17 weken zwanger en bijna geen buikje

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door bloem86, 27 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. bloem86

bloem86 Fanatiek lid

31 jan 2011
    1.004
    0
    0
    hallo

ik zit met wat onzekerheid.
    het is mijn eerste zwangerschap en weet nog niet helemaal hoe alles precies in zijn werk gaat en wat normaal is..ik ben morgen 17 weken zwanger en heb eigenlijk nog maar een heeel klein buikje.
    Is dat wel normaal?

Ik voel nog niks bewegen en mijn misselijkheid is ook weg.
    duurt nog even voor ik mijn volgende echo heb.

2. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.092
    7.843
    113
    Ja hoor. Ik ben bij mijn vorige zwangerschap met 27 weken opgehouden met werken ivm beginnende HELLP, en had toen zo'n klein buikje dat ik nog in gewone kleren rond liep en veel leveranciers niet eens wisten dat ik zwanger was.

3. Bloembloem

Bloembloem Bekend lid

21 okt 2010
    561
    2
    18
    Orthopedagoog
    Hoi Bloem,

Dat is heel normaal ja! Bij mij begon het pas na 20 weken een klein beetje te groeien, en pas met een week of 25 zag je het echt een beetje. Pas met 30 had ik echt een buik! (dit is ook mijn eerste zwangerschap)
    Ik heb me tot 15 weken moe en misselijk gevoeld en tussen 15-20 weken eigenlijk heel goed, ik vond dat ook een ontzettend saaie periode van het zwanger zijn. Niemand ziet het, je voelt je goed, niks aan :)
    Iedereen zei tegen me, 'lekker van genieten hè' maar ik vroeg me dan ook echt af waar ik dan van moest genieten..

Maar echt.. voor je het weet ben je 36 weken zwanger en heb je een enorm grote trappelende baby in je buik, echt wel heel bijzonder!!

4. Sterre82

Sterre82 VIP lid

23 sep 2008
    8.211
    3
    0
    In de wolken
    Maak je maar geen zorgen hoor, ik had zelfs nu bij de 2e weinig buik rond 17 weken (staat ook in mijn album) Dat de misselijkheid nu weg is getrokken is ook redelijk normaal. In het 2e termijn voel je je meestal beter. Ik snap dat het heel maf is, je voelt je niks, je ziet niks... maar dat komt allemaal nog wel hoor ;)

5. Ja hoor, het komt vanzelf :) ik heb mijn foto's in mijn album staan en ook bij mij zie je pas vanaf een week of 22 dat ik zwanger ben. Daarvoor was het net of ik gewoon te lang niet naar de wc was geweest ofzo :p
    Inmiddels bijna 28 weken maar mijn buik is nog steeds superbescheiden. Het is jammer maar nog een paar weekjes geduld :)

6. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

9 aug 2010
    1.124
    0
    36
    Noord Brabant
    Hi Bloem,

Maakt helemaal niet uit hoor, dat je nog geen buikje hebt. De ene heeft heel snel al een buikje, de ander heeft op het einde zelfs nog maar een kleine buik.
    Tot 20 weken had ik zelf ook bijna geen buik. Is nu nog niet supergroot, maar wel heel duidelijk aanwezig. Na de 20 weken gaat het ineens vrij snel hoor ;).

Komt helemaal goed! Beweging zal je binnen nu en een paar weekjes ook wel gaan voelen. Gelukkig is je misselijkheid al weg. Heel normaal voor 17 weken hoor.

7. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Hier ook 17 weken en 3 dagen zwanger! En tot nu toe bijna geen buik! alleen savonds zet het op en sochtends weer weg.
    Ook nu van mn 1e zwanger en vk zegt ook geen zorgen maken veel mensen krijgen pas vanaf de 20e week een buikie! Baarmoeder grootte was voor de rest ook allemaal goed bij me.
    Ik zie de voordelen er nog wel van in! Al mn kleren passen nog! :)

8. Ilona23

Ilona23 Actief lid

30 okt 2009
    343
    0
    0
    Tilburg
    Ìk ben bijna 30 weken zwanger van de 2e, en draag nog steeds mijn eigen broeken.
    Mensen denken soms dat ik pas net zwanger ben ;)

9. masu

masu VIP lid

5 jan 2010
    7.185
    0
    0
    Brabant
    Helemaal waar, ik ervaar het precies zo! :D

Deel Deze Pagina