Wie ook Maart/ April 2012 voor iui/ivf/icsi of cryo tp?

Discussie in 'MMM clubs' gestart door one of kind, 4 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ddeessie, he getsie wat naar Meis maar hoe kan dat nu zo dan? Al eerder zo gehad? Sterkte Meis hoor!!

Dikke kus, Elvi

2. Knorretje 85

Knorretje 85 Fanatiek lid

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat een rot bericht. Dit had ik niet verwacht. Ik had gehoopt dat de hystroscopie net dat ene zetje zou geven wat je even nodig hebt. En nu heb je niet eens een tp.
    Ook al hebben jullie gezegd dat dit de laatste poging zou kunnun zijn, je moet het toch zelf beslissen. En al zeg je 100 keer dat jullie stoppen, als je gevoel zegt dat je er nog een keer voor moet gaan, wie zou je dan zeggen dat je het niet moet doen.
    Volg je gevoel.... en een dikke knuffel.

3. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wat lees ik nu Elvi ? Zwanger Gefeliciteerd .

4. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Elvi Gefeliciteerd

5. Grotebabywens

Grotebabywens Fanatiek lid

18 jul 2011
    2.238
    0
    0
    NULL
    NULL
    Thanx Lieffies!!

Dikke kus, Elvi

6. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    @Ddees, hoe was jullie gesprek bij dokter S vorige week?
    Gaan jullie nog een poging doen?
    In ieder geval veel sterkte... voor de volgende poging of voor het verwerken.

7. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Dokter S begon meteen met zijn ideeën en adviezen en beantwoorde zo elke vraag die we wel weer hadden.
    Het blijft een moeilijk iets. Mijn eitjes worden niet goed rijp en dat is lastig aan te pakken. We gaan de komende poging 300 IE menopur en 150 IE puregon en superfact gebruiken. En geen prednison. Wel bij een tp lipid infuzen. Voor dat we gaan beginnen moet ik op de 1e of 2e dag in DD FSH laten prikken om zo te bepalen of het een goede cyclus is. Als dit niet het geval is gaan we die cyclus niet starten, maar wachten we op de volgende om te kijken of die wel goed is dan. Zo niet . . . Daar hebben we het niet over gehad. Dit gaan we dan eind januari doen.
    Een andere optie was nog om met minimale stimulatie in een eigen cyclus te doen, om dan zo het natuurlijk geselecteerde ei te benutten, maar ja dan is de kans groot dat er geen ei in de follikel zit.

Knorretje wanneer mag jij naar DD?
    Elvi gaat het goed met je?

8. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Zit nog steeds te wachten op mijn menstruatie. Toch gaat deze wel snel komen. Ik heb besloten om in Ned FSH te laten prikken. Een vriendin van mijn buurvrouw werkt op het lab en die zegt dat de uitslag er dezelfde dag is. Zo niet dan ga ik volgende maand ervoor naar DD.

Hoe gaat het met jullie?

9. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees, gelukkig nieuwjaar. En hopelijk een jaar met een zwangerschap.
    Ik moet nog tot 21 januari wachten tot de intake, maar dat schiet al mooi op.
    Ik hoop dat je menstruatie snel komt, dan kun je weer verder.
    Oja, wist je al dat je de medicatie niet meer bij de gewone apotheek kunt halen ?
    Je moet hiervoor bij een ziekenhuis apotheek zijn.
    Dus laat je daarover goed informeren.
    Succes.

10. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Jij ook een gelukkig nieuwjaar. Hopend dat we zwanger zullen worden dit jaar.
    Ja knorretje dat had ik gehoord. Maar ik heb alles voor de komende behandeling nog in december gehaald. En wat ik te kort zou hebben zou mijn apotheek voor me willen/kunnen bestellen omdat ik het toch al zelf betaal.
    Dokter S zei het ook toen ik in december op gesprek was. Hij is wel bezig om het aan te vechten, want wat moeten de mensen die in het buitenland onder behandeling zijn.

11. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    We zijn weer begonnen.
    Gisteren waren we om 8.00 in DD. Bloed geprikt en lekker een boekje gelezen. Dokter S kwam om even voor 10 uur binnen en om 10 uur werden we al binnen geroepen (ipv 10.30) Om 10.30 stonden we al weer buiten. De echo was goed en ik zou gisteren middag gebeld worden voor de bloed uitslagen. Deze zijn goed dus bij thuis komst meteen in elk neusgat een snuifje superfact. Ik moet 3x per dag 2 snuifjes superfact nemen. Vanmorgen 300 IE menopur en vanavond 150 IE puregon. Volgende week zaterdag weer naar DD voor een echo. We gaan het nu maar helemaal daar doen ipv de echo's hier.

Oestradiol = 0.38
    LH = 5,16
    FSH = 4,28
    Volgens wat ik op het web kan vinden zit dit mooi in de normaal waardes

12. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Dat klinkt weer hoopvol. Wij mogen er morgen al naar toe. We werden gebeld of we een week eerder konden komen. Nou heel graag zelfs....
    Wij gaan ook alles is DD doen. Ik kon wel voor de echo's naar het umcg, maar dan moest ik zelf alles doorbellen. Doordat ik een keer dominantie en een keer overstimulatie heb gehad, wilde ik dat alles in DD zelf wordt gedaan. Voor mijn gevoel is het beter dat ze de echo zelf zien.
    Maar morgen eerst alleen op gesprek.
    Heb je trouwens nog tips over wat ik zou kunnen vragen?
    Veel succes en ik hou je op de hoogte.

13. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Knorretje veel succes morgen. Laat je weten hoe het was?
    Het is lastig de vragen.
    Was je tevreden met je aanpak in NL of wil je het anders.
    Heb je last van allergieën dan is een immuunonderzoek iets. Wat is de oorzaak geweest van de miskraam.
    Heb je veel of weinig goede eitjes. Wat is je leeftijd ed.
    Dokter S haalt veel uit je medisch dossier, maar vraagt ook naar je eigen cyclus en dingen uit de familie.
    Hoe zit het met de verkrijgbaarheid van de medicijnen?
    Succes

14. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ddees, veel dingen die je aangeeft staan al op mijn lijstje.
    Wat de oorzaak van de miskraam is geweest weten we niet. Ze houden het op dikke pech. Er is ook niet verder onderzoek naar gedaan.
    Ik ben wel benieuwd naar morgen. En natuurlijk laat ik je weten hoe het js gegaan.
    Ik moet zeggen dat ik wel weer uitkijk naar de komende behandeling. Hoe zwaar het ook is, ik leef er wel naar toe.
    Morgen lees je wel hoe het is gegaan.....

15. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    We zijn net weer terug uit DD. Wat een lange rit. En dan ook nog in de file.
    Maar goed....
    Dokter S heeft ons dossier bekeken en hij had hier en daar wel wat aan te merken op het nederlandse protocol.
    De behandeling zoals die in nederland gaat , resulteerd bij mij in een hoge productie van eicellen. Mooi zou je zeggen, maar hij zei dat daar ook vaker abnormale eicellen tussen zitten. En de kans op overstimulatie is ook groter.
    Ook zijn er bij het uitvoeren van de icsi, willekeurige zaadcellen genomen.
    Dokter S zei dat er genoeg zaadcellen zijn om daar te selecteren op kwaliteit.
    Bij mij is er nu geprikt voor AMH. Dit om te kijken hoe gevoelig mijn eierstokken zijn voor medicatie. En hierop wordt de bahandeling dan afgestemd.ook wil hij de embryo's waarschijnlijk op dag 5 laten terugplaatsen. Ook hier wordt weer geselecteerd op kwaliteit. Dat heb jij toch ook gehad ?
    Over twee weken heb ik een telefonische afspraak staan.
    Ik moet nu de papieren opsturen naar de verzekering en dan hoor ik wel verder.
    Maar weer wachten dus......maar ik heb er wel een goed gevoel bij.

16. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Erg he die files. Hoe lang doen jullie erover? Maar fijn dat je een goed gevoel hebt.
    Dat Nederlandse protocol vind hij inderdaad niet geweldig.
    Heeft hij het wel al over een behandelplan/soort medicijnen gehad of wil hij echt die amh afwachten? Heeft hij nog meer laten prikken?
    Heeft jou man nog zaad of is het net als bij ons ingevroren?
    Dag 5 tp is we gebruikelijk daar, behalve als je er maar 1 of 2 hebt dan is de kans dat ze de 5 dagen in de embryoscoop niet overleven. Dan krijg je ze eerder terug. In de embryoscoop kunnen ze dmv camera's de deling volgen. En niet zoals in Nederland ze elke keer in de hand genomen worden. En na 5 dagen plaatsen ze de beste terug. Ook zijn ze dan de goede grote zoals ze op de natuurlijke weg zijn, dan komen ze ook pas op dag 5 of 6 in de baarmoeder.
    Hoe zit je in je cyclus? Wanneer denk je te kunnen beginnen?

17. Knorretje 85

21 nov 2010
    1.268
    0
    36
    NULL
    NULL
    Voor ons is het ongeveer 4 uur rijden. Best lang dus.
    Hij wil eerst de amh afwachten, en als het even meezit hebben we dan ook dericht van de verzekering.
    Bij mijn man worden er nog wel genoeg zaadcellen gevonden die bruikbaar zijn. Dus invriezen is niet nodig. Hij moet dan weer even dat leuke kamertje in.
    Wij hoefden niet meer bloedonderzoeken te ondergaan deze keer. Wel moeten we nog voor hiv en hepatitus want die uitslagen van ons zijn niet meer geldig omdat we langer dan een jaar terug zijn getest. Maar dat kon met de tijd nog wel.
    Ik moet nog wel even regelen waar ik de medicatie ga halen. Maar dat gaat vast goed komen. En anders mocht ik dokter S zelf inschakelen om dat te regelen.
    Op zich is mijn cyclus redelijk stabiel. Rond de 30- 32 dagen.
    Wanneer we kunnen beginnen weet ik nog niet maar het begin is er weer.
    Er is trouwens niets over mijn gewicht gezegt. Hij vroeg wel mijn lengte en gewicht, maar ging hier niet op verder.
    Dokter S liet ons idd zien dat de natuurlijke innesteling pas rond dag 5 zit. Wel mooi dat daar naar gekeken wordt. Het klinkt allemaal wel hoopvol.
    Ook het feit dat ik van poging 2 wel zwanger ben geraakt, is ook een plus. We weten dat het kan....
    Jij hebt zaterdag toch controle? Spannend weer.

18. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Zaterdag op controle geweest er zitten er een paar van rond de 10 mm. Morgen (woensdag) weer. Als ze dan goed gegroeid zijn zal zaterdag de punctie zijn.

19. Jelleke81

Jelleke81 Actief lid

25 apr 2012
    113
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ddees en Knorretje, wat fijn om te lezen dat er voor jullie allebei toch nog kansen zijn. Goed dat jullie er weer een goed gevoel bij hebben. Zet hem op meiden! Hopelijk lukt het in DD en lees ik hier snel positieve berichten.

20. Ddees70

Ddees70 Fanatiek lid

14 okt 2007
    1.247
    0
    36
    Noord-Holland
    Vanmorgen in een record tempo naar DD gereden. Gingen om 5.55 weg en waren er om 8.45. Lekker ff een tijdschrift gelezen en toen kwam Ploon (iemand van het DD topic die van de week ook al gelijk met mij moest.) al binnen, lekker ff gekletst. Toen moesten we voor de follikel meting, nou daar stonden we echt met 2 tellen weer buiten.
    Links een stuk of 5 van 19 mm. Rechts een stuk of 10 van 20-21 mm. BMS 8.6mm. Deze arts zei dat ik vandaag gewoon nog moest gaan spuiten en dan vanavond Pregnyl. We kregen nog wel even een gesprek hierover met de Nederlandse assistente. Nog ff gekletst met Ploon, zei mochten eerst naar M.i.e.p en toen door naar de punctie. Daarna mochten wij. Ze had de punctie ingepland voor maandag om 1300 uur omdat we van zover komen (dan zou de pregnyl vannacht om 2.00 moeten) . Toen zeiden wij we gaan toch in een hotel kan het niet eerder, nou dan kan het wel om 8.00. Moest vanmorgen na het gesprek nog menopur spuiten wel iets minder (225 IE) dan normaal, vanavond nog de purogon en de laatste synarel en dan om 21.00 de pregnyl. (De purogon en de synarel moeten we nog voor de pregnyl).
    Ik vond het wel raar dat ik nog moest spuiten omdat ze al zo groot waren, maar de vorige keren spoten we ook de laatste dag nog voor dat we de echo hadden dus. . . . Ze zullen het wel weten.

Knorretje nog een paar dagen tot de uitslag?
    Medicatie verkrijgen gaat nog wel moeizaam. Ik hoorde dat je het bij een ziekenhuisapotheek kan proberen, of via Dd laten bestellen en thuis laten bezorgen. Succes ermee.

Jelleke gaat het goed met jou en je kleine?

Elvi ik maak me zorgen gaat het goed met je?

Deel Deze Pagina