Eerlijkheid gebiedt te zeggen dat alleen de 2 pensionado's in huis zitten De honden hebben vogelverjaging op Schiphol gedaan en later ganzenverjaging van weilanden in Friesland. Daarnaast hebben we altijd wedstrijden schapendrijven met ze gedaan. Nu met onze dochter en nr 2 op komst even op een wat lager pitje. Mijn man doet nog wel wedstrijden, ik heb ze even tijdelijk afgezworen.
Hier valt het wel mee. Ik zorg dat de roedel zo min mogelijk 'aanwezig' is in het bos, want een roedel aanstormende honden (tsja, Border Collies doen dingen nooit in een tempo'tje lager lol) kan behoorlijk intimiderend zijn. Gelukkig gaan ze allemaal op commando liggen als er fietsers komen en ik ben onderhand redelijk goed geworden in het lezen van 'mensentaal'. Kan dus vaak wel redelijk inschatten of mensen het leuk of juist niet leuk vinden.
Geweldig..!! Echt waarvoor ze gefokt zijn... Ik kan er altijd van genieten als ik BC aan het werk zie. Die zijn zo gepassioneerd in alles wat ze doen, prachtige dieren... Hier zal er nooit eentje in huis komen hoe mooi ik ze ook vind qua karakter en uiterlijk ik ken mijn grenzen en deze honden kan ik niet bieden wat ze nodig hebben. In het bos mag mijn roedeltje ook niet op andere honden af stormen puur en alleen omdat dat knokken wordt. Eerst is alles gezellig en gaat het prima maar reageert de baas iets "verkeerd" door bijvoorbeeld een schreeuw te geven om zijn hond te corrigeren dan denken die twee van mij "oh wij helpen wel ff" en klappen er gezamelijk op... Weliswaar nog nooit gaten gevallen maar als de andere baas in paniek raakt wat volkomen logisch is. Dan worden ze aangemoedigd en ben ik bang dat er wel gaten gaan vallen... Honden contact buiten eigen omgeving of met onbekende eigenaren dus ook ten strengste verboden...jammer maar helaas...