Hoi meiden, Jullie zullen me wel een zeur vinden en ik snap dat wel... Weer iets uitleggen aan iemand, maar ga het toch vragen... Wij moeten deze ronde voor IUI gaan. Nu heb ik al 2 maandne dat ik Gonal F spuit en zodra me eitje e/o eitjes groot genoeg zijn zet ik de Ovitrelle om de eitjes te laten springen. Vorige maand had ik een lage temperatuur 2 dagen lang. Aan me temperatuur zag je dat ik op de 2e dag na me spuit een eisprong had. Op 30 september de injectie om de eisprong op te wekken, 1 en 2 oktober een lage temperatuur en op 3 oktober steeg mijn temperatuur. Deze maand op 29 oktober de injectie, op 30 oktober een lage temperatuur en op 31 oktober steeg de temperatuur al. Hoe kan een IUI dan plaatsvinden, want wat als me ei eerder springt, dan heeft het geen nut meer toch? Of kan het zijn dat door die HCG injectie je temperatuur automatisch omhoog gaat? En heb je altijd pas na 36 uur je eisprong? Ik hoop dat iemand me even wil helpen. Liefs
Je temperatuur kan reageren op het hormoongebruik, tempen is dan niet echt betrouwbaar meer. Je kunt er vanuit gaan dat je eisprong ongeveer 40 uren na de injectie komt en dat 'ie niet veel eerder springt. Succes!
Dank je wel Jippie voor je antwoord . Maakt het dan niet uit dat er al een eitje van 20 mm zat (i.v.m. de grootte)? Of remt die Puregon/Ovitrelle echt je eisprong 36 tot 40 uur. Want ik had namelijk op 29 oktober om 19.00 uur de injectie en zaterdagochtend 31 oktober rond 11.00 uur had ik zo een druk in me onderbuik. Dit hield 15 tot 30 minuten aan en weg. Alleen mijn temp zei dus dat me ei op vrijdag was. Vandaar dat ik niet meer hoef te tempen van mijn gyn . Was eigenwijs en deed het toch. Zal het dus maar niet meer doen . Verder krijg ik op 26 november mijn HSG onderzoek, vindt het heel eng (vooral de eendenbek heeft met me verleden te maken). Maar goed alles voor een wondertje
Het klinkt ernaar dat je je ei die zaterdag had. Ik denk dat tempen met de ovitrelle niet zo betrouwbaar is... succes!
Pregnyl/Ovitrelle wordt gezet als je een follikel hebt van minimaal 17 mm. Over het algemeen springen ze niet eerder. Het kan wel voorkomen, maar dan heb je meestal een veel grotere follikel die al op springen stond op het moment van de injectie. Van je temperatuur kun je niet meer uitgaan als je hormonen gebruikt. Ik denk dat je op zaterdagochtend je eisprong hebt gevoeld. De ochtend van de IUI (ongeveer 40 u na de Pregnyl) voelde ik die druk ook altijd heel erg. Dat duurde een halve dag en dan was het weer weg. Succes met het HSG-onderzoek!