Dank je Het begint nu eigenlijk allemaal tot me door te dringen en kan het niet uit mijn gedachten bannen. We hebben het nieuws afgelopen maandag te horen gekregen en denk er sinds die tijd eigenlijk ook continu aan. En voel me ook best eenzaam, omdat ik gewoon niemand ken met een soortgelijke situatie. En in mijn omgeving merk ik ook heel erg dat buitenstaanders niet zo goed snappen waarom ik me zo emotioneel voel. Aan de ene kant heb ik er heel veel zin in, omdat wij dan hopelijk ons zo gewenste kindje eindelijk mogen verwachten. En aan de andere kant zie ik heel erg tegen de hele mmm op.
Wat hebben jullie allemaal veel follikels! Ik had bij de eerste poging maar 6 ofzo die meededen, waaruit 3 goede rijpe eicellen...Wel drie goede bevruchtingen gelukkig. Moet deze keer een hogere dosering spuiten. Dus hoop heel hard dat ik nu wat meer heb, maar aan 18 durf ik niet eens te denken . Mijn arts wil het liefst 10-12 zei ze toen... Ik heb vanmorgen mijn uitgangsecho gehad en moet 7-3 weer terug voor de 1e FM. Echt spannend! Ik voel me verder wel goed. Heb wel wat hoofdpijn gehad en af en toe wat een kort lontje/dipje, maar over het algemeen mag ik in mijn handjes knijpen. @Nicky86: Zoals jou voelde ik me vorig jaar juni . Vooral als je gelijk door gaat met ICSI (zoals wij ook) gaat het soms haast wat te snel he. Geef jezelf gewoon de tijd om het te verwerken, dat gaat echt niet 123. Verder zul je merken dat je wel meegroeit in het hele gebeuren. Ik wens je heel veel succes .
Nou, gisteren is bevestigd wat wij eigenlijk al wisten, de eerste ICSI poging is geeindigd in een hele vroege miskraam. Nu kunnen we bij de volgende menstruatie bellen zodat we over kunnen gaan naar de terugplaatsing van onze cryo-blasto. Volgens mijn eigen berekeningen komen we dan ongeveer eind maart, begin april uit. (uiteraard moet hij dan wel goed ontdooien!) Ik zal me even goed voorstellen... Ik ben 30 jaar jong, ben al sinds 2008 aan het proberen met mijn man. Sinds 2010 begonnen in de MMM. In eerste instantie in Nederland, maar vanwege mijn gewicht mocht ik daar niet beginnen. In Belgie keken ze daar anders tegenaan, die gaven aan dat mijn gewicht geen groot issue was omdat ik verder gezond was en min hormoonwaardes prima in balans zijn. Hieruit kun je ook opmaken dat het probleem bij mijn man ligt. Helaas heeft hij vroeger toen hij klein was een nogal nalatige huisdokter gehad, hij had een niet ingedaalde teelbal, dat is pas operatief rechtgezet op zijn 11e, en dat was zo'n 10 jaar en 9maanden te laat om zijn vruchtbaarheid te redden. We zijn dan ook meteen op ICSI gezet en daar zijn we in januari dus voor het eerst mee gestart. Het resultaat: 3 eicellen waarvan 2 bevrucht. Helaas konden ze maar bij 1 eierstok, de ander zat te hoog. We hebben onze hoop nu uiteraard gevestigd op onze cryo, dus ik hoop op een goeie ontdooiiing!
Poema: Jammer meid! Fijn dat je nog cryo's over hebt van je 1ste poging. Hopelijk blijft je cryo wel goed plakken! Mijn linker eierstok ligt juist heel erg laag. Doet dus wel mee met de punctie maar echt fijn is het niet... Ik voelde daardoor wel eerder/sneller mijn bbz bij onze 1ste poging. Dreamer: Het leek net bij het gesprek dat ze 20 echt te veel vond. Vorige keer had ik er maar 7 dus het mag van mij natuurlijk wel wat meer zijn. Dan heb je ook weer meer kans op cryo's! Nicky: Welkom! Voor vragen kun je hier goed terecht hoor! Wel spannend voor je maar je moet het allemaal gewoon over je heen laten komen. Je gaat er vanzelf in mee. Heel veel succes toegewenst! Elize: Voor jouw is het dus ook nu begonnen! Succes!
Even weer omhoog gehaald! WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel Claudia : 8/03 Gesprek + bloedafname Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC Elize84: 2e ICSI, 1e kindje Wendy86: IUI 1 , MCA Alkmaar 1e kindje WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Noekie: 15 februari Elize84: 20 februari start Decapeptyl Ons wondertje: start rond 18 Maart Ddees70: start Decapeptyl 22 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Dreamer: rond eind maart ongi Grotebabywens: Start IVF Maart Kaatje: 6 maart afspraak gyn Marlida: 7 maart Wendy86: april ECHO/ FM AFSPRAKEN 05 maart: FM 2 Zora 06 maart: FM 3 Noekie 07 maart: FM 1 Elize84 07 maart: echo Knorretje's man 02 april: Uitgangs echo Ddees70 07 maart: weer een eerste echo na de curettage PUNCTIE 07 maart (waarschijnlijk) Zora 12 maart (waarschijnlijk) Noekie 16 maart (waarschijnlijk) Elize84 TP / IUI Hanneke88, TP halverwege/eind maart Kaatje: cryo tp waarschijnlijk eind maart Dreamer: IUI rond begin april Wendy86: Rond begin april TESTEN Elize84: rond 3 april ZWANGER
Even aangevuld WIE, WAT, WAAR? Hanneke88, Cryo TP, Fertiliteitskliniek twente Noekie: IVF 2, Arnhem/Utrecht Ons wondertje: ICSI 2 UZ Brussel Claudia : 8/03 Gesprek + bloedafname Hasselt Knorretje 85 : ICSI UMCG Zora: ICSI brusje UMCU Ddees70: ICSI 2 AMC 1e kindje Dreamer83: IUI-D 1, 2e kindje Marjolein1984: ICSI 2 Ede en Nijmegen GroteBabyWens: IVF, 1ste kindje Kaajte: IVF, AMC-Gemini Den Helder Marlida: ICSI, VUMC Elize84: 2e ICSI, 1e kindje Wendy86: IUI 1 , MCA Alkmaar 1e kindje 007Poema: Cryo van ICSI 1, Genk, 1e kindje WANNEER STARTEN Zora: 9-2 start Deca Noekie: 15 februari Elize84: 20 februari start Decapeptyl Ons wondertje: start rond 18 Maart Ddees70: start Decapeptyl 22 maart Knorretje: tot nader orde Marjolein1984: waarschijnlijk eind maart Dreamer: rond eind maart ongi Grotebabywens: Start IVF Maart Kaatje: 6 maart afspraak gyn Marlida: 7 maart Wendy86: april 007Poema: eind maart, begin april ECHO/ FM AFSPRAKEN 05 maart: FM 2 Zora 06 maart: FM 3 Noekie 07 maart: FM 1 Elize84 07 maart: echo Knorretje's man 02 april: Uitgangs echo Ddees70 07 maart: weer een eerste echo na de curettage PUNCTIE 07 maart (waarschijnlijk) Zora 12 maart (waarschijnlijk) Noekie 16 maart (waarschijnlijk) Elize84 TP / IUI Hanneke88, TP halverwege/eind maart Kaatje: cryo tp waarschijnlijk eind maart Dreamer: IUI rond begin april Wendy86: Rond begin april TESTEN Elize84: rond 3 april ZWANGER
@Poema, volgens mij ligt het heel erg aan in welk ziekenhuis in Nederland je bent geweest. Ik ben ook veel te zwaar, geen enkel probleem omdat mijn cyclus goed is. Als ik soms lees waar andere mensen doorheen gaan. Heel willekeurig. In ieder geval heel veel succes!!!!
Noekie: Ok dus ophogen nu, spannend, er zitten toch aardig wat follikels. Ik heb 2 x een punctie gehad met meer dan 20 follikels dus denk dat ze van 20 niet zo'n probleem maken hoor. Nicky: Die gevoelens die je hebt zijn heel normaal meis, ik denk dat iedereen die de MMM ingaat daar doorheen moet. Mensen die het niet zelf meemaken zullen het nooit goed begrijpen ook al doen sommigen erg hun best, ikzelf heb altijd erg veel steun aan andere meiden op dit forum gehad. Sterkte meis! Hopelijk brengt de MMM jullie wel jullie zo gewenste kindje, en dan kun je zeggen dat hoewel het niet leuk is het het wel dubbel en dwars waard is. Elize: Ik heb wel altijd veel follikels (ik spuit nu zelfs maar 100 EH) maar onze bevruchtingen zijn in het verleden niet top gegaan. We hebben twee keer maar 1 goed doorgedeelde emmy gehad van alle eicellen, de 2e poging is daaruit onze dochter gekomen. Dus zo zie je maar aantal zegt niet altijd iets, het hangt van zoveel factoren af. Spannend volgende week dus FM? EN ik herken het korte lontje hoor, vervelend is dat he? Poema: Leuk dat je je even voorstelt. Hier heeft mijn man die operatie ook gehad op die leeftijd ergens, wij denken ook dat daar zijn verminderde zaadkwaliteit vandaan komt omdat de rest van de mannen in zijn familie mega vruchtbaar zijn. Succes allemaal met alles en een fijn weekend!
Zora: ja dat is ook zo . Maar toch vond ik zelf 3 wel tegenvallen (en de arts ook), ik hoop dat ik er nu wat meer heb... We zullen het zien. Wel bijzonder dat uit de tweede poging jullie dochter ontstaan is. Op de een of andere manier geeft mij dat ook moed! En een kort lontje is inderdaad vervelend, bij mij wisselt de stemming soms heel sterk. Ben normaal altijd nogal gelijkmatig, maar nu heb ik soms het gevoel alsof ik uit mijn vel spring haha. Ik probeer me dan maar in te houden en even tot 10 te tellen . Noekie: Ja het is begonnen! Poema: Bij ons is het ook waarschijnlijk een probleem met te laat ingedaalde balletjes als kind... Wat erg dat je een VMK gehad hebt. Ik vond de mislukking van de 1e icsi zo al erg genoeg, maar nu heb je ook even de blijdschap gehad van een zwangerschap . Sterkte hoor. Ik hoop dat jullie cryo goed ontdooit. Helaas zijn onze twee toen niet goed uit de vriezer gekomen, iets waar ik stiekem echt niet rekening mee had gehouden. Dit was een behoorlijke klap! Ga duimen dat die van jullie goed ontdooit en blijft zitten, je leest wel eens dat cryo's vaak beter blijven plakken??
Bedankt voor jullie reacties. Ik denk idd dat ik gewoon even aan het idee moet hebben en als ik eenmaal weet wanneer we starten dat ik er dan wel vanzelf "inrol" Is er trouwens nog iemand hier die ervaringen heeft bij het fertiliteitskliniek twente?
Even uppen hoor, hoe is het met jullie meiden? Ego: Vandaag 2e FM gehad, links 7 tussen de 12 en 17 mm en nog wat kleintjes, rechts 10 tussen de 12 - 18 mm en nog wat kleintjes. Het was nog even spannend of de punctie wo of do zou zijn maar er is toch besloten het woensdag te doen. De wat kleinere follikels zullen dan niet allemaal mee doen maar dat is niet anders. Woensdag hebben we oppas zonder dat het opvalt dat we extra weg moeten, dat is nl. mijn normale werkdag en donderdag zou ik extra oppas moeten regelen dus vind het wel prima zo. We moeten wel al om 8.00 uur melden en het is een half uurtje rijden dus moeten wel vroeg weg. Vind het nu best wel weer spannend, de boel is flink gevoelig dus ben benieuwd hoe de punctie gaat. __________________
@Zora: Oehh spannend Ik hoop voor je dat het een zeer geslaagde punctie wordt. Zelf ben ik nog steeds in spanning aan het afwachten tot de dertiende, maar ben al wel wat meer aan het idee gewent. En heb eigenlijk best wel zin om er mee te gaan beginnen.
noekie -> Vervelend he, die eierstokken die niet op de afgesproken plek zitten... Na de punctie heb ik aardig wat pijn gehad, heb me zelfs een extra flesje paracetamol laten zetten via het infuus, omdat ik wist dat het aardig ging toen ik nog lag, maar ook wist dat het heel wat erger zou worden als ik zou gaan staan... Gelukkig hielp dat flesje aardig om naar huis te komen en daar verder te gaan liggen. kaatje -> Dat gewicht blijft voor veel artsen toch een issue. Nu ben ik absoluut veel te zwaar, maar uit de afgelopen maand blijkt dat dat dus geen beletsel is om zwanger te worden. Had ik een mannetje gehad met wat levendiger zaad dan had ik blijkbaar geen hulp nodig gehad om het kindje op zijn plek te krijgen en dan zou ik dus ook met mijn gewicht zwanger kunnen worden. Ik vraag me af waar dan het verschil zit... Ach ja, ik heb nu een leuke arts gevonden die ons helpt. En afvallen doe ik nu toch! zora en elize -> Toch verrassend om te horen hoe vaak dat vroeger blijkbaar fout ging! Het is overigens door 2 onafhankelijke gynaecologen bevestigd dat dat vrijwel zeker de hoofdoorzaak is van zijn verminderd vruchtbaar zijn. Wellicht speelt er wel meer mee, maar verder onderzoek was niet nodig. Ik ga zometeen naar mijn nieuwe werkgever, ben sinds gisteren begonnen. Wel spannend hoor!
Poema: Infuus?? Ik mag 's avonds voor de punctie en 1 uur voor de punctie een spierverslapper nemen. Verder 1 zetpil diclofenac 1 uur van te voren. Na de punctie krijg je 2 tabletten paracetamol. Waarschijnlijk kun jij dan naar huis. Ik dus niet... Ik krijg de buisjes op mijn buik geplakt en moet de eitjes van Arnhem naar Utrecht brengen. Daar dan zeker 2 uur wachten voor de uitlsag en dan kunnen we naar huis. Ik kan je zeggen dat ik dan de eierstokken tussen mijn knieen voel zitten hoor... Vorige keer 9 uur punctie en was half 2 pas thuis... Update: Gister nog steeds weinig te zien en mocht verhogen naar 300 IE. Aankomende vrijdag weer terug.
Pijnstilling is hier ook alleen paracetamol en diclofenac, raar dat dat toch zo verschillend is per ziekenhuis he? Noekie: Spannend, ophogen en vrijdag terug, hopelijk is er dan goede groei te zien. Poema: Ja je hoort het nog best vaak, hier is in principe geen reden voor de zaadkwaliteit gegeven maarik vind het 1 + 1 + 2. Weet het haast wel zeker. Nicky: Fijn dat je 'zin ' hebt om te beginnen. Gek he hoe je gevoelens zich afwisselen. Hopelijk gaat de tijd ene beetje snel om tot de 13e. Dank meiden, ik ben alweer even thuis maar heb net lekker even liggen slapen. Punctie viel dit keer best tegen, althans de ene eierstok, die ligt wat verstopt. Andere was goed te doen. Ze hadden een bloedvaatje geraakt dus hebben naderhand nog het bloeden gestelpt. Bij het aankleden werd ik onwel, pfoeh wat was ik beroerd ging bijna flauw. Daarna snel een ligstoel gehad en natte washandjes in nek en op voorhoofd en toen ging het weer beter. Maar heb dat bij de vorige punctie niet gehad. Er zijn 8 goede eicellen gevonden, zaterdag horen we meer over de bevruchtingen, erg spannend dus.
Zora, dat is een mooi aantal zeg, 8!! Toch?? Nu lekker rustig aan doen meis!! Ik duim voor je dat je maar alle 8 mooi en netjes bevrucht mag hebben!! Liefs, Elvi
Pfffff, dat klinkt niet lekker. Maar 8 eitjes is goed natuurlijk! Nu weer wachten tot zaterdag, spannend hoor!! Succes!!
Bedankt Kaatje en Elvi, ik ben heel erg blij met 8 stuks, hoewel ik stiekem had gehoopt op meer. Het was even vervelend vanmiddag inderdaad, maar voel me nu alweer bijna de oude gelukkig.
Zora: Gelukkig gaat het nu weer beter met je. Nu goed uit rusten en herstellen voor zaterdag. Hoeveel krijg je er terug geplaatst?