Wij hebben ook 2 honden en een kleine op komst, Nu vroeg ik me af hoeveel uur jullie werken met honden en een kleintje?
Wij hebben jarenlang vier grote honden gehad (3 DH's en een Weimaraner) en ja, het is meer werk... maar hier viel het op zich mee vanwege de ruimte die we hadden en ze eigenlijk allemaal in de stal leefden, dus niet in huis. Wegens omstandigheden zijn we ingekrompen naar 2 DH's, helaas kunnen deze twee dames absoluut niet samen, dus alsnog veel werk qua uitlaten enzo. Maar op zich zou ik er niet tegenopzien om er nog weer een derde bij te nemen. Al zal de familie dat wel weer "raar" vinden
Ik werk ook 32 uur (wel onregelmatig en deels zelf in te plannen) mijn vriend werkt 40+ uur... Prima te regelen. Opa's en oma's passen regelmatig op en de kleine gaat nog eenpaar uur per week naar het kdv. Honden zijn maar een paar uur aaneengesloten alleen thuis...
Oh wat klaag ik dan met mijn amerikaanse stafford, golden retriever en toekomstig teckeltje hahaha Maar wel super... Doe je aan drijven?! Of ook aan andere sporten?!
wij hebben sinds 4 maand een pup erbij... en we hadden al 2 honden het is heftig met 3 honden gaan wandelen maar het lukt hehe
Gelukkig loopt ons "tuig" altijd zonder riem... En blijven netjes bij me dus alleen het teckelmeisje moet aan de riem omdat die nog niet zo goed los kan lopen...
Tot voor kort had ik er 3, eentje is van ouderdom (bijna 16 jaar) overleden. Zoveel is een 3e hond toch nog niet . Waar ik wel goed op zou letten is of het teckeltje goed met kinderen is. Je hebt nu een klein kindje en over een paar jaar zal deze ook vriendjes e.d. meenemen. Mijn ene hond kan dus niet goed met kinderen en ik hoop dus dat dat straks wel goed gaat. Kinderen kun je volgens mij ook opvoeden . En ik zou het belangrijk vinden dat de 3 honden samen gaan. Als je ze straks zou moeten scheiden, dan lijkt me dat erg lastig. Alvast veel plezier!
Ik woon op 8 hoog en heb een hele zooi dieren. Maar ik vind 3 honden kunnen als je tijd hebt en ruimte super leuk.
Als het samen niet gaat dan krijg ik dat in de proef periode door en dan gaat ze terug naar de huidige eigenaar... Ze is niet "teveel" bij de huidige eigenaar alleen niet geschikt voor de fok. En aangezien ik al jaren een ruwhaar teckel wilde en ze weet dat ik super goed ben voor mijn honden mag ze bij mij komen wonen... Anders was ze gewoon gebleven... Ze heeft gelukkig zelf ook kinderen en dat gaat prima... Precies wat ik zeg ik ken het hondje al vanaf dat ze 9 weken oud is... Het is dus niet zo dat ik een onbekende hond in huis neem...
Lastig! Zelf heb ik 2 (kleine) honden, Dwergpinchers. 1 van mijn Pinchers is niet altijd leuk tegen andere honden. Ik Ben nu 17 weken zwanger en met 14 weken heb ik er een gedragstherapeut bij gehaald omdat ik dit gedrag wil begrijpen voordat er een kindje is. Persoonlijk vind ik 2 honden met aandachtspuntjes te veel om er dan een 3e hond bij te nemen. Maar dat is geheel persoonlijk! Mijn moeder heeft 3 honden gehad waarvan 1 met een aandachtspuntje, deze liet ze dan ook apart uit om alle aandacht te kunnen geven. Qua ruimte en plannen veranderde er niet echt veel, maar qua tijd wel en Dan vooral het uitlaten.
Ik heb zelf 5 honden, al bijna 4 jaar lang. 2 kleine kruisingen en 3 Cane corso's, op Cane Corso home kun je ze vinden. Ze zijn mijn alles en dat zal ook zo blijven zodra de kleine volgend jaar op de wereld komt. Woon nu nog in een heel klein rijtjeshuis, maar begin volgend jaar ga ik samenwonen met mijn vriend op zijn boerderij. Veel ruimte en veel grond. Dat heb ik nu niet, maar mijn honden zijn nooit iets tekort gekomen. Loop iedere dag in het bos en train regelmatig met ze Als jij er een goed gevoel over hebt, doen!
Hier twee Duitse Herders en een Shi tzu. Gezellige bende. Ik heb zo'n Walky Dog aan mijn mtb en ga regelmatig een stukkie fietsen met ze. Ik zou ze niet willen missen.
Dat is helaas geen mogelijkheid hier door het enorme verschil in tempo... De stafford staat in de tweede versnelling van een 1.2 liter blokje en de golden retriever in de zesde versnelling bij een 2.5 liter v8 hemi zeg maar... En omstebeurten fietsen willen ze alleen maar terug naar huis...
wij hebben 4 honden gehad (en 1 kind) + kat, nu 2 honden en aan de ene kant vind ik het genoeg, maar aan de andere kant zou ik best er 1 bij willen
Zijn nog best wat mensen met 2+ honden... Hoe gaan jullie om met reacties van buiten dan?! Mensen verklaren je nogal eens voor gek met 3 of meer honden... 2 is nog redelijk acceptabel maar drie of meer blijkbaar niet meer...
Tja, die heb ik in het verleden nog wel eens gehoord, negatieve reacties. Maar ik die mensen heb ik schijt, ik weet dat mijn honden het goed hebben bij mij en gelukkig zijn als roedel. Ze doen alles samen en hebben nooit onderlinge strijd. Ben dolgelukkig met mijn roedel. Hier in de buurt kent iedereen mij en ik wordt nu door iedereen gewaardeerd en geaccepteerd, krijg regelmatig vragen over honden. En zelfs mensen die problemen hebben met hun honden benaderen mij