Hier nu naar buiten aan 't turen of ik toch nog ergens een blauw stukje lucht zie.....kzoek al een dag!! Dikke kus, Elvi
Yepsie, een cryo terug en wo. test ik denk ik.... spannend wel hoor!! Maar weet niet goed of ik me inhou tot dan hoor!! Aahh Ddeesje, spannend man, dus nov. misschien al tp? Gaaf hoor!! Wat doen ze precies bij een hysteriescopie dan? Dikke kus, Elvi
Wat vervelen om te lezen dat het bij jullie nog steeds niet is gelukt, maar wel fijn dat er nog steeds kansen voor jullie zijn! Elvi al bezig voor nummer twee! Fijn dat je nog cryo's hebt! Ik moet er nog even niet aan denken hoor, weer die MMM. Ddees, wat is een hystroscopie eigenlijk? Wat is je ervaring met DD? Knorretje, hoeveel pogingen heb jij al gehad? Las ik nou goed dat jij ook naar DD gaat? Iemand die ik ken gaat naar Gent. Daar zijn ze ook al een stuk verder dan hier! Doen ze in DD ook aan assisted hatching? Hier gaat alles goed. Geniet met volle teugen van onze kleine jongen. Dat gun ik jullie ook!
Heey Jelleke, wat leuk van je te lezen hoe 't met je gaat!! Nee moet je nog niet aan de mmm denken nu? Ik wil het vooral snel achter de knie hebben, dit gedoe!! Anders kijk ik er nog zo tegenop joh!! Hier alweer een miskraam en een mislukte cryo tp achter de rug!! Jij voorlopig nog niet dus? Ddeesie en Knor, hoe is 't Lieffies? Dikke kus, Elvi
Hystroscopie is alleen maar kijken in de baarmoeder om te kijken of er geen andere dingen zijn dan op de echo te zien zijn. Tevens gaan ze een kleine beschadiging maken (pipelle zie de uitleg hieronder) Dat doen ze om het innestelen te vergemakkelijken in de volgende cyclus. Weet het niet zo goed, maar dit is via google vertaald: Lokale schade van het endometrium veroorzaakt een ontstekingsreactie resulteert in verhoogde witte bloedcellen (leukocyten zoals macrofagen) die groeifactoren en cytokines uitscheiden. Deze stoffen reguleren blastocyst implantatie en ontwikkeling van de placenta ", zegt hij. Dit stimuleert de baarmoeder 'ontvankelijkheid voor het embryo en verhoogt de slaagkans van levende geboorte. DD is wel goed. Al moet je wel erg zelf meedenken en door vragen, maar ze kijken wel heel goed naar de persoon. En ja het blijft natuurlijk ook mazzel hebben. Het lichaam moet het toch zelf doen. Jelleke leuk dat je ook weer eens kom kijken. Fijn dat het zo goed gaat met jullie Elvi Negatief getest begrijp ik? Dikke knuffel
Nee, Elvi, voor mij nog even niet. Sowiezo wil ik, als er een tweede komt, er wat meer tijd tussen hebben. Ddees, ik hoop voor je dat het met de hystroscopie wel lukt. Wordt dit de laatste poging, of wil je nog door gaan? Moet je de pogingen in DD nu zelf betalen?
Ddeesje, klopt helaas negatief getest ja!! Heey maar spannende week voor jou nu!! Hoe voel je je? Zin in wel? Of eng vooral? Jelleke, ja snap ik ook hoor!! Alles goed met de kleine verder? En met jou nu ook? Dikke kus, Elvi
Ben al weer een paar uurtjes thuis, maar heb eerst ff lekker in de zon gezeten. Is goed gegaan geen dingen gevonden en dokter S heeft even goed wat weggeschraapt. Heb nog gevraagd hoe het gaat nu dokter Pf.eiffer weg is. Ze hebben een nieuwe immunoloog aangenomen. Een Nederlands man en de bedoeling is dat de communicatie beter gaat zijn, Want dat ging nog wel eens mis zei dokter S. Dus . . . Voor alle dames die daar voor gaan, dan gaat het wel goed komen. Dit was dag 21 dus eind volgende week beginnen. Heb de recepten en behandelplan meegekregen. Het behandel plan is hetzelfde als de vorige keer. Alleen bij een evt tp komen daar de infuzen en prednison bij. Hij wil nog langer door spuiten dan de vorige keer. We hadden vorige keer op dag 18 de punctie dus ik ben benieuwd hoelang we dan nog door gaan. Jelleke de pogingen in DD zijn voor eigen rekening ook omdat we in NL de 3 betaalde pogingen al opgemaakt hebben. Maar de medicijnen betaal ik bij de apotheek en worden tot nu toe nog steeds vergoed door de verzekering als ik ze instuur. Heb nu ook brieven laten maken voor het immuunonderzoek en de hystroscopie en hoop daarmee ook wat vergoed te krijgen. En ja ik denk dat dit onze laatste poging gaat zijn, of ie moet bv een miskraam krijgen dan zou ik er wel over na denken, want dan blijkt dat het de juiste behandeling is.
Spannend dan nu weer Ddeesie. Hoe sta je er nu in? Wel weer nieuwe hoop toch? We gaan gewoon met z'n allen hopen voor je Lieverd!! Dikke kus, Elvi
Jaaaaaa goed zo Ddeesie!! Gaat 'ie goed? Wel spannend weer hoor!! Knorrie hoe is't met jou Meis? Dikke kus, Elvi
Hier is alles goed. We wachten ongeduldig af tot we naar het intake gesprek kunnen. Het kan mij niet snel genoeg gaan. Maar gelukkig heb ik nog een weekendje london en een weekendje duitsland op de agenda staan. Zo gaat de tijd wat sneller. Ddees, ik zal weer keihard voor je duimen de komende tijd. Elvi, bij jullie ook alles goed?
Helaas deze poging afgebroken. We hadden maar 2 rijpe eicellen en geen bevruchtingen. 10 dec gaan we op gesprek bij dokter S. We hadden wel geroepen dat dit de laatste poging zou zijn, maar dan wel als er een negatieve test was en niet zo. . . .